וילה בג'ונגל בוער

המזרח-התיכון עולה באש הטרור וחוזר מאות שנים לאחור, לימים של אכזריות בלתי-נתפסת ובישראל נותרים אדישים. האם אנו מוכנים לבאות?

המזרח-התיכון עולה באש הטרור וחוזר מאות שנים לאחור, לימים של אכזריות בלתי-נתפסת, אימה ורוע טהור ובלתי-אנושי. ואצלנו? מצעדי גאווה, קרב ריק על הנשיאות, וחדשות שעוסקות בהכל, מלבד במה שעומד לאיים באופן הישיר ביותר על קיומנו. מה שהיה לא יהיה; אראל סג"ל בקריאת השכמה.

Assassination of Nizam al-Mulk
חששין רוצח את ניזאם אל-מולק

בערב סתווי בשנת 1092, עמדו שני גברים על אחת מסוללות מבצר "אלמות" הנטוע על שן סלע ומשקיף על הים הכספי. הצעיר מביניהם היה נציג השלטון המרכזי בפרס. השני, חסן אבן-סבאע, הידוע גם בכינויו "הזקן מההר", היה מנהיגה של כת מוסלמית רצחנית, החששין.

הזקן פנה אל הצעיר: "האם אתה מבחין בשומר העומד בסוללה מתחתינו?"
הצעיר השיב בחיוב, הזקן סימן בידו והשומר, עטוף בחלוק לבן, פרש ידיו במחוות ברכה וזינק אל מותו בתהום מקציפה של מי ים קפואים.

"אתה רואה", אמר אבן סבאע לצעיר, "עומדים לרשותי 70 אלף איש ואישה כמותו. כל אחד מהם מוכן לפקודתי. האם לאדונך, המאליק שאה, יש אחד כזה?"

הווזיר הצעיר לא ידע להשיב. הזקן המשיך: "והשאה שלך עוד מבקש ממני להיכנע למרותו"?

הזקן סימן בידו ושומר נוסף צלל לים. "זו התשובה שלי אליו. עכשיו, לך".

רוע שנעצר ברוע

החששין היו שורש כל רע, מקור התרעלה של רצחנות האסלאם הקנאי. אבות אבותיהם של המתאבדים השיעים, מחבלי אל-קאעידה, החמאס, וכל הדרעק הסובב סביב במחול דם ורקמות בשר.

הם לא היו רבים במספר אך היו חסרי-עכבות, אכזריים באופן בלתי-נתפס וחסרי פחד מפני המוות. להפך, מות קדושים בקרב היה משאת נפשם החולה.

ממקום מושבו במצודת אלמות הפרסית היה אבן-סבאע שולח את שלוחיו הקטלנים אל קצוות ארץ. סולטאנים, וזירים, גנרלים, כולם היו נתונים תחת איום מוות של מתנקש מזדמן בדמות קבצן מדדה, דרוויש נודד ואף ידיד נאמן המתגלה כחבר בכת הסודית. המילה מתנקש, Assassin, בשפה האנגלית ובעוד שפות אירופיות, מקורה במילה חששין, כינוי שהודבק להם בשל שימושם בחשיש.

רק כעבור כמאה ושישים שנה נסתם הגולל על הכת. בשנת 1256, בדרכו לכיבושי המזרח הקרוב, עצר הולגאו חאן, נכדו של ג'ינג'יס חאן המונגולי, באלמות. המבצר נכנע ללא קרב. מנהיג הכת ביקש להיכנע ללא קרב בתקווה נואשת לרחמיו. טעות. המונגולים טחנו את המבצר עד דק ולא חסו על נפש חיה. גברים נשים וטף הושמדו כאחד. את הרוע עצרו ברוע.

ומה שהיה נכון אז, נכון גם היום.

סרטי סנאף עיראקיים

יוני 2014, עיראק. סרט הווידיאו חשוך ומגורען. ראשיתו רכה, מעט מסתורית, מעט אקזוטית. מזמור אסלאמי מתקתק מתנגן ברקע. לילה על העיר בעיראק. מתוך האפלה מגיחה קבוצת גברים חמושה עד השיניים. אנשי ג'יאהד. הם מתדפקים על דלתו של קצין סוני בכיר במשטרה. כשהוא פותח להם, הם תופסים אותו, עוקדים אותו, מכסים את עיניו ומובילים אותו לחדר השינה שלו. שם, הם עורפים את ראשו עם סכין. 61 דקות של סרט סנאף שהועלה לרשת על-ידי כוחות המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט. אל-קאעידה הפלג העיראקי. המטרה להשיג שיתוף-פעולה של הסונים בכוחות הצבא והמשטרה של עיראק באמצעות הטלת אימה, הושגה.

האימה היא אולי הסיבה המרכזית לקריסה המדהימה של כוחות הביטחון העיראקיים השבוע, כאשר לוחמי המדינה האסלאמית כבשו את הערים מוסול ותיכרית. המראה הנפוץ היה של שוטרים וחיילים, פושטים מדים ובורחים, נוטשים מאחוריהם את הנשק.

אימת הטרור

האימה היא מהות הטרור. בלעדיה, אין לטרור משמעות, רק סטטיסטיקה של מספרי הרוגים. המונח טרור משמש אותנו היום לתיאור לוחמה נגד אזרחים. "טרור" בלטינית משמעו להפחיד. ההנחה המקובלת היא כי השימוש במושג החל במהפכה הצרפתית ונועד לתיאור שלטון היעקובינים בהנהגת רובספייר. תקופת הטרור התאפיינה בהוצאות להורג המוניות של מתנגדי המהפכה, אמיתיים ומדומיינים, על הגיליוטינה. בסוף התקופה, כמו שקורה במהפכות אלימות רבות, מחוללה רובספייר שילם גם הוא בראשו.

למעשה שורש המושג טרור עתיק יותר ומגיע לראשית ימי האימפריה הרומית. המונח "טרור קימבריקוס" מקורו בשנת 105 לפנה"ס. רומא עמדה מול גל פולשים, השבטים הקימברים, שבטים גרמאנים שמוצאם מאזור דנמרק של היום. במשך ארבע שנים הקימברים הטילו אימה על רומא והיכו בלגיונות עד שהובסו על-ידי גאיוס מריוס. הקימברים נודעו כלוחמים עזי-נפש וצמאי-דם שהמוות לא הטיל בהם אימה. לפני קרב היו כוהניהם עטופים בלבן שוחטים בזה אחר זה שבויי מלחמה, משסעים את בטנם וחוזים עתידות באבריהם הפנימיים (בהעניקם פירוש מקורי ומקברי למושג "בוחן כליות ולב"). החיילים הרומים ידעו זאת.

15 מיליארד דולר

800 ג'יהאדיסטים ממוסול, עיר בת שני מיליון אזרחים, הצליחו להביס כמעט ללא קרב 30 אלף חיילים ו-25 אלף שוטרים. 15 מיליארד דולר השקיעו האמריקנים בצבא העיראקי, 15 מיליארד דולר יותר מדי. כוחות הביטחון שמומנו ואומנו על-ידי האמריקנים לא נלחמו. הם השאירו נעליים במנוסתם.

טילים ארוכי טווח של צבא עיראק נפלו שלל בידי השבטים הסונים המורדים. על-פי דיווחים שונים, שגרירויות זרות בבגדד מופנות, גם זו האמריקנית.

האם אלו ימי בגדד האחרונים? מטוסים פרטיים נוחתים בשדה התעופה של בגדד ומחלצים בכירי שלטון ומשפחות עשירות. האביב הערבי כבר תרם לעולם 10 מיליון פליטים. כמה עוד יוכל המזרח-התיכון להכיל? ומה יעלה על הממלכה ההאשמית? או סוריה, המלאה כבר היום בלוחמים מאותו פלג אסלאמי קנאי, שהוציא לפועל בעיראק פיגועי התאבדות יומיים כמעט?

אובמה זוכה בפרס נובל לשלום
האירוניה של ההיסטוריה: אובמה זוכה בפרס נובל לשלום

אובמה שוב נתפס עם המכנסיים למטה. שלוש שנים אחרי שיצא מעיראק, הוא צופה במסך כיצד כוחות איסלאמיסטים קיצוניים ואכזריים יותר מאל-קאעידה שועטים במשוריינים אמריקניים לכיוון בגדד ומקיפים את שדות הנפט בצפון המדינה. "אני לא שולל שום אופציה", אמר אובמה בחדר הסגלגל. אבל אף אחד כבר לא מאמין לו.

ובינתיים, האיראנים נכנסים לתמונת המערכה.

וילה מנותקת בג'ונגל

ואצלנו, האמת, ליקוי מאורות בכל הקשור לחשיבות המאורעות. בזמן אמת התקשורת שלנו עסקה בבחירות לנשיאות, בדירות של דליה איציק ובעוזרת של שטרית. המזרח-התיכון, שעובר תזוזות טקטוניות חסרות-תקדים שישפיעו עלינו בלי שום ספק, מקבל אייטם אחרון במהדורה. "הדם הרע" בין ראש הממשלה לנשיא הנבחר, הדימוי הלעוס הזה, תופס את מרכז תשומת הלב של כתבינו, פרשנינו ומקשקשינו, בעוד המציאות סביב מאדימה.

בתל-אביב חגגו את מצעד הגאווה, בעוד קנאים פסיכים שועטים לעבר בגדאד. בלתי-נתפס לפעמים הפער הזה שבין היציבות המשגשגת בישראל, בין הליברליזם (הלעיתים פרוץ) של הקיום כאן לבין הכאוס החמוץ מדם מעבר לגדר. ופה עוד בוכים, מקטרים ומתלוננים. האם למישהו יש ספק, שהאקדח של צ'כוב יירה במערכה השלישית, שעשרות-אלפי הפסיכופטים שואפי המוות לא יניחו לנו לנפשנו? האם אנו מבינים מה יקרה כאן אם תקום מדינה פלסטינית שתקלוט מיליוני פליטים?

מלחמת האימה מתקרבת

את האימה צריך לקחת אותה בחשבון במלחמה הבאה. האם בצה"ל מבינים את תמונת המערכה במלחמה הבאה או שכרגיל, מתאמנים לקראת המלחמה הקודמת?

ISIS
ג'יהאדיסטים חוגגים בעיראק; צילומסך יוטיוב

אפגניסטן, אפריל 1985. יחידה 500 של ה"ספרטנז" (דיוויזיית הכוחות מיוחדים של הצבא האדום) יוצאת לסיור מאסדבאד לסנגאם קישלק. המטרה – חיסול תצפית מוג'הדין. כוח משוריין היה אמור לתת חיפוי מהרמה לערוץ בו התקדם הסיור. האימה חנקה את הגרון. כוח החיפוי היה מורכב מטירונים שרק סיימו את האימון הבסיסי, "בתולות שלא ראו דם על סדין", כך הם כונו בפי הוותיקים. קציני הכוח המשוריין היו אמנם ותיקי קרבות, אבל כמו כל החיילים שלא יצאו מהיחידות המיוחדות הם אף פעם לא ירדו מהכלים המשוריינים. הפחד מנפילה בשבי המורדים היה מוחלט.

כעבור זמן קצר, נתקלה יחידה 500 במארב המוג'אהדין וצבא פקיסטן.  לכודים בערוץ צר, צלפו בהם האפגאנים כמו במשחק מחשב. כוח החיפוי לא חלץ מהנגמ"שים. מבועתים, צפו החיילים בטבח. לאחר שהתחמושת אזלה לחיילי יחידה 500, שמונה מהם החליטו להתאבד ופוצצו עצמם באמצעות מוקש, רק לא לפול בשבי הפראים. כשהמוג'הדין ירדו לערוץ כדי לוודא את ניצחונם הם השתוללו באכסטזה דתית צמאת דם. מעיים נשפכו, עיניים נוקרו. שיני זהב נעקרו, פצועים סורסו בעודם בחיים. כשכוח חילוץ מוטס הגיע לגיא ההריגה כבר היה מאוחר מדי. רק עשרה שרדו מתוך שמונים. מרבית ההרוגים זוהו על פי כתובות קעקע ודסקית הזיהוי.

היתרון הגדול של המוג'הדין במלחמת אפגניסטן היה האימה והבעתה שעורר בחיילים הרוסים. פחד שגדל למדדים מיתיים, על-אנושיים.

המוג'הדין, צאצאיהם הרעיוניים של החששין, הם אבותיהם הישירים של אל-קאעידה. צריך להתכונן לקראתם, להכין את הלוחם הישראלי למציאות שבה לא ניצבים מולו חיילים שכמוהו רק רוצים לחזור הביתה בשלום להורים ולחברה, אלא פאנאטים המקדשים את המוות באופן שהופך את החמאס לאמא תרזה. כדאי להבין ולהפנים כמה שיותר מהר כי עכבות מוסריות מערביות במלחמה איתם מהוות עבורם יתרון עצום. את הרוע הזה אי-אפשר להכיל ולא נוכל להתגבר עליו בדקלום הקוד האתי של צה"ל.

החששינים המודרניים כובשים בסיס אחר בסיס, עיר אחר עיר, נפה אחר נפה בדרך לכאן. האם אנו מוכנים?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. לצערם הגדול איום ההשמדה ברור לרוב חלקי העם
    ועמינו הנפלא לא יחשוש למסור את נפשו בעד ארצינו שלא כמו הרוסים
    שכבשו מקומות לא להם
    הם שהידים מרצון ואנחנו שהידים בלית ברירה
    שהידים מרצון מפגרים ומפולגים<שהידים בלית ברירה מפותחים מצליחים והכי חשוב שהידים שהקב״ה אוהב ומגן
    ברוך אלוהי ישראל

  2. כדי לנצח – אראל יקר – עלינו לנהוג באוייב הערבי כמונגולים ולא כשאר העומדים מולם – תגובתינו צריכה להיות לכל פעילות שלהם ולו קטנה, מטורפת במידה כזאת שאפילו הם לא יכולים היו לדמיין אותה – והנה בתגובה לחטיפת החיילים – עלינו לעצור מאות מחשובי הטרור הערבי ביו"ש ולתלות כל שעה אחד מהם עד שיוחזרו החטופים – (אפשר גם כל רבע שעה) ובמקביל לנתק הספקות מים וחשמל – להטיל עוצר חם ולירות על כל מי שמפר אותו בחברון ,רמאללה גינין ושכם. – במידה וחס ושלום יקרה משהו לנערים – יש למחות את חברון הערבית מעל פני האדמה – ולשלח את תושביה לירדן ושבג"ץ וצלם ילכו לעזעזל (יש לעצור בכל מקרה את חברי קבוצה צלם באשמות בגידה) . ובאם יבואו עוד חטיפות – יש להחמיר את התגובות שלנו ללא שיעור מההצעה לעיל – אני נשמע מטורף ? אני יודע , אך מה שאני כותב כאן עכשיו יקרה – ועוד איך יקרה, בעוד זמן קצר. עם ישראל בגלל הנהגה הרופסת והאנטי ישראלית – הולך ורותח עד כדי נקודת פיצוץ שתבוא בקרוב ., יחליף את הנהגתו ואת אורחותיו ההתאבדותיים – והצריך יעשה , ככלל כנגד מעשי טרור , צריך לפעול במעשי טרור מטורפים מאות מונים (כל זה תוך סיפוחם המלא של יו"ש לישראל כך שהעניין יהיה מוגמר ) – וכל זאת רק באם חפצי חיים אנו , כי באם לא נפעל כך ונמשיך להיות הומנים לאוייב ולא לעצמינו – ומתחשבים ומבינים – ונאמין ל -"אולי בכל זאת יעשו עמנו שלום" כדברי לבני המטורללת לאחר הקמת הקשר פתח' חמאס, הרי נעוף בסערה השמיימה בארובות אושוויץ ב' – שההם שם כבר עסוקים במרץ בתכנונן

  3. החששינים המודרניים כובשים בסיס אחר בסיס, עיר אחר עיר, נפה אחר נפה בדרך לכאן. האם אנו מוכנים?

    It's evident the hashashinim are on their way to Israel,
    Some of them in fact are already here.
    They are not called hashashinim or mujahidin But PLO-PA.

    Meanwhile the PLO-PA get reenforced with the type of ISIS, hashashinim or mujahidin portrayed as "refugees" within Judea & Shomron to begin with, some of them also slip deeper into Israel by getting the Blue ID also by exploiting the family reunification status.

    They even shout "nakba" during Israel Independence day.
    And their Islamic-Nazi collaborators from home tell us
    that those shouts are only freedom of expression under democracy.

    They spend their time wearing down Israel police & IDF full combat readiness by keeping the Israel security forces busy with the under age rock throwers & now with the 3 missing Jewish boys whom the Israel security forces have no clue of their where abouts.

    They chip away piece by piece the Israel gain that led to the unprecedented in makind history Israel 67 victory against Jihad & Islam.

    They erode Israel will to fight, up to the point that one of Israel PM said
    "We are tired of fighting, tired of being courageous, tired of victories, tired of
    defeating our enemies."

    A systematic fatale Israeli failure that express itself thru the Israeli policies conceived in deceit & from faulty analyses.

    Terror group take over States.
    And we are sleeping at the wheels.

    Are we ready to fight back the hashashinim, mujahidin, PLO-PA, ISIS etc…

    No, We're negotiating the terms of our surrender
    כי עכבות מוסריות מערביות במלחמה איתם מהוות עבורם יתרון עצום. את הרוע הזה אי-אפשר להכיל ולא נוכל להתגבר עליו בדקלום הקוד האתי של צה"ל

  4. השמאל לא רלוונטי כרגע. אי אפשר לפנות את צהל מהשטחים במצב הנוכחי. צריך לחכות שנים עד שאל קעידה וכל דומיהם יובסו ויעלמו, או לדאוג לכך בעזרת מטוסים ועזרה אמריקנית.
    אני חילוני כופר אוכל שרצים ומערת המכפלה מעניינת לי מקומות שבהם השמש לא זורחת (סליחה על הבוטות), אבל כרגע פיתרון שתי המדינות פשוט לא רלוונטי למצב בו המזרח התיכון נמצא. מי שלא מבין את זה עכשיו, לא יבין את זה לעולם, וחובה להתעלם ממנו ברמה טקטית ואסטרטגית. השמאל הולך להיות מובס בבחירות הקרובות, ברמה שאני מקווה שתסתום את פיו לעת עתה.

  5. מה קשור מצעד הגאווה ולמה המאניה הזו להכניס את המצעד בכל דיון פוליטי?
    אם לא היה מצעד זה היה משנה משהו? אני גאה שאנחנו מחזיקים בערכי חירות וחופש בווילה הקטנה שלנו בג׳ונגל – בלי שום קשר להכרה בצורך האקוטי בקיום צרכי הבטחון.

  6. הגיע הזמן שנחזור לימי מאיר הר ציון ופעולות התגמול. הם הורגים יהודי, אנחנו מחסלים רחוב. רק ככה זה עובד וכל יפי הנפש שחזרו ממצעד הגאווה והולכים לבכות כאן שאנחנו לא כמותם, אתם צודקים ואני מסכים אתכם אבל רק כך נשיג את מתרתינו. אם יש לכם ספק, תראו מה קורה בעירק וסוריה!

  7. צה"ל לא צריך להתכונן ללוחמים שונים, מוג'הדין או לא משנה מה שמם, לוחמים לא חושבים לחזור הביתה לחברה, אתה מתבלבל בין לוחם לג'ובניק. אנו מבינים שאין לנו לאן לברוח ולכן לוחם ישראלי לעולם לא יסוג ויפקיר את ביתו, דורות קודמים הוכיחו זאת ואנו לא נבייש אותם.

  8. נראה שחזון אחרית הימים ובהם מלחמת גוג ומגוג בדרך אלינו ואנחנו מלהגים ברוב טיפשותנו ועיוורוננו. ריבונו של עולם, אנא הענק לנו ולבנינו את העוצמה הנדרשת כדי לנהוג בהם מידה כנגד מידה באותה העוצמה ובאותה האכזריות.
    במלחמת הקיום, במלחמה על הבית זה או הם או אנחנו ואין פתרון אחר!!!!

  9. כל מילה בסלע… עד שכתבת שהמוג'הדין הופכים את החמאס לאמא תרזה. אותה גברת בשינוי אדרת!!!

  10. האימה גדולה יותר מהזוועה או החרדה עוצמתית יותר מהאפוקליפסה?

  11. וואו. כמה נכון ומפוכח. תודה על אמירת אמת בקול צלול. הלואי שכמה שיותר אנשים ייחשפו לפוסט הזה בקרוב. מי יודע, אולי נתעורר…

  12. לצערנו, אנשי השמאל הקיצוני וחברינו מהתקשורת לא אוהבים ערבים אלא, כנראה לא כל כך אוהבים יהודים. המלחמה שלנו היא כבר שנים לא עם הערבים אלא עם אלה שחיים בקרבנו ומתכחשים להיותם יהודים במסווה "ישראלים". אגב, טבעי שהם גם הסיבה ליחס הבינלאומי הנחמד.. "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"… לא חשוב..
    ברגע שהערבים יבינו שמדינת ישראל היא מדינה יהודית קודם כל, בעלת זכויות אדם (לא אזרח!!) שוות לערבים, נוצרים ודרוזים כאחד, הקיצוניים יפסיקו להילחם מפני שלא תיהיה להם התקווה הזאת של "נהרוג עוד קצת ונשחרר את ישראל מיהודיה". רק במקרה כזה של הבנת מגילת העצמאות ויישומה באמת, הג'יהדיסטים וחברייהם הרוצחים ידעו שפעולות טרור תהינה מיותרות מפני שאלו תיהינה התאבדות מיותרת.
    אגב, לגבי אירגונים חתרניים נגד מדינת ישראל כמו למשל אירגון בצלם, הממומן ממקור גרמני אם זכרוני אינו מטעה.. אני יותר מקורא לפרלמנט "ללוות" את חבריו המקסימים לעזה כי שם לפחות יש מוסר.. 🙂 משם אני יאחל לחברי הארגון דרך צלחה לגן עדן במקרה המאוד טוב…