ביום בו תקום מדינת חמאס ביהודה ושומרון

סקר שנערך לאחרונה חושף הציבור הפלסטיני מעדיף את החמאס המחויב להשמדת ישראל על פני אש"ף שחתם עם ישראל הסכמים

מוביל בראש; אסמאעיל הנייה. צילום: פלאש90

מוביל בראש; אסמאעיל הנייה. צילום: פלאש90

לפני כמעט 21 שנה החל תהליך אוסלו. ביהודה ושומרון אמורה הייתה לקום יישות פלסטינית בראשות יאסר ערפאת, אשר "תטפל בחמאס בלי בג"ץ ובלי בצלם", כדברי ראש הממשלה דאז, יצחק רבין. מה שקיבלנו היום הוא ההיפך הגמור: חמאס הוא הכוח המנצח בקרב האוכלוסייה, לא רק ברצועת עזה אלא גם ביהודה ושומרון. התמונה הזו עולה באופן בולט מסקר דעת קהל שערך "המרכז הפלסטיני למחקרים פוליטיים ולסקרים", הפועל ברמאללה.

המכון ערך סקר בעקבות מבצע "צוק איתן" והממצאים שהעלה הסקר מציגים את התמונה הבאה:

הנשיאות הפלסטינית: אם ייערכו היום בחירות כשהמועמדים הם מחמוד עבאס ואסמאעיל הניה, עבאס יזכה רק ב-32% ואילו הניה מקבל שיעור כמעט כפול: 61%. מעניינת לא פחות החלוקה הפנימית של השיעורים הללו: ברצועת עזה הניה מקבל 53% ואילו ביהודה ושומרון הוא מקבל 66%. עבאס מקבל 43% בעזה, ורק 25% ביהודה ושומרון, פחות ממחצית התומכים בהניה.

המשמעות היא שבכל מקום השולט פחות פופולארי מהאופוזיציה. זו תגובה טבעית למצב שבו השולט עומד לביקורת בעוד שהמתנגד לו איננו נושא באחריות, ולכן אינו זוכה לביקורת שלילית. שיעור ההשתתפות בבחירות – משתנה חשוב כשהוא לעצמו – יהיה במקרה זה 77%.

בגלל הג'יהאד: הרחוב הפלסטיני עם חמאס

אם המועמדים יהיו אסמאעיל הניה ומרואן אל-ברגותי יזכה הניה ב-49% ואילו ברגותי ב-45%. זו הפעם הראשונה שמועמד חמאס גובר על "גיבור" דור הביניים של אש"ף, דור המקבל לידיו את הנהגת הארגון ככל שבני הדור הראשון מזדקנים ועוזבים את הזירה. גם אם הבחירות לנשיאות תהיינה בין שלושה מועמדים, הניה, ברגותי ועבאס, זוכה הניה ב-48%, ברגותי ב-29% ועבאס רק ב-19%. משמעות פרט זה היא שכמחצית תושבי הרשות הפלסטינית הם בלב ונפש עם חמאס, בלי קשר עם זהות מועמד אש"ף.

הבחירות למועצה המחוקקת נותנות תמונה דומה למדיי: חמאס זוכה ב-46%, אש"ף ב-31% וכל שאר הרשימות – 7%. המעניין הוא שלא פחות מ-17% – שישית מהנסקרים – לא החליטו על עמדתם. שיעור זה כפול משיעור אלה שלא החליטו בעניין הנשיאות, והוא מצביע על כך שבראיית הציבור הפלסטיני תפקיד הנשיא משמעותי יותר וחשוב יותר מתפקיד המועצה המחוקקת.

בהשוואה עם סקרים קודמים שנערכו לפני מבצע "צוק איתן" מתברר שמעמד חמאס התחזק מאוד בגלל אירועי החודשיים האחרונים, בעוד שאש"ף והרשות הפלסטינית איבדו הרבה מאמינותם ומהאהדה הציבורית שהייתה להם בקרב הרחוב הפלסטיני, בעזה וביו"ש כאחד. הסיבה ברורה: הציבור הפלסטיני מעדיף תנועה ג'יהאדיסטית המחויבת להשמדת ישראל על פני ארגון שחתם עם ישראל הסכמים, וזאת למרות שהסכמים אלו עם ישראל העניקו לפלסטינים הישגים פוליטיים ששום מדינה ערבית לא הייתה מעניקה להם.

קריסת אשליית אוסלו

תוצאות הסקר מוכיחות את הטענה שכל הסכמי אוסלו וההסכמים שבאו אחריהם לא שיפרו את תדמית ישראל בעיני הפלסטינים. שכן, רובם אינם מעוניינים בשלום עם ישראל אלא במדינה שתקום על חורבותיה של מדינת היהודים. מערכות החינוך והתקשורת הרשמיות של הרשות הפלסטינית – למרות שהן מנוהלות על ידי אש"ף – הצליחו לטעת בלב הפלסטינים את רעיון השמדת ישראל עד כדי כך שמצד אחד הציבור הפלסטיני אכן תומך בתכנית וביעדים של חמאס המחויבת להשמדת ישראל, ומצד שני הוא לא מאמין שאש"ף יביא את התוצאה הזו, בשל ההסכמים שחתם עם מדינת היהודים.

פרט מעניין נוסף שעלה בסקר הוא ש-69% מהפלסטינים רוצים בחירות בתוך חצי שנה, 14% תוך שנה או יותר, ו-12% אינם רוצים בחירות כלל. נראה שאותם 12% שאינם רוצים בחירות הם אלו הנהנים כלכלית מהרשות הפלסטינית, והם חוששים מבחירות כי הם יודעים מה תהיה התוצאה ומה תהיה השלכת הניצחון של חמאס על משרותיהם, על משכורותיהם, ועל המונופולים שהרשות העניקה להם ולבני משפחותיהם. אפשרות נוספת היא שאותם המתנגדים לבחירות חוששים מתגובה ישראלית לניצחון הבלתי נמנע של תנועת חמאס. 69% רוצים הכרעה עכשיו, ורובם רוצים "חמאס עכשיו".

Flickr_-_Government_Press_Office_(GPO)_-_THE_NOBEL_PEACE_PRIZE_LAUREATES_FOR_1994_IN_OSLO.
ותודה לאלו שהביאונו עד הלום; כוכבי אוסלו מקבלים פרס נובל לשלום. צילום: לע"מ

תסריט הבלהות

יתאר לעצמו כל אחד מאיתנו את המצב שישתרר אחרי הבחירות שבהן תזכה חמאס בנשיאות ובמועצה המחוקקת. כל העולם הנאור, תומך הדמוקרטיה, יאמר לישראל שחמאס זכו באופן דמוקרטי, ולכן על כל העולם ועל ישראל לקבל את בחירתו החופשית של העם הפלסטיני כעובדה מוגמרת. יום למחרת הזכייה תכריז חמאס על הקמת מדינה על כל שטח פלסטין, מהים עד הירדן, ובירתה ירושלים. כמעט כל 56 מדינות האסלאם יכירו בה באופן מיידי, כי ממילא הן אינן מכירות בישראל. אירופה תגיב בשפה רכה ותגיד: אנחנו מכירים במדינה הפלסטינית בלי קשר לגבולותיה ולבירתה, וממילא מעולם לא היכרנו בירושלים כבירת ישראל. המסע העולמי למחיקת ישראל מהמפה יתחיל במימון קטארי נדיב.

המשלחת הראשונה שתגיע למדינת חמאס תהיה מקטאר, כדי להעניק למדינת גז זו את הקרדיט על התמיכה הלא-מסוייגת שלה בחמאס, ואת המימון שהאמיר העניק לג'יהאד המוצלח של חמאס. עמו יגיע גם ח'אלד משעל, שיהיה "נשיא עליון" של מדינת חמאס, משרה שיזכה בה ללא בחירות. המשלחת השנייה תהיה מתורכיה, ובראשה יעמוד הסולטן ארדואללה הראשון. לידו יעמוד ראש ממשלתו, דבוטולו, שיזכיר בנאומו לכולם ששמו הוא "בן דויד" וביקורו במדינת חמאס היא סגירת מעגל עם דויד, המלך המוסלמי הפלסטיני יליד העיר המוסלמית בית לחם, שהקים את המלכות האסלאמית הפלסטינית לפני יותר מ-3000 שנה בעירו אל-קודס. על-פי הנרטיב האסלאמי, בנו שלמה הקים מסגד בירושלים.

לאחר מכן תבואנה משלחות מארה"ב, מאירופה ומכל קצווי תבל כדי לברך את המדינה הפלסטינית הצעירה ואת מנהיגיה הלגיטימיים. העובדה שמנהיגים אלו מחויבים להשמדת ישראל היא פרט קטן ושולי בעיני המבקרים הרבים. חלק קטן מהם יציע לישראל לבקר גם בתל אביב "בירתה", וממשלת ישראל תסכים מחוסר ברירה, כי אם מישהו זר רוצה לבקר אותנו למה שנשיב את פניו ריקם?

יבוא אישי מקטאר; ח'אלד משעל. צילום: פלאש90
יבוא אישי מקטאר; ח'אלד משעל. צילום: פלאש90

המשלחת האיראנית הגדולה תכלול אנשי ביטחון רבים, שיחתמו עם חמאס על הקמת מפעלי תעשייה צבאית ברחבי יהודה ושומרון, שייצרו טילים על פי מיטב הטכנולוגיה האיראנית והצפון קוריאנית. איראן תחתום עם מדינת חמאס על "הסכם הגנה הדדי" שמשמעותו כפולה: אם ישראל או כל מדינה אחרת תתקוף את איראן, חמאס יפתחו בהרעשה אדירה על כל השטח מדימונה ובאר שבע בדרום עד בית שאן ועפולה בצפון דרך כל מישור החוף כולל תל אביב, גוש דן, ראשון לציון, רחובות, אשדוד, אשקלון, כפר סבא, רעננה, הרצליה, נתניה, חדרה וחיפה, עם המתקנים האסטרטגיים הרבים הנמצאים באזור זה. אם ישראל תתקוף את המדינה הפלסטינית, איראן תשגר את טיליה שיפגעו בכל המרחב מדימונה ובאר שבע בדרום עד בית שאן ועפולה. האם מישהו יוכל למנוע ממדינה פלסטינית לחתום על הסכם כזה? או להקים מפעלי תעשיה צבאית?

האו"ם יקבל באופן מיידי את המדינה הפלסטינית לשורותיו ויתחיל את תהליך גירוש ישראל ממוסדותיו. העולם יהיה אז עסוק במלחמות אחרות – באוקראינה, נגד מדינת האסלאם בסוריה ועיראק – ולאף אחד בעולם לא יהיה אז סבלנות לטפל בתלונותיה של מדינה קטנה, ובציבור קטן של תומכים שרובו יהודים פזורים בעולם, פוחדים ורועדים מהתגברות הכוח האלקטורלי של מוסלמים באירופה, בארה"ב ואיפה לא, שכולם תומכים נלהבים של מדינת חמאס.

לנטרל את האיום

אבל המשלחת החשובה ביותר תגיע בהסתר ובחשאי. זו תהיה משלחת של מדינת האסלאם. היא תבוא בלי דגלים ובלי הודעות לתקשורת. היא תבוא בשביל להזכיר לראשי חמאס את הדרך הטובה, היעילה והאולטימטיבית לנקות את פלסטין הקדושה מטומאת היהודים: לתפוס כמה יהודים, להלביש אותם בבגד בצבע תפוז, לשחוט אותם מול המצלמה ולהעלות את הסרטון לרשת. היהודים שנותרו בפלסטין יעשו את מה שהם למדו במשך 2000 השנים האחרונות: לברוח.

אני מזמין את כל מי שחושב שאני טועה או מגזים שיוכיח זאת. אין לאף אחד בעולם דרך למנוע את התסריט הזה, אם תקום מדינה פלסטינית. כדי שהתסריט הסביר הזה לא יתרחש, על ישראל לנקוט את הצעדים ההכרחיים הבאים:

1. להודיע שכל הסכמי אוסלו, וההסכמים שנבנו על בסיסם, בטלים ומבוטלים בשל כישלון אש"ף לפרק את תשתיות הטרור של חמאס.

2. לפרק את הרשות הפלסטינית ולגרש את כל חברי אש"ף שהובאו מתוניס וממקומות אחרים.

3. להחיל באופן מידי את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון בהתבסס על החלטות ועידת סן-רמו (1920) של חבר הלאומים, ועל דו"ח השופט אדמונד לוי.

4. להכריז על "תכנית האמירויות הפלסטיניות", שתכליתה להקים שמונה אמירויות נפרדות ברצועת עזה ובערים הערביות של יהודה ושומרון, כשישראל נשארת במרחב הכפרי לעולם כדי למנוע את התסריט הסביר שהוצג לעיל (לפרטים נוספים לחצו כאן).

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. כל הכבוד דר' קידר!!!!!!!
    אתה צודק בהחלט!
    ע"פ מחקרים רבים של היסטורית: המזרח התיכון, העם היהודי, האסלאם ובעולם- תרחיש זה
    אכן יכול להתממש אם תקום מדינה פלסטינית.
    יש לבטל את הסכמי אוסלו, שאכן נחשבים כמבוטלים- עקב הפרות בוטות ומוחלטות במעשי פעולות הטרור המעשי, מדיני והכלכלי של הרשות הפלסטינית משלהי היווסדה.
    על ממשלת ישראל ליישם את כלל סעיפך.
    מסכים בהחלט!!
    יניב

  2. ד"ר קידר היקר,
    כתבה מעניינת, והאמת שאני רוצה לומר תסריט אימים, אבל כנראה שהוא לא כזה רחוק מהמציאות.
    העניין הוא שצריך לזכור משהו, גם אם ותקום מדינה פלסטינית וגם אם רוב העולם הערבי יחליט שהוא מקיים איתה ברית שלום, זה לא אומר שישראל אינה יכולה לתקוף ולהגן על עצמה.
    גם במלחמות ארץ ישראל, כמעט כל העולם הערבי קם נגדנו, ובסופו של דבר, עם חריקת שיניים ניצחנו.
    השאלה היא, מי יהייה המנהיג אשר יהייה בארץ ישראל כאשר דבר כזה יקרה.
    כיוון שכאשר דבר כזה יקרה, העניין של "הומניות" לא יצא דרך החלון, הוא יבעט החוצה כמו שבועטים כדורגל.
    איראן וטורקיה ירצו לתת חלק מהעוצמה הצבאית שלהן ל"מדינה" החדשה.
    במקרה הזה לאיראן יש ציוד רוסי -מאוד- ישן, ולא משודרג.
    טורקיה היא יותר מודרנית, אבל גם, מדובר על ציוד קל, כיוון שטנקים ומטוסים לעולם לא יהייו להם מבלי תגובה ישראלית.
    במקרה של התקפת טרור, שאפשר לומר "הפלסטינים תקפו", כל החוקים בטלים, ואפשר לתקוף אותם, ולמחוק אותם.
    במקרה של מלחמה גם אוכלוסיית אויב היא – אויב. אין אף מדינה אחת בעולם עד היום חוץ מישראל, שנזהרה לפגוע באזרחים.. אבל כולנו יודעים שאין באמת "אזרחים" ברחוב הפלסטיני, יש רק מחבלים לעתיד.
    תגובה צבאית מתוך המדינות האחרות גם תבוא, אך כנראה שהפעם לא מערב הסעודית, לא ממצרים ולא מירדן.
    כיוון שלאלו עדיין יש בעיות עם דעא"ש והאחים המוסלמים.
    הארצות הערביות שנשארו אם ככה, הן סעודיה, פקיסטן, טורקיה ואיראן.
    לאף אחת מהן אין שום סיכוי כנגד חיל האוויר הישראלי, או לחילופין אם ישלחו ספינות, זה הזמן להזכיר את צי הצוללות שיש לנו.
    האם הכל ורוד ? לא.
    ממש לא.
    אני מסכים איתך שצריך לבטל את הסכמי אוסלו.
    צריך להתעלם מהאו"ם כבר … לפני עשור.
    את הרשות הפלסטינית ואת חמאס צריך לשבור, להרוס ולהשמיד.
    לגבי תוכנית האמירויות, אני לא יודע, מה מבטיח שהן לא יחברו יחד כדי לנסות לכבוש את ארצנו הקטנה בדיוק כמו הפלסטינים עכשיו ?
    הם עם אכול שנאה שגדל על לשנוא את ישראל והיהודים.
    אני אומר שצריך לגרש אותם, בהמוניהם, זה לא יפה, זה לא "הומני", אני לא יודע מי יירצה לקחת אותם.
    אבל זה משהו שעשו לא מעט מנהיגים בעולם לאוכלוסיה עוינת.
    לעולם לא באמת איכפת מאיתנו, ואת זה ראו בצוק איתן.
    חודש שלם באו לישראל בטענות, ואז – שקט.
    למה שקט ? הסברה, ובעיקר, כי יש דברים יותר חשובים לעשות כאשר שק החבטות מפסיק להתייחס.
    מלחמה באוקריאנה בדרך, דעא"ש שורף את המזרח התיכון, אמריקה קורסת, אירופה מתפוררת.. למי איכפת מ 1.7 מיליון ערבים חסרי זהות במזרח התיכון?
    מתברר שגם לאף אחד לא איכפת מ 200,000 סורים (שספרו) שמתים מאסד, צבאו וגזים כימים.. אז לאף אחד גם לא יהייה איכפת מהפלסטינים, אולי חוץ מהמדינות הרגילות באום – אבל מזה כבר צריך להתעלם.
    ככה או ככה, אחלה כתבה, אני מקווה להמשיך לראות את הכתבות שלך באתר, ובכלל את ההרצאות באינטרנט 🙂
    -גיא.

  3. מצטרף בהחלט לקודמיי כאן בתגובות … תסריט אימים זה הוא מציאותי יותר מכפי שנדמה לנו .
    הפחד ממה שיאמר עלינו העולם משתק את מנהיגנו שבצער רב אני קובע שחיי אזרחי האויב חשובים יותר מאזרחי עם ישראל היקר. מצב חשיבה כזה לא נותן למדינה סיכוי להתקיים בכלל !
    עם ישראל הוא עם הנצח ( וזאת רק אנו יודעים ) ולכן נוכל להבין את עתידנו מכך … נגזר עלינו לסבול ( וממש לא בציניות ) בשל חטאים שנעשו , נעשים ולצערי גם ייעשו …. אבל צודקים קודמיי (וכמובן דר קידר) בדרך הפעולה אותה יש לנקוט אך האם יש לנו מנהיג שיכול לבצע זאת ??
    התשובה היא לצערי הרב , לא .
    דור המנהיגים של היום חיי את תרבות המערב , קרי "סגידה" לקפיטליזם והאידיאולוגיה נדחקת לצד ושם תישאר עד לבוא אותו משיח מדובר שמציל את עם ישראל תמיד בהיסטוריה . . . נשאלת רק שאלת המחיר שנשלם עד אז …

  4. "בהשוואה עם סקרים קודמים שנערכו לפני מבצע "צוק איתן" מתברר שמעמד חמאס התחזק מאוד בגלל אירועי החודשיים האחרונים, בעוד שאש"ף והרשות הפלסטינית איבדו הרבה מאמינותם ומהאהדה הציבורית שהייתה להם בקרב הרחוב הפלסטיני, בעזה וביו"ש כאחד."
    אז במילים אחרות: ביבי, בוגי, בנט וכל מחרחרי המלחמה מהימין בעצם מחזקים את החמאס. אוף עם השמאל הזה!

    1. שוב אני נדהם מהגזענות השמאלנית.
      ה"פלסטינים", כך מסתבר, אינם בני אדם אחראים. הם לא מקבלים החלטות מושכלות ואחראיות לפי שיקול ענייני. הם מפגרים חסרי דעה הרוקדים כמריונטות בידיהם של ביבי ובנט.
      ואני אומר: עודד מצדיק לחלוטין את עמדת דר' קידר. אם ה"פלסטינים" כאלו חסרי אחריות עצמית, יותר טוב באמת שלא תהיה מדינה. שמא חלילה ימוטטו אותה על ראש עצמם כפי שקרה באי אלו מדינות ערביות אחרות.

  5. ד"ר קידר,
    תודה על שאתה מאיר את עיניי למציאות של המזה"ת. חבל שאתה לא בכנסת- הייתי לבטח מצביעה לך. זה מדהים שרוב האנשים לא מכירים את האיומים הזוועתיים הללו שמופנים אלינו.

  6. אני חולק ובגדול.
    לראיה, רוב מדינות ערב נגד החמאס ברצועת עזה. אין שום סיבה שיהפכו עורן ופתאום יהיו בעדו.

    1. אני חולק על חליקתך.
      לראיה, רוב מדינות ערב היו פעם בעד החמאס ואז הפכו את עורן ונהיו נגדו. אז אם הן הפכו את עורן פעם אחת, הרי לך סיבה מצוינת לדאוג שהן יהפכו שוב את עורן אם התנאים ישתנו.

  7. ישנם חלק מהמגיבים פה שחושבים שהתסריט המובא בכתבה זאת ע"י דר' קידר, מוגזמת, ובמידה ויקרה צה"ל יטפל בבעיה. חברים אתם חיים בסרט. יתכן מאוד שצה"ל יטפל בבעיה כשתצוץ, אך האם חשבתם מה המחיר שאנו נשלם? מהסכמי אוסלו הנפשעים ועד הגירוש מעזה אלפי ישראלים נרצחו או נהרגו בקרבות ועשרות אלפים נפצאו, חלקם הרב לא הצליחו להשתקם עד היום. יש עדיין אלפי מפונים בקרוונים בניצנים ואלפי אנשים עדיין מחקים לפיצויים על הנזקים מהפעולות הקודמות. בקצב גיוס הנוער החרדי והצפונבוני לצה"ל, מי בדיוק ישא את עול המלחמות בעתיד? חברים תקראו את התנ"ך!

  8. אני מאד מעריך אותך ד"ר קידר ואת התובנות והחוכמה שלך
    הייתי רוצה לראות יותר מאמרים שלך מתורגמים לאנגלית כדי להפיץ אותם בעולם

  9. הניתוח שלך מעניין, אבל המסקנה לטעמי שגויה.
    אכן, מצב זה הינו מסוכן, ולכן יש להמנע ממנו, אבל בדרך אחרת.
    ראשית, ממשלת חמאס ביו"ש הינה אינטרס שלנו.
    שים לב שלאורך השתלשלות האירועים שאתה מתאר, אין סימן וזכר לפעולה מצד ישראל.

    המצב הרצוי הוא שבמקרה שחמאס משתלט על יו"ש, ישראל תבטל את ההסכמים ותבצע נכבה שניה ביו"ש, וכל זאת עוד לפני שמתרחשים שאר האירועים שתארת.

    את עזה יש לזרוע במלח כמו שעשו לקרתגו.

  10. כמה השגות חשובות בקשר למאמר

    כול עוד ישראל שולטת על בקעת הירדן והמעברים, שום משלחת מהעולם הערבי/אירן לא תוכל להגיע ליו"ש

    נצחון של חמאס וסילוק פוליטי/פיזי של הרש"פ מיו"ש כול עוד ישראל שולטת צבאית בבקעת הירדן ובגב ההר יכול דווקא להיות יתרון לישראל בכך ש"פתרון שתי המדינות" במתכונת הקלאסית של מתווה יוזמת זנבה יקבר סופית

    במצב בו הנציג הלגיטימי של העם הפלסטיני כבר אינו רלוונטי ובמקומו הגיע שלטון טרור שאינו זוכה ללגיטמציה בינ"ל מרחב הפעולה המדיני פוליטי צבאי של ישראל גדל באופן משמעותי

    במצב בו שלטון החמאס מבודד פיזית מהעולם החיצון בשטחי איי וחלק משטחי בי ושלא כמו בעזה יהי תלוי לגמרי בישראל לקיומו הפיזי ללא יכולת ממשית לאיים על ישראל המערב לא יוכל להכיר במדינת טרור פלסטינית שאין לה תוחלת והעולם סוף סוף יאלץ לחפש פתרון אחר לבעיה הפלסטינית

    המעשה החכם של ישראל בעת הזו הוא או ליצור לחץ בינ"ל לבחירות ביו"ש כדי לעזור לחמאס להחליף את הרש"פ או לנתק מגע מבחינה בטחונית מכוחות הבטחון של הרש"פ ולאפשר לחמאס להשתלט על יו"ש בהפיכה שלטונית

    בכול מקרה, בעת הזו עדיף לישראל להתמודד עם טרור חמאסי מוגבל משטחי איי שיוצר סיכון טקטי מקומי שניתן לשליטה יחסית בקלות מאשר להתמודד עם טרור דיפלומטי מבית מדרשו של אבו מאזן שמאיים על ישראל ברמה האסטרטגית

  11. לדעתי כשלא יודעים מה לעשות עדיף לא לעשות שום דבר דרמאטי. פשוט להמשיך לבנות בשקט ובמרץ בכל רחבי שטחי סי ואי אחד. רק התיישבות תביא לנו בטחון ושקט.

  12. הפלא הוא שאף אחד מהמגיבים לא רוצה להסיק את המסקנות עד הסוף. התגובה שלנו צריך שתהיה אימוץ אמנת החמאס עד הסוף כלומר הכחדה של הנוכחות הערבית במרחבי הארץ
    יתירה מזאת, יש להבין שהרפיסות הפוליטית של מנהיגות המדינה ביחסה לאמנת החמאס ולתגובה הנאותה נובעת בין השאר מהטפשות המופלגת של בן גוריון בשעה שהסכים להכניס רבבות פליטים ערביים שברחו לתוך ארצנו. המיעוט הזה בסופו של דבר הינו מספיק גדול כדי להטות את מרכז הכובד הפוליטי של המדינה באופן ניכר שמאלה מהמרכז הפוליטי של העם היהודי. השמאל לא צריך שישבו ערבים בממשלתו, אבל כדי להשיג את השלטון עליו לקבל קולות ערביים הבוחרים במפלגות השמאל ומבטיחים שפיותיהם של אנשי השמאל יצלצלו בערבית כאשר הנציגים הערביים בכנסת תומכים בהם מחוץ. לדוגמה, רבין לא היה זוכה להיות ראש ממשלה אילולי המיעוט הערבי הנוכח בפוליטיקה של המדינה. יתירה מזאת חיילי צהל פועלים לפי פקודות של יהודים כאשר המגבלות המוטלים עליהם מקורם בלחצים של הפוליטיקה של המיעוט הערב. בלשון אחרת אנו משלמים בדם ובהרבה דם בהתנהלות הבטחונית שלנו עקב הנוכחות של המיעוט הערבי בארצנו זאת הן בהצרת יכולותיהם של חיילינו והן בהזנחת מערכות הבטחון כפי שמצביע על כך דוח מבקר המדינה ועוד יותר בהקזת דמים (כסף) המופנה לאוכלוסיה הערבית בארצנו פי 4 או 5 מאשר ליהודים

  13. צר לי אבל המ יאות מורכבת יותר
    הכרזת שלטון ישראל מהים ועד הירדן משמעו מדינת ישראל עם מיעוט יהודי
    שמשמעו אותו תסריט בלהות כמו במאמר של קידר
    אז דווקא כן יש לחזק את האוטונומיה ולדאוג להמשך פירוזה
    יש להתערב במערכת החינוך הפלסטינית ולדאוג להוציא את השנאה ממנה
    יש לחזק את מעורבות ערביי ישראל כגשר אפשרי
    כן העולם מורכב אבל לא שחור ולבן
    ויש לכן להתבסס על תשתית אוסלו ולהתאימה למציאות משתנה כי זה מה שיש חחיסול אוסלו ייצור ואקום שיצור מצב גרוע יותר
    ושוב מדינה אחת משמעו חיסול ישראל