חוק ישראל היום: כשליברמן חשף את פרצופו האמיתי

החוק לסגירת 'ישראל היום' הוא חוק בריוני ואנטי-ליברלי. ליברמן ו'ישראל ביתנו', שמתחזים לימין, שמו את כל כובד משקלם על מנת לסתום את פיו של הימין.

סותם לימין את הפה. שר החוץ אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90

ביזיון. אין דרך אחרת לתאר את ההצבעה לגבי "חוק ישראל היום" שעברה הבוקר בקריאה טרומית בכנסת.

מהמשוגעים והצבועים משמאל אין לי ציפיות. איתן כבל אשר קרא מעל בימת הכנסת "עיתון שלא מצליח להימכר בשקל לא ראוי שיחולק בחינם" – בשידור בערוץ הכנסת "החינמי" (כלומר ממומן מכספי המסים שלכם בכפייה); מיכל "קרן פנסיה ממשלתית" בירן; יעל "אני אגיד לכם מה להכניס לגוף שלכם" גרמן; אילן "שמש העמים" גילאון. איש מהם ומחבריהם לא יזהה זכויות קניין וחופש בחירה לפרט גם אם הם יהיו צבועים באדום וישירו את האינטרנציונל.

גם מחברי יש עתיד אי-אפשר להתאכזב – בלאו הכי זו מפלגה שעתידה מאחוריה. הם יצביעו (למעט פנינה תמנו שטה – שאפו פנינה) למה שהכותב הראשי לשעבר של נוני יגיד להם.

לא, הביזיון והחרפה הם מנת חלקם הבלעדית של חברי מפלגת  ה"ימין" ישראל ביתנו אשר הצביעו בעד החוק.

חוק אשר קורא לסגור עיתון יומי אשר מופץ בחינם, בדומה למודל אשר קיים במדינות המערב אחרות. חוק אשר יסתום את הפה לציבור שלם שבמשך שנים קולו לא נשמע. התירוצים אשר בהם השתמשו הח"כים לא רלוונטיים  – המודל הכלכלי איננו מעניינם. העיתונות עוברת שינוי בכל העולם. מודל עסקי של חלוקה בחינם איננו המצאה של אדלסון. איכות התוכן בו היא לשיפוט הקוראים בלבד. ההגנה שהוא נותן לראש הממשלה אינה שונה מהגנה לה זוכים פוליטיקאים בארץ מכלי תקשורת אחרים – השם אהוד "מתקשרת עם מלאכים" אולמרט קופץ לראש. חוץ מזה, לכולם גלוי, ברור וידוע מה הסיבות האמיתיות לחוק.

מכרו אתכם. צילום: פלאש90
מכרו אתכם. צילום: פלאש90

החוק הינו מכה אנושה לימין, לא רק מהסיבה שהוא שיקוץ מוסרי כנגד כל מה שאיש ימין אמיתי אמור להאמין בו, כמו חופש ביטוי וזכות קניין, אלא גם מהסיבה הטקטית, שבמאבק האידיאולוגי בין הימין והשמאל בארץ על דעת הקהל אין לימין הרבה כלי מלחמה. אנחנו זוכרים את הימים בהם טורים של נחום ברנע או סימה קדמון נקראו על ידי למעלה ממחצית העם כל סופ"ש, שבוע לאחר שבוע של שטיפת מוח שקרית לאמונה בדת "השלום". עד ש'ישראל היום' הופיע והצליח להכניס קולות אחרים למיינסטרים, קולות של אנשים שלא חושבים שההתנחלויות הן מדור בגיהינום וביבי הוא לוציפר שנולד מחדש.

באיזו זכות תוקף ליברמן עמותות שמאל קיצוני אשר מקבלות מימון ממשלות זרות, כאשר הוא, אחד מנציגי הימין הבכירים בממשלה, מורה לננסיו במפלגה להצביע לחוק אשר יפגע בימין בישראל רק מתוך כוונה להכניס לביבי?

ואולי זו בעצם הזדמנות טובה להסיר את מסכת ה"ימניות" מעל חברי הקרקס הקרוי "ישראל ביתנו". ליברמן – ב-20 השנה שפרצופו מככב בפוליטיקה הישראלית – לא עשה צעד אחד אקטיבי למימוש האידיאולוגיה של הימין. סיסמאות וקלישאות כמו "ליברמן מבין ערבית" ו"אין נאמנות אין אזרחות" נשמעו השכם והערב אולם מעבר לכך מדובר על אדם אשר יכול להתמודד לתואר אלוף העולם בתחום המסכות האידיאולוגיות.

אהרונוביץ' חתום על אובדן הריבונות הסופי בבירת ישראל, עם פרוץ המלחמה  השלישית של "ערביי ישראל" ביהודים. אדם אשר במשמרתו הפכו הנגב והגליל לאזורים אקס-טריטוריאליים אשר מבחינת שלטון חוק דומים יותר להרים באפגניסטן מאשר למחוזות במדינה מערבית. אורלי לוי אבקסיס, חברה במפלגת ימין אשר עמדותיה הכלכליות-חברתיות ראויות להימצא איפשהו בין מר"צ לחד"ש. דעותיה בנושא הסכסוך לא רלוונטי, כי במעמדה היא לעולם לא תצביע בניגוד לדעת המושך בחוטים. ובל נשכח את נסיך הליכוד לשעבר עוזי לנדאו, ואת יאיר שמיר, בנו של רה"מ לשעבר, אשר מבצע כעת סדרת סלטות בקברו מהסכין שתקע יורשו בגב הימין בארץ, ואת יתר כפופי הגו החברים במפלגה הזאת שאין טעם למנותם. חבל על הביטים.

חברים, את מעשה הנבלה שביצעתם היום כנגד הימין הישראלי, מתוך מחנאות, גמדות ופוליטיקת ביבים עלובה, על מנת שליברמן יוכל לרוץ כמועמד "הימין", לא נשכח לכם.

העם בישראל מטומטם הרבה פחות מכפי שליברמן חושב. כולי תקווה שהציבור יבוא אתכם חשבון על הצעד השפל הזה בבחירות הקרובות.

נ.ב.

אני לא יודע אלו משחקי כוחות הולכים בתוך 'הבית היהודי', שמרבית חבריו התנגדו לבסוף להצעת החוק הבריונית. אבל כמה מילים אישיות לנפתלי בנט ולאיילת שקד, שתמכו בחוק הזה מתוך תקווה לקבל מתישהו טפיחה על השכם מנוני מוזס (נפתלי ואיילת, ספוילר: אתם גם תאכלו את הדגים המסריחים וגם תגורשו מהעיר. את זה למדתם  טוב מהבוס הקודם שלכם) ונאלמו ונעלמו היום בזמן ההצבעה: גם אם תכריזו על הקמת ממלכת ישראל מפה ועד החידקל, תתקיפו את הכור באיראן עם השיניים ותשימו את מילטון פרידמן כשר אוצר – איתי סיימתם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. במאמר נפלה שגיאת כתיב קטנה: במקומות בהם מצוין כי ישראל היום מייצג את "הימין", "הימין הפוליטי", "הימין בישראל", וכדומה, היה צריך להיות כתוב "ביבי". לתשומת לב המגיהים והעורכים.

  2. אני די מסכים עם הכתבה, אני מסכים שמי שרוצה לחלק את כספו/עיתונו חינם זו זכותו האישית, אבל מצד שני גם כתיבת שטויות היא זכותו האישית, אם הוא היה עיתון ימין אין לי בעייה, נהפוך הוא, אני אוהב לקרא את ישראל היום במיוחד בסופי השבוע ואני חושב שנתינת העבודה לאוכלוסיה הפגועה לחלוקת העיתונים היא מצווה, אבל לעשות מביבי מלאך? הרי הוא מושחת בדיוק כמו אולמרט, ואפילו יותר מכיוון שמי שבאמת נותן את המילה היא אישתו, אז יש חופש עיתונות אבל גם יש יושר חברתי, וכאן בליקוק התחת של ביבי חטאתם לציבור

    1. אני מסכים שזיהוי ישראל היום כ"ימין" קצת חטא לאמת, שכן אם מחר ביבי ישבור חזק שמאלה, ברור שישראל היום יגבה אותו. אבל איפה ראית בכתבה ליקוק לביבי?

    2. אני לא יודע כמה ביבי מושחת. אני בטח לא מחסידיו הגדולים. אפילו לא מהקטנים. אני לא מלקק לו את התהחת וזה בכלל לא רלוונטי.
      מבחינתי שישראל היום יציב פסל מוזהב של ביבי ליד כל דוכן חלוקה שלהם. לפחות האינטרס שלהם גלוי וידוע והם לא עובדים על אף אחד

  3. הכותב כינוי בין שמו הפרטי של אדם לשם משפחתו יותר מפעמיים בכתבה אחת דינו שנה מאסר עם עבודות כפייה.

    חוץ מזה, אתה צודק בכל מילה.

    1. עקרונית אני מסכים, אבל העצבים הקהו לי את השנינות.
      תסלח לי הפעם?

    2. כן, במקרה הזה עצבים בהחלט יכולים להיחשב נסיבות מקלות..

    3. כן, זה באמת נהיה מוגזם. כולם כבר כותבים ככה. וכותב המאמר אכן צוד ק בכל מילה. אם כי אני עם בנט גמרתי כבר בברית שלו עם לפיד.

  4. שכחתם לציין את זהבה גלאון שהצביעה נגד החוק. או שלי יחימוביץ' שנמנעה.
    להצביע נגד חוק כזה או אפילו להמנע כשיש להן אינטרס ברור שיעבור זה ביטוי חזק מאד לאמונה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי.

    1. הכי פשוט ומובן מאליו שח"כים יצביעו נגד החוק האנטי דמוקרטי הזה. קל וחומר ח"כים שרוממות חופש הביטוי וזכויות האדם בגרונם. לא ברור למה אתה מצפה לצל"ש לכל ח"כ שיתייחס לחוק בצורה עקרונית ולא מתוך אינטרסים צרים. זוהי הדרישה הבסיסית ביותר מחבר כנסת.

      עם זאת, אמת היא ש(כמעט) מכל מפלגת שמאל הצביע אחד נגד החוק: מיש עתיד – פנינה תמנו-שטה, מהעבודה – משה מזרחי, ממר"צ – זהבה גלאון, מקדימה – ישראל חסון.

      מעניין שבדיוק אחד ולא יותר.

    2. אמיר, זה עדיין אומר ששיעור המתנגדים במרצ ועבודה היה גבוה יותר מבליכוד ובישראל ביתנו. ובליכוד זה עוד העיתון של חבר של הבוס!

  5. טקסט מתלהם ודמגוגי.אין מדינה מערבית אחרת בה לנבחר ציבור יש עיתון פרטי.אתה מפריח מילים גבוהות אבל בשורה התחתונה זה ביטאון של השליט ותו לו,ואני אומר זאת כימני,אבל מהסוג שהיום נחשב בזוי כדן מרידור

  6. האכזבה היחידה שלי היא מעוזי לנדאו ויאיר שמיר. תפסתי מהם אנשים ערכיים. טעיתי.

  7. אכן מסכימה לכל מילה. בושה בושה בושה שאלו המחוקקים ואלו המתיימרים לייצג את הימין.
    אבל אין להתפלא על ליברמן. האיש הזה, שמדבר נגד זועבי בכל הזדמנות, לא הצביע בשבוע שעבר בהצעה להרחיק אותה מהכנסת, כי עשה עם מפלגתה דיל כלשהו.
    הלוואי שהוא והמפלגה שלו ייעלמו לנו מהנוף.

    1. את מצפה יותר מדי מאושיית הפייסבוק ליברמן.

  8. צדקת בהכל. סוף סוף מישהו בתקשורת מדבר על השקר שנקרא "ליברמן". רק שכחת דבר אחד – ליברמן לא ימני, לא רק בגלל מה שהזכרת, שזה גם נכון ומדוייק. ליברמן הוא לא ימין, בגלל העובדה שבמצע שלו כתוב על חילופי שטחים והקמת מדינה פלסטינית!! ימני לא יכול להיות מישהו שבמצעו קורא להקמת מדינה ערבית! נקודה. ומי שהציע בעבר להחיל ריבונות ערבית על שכונת ירושלים ומיהר להוריד זאת מהמצע שלו, כי וואלה, זה כבר יותר מדי – לא יכול להיות ימני, ולא תעזור כל הפוסה בעולם של האבו עלי. ליברמן הוא בדיחה!

  9. ליברמן ובנט הם מתחרים של נתניהו. הסיבה היחידה שהם נגד 'ישראל היום' זו התמיכה הבלתי מסויגת שלו בנתניהו.

    1. לגבי ליברמן אולי אתה צודק – לגבי בנט, יש לשים לב לתוכנית השלבים של בנט: ראשית, למשוך מצביעי ליכוד חילונים ל"בית היהודי", כדי להחליש את הליכוד ולא לתת לו להיות המפלגה הגדולה במחנה הלאומי שיכולה להקים קואליציה. שנית, לסכסך בין הציבור הדתי-לאומי לציבור החרדי כדי למנוע את תמיכת החרדים בקואליציה דתית-לאומית. שלישית, לאפשר לשמאל להקים קואליציה ולשלוט במדינה. לא פלא שבנט המתחזה-לדתי ואיילת שקד החילונית עומדים מאחורי החוק נגד “ישראל היום”.

  10. מאמר אמיץ שחושף את פרצופו האמיתי של ליברמן. אינטרסנט שמוכן ללכת שמאלה בגלל שיגעון גדלות!!

  11. החוק ראוי שיקבר קבורת חמור,ויפה שעה אחת קודם

    עם כל התמיכה של ישראל היום,נתניהו מגרד בקושי כ25 מנדטים
    כנראה שהצבעה בישראל אינה נקבעת ע"י עיתונים/תקשורת
    שלשיטתם למר"ץ היו 80 ח"כים

    ישראל היום אינו עיתון ימני בעמדותיו וגם רמתו לא משהו
    לדעתי מקור ראשון עולה עליו בהרבה ולכן הוא הבא בתור אצל
    הדמוקרט הדגול כבל

    ליברמן-לא מאמין לו,הלואי ולא יעבור את אחוז החסימה

  12. מילא כל הננסים של ליברמן. אבל לנדאו ושמיר אין ביזיון גדול מזה

  13. אוי כמה שזה נכון, מדוייק, ופשוט הוציא את המילים מהפה. אבל אני דווקא רוצה לשבח בעיקר את הסיפא של המאמר. את הנזכרתי בדבר – נ.ב, ולצטט: נפתלי ואיילת, גם אם תכריזו על הקמת ממלכת ישראל מפה ועד החידקל, תתקיפו את הכור באיראן עם השיניים ותשימו את מילטון פרידמן כשר אוצר – איתי סיימתם.

  14. במקרה הזה, שני הצדדים משקרים. השמאל טוען טענה נכונה – חלוקת עיתון בחינם על ידי טייקון אמריקני היא לא ממש דמוקרטיה. אבל לא הפריעה להם השליטה של ידיעות העשיר. הימין טוען לזכות הביטוי, אבל כשהקרן החדשה מביאה כספים מאירופה – זה פתאום לא חוקי

    אולי יפסיקו כולם עם הצביעות?! זה סתם מכוער ומשעמם

    1. הבעיה היא לא עם זה שהקרן החדשה "מביאה כספים מאירופה", הבעיה היא שהקרן, והעמותות בהן היא תומכת, משמשות כלי ל*ממשלות* אירופאיות להתערב באופן חתרני בפוליטיקה הישראלית.
      כשקלינטון הביע תמיכה בפרס, או נתניהו ברומני, זה היה בוטה, אבל גלוי. כשממשלות אירופאיות מגנות את ישראל, ומשתמשות בדוחות וסרטונים של עמותות ישראליות שהן מממנות, זה חתרני והרסני.

      נ.ב. צביעות היא הבסיס לרוב הסאטירה הפוליטית. מכוער? כן. משעמם? לא תמיד.

  15. לא משנה אם היה ליברמן איש ימין "אמתי" או לא היה.
    כמו כן גם לא מוגדר היטב מי הוא האיש ימין .
    אך די ברור שאחרי שיצאה ליברמן בריא ושלם מפרשיות משפטיות ( כשר במשך שנים תפרו לו תיקים ופתאום עזבו אותו בשקט ) הוא בן אדם אחר ,
    איש שהפחיד את הסמול הישראלי עד פרנויה,
    הפך ל"ילד טוב ירושלים ".
    מה לא עושים כדי לא להיכנס לכלא .
    תשאלו את אריק .