מה חמאס מתכנן ליום שאחרי

בזמן שביידן שוגה באשליות על הפסקות אש וסיום הסכסוך, הפלסטינים מבהירים היטב את תוכניתם: עוד טרור ורצח יהודים

מוג'אהידין בעזה, 2011. Hadi Mohammad, Fars Media Corporation

ממשל ביידן טוען כי בקרוב יחשוף את תוכניתו לעתיד רצועת עזה, לאחר טבח ה-7.10 אותו ביצע חמאס והמלחמה שפרצה בעקבותיו. מזכיר המדינה בלינקן אמר ב-12 ביוני:

"בשבועות הקרובים נקדם הצעות הנוגעות למרכיבים עיקריים בתוכנית 'היום שאחרי' כולל רעיונות ממשיים כיצד לנהל ממשל, ביטחון ושיקום. התוכנית הזו היא צעד חשוב בהפיכת הפסקת אש לסיום ממשי של הסכסוך, אך גם בהפיכת סיום המלחמה לשלום צודק ובר-קיימא שיהווה בסיס למזרח תיכון משגשג ויציב יותר"

אלא שבינתיים נראה כי הפלסטינים עצמם מחזיקים ברעיונות שונים לגבי השאלה מה אמור לקרות ביום שאחרי המלחמה בעזה. בניגוד למילים היפות שמגיעות מוושינגטון, מרבית הפלסטינים מעוניינים להמשיך במלחמה נגד ישראל במטרה לחסל את המדינה היהודית. הם ממשיכים לתמוך בחמאס ובארגוני טרור אחרים שזוהי מטרתם העליונה.

ראשי חמאס הנהנים מפופולריות גוברת בקרב בני עמם משוכנעים כי ימשיכו לשלוט ברצועה גם לאחר המלחמה. בנוסף לשימור שלטונו, בחמאס אומרים כי התוכנית היא "להשאיר את להבת ההתנגדות בוערת מול הממשלה הישראלית ועדרי המתנחלים, בכל חלקי המולדת. ההתנגדות לעולם לא תסתיים עד לשחרור מלא והקמת מדינה פלסטינית ריבונית שבירתה ירושלים".

פעולות "ההתנגדות" של חמאס כפי שאנו מכירים אותן כוללות בים היתר פיגועי התאבדות, אונס קבוצתי, פיגועי ירי ודריסה, ירי רקטות וכריתת איברים. זו צורת "ההתנגדות" היחידה אותה חמאס מכיר מאז שנוסד לפי 36 שנים. מבחינתו של ארגון הטרור אין שום הבדל בין יהודי שחי בהתנחלות ביהודה ושומרון לבין יהודי שחי בתל-אביב. כל היהודים הם "מתנחלים" אותם יש להרוג או לגרש מארצם. בהתאם, כאשר חמאס מדבר על "שחרור מלא" כוונתו היא לחיסול מדינת ישראל מן הנהר לים, בדיוק כפי שהצהיר בגלוי באמנת הארגון.

חמאס גם ממשיך לדחות כל תוכנית לשלום או הצעה אחרת לסיום הסכסוך שמשמעותה קץ שלטונו ברצועה. בכל מקרה, ברור כי תוכנית כזו להעברת השלטון בעזה לרש"פ או כל גוף אחר לא תוכל להתממש בטרם יכולותיו הצבאיות של חמאס ינוטרלו לחלוטין.

התוכנית היחידה בה מאמין חמאס (ורבים מהפלסטינים) היא כזו הקוראת למוסלמים כולם לפצוח בג'יהאד נגד ישראל. אך למרות זאת, ממשל ביידן ממשיך לשגות באשליה לפיה חמאס יקבל תוכנית ל"יום שאחרי" שאינה כוללת את המשך שלטונו ברצועה ולמעשה את המשך הטרור כאמצעי עיקרי למאבק בישראל.

סקר שנערך לאחרונה בידי המרכז הפלסטיני למחקר ומדיניות (PSR) הראה כי 56% מהפלסטינים משוכנעים כי חמאס ימשיך לשלוט בעזה גם לאחר המלחמה. רק 11 אחוזים מהנשאלים מאמינים כי ממשלה חדשה של הרש"פ תשלוט ברצועה.

כאשר נשאלו להעדפתם לגבי השלטון בעזה לאחר המלחמה, 61% בחרו בחמאס, 16% ברש"פ מחודשת ושישה אחוזים בלבד העדיפו את הרש"פ במתכונתה הנוכחית תחת מחמוד עבאס.

בנוגע לעמדות הפלסטינים לגבי זוועות ה-7.10, כשני שלישים מהמשיבים טענו כי החלטת חמאס לפתוח במתקפה הייתה "נכונה". עוד מצא הסקר כי שביעות הרצון מתפקוד חמאס עלתה ועומדת כעת על שיעור של 75 אחוזים.

מקור: Palestinian Center for Policy and Survey Research (PSR)

לאור נתונים אלו של תמיכה בחמאס ופעולותיו בקרב הפלסטינים, ברור למדי כי כל הצעותיו של ממשל ביידן לגבי היום שאחרי בעזה נדונו לכישלון. זה יקרה משום שכרגע לא נראה שמישהו בוושינגטון מתייחס ברצינות למרכיבים האסלאמיסטיים הקיצוניים בחברה הפלסטינית.

במקביל, ראשי חמאס אף שואפים עידוד מן הלחץ האמריקני על ישראל לסיים את המלחמה, ומשוכנעים כי הם בדרך לניצחון. "האפשרות להביס את ישראל היא אמיתית מאוד, והאפשרות לשחרר את פלסטין גדולה מאוד", אמר בכיר חמאס באסם נעים לרשת 'אל-ג'זירה' כאשר נשאל לגבי היום שאחרי בעזה. הוא המשיך:

"יתכן שיהיו לכך מחירים, אך זהו טבע הדברים. כל אפשרות אחרת יש לדחות על הסף, במיוחד אם היא מלווה בנוכחות ביטחונית שאינה פלסטינית. הפלסטינים רק יראו בכך סוג חדש של כיבוש, ללא קשר לזהות הכוחות"

בתשובה לשאלה האם יש לאפשר לרש"פ לשוב ולשלוט בעזה, נעים השיב:

"הרשות הפלסטינית, בנסיבות הקיימות, אינה מסוגלת לשלוט על העם הפלסטיני בגדה המערבית, ולכן היא חלשה מדי מכדי לקבל את התפקיד הזה ברצועת עזה"

בכיר הג'יהאד האסלאמי מוחמד אל-הינדי נשאל גם הוא לגבי חזון הארגון לעתיד עזה. לדבריו, הג'יהאד האסלאמי אינו מתכוון לנטוש את המאבק המזוין נגד ישראל ולעולם לא יקבל את תוכנית ביידן להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל:

"תוצאת הסכסוך הזה תקבע את גורל האזור כולו, כולל פלסטין וישראל… אסור להתפתות וליפול בפח של פתרון שתי מדינות או מדינה אחת. הדיבור על פתרון שתי מדינות הגיע רק לאחר תבוסת האויב. הממשל האמריקני מאשר בכל הזדמנות כי מדינה פלסטינית תוקם רק דרך שיחות ישירות בין הפלסטינים לבין ישראל. חלק מהערבים ומהפלסטינים מוכנים לשתף פעולה עם ההונאה הזו כדי לעקוף את ההשלכות של 'שיטפון אל-אקצא [הכינוי שהעניק חמאס לטבח ה-7.10]".

אם מישהו עדיין זקוק להוכחות כיצד יראה היום שאחרי המלחמה, צריך רק להקשיב לבכירי חמאס כמו ראזי חאמד, ולדברים שאמר זמן קצר לאחר ה-7.10. חאמד נשבע אז כי בהינתן ההזדמנות, חמאס יבצע פעולות דומות שוב ושוב עד לחיסול ישראל: "לישראל אין שום מקום באדמתנו", אמר בראיון לטלוויזיה הלבנונית שנחשף ותורגם בידי מרכז MEMRI.

לפי חאמד, "עלינו להסיר את המדינה הזו, משום שהיא מהווה אסון ביטחוני, צבאי ומדיני עבור האומה האסלאמית והערבית, ויש לסיים אותו. אנחנו לא מתביישים לומר זאת בקול רם. עלינו ללמד את ישראל לקח, ונעשה זאת שוב ושוב. 'שיטפון אל-אקצא' היה הפעם הראשונה, ותהיה פעם שנייה, שלישית, רביעית, מכיוון שיש לנו נחישות ויכולת להילחם. האם נשלם מחיר? כן, אנחנו מוכנים לשלם אותו. קוראים לנו אומה של שאהידים ואנחנו גאים להקריב אותם".

גרסה מלאה של הטור התפרסמה באתר מכון גייטסטון. אנו מודים על הרשות לתרגמו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. כהנא צדק . יש לגרש בכח את העם הפלסטיני מארצנו , גם במחיר של מלחמה מול מצרים .

  2. חייבים להחיל ריבונות על כל שטחי ארץ ישראל כולל עזה, ולעשות טרנספר לערבים.

  3. אם הם גאים להקריב את השהידים שלהם – אז מה הבעיה עם המתים? למה הם בוכים כל פעם שמפגיזים אותם?

  4. מקוויאלי בספרו 'הנסיך' פרק ה', "אל תחסל את אויבך לחלוטין, כי אז הוא ילחם עד חורמה, כי אין לו מה להפסיד" מקאוויאלי מציע להשאיר פתח תקווה קטן לאוייב, כדי להכניע אותו. לכן מיד לאחר הפלת שלטון החמאס בעזה, חייבים להעמיד עליהם דיקטטורה חדשה בדמות אבו מאזן. הפלסטינים כמו הערבים בשאר מדינות ערב, רגילים לשלטון דיקטטורי ואין להם תשוקה לחיים חופשיים.

    1. יהודה מוזס אתה חי בהזייה, אבו מאזן רוצה לשחוט אותך לא פחות מסינוואר תתעוררררר .
      רק מחיקה מעל המפה על ידי גירוש מרצון או שלא מרצון .
      או השמדה מהאוויר של כל עזה עם העזתים ביחד .אין ברירה ולדעתי עם כל הכאב הקשה מנשוא שיש עם החטופים צריך להתנהל כאילו הם כבר לא קיימים זה מה שגמר אותנו במלחמה הארורה הזאת .

    2. כדאי לך להקשיב למה שאתה מדבר ציטטת את "הנסיך" "אל תחסל את אויבך לחלוטין, כי אז הוא ילחם עד חורמה, כי אין לו מה להפסיד"
      לכן עלינו להלחם עד חרמה בחמס ובכל פלסטיני אחר התכנית המוצהרת שלהם היא לחסל אותך ואותי

  5. מי שמפעיל את ביידן לא טיפש בכלל , זה הפיתרון הסופי בלי ללכלך ידיים מערביות , תן לערבים לעשות את העבודה המלוכלכת ואחר כך תזיל דמעות תנין

  6. הזמן עובד לטובתנו
    מלחמת הכל בכל מתקרבת ובאה, טראמפ יחזור לבית הלבן
    זמננו יגיע לסגור חשבון למאות שנים קדימה
    רק נקווה שיהיה פה ראש ממשלה עם ביצים וצמרת צבאית עם סכין בין השניים ולא עלה של זית שבכל מקרה אין למי להגיש אותו או שירצה לקחת אותו.