פרישתו של ביידן עלולה להיות מסוכנת לישראל

העיתונאית והפרשנית קרוליין גליק הסבירה אצל אורנה ישר על ההשלכות המדאיגות של פרישת ביידן

קרוליין גליק בשיחה עם אורנה ישר. צילום מסך מתוך יוטיוב

קרוליין גליק, עורכת בכירה ב-JNS, התארחה בפודקאסט "זווית ישרה" של אורנה ישר כדי לשוחח על פרישתו של הנשיא ביידן מהמירוץ לנשיאות. נשמעים קולות שקוראים לביידן לפרוש גם מהנשיאות עצמה ועל כך השיבה גליק: "הוא לא מתכוון לפרוש. האנשים שלו גם לא רוצים שיפרוש כי הם רוצים להישאר במקומות שלהם ולנהל אותו כפי שהם עושים כבר 3 וחצי שנים. הוא מתכוון להיות נשיא, אמנם ברווז צולע, עם כל הסמכויות של נשיא עד ה 20 בינואר 2025".

יש שטוענים שביידן היה נשיא ידידותי לישראל על אף הכל, אומרת גליק: "הוא לא היה איתנו גם בתחילת המלחמה. הוא הגיע לישראל ימים ספורים אחרי הפלישה והשחיטה והוא אמר שהוא תומך במדינה פלסטינית… המדיניות שלו תמיד הייתה עוינת לישראל".

קרוליין גליק מסבירה מהי הסיבה האמיתית שבגללה ארה"ב העבירה נשק לישראל:

"הייתה רכבת אווירית כל כך אדירה של נשק אמריקאי אלינו משום שב-2023, ימים ספורים אחרי שנתניהו נכנס ללשכת ראש הממשלה ועל בסיס הסכם של הממשלה שבדיוק עזבה, ארה"ב רוקנה את כל מלאי החירום שהשאירה כאן באופן קבוע לשימוש ישראלי והעבירה את הכל לאוקראינה. המלאים שלנו היו ריקים והם היו חייבים למלא אותם. כבר בדצמבר הם החלו לקלקל, להעביר לנו טיפין טיפין ולפגוע ולחתור תחת המאמץ המלחמתי שלנו. אנחנו נפלנו קורבן לקמפיין גזלייטינג לאורך כל 9 החודשים האחרונים כשהם דיברו יפה יפה והמדיניות בפועל הייתה עוינת באופן חסר תקדים בתולדות היחסים של ארה"ב וישראל ועוד בשעת חירום לאומית".

באשר לנאומו של ראש הממשלה נתניהו אומרת גליק כי הנאום בפני הקונגרס כל כך חיוני לנו משום שהוא נאום שיכול ליצור מציאות אחרת בשיח הציבורי בישראל ולשמש מין מכשול בדרך של ביידן לממש את השאיפות העוינות שלו כלפינו.

בהמשך מתייחסת קרוליין גליק למועמדת הדמוקרטית המסתמנת שתתמודד מול טראמפ, קמלה האריס, ואומרת: "היא מאוד לא פופולרית. לאורך שלוש וחצי השנים האחרונות היא הייתה הפוליטיקאית הכי שנואה בארצות הברית. אין לה הישגים כסגנית הנשיא ואין לה קבוצות תמיכה מחוץ לקליפורניה. היא הגיעה להיות סגנית נשיא משום שביידן נתן התחייבות שהוא עומד למנות אישה שחורה".

באשר למועמד של טראמפ לסגן הנשיא ג'יי די ואנס אומרת קרוליין גליק: "הוא אדם מאוד חכם. הוא מאוד פרו ישראלי באופן טבעי. לתפיסתו, יש לארה"ב אינטרס שישראל תנצח במלחמה הזו וצריך לעמוד מאחוריה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. אין יותר טוב מטרמפ לישראל.
    בחירת הדמוקרטים לישראל עשויה להיות מסוכנת. מטורללת של עיתונאית שלא ראויה להיקרא עיתונאית