חה"כ הורוביץ בהפגנת 'התנועה לעתיד הנגב': זה מה ש'מרצ' אומרת כבר שנים

הפעם ההמונים אכזבו: לא יותר מ-300 איש התייצבו אמש להפגנת 'התנועה לעתיד הנגב המערבי', רובם בני-נוער ופעילי שמאל.

"בואו נשאיר את הפוליטיקה בצד"

"אנחנו מבקשים מכולם להוריד את השלטים המפלגתיים", הכריז הכרוז בתחילת הפגנת השמאל אמש בצומת שער הנגב, "אנחנו לא פוליטיים ולא מפלגתיים. יש כאן מימין ומשמאל דתיים וחילונים". הקהל הממושמע כתמיד, הוריד באחת את שלטי 'שלום עכשיו' ו'מרצ' והניח אותם בערימה א-פוליטית גדולה ליד עמדת ההתרמה של ה'תנועה לעתיד הנגב המערבי'.

אין ספק, ההמונים אכזבו. אחרי שבוע של קמפיין עם שלל ראיונות, מאמרים וכתבות טלוויזיה, הגיעו אתמול לא יותר מ-300 איש למתחם הקשתות הקטן הסמוך לשדרות, לשמוע את משנתו המדינית של עמי איילון מתנועת 'עתיד כחול-לבן' ("ליצירת מציאות אזורית של שתי מדינות לשני עמים") ולהניף שלטים בגנות הממשלה, שלא עושה מספיק להגיע ל"הסדר מדיני" בחזית הדרום.

'התנועה לעתיד הנגב המערבי' הוקמה בשלהי מבצע 'צוק איתן' במטרה להפעיל לחץ ציבורי על הממשלה שתמצא "פתרון מדיני" לבעיות עוטף עזה. המסרים של התנועה, כמו גם קשריה הלא ברורים עם 'הקרן החדשה לישראל', הפכו אותה לשנויה במחלוקת עזה ביישובי האזור. דבר שהוביל, כנראה, להשתתפות הנמוכה: ההסעות המאורגנות מירושלים ותל-אביב בוטלו "בשל מיעוט נרשמים". רבים מתושבי האזור הודיעו על ביטול השתתפותם בהפגנה בשל האופי הפוליטי שלה: "אינני רוצה לראות אף תנועה קיצונית בהפגנה זו. הם אינם מייצגים אותי ואת קולי", כתב למארגנים גידי חרמוני, תושב נירים שדווקא "בעד משא ומתן". וגם ראשי המועצות האזוריות הודיעו על אי-השתתפותם (בשל "סיבות משפחתיות").

שער הנגב2
ההמונים אכזבו. ההפגנה אמש, מבט מהשורה האחרונה

מיעוט, אבל רוב

אז מי כן היה שם? כפי שזה נראה מהשטח, למעלה ממחצית המשתתפים היו בני נוער, חלקם הגדול מתנועות הנוער השמאלניות. עליהם יש להוסיף כ-30 אנשי 'שלום עכשיו' שהגיעו בהסעה מאורגנת מתל-אביב, ועוד כמה עשרות מבוגרים תושבי האזור שזוכרים את הימים בהם השמאל עוד היה רלוונטי ("בימיה של שולמית אלוני זה היה בשבילי זמן שפוי"). מלבדם הופיעו במקום לא-מעט מארגנים, כמה מאנשי 'המועצה לשלום ולביטחון' (102,000 דולר מ'הקרן החדשה לישראל') וחבר-הכנסת ניצן הורוביץ אחד, אותו תפסנו לשיחה קצרה מיד עם סיוע האירוע.

"התנועה הזאת אומרת בדיוק את מה שאנחנו אומרים כבר שנים", אמר הורוביץ ל'מידה'. "בלי שלום ובלי הסדרים מדיניים אין שום אפשרות לביטחון. וזה מחמם את הלב לראות איך הבחורים הצעירים פה עולים לבמה ואומרים בדיוק את אותו הדבר". למרות שהוא לא דיבר בעצרת ("לא ביקשתי ולא ביקשו ממני"), הורוביץ חש צורך להגיע למקום כדי להביע תמיכה וכי "בכל זאת, רבים מהאנשים כאן הם חברים שלי וחשוב לי להיות אתם ברגעים האלה".

למרות מיעוט המשתתפים, הורוביץ לא נואש: "החבר'ה האלה יודעים לעבוד, והם מכוונים גבוה. ביום שני הם מתכוונים גם לעמוד מול בית ראש-הממשלה ולהמשיך להשמיע את קולם". ההפגנה בירושלים, אגב, מאורגנת על-ידי ארגון קיצוני יותר, בשם 'קול אחר', הקורא "לסיום המצור על עזה. ולהפסקת האלימות משני הצדדים".

תגובות

מארגון 'קול אחר' נמסר כי: 

"לאחר ישיבה משותפת של שני הארגונים לפני שבועיים, הוחלט שהעצרת אתמול תאורגן אורגנה ע"י התנועה וההפגנה מחר ע"י קול אחר. כמעט כל חברי קול אחר השתתפו בעצרת אתמול כתמיכה במסר המדיני, חלק מתושבי הנגב שותפים בשתי התנועות ויגיעו גם מחר – לפי יכולת וזמינות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. מאד סימבולי לפעילות השמאל הישראלי. הרבה אירגון, הרבה כסף, הרבה דיבורים, אבל חוסר בדבר הכי חשוב: אנשים. כל התוכניות של השמאל נפלאות עד ההגעה לקלפי.