אסמאעיל הניה: תודה לארגוני זכויות האדם

ראש ממשלת חמאס מודה לארגוני זכויות האדם על הסיוע במאבק נגד ה"ישות הציונית", מאבק הכולל גם אלימות וטרור.

סייעני טרור? הפעם זה לא ליברמן אלא אסמאעיל הניה בכבודו ובעצמו • בנאום חגיגי שנשא לאחרונה בעזה, הודה ראש ממשלת חמאס מקרב לב לארגוני זכויות האדם על הסיוע במאבק נגד ה"ישות הציונית", מאבק הכולל גם אלימות וטרור

אבירי הזכויות – התאחדו!; ראש ממשלת חמאס אסמאעיל הניה עם פעילי זכויות אדם אירופאים. צילום: עבד אחים ח'טיב / פלאש90

לפני כשנתיים, סביב המאמצים לקדם את 'חוק העמותות', הגישה חה"כ פאינה קירשנבאום הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית במטרה לחקור את מקורות המימון של שורת ארגוני זכויות אדם בישראל. זעקות ה"השתקה" וה"פגיעה בדמוקרטיה", לא אחרו לבוא ואף התעצמו עוד יותר לאחר שיו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ דאז אביגדור ליברמן, יצא להגנת היוזמה, ואמר כי –

ברור שמדובר בארגונים סייעני טרור נטו, שכל מטרתם להחליש את צה"ל ולפגוע בנחישותו להגן על אזרחי ישראל… כל מטרתם זה להכפיש את צה"ל ואת מדינת ישראל.

ליברמן אף הוסיף ומנה את הארגונים בשמם, וביניהם ניתן היה למצוא את 'בצלם', עדאלה, תנועת פרופיל חדש, האגודה לזכויות האזרח, 'גישה', המוקד להגנת הפרט, 'יש דין', רופאים למען זכויות אדם בישראל, Human Rights Watch, ועוד.

כפי הנראה, פגעו דבריו של ליברמן בנקודה רגישה, והארגונים פרסמו מסכת תגובות גינוי זועמות שדחו את ההאשמות מכל וכל. בין השורות ניתן להבחין בתחושת העלבון – וכי כיצד מעז ליברמן לפגוע באלו הדואגים לרובד הבסיסי ביותר של הקיום האנושי?

כך, למשל, מבין עשרות הודעות גינוי, פרסם ארגון 'גישה' מכתב פומבי ובו הביע את דאגתו מ –

התבטאויות בוטות מטעם נציגי המדינה, לרבות האשמות לפיהן ארגוני זכויות אדם הינם "סייעני טרור", "אויבי ישראל" ו"בוגדים"… אנחנו מודאגים מניסיון זה לערער על הלגיטימיות של ארגוני החברה האזרחית המותחים ביקורת על פעולות המדינה והמבקשים להגן על זכויותיהן של אוכלוסיות מוחלשות. ארגוני החברה האזרחית הם לב לבה של חברה דמוקרטית, ותפקידם – תפקידנו – הוא להעלות לדיון ציבורי את פעולות הרשויות הישראליות.

השותף המפתיע של ארגוני הזכויות

אלא שגם ליברמן עצמו לא יכול היה לצפות כי את טענתו יגבה לא אחר מאשר ראש ממשלת חמאס בכבודו ובעצמו. אסמאעיל הניה, מסתבר, מוקיר טובה לפועלם של ארגוני זכויות האדם, "אשר פעלו למען שבירת המצור מעל עזה והמאבק נגד הגדר וההתנחלות". כך חשף החוקר יהונתן דחוח הלוי באתר 'המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה'.

בנאום שנשא במרכז רשאד אל-שווא בעזה לכבוד העיד אל-אדחא (19.10), שטח הניה את עמדות חמאס בנושאים השונים העומדים על הפרק, ובין השאר פירט את האסטרטגיה במלחמה נגד "הישות הציונית". במסגרת המאבק לשלום ולאחווה, נעזר החמאס גם ב"ליברלים", אותם אנשי זכויות האדם אשר מסייעים לעם הפלסטיני בהתמודדות עם ישראל בזירה הבינלאומית:

אנו שמים מבטחנו בתמיכה של הליברלים בעולם אשר מתנגדים לכיבוש ולעוול אשר גורמים הציונים לעמנו … ברכות לכל הוועדות, האישים, ארגוני החברה האזרחית וארגוני זכויות האדם, אשר פעלו למען שבירת המצור מעל עזה והמאבק נגד הגדר וההתנחלות. כמו כן, אנו זוכרים אחדים מבין הליברלים של העולם אשר עמדו לימין ענייננו ונגד המלחמה הציונית נגד אדמתנו, והדבר משקף את המודעות של העמים לגבי צדקת ענייננו והיקף העוול והגזענות שנוקטת הישות הציונית נגד עמנו.

הניה הוסיף וציין את חשיבות תפקידם של ארגוני זכויות האדם במאבק הפלסטיני. הלא "ידוע בהכרח, כי מימוש פרויקט של שחרור לאומי על-פי ניסיון העמים והאומות דורש שילוב בין מאבק לפעילות מדינית ודיפלומטית, וכי הפעילות המדיניות אינה פחות חשובה מהפעילות הצבאית הלוחמת, וכל היבט משלים את זולתו".

טרור? איזה טרור?; פעילי 'רופאים למען זכויות אדם' מפגינים במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. צילום: Physicians for Human Rights – Israel

הבנתם? תפקידם של ארגוני זכויות אדם במאבק הפלסטיני הוא להשלים את ההתנגדות המזוינת, ולא לבוא במקומה. מסיבה זו, יש לציין, הביע הניה ביקורת כלפי המשא-ומתן המתקיים בימים אלה בין ישראל לרשות הפלסטינית. לדבריו, הדיפלומטיה חשובה, אך "הדבר מותנה בכך, שאין ניגוד בין המדיניות לבין המאבק, שפעילות המדיניות אינה מתבצעת בנפרד ואין מדובר בהתנהלות רשלנית או רחוקה מעקרונות היסוד של סוגיה זו". וביתר פירוט:

אנו קוראים לכוחות, לארגונים ולאישים הפלסטינים ללכד כוחות במישור הלאומי בהתמודדות עם הסכנות של המו"מ עם האויב וכל הסדר אפשרי עמו, ולבנות אסטרטגיה לאומית פלסטינית, ואסטרטגיה זו תכלול את דרכי הפעולה והאמצעים האפשריים ובכללם: המאבק המזוין, המאבק העממי, המאבק המדיני והדיפלומטי, ההסברתי, הציבורי והמשפטי והחרם האקדמי והדיפלומטי, והיא צריכה להתקיים בכל הזירות האזוריות והבינלאומיות.

גם אם נאמין לטענת ארגוני זכויות האדם, לפיה הם אינם מעוניינים ברעת מדינת ישראל אלא רק בטובתם של ה"מוחלשים" והמדוכאים, הרי שהניסיון לייצר מצג שווא, כאילו ניתן לפעול למען זכויות אדם במנותק מהנסיבות הקיימות, הוא מגוחך. עתה בא אדון הניה ומודיע קבל עם ועדה: ארגוני זכויות האדם מסייעים למאבקו האלים של ארגון טרור.

___________

מעוניינים להתעדכן במאמרים חדשים באתר? הצטרפו עכשיו לדף הפייסבוק של 'מידה'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. אני רק שאלה: ארגוני זכויות אדם זה כולל את המכון לאסטרטגיה ציונית?

    1. זה תלוי אם הדוקטור הנדל יחליט לפתוח סניף גם במחסום ארז

    2. לא. המכון נאבק למען זכויות האדם הציוני, השמאל הקיצוני נאבק למען זכויות הרוצח הפלשתינאי.

  2. הכתבה הזו היא הסתה לשמה.

    לא רשום לאיזה ארגוני זכויות אדם הנייה התכוון. אבל אתם שמחתם לשים תמונות של ארגונים שאינם מסתדרים עם תפיסת עולמכם.

    1. שום הסתה!! אירגוני השמאל הקיצוני האנטישמי ברחבי העולם נלחמים למען ניצחון הטרור הפלשתינאי. כך גם רוב ארגוני "זכויות האדם" בישראל.

    2. די לשחק אותה תמים. אתה יודע בדיוק לאילו ארגוני זכויות הניה התכוון.

    3. ארגוני הסרטן של הקרן החדשה לישראל צריכים להישפט על סיוע לאויב נקודה .
      אין שום תרוץ למה חלאות האדם האנטישמיות האלו לא יושבים בצינוק ונהנות מחברת העכרושים .
      (הם דוקא יהנו מהעכברושים – זה יזכיר להם את אחיהם למאבק )

  3. כן, כן. ארגוני זכויות האדם תומכי טרור כמו שהליברלים תומכים ברוצחים כשהם קוראים לזכות לשאת נשק, בעברייני תנועה כשהם קוראים לזכות לנוע בחופשיות וברוצחים ואנסים כשהם קוראים לזכויות חשודים בפלילים.
    כל שיח הזכויות האלה ממש סכנת נפשות.

    1. כואב לשמוע את הניה אומר את זה הא? שמעת מפי הגבורה שארגוני "זכויות אדם" אינם אלא ארגונים צבועים ומוטים המהווים כלי משחק באסטרטגיה הכוללת של חמאס להשמיד את ישראל.

      אתה כנראה מקרה אבוד, אבל אפשר להתנחם בכך שהילדים שלך כבר יתפקחו מהאשליות השמאלניות שלך. או שהם פשוט יהגרו לברלין ויאבדו את זהותם. כך או כך, אנחנו, כנציגי העם היהודי, נשרוד ואתה, תעלם.

      ההיסטוריה מוכיחה לנו ש"שמאל" ו "ציוני" ואפילו "יהודי", לא מחזיקים לאורך זמן ביחד (ע"ע יהדות ארה"ב עם 80% התבוללות).

  4. כל פעם שאני שומע את הליכודניקים מתקצפים על הארגונים הלא-ממשלתיים, על שליטתם הענפה, קשריהם המסאבים, הכסף שנכנס ויוצא, השפעתם על קובעי מדיניות, פעילותם בצללים, וכו' וכו', אני לא יכול שלא לחשוב על קריקטורות אנטישמיות קלאסיות (שהיו הזיה בלבד, רוב הזמן) ועל השתדלנות הציונית ההיסטורית (שאכן היתה).

  5. תלכו קודם לסוריה אחר כך תדברו על עזה…
    ואם כבר בעזה …אז תצילו את הנשים שם ממכות כי הם שפחות ועבדים ועוברות אונס קטינות ועוד המון זכויות שהופרו בשטחים
    כל יפי הנפש למינהם מה"אגודה לזכויות האדם" מתי החלפתם תחתונים לאחרונה " כי ממש זה מסריח

  6. נו אוקיי אז זה מה שהוא אמר…
    ועדיין הרבה ארגוני זכויות אדם, כולל בצלם, יש דין וכו' פשוט מגינים על זכויות אדם. אני חושב שהארגונים האלה וחופש הפעולה שהם מקבלים פה רק מוסיפים כבוד למדינה שלנו כמדינה פלורליסטית, ואנשים כמו ליברמן לא מבינים שכדי לשמור על אופיה הדמוקרטי, ישראל חייבת גם ארגונים כאלה.