האסלאם זקוק למרטין לותר משלו

עריפות ראשים ושריפת אנשים לא התחילו בדאע"ש, אלא בנביא מוחמד. מדינות ערב פוחדות להוציא את השד מהבקבוק, דרוש מוסלמי אמיץ שייענה לאתגר.

עריפת ראשים, שריפת אנשים בחיים וסחר בנשים לא התחילו עם דאע"ש • הנביא מוחמד היה הראשון שנקט באכזריות כלפי אויביו, ומאז מאמיניו ממשיכים בדרכו • ניסיונות של סעודיה, ירדן והמערב להתכחש לפיל בחדר בעזרת פוליטיקלי-קורקט מפולפל פוגע לא רק במאבק בטרור אלא גם במוסלמים הלא-אלימים  • הפתרון: רפורמטור מוסלמי שידרוש לשנות את הכתבים המכוננים של האסלאם, ולקדש את החיים, במקום את המוות

מחקים את הנביא מוחמד. אנשי דאע"ש מוציאים להורג 21 קופטים על חוף הים בלוב. צילומסך
מחקים את הנביא מוחמד. אנשי דאע"ש מוציאים להורג 21 קופטים על חוף הים בלוב. צילומסך

בחדשים האחרונים העולם האסלאמי מתחרה בינו ובין עצמו בקריאות תדהמה וזעזוע מהמעשים הנוראים שמבצעת המדינה האסלאמית (דאע"ש). בני אדם נשחטים ונשרפים מול המצלמות, נשים ונערות נמכרות בשוק העבדים, ידי גנבים נכרתות, מתנדבים ממשיכים לזרום מכל רחבי העולם והעומד בראש מדינת האסלאם מכריז על עצמו כח'ליף, לא פחות. על פי גישת מדינת האסלאם, כל מוסלמי שלא מסכים איתה ועם שיטותיה ייענש באופן אכזרי. והכל, אליבא דדעא"ש, בשם האסלאם.

מלבד האכזריות הברוטאלית, תדהמת העולם האסלאמי נובעת מהעובדה שהמעשים הנוראים שמבצעת מדינת האסלאם הם בהתאם לכתבי הקוראן ומנהגי הנביא מוחמד, ומשקפים את המסורת האסלאמית כפי שהייתה במאה השביעית — בתקופת הטוהר של האסלאם, בטרם חדרו לתוכו פרשנויות מרככות שעידנו אותו. הבעיה השורשית ביותר כיום של העולם האסלאמי נוגעת לשאלה: כיצד ניתן להתנגד למשהו המשקף את האסלאם האמיתי, המקורי, הנכון? שכן, אם מוסלמי אומר כי מדינת האסלאם היא אנטי-אסלאמית, באופן עקיף הוא גם טוען כי הפעולות הדומות בהן נקט הנביא מוחמד ואנשיו היו נגד רוח האסלאם, וטענה זו, כמובן, היא אבסורדית ואסורה לחלוטין.

מנהיגי ערב משקרים לעצמם

הבעיה העיקרית הניצבת בפני מדינות אסלאמיות כמו ירדן וסעודיה פרקטית במהותה: בתי המלוכה בשתי מדינות אלו רואים את עצמם, ובצדק רב, כיעד הבא של מדינת האסלאם.

התגובה של המדינות האסלאמיות השונות לבעיית דאע"ש נפרשת על שלוהש מישורים: צבאי, פוליטי ורעיוני-דתי. במישור הצבאי, מדינות אסלאמיות כמו ירדן, סעודיה, כווית, קטאר ואיחוד האמירויות נוקטות צעדים צבאיים נגד מדינת האסלאם יחד עם מדינות זרות כמו ארה"ב, מדינות אירופאיות ואוסטרליה. המעורבות הצבאית של מדינות אסלאמיות נובעת מתחושת איום ממשי הנשקף ממדינת האסלאם על משטריהן, הן באמצעות מתקפה חיצונית על גבולותיהן, והן באמצעות המרדת אזרחיהן נגד השלטונות.

במישור הפוליטי נערכים מפגשים בין נציגי המדינות האסלאמיות ונציגי מדינות המערב, כשכולם אומרים זה לזה שמדינת האסלאם איננה מייצגת את האסלאם האמיתי, וכי מדובר בבעיה שאינה מצטמצמת רק למזרח התיכון, אלא מהווה סכנה ליציבות העולם כולו. אמירה כזו מפי נציג ערבי או אסלאמי הופכת אותו בעיני המערב ל"אחד משלנו", כזה שניתן לסמוך עליו. אנשי המערב אינם יודעים שהנציג הערבי או האסלאמי האומר באזניהם דברים אלו אומר אותם ברגשות מעורבים, שכן גם הוא יודע שמעשי מדינת האסלאם לקוחים מספרי המסורת האסלאמית המתועדת של המאה השביעית.

דוגמה לאירוע פוליטי כזה ראינו בימים האחרונים, כשאמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד אל ת'אני, הגיע לארה"ב למפגש בבית הלבן עם הנשיא אובמה. במפגש זה הוא הדגיש את מחויבות קטאר להביס את מדינת האסלאם, והנשיא האמריקני הביע את אמונו באמיר ובמחויבותו למלחמה נגד הקיצונים ולתמיכה במורדים המתונים בסוריה. שני המנהיגים מתעלמים מדבר אחד קטן, אבל ממש לא פעוט: קטאר, מדינתו של האורח המכובד, היא המדינה שמימנה את מדינת האסלאם, כפי שהיא מממנת ותומכת עד היום בארגון האם של דאע"ש, "האחים המוסלמים", המאמין גם הוא בהחלת ח'ליפות אסלאמית. קטאר היא חלק מהבעיה, ועכשיו יש כמה אנשים תמימים, ביניהם גם זה שיושב בבית הלבן, החושבים משום מה שהיא יכולה להיות חלק מהפיתרון.

יתקשה להסביר למה דעא"ש זה לא אסלאם. מלך ירדן עבדאללה; CC BY-NC-SA 2.0
יתקשה להסביר למה דעא"ש זה לא אסלאם. מלך ירדן עבדאללה; CC BY-NC-SA 2.0

קו ישיר מחבר בין הקוראן לדאע"ש

עם כל הכבוד למישורים הצבאים והפוליטים, הנושא הדתי הוא הסבוך והמורכב ביותר מבחינת העולם האסלאמי. המוסלמים, למעשה, חייבים להצדיק מלחמה נגד ארגון המחקה באופן האותנטי ביותר את אופן ההתנהגות של הנביא מוחמד וארבעת הח'ליפים הראשונים, ממשיכי דרכו, הנחשבים באסלאם כ"ישרי הדרך". הבעיה העיקרית של אותם מנהיגים המנסים לטעון כי דאע"ש נוגדת את האסלאם, מתחילה עם הקוראן. בפרק 8 פסוק 60, למשל, כתוב "הכינו כוח לקראתם [הכופרים] ככל שתוכלו, וסוסים רתומים לקרב, אשר בהם תזרעו מורא בלב אויב אללה ואויבכם…" –  כלומר הקוראן מצווה על המוסלמים לזרוע מורא, פחד וטרור בלב אויביהם.

הרעיון המכונן כי יש להילחם בכל "כופר" מובע היטב בקוראן שנכתב כבר במאה השביעית, ותנועת "האחים המוסלמים" אף הציבה את המילה הראשונה של הפסוק — "והכינו" — על הלוגו שלה. כיום, יישומו של הפסוק מתבצע כיום על ידי כל ארגוני הטרור, סונים ושיעים כאחד, המהווים בנים ונכדים רעיוניים לתנועת האחים המוסלמים – חמאס, חיזבאללה, הג'יהאד האסלאמי, בוקו חראם בניגריה, ג'בהת אל נוצרה בסוריה, אנצאר בית אלמקדס במצרים, אלקאעדה וכמובן, דאע"ש הרי היא מדינת האסלאם.

עכשיו, כאשר כל העולם מתעורר לראות את הזוועות הנעשות על ידי קנאי האסלאם, הן בסוריה ולבנון, אך גם בפריז, לונדון, בריסל, טולוז, בוסטון ומקומות נוספים — נזכרים לפתע המוסלמים 'המתונים' להרים ראשם, רגע לפני שהמערב מתעורר ושולח את המהגרים המוסלמים בחזרה למדינות מוצאם. כחלק מאותה מגמה, מתעורר שיח אסלאמי אפולוגטי ש"יסביר לעולם את האמת על האסלאם האמיתי", לעומת זה האכזרי ש"נחטף על ידי מיעוט קטן וזניח".

בשבוע שעבר, לדוגמא, נערך כנס במכה, בירת סעודיה וערש האסלאם, שכותרתו: "האסלאם והמלחמה נגד הטרור". הכנס נועד לקדם את הרעיון שטרור שהוא מושג שלילי, ולבטח אינו קשור ל'ג'יהאד' שלראיית המתכנסים מהווה מונח חיובי, ממש כמו מאבק לגיטימי למען שחרור לאומי.

הכנס בסעודיה התקיים תחת חסותו של סלמן מלך סעודיה, מדינה חשוכה המפזרת מיליארדי דולרים כדי להנחיל למוסלמים ברחבי העולם את האסכולה הווהאבית, הקיצונית ביותר מבין זרמי האסלאם. הכנס נערך ע"י ארגון 'ליגת העולם האסלאמי', והוא נועד בראש ובראשונה לנקות את סעודיה מאשמת הפצת הטרור בעולם. הדוברים בכנס היו מסעודיה, קטאר (מדינה תומכת טרור, כפי שהזכרנו), לבנון (בה שולט ארגון הטרור חיזבאללה), מצרים, ירדן, תוניסיה, סודאן, מרוקו, בוסניה, בריטניה וארה"ב.

האבן השואבת של ארגוני הטרור המוסלמים; הפגנה של 'האחים המוסלמים' בסידני; CC BY 2.0
האבן השואבת של ארגוני הטרור המוסלמים; הפגנה של 'האחים המוסלמים' בסידני; CC BY 2.0

ג'יהאד כן, טרור לא

מרבית הנציגים בכנס טענו כי טרור היא מילה מסובכת ומפותלת, ולכן יש מחלוקת על הגדרתה. הם שכחו לומר שהמתנגדים העיקריים בעולם להגדרת הטרור הם המוסלמים, שכן הקוראן, כאמור, מצווה עליהם להטיל טרור בלב אויביהם. לטענת אורחי הכנס, הטרור אינו נובע מדת או קבוצה אתנית כלשהי, שכן מדובר בתופעה כלל אנושית, ויש להפרידה ממאבק מזויין, אותו אפילו האו"ם מתיר, אם מדובר בקבוצה השואפת להגדרה עצמית או לשחרור אדמות כבושות. המשתתפים בכנס מפרידים בין הג'יהאד שהמוסלמים ערכו לאורך הדורות כשפלשו לאדמות זרות וכפו על אוכלוסייתן את האסלאם בכוח הזרוע ובלהב החרב, ובין פעולות הטרור של ימינו, המכונות ע"י רבים "אלימות דתית".

אחד המושבים בכנס עסק בסיבות הדתיות של הטרור. המשתתפים תקפו את הבורות בעולם האסלאמי בנוגע לשריעה האסלאמית, לחוקיה ולמטרותיה, ובורות זו, לדבריהם, היא "הסיבה הגדולה ביותר להתפשטות תופעת הטרור". משמעות המשפט היא שאילו רק ידעו הטרוריסטים שהשריעה האסלאמית אוסרת את הטרור הם היו כותתים את חרבותם לאתים ואת חניתותיהם למזמרות. לטענתם, החלת השריעה היא הדרך היחידה לארגן את החברות האסלאמיות על בסיס של שוויון וצדק, כפי שהיה בימי האסלאם הקדום.

המתכנסים לא יכלו להתעלם מהתגברות הקנאות הכיתתית בעולם האסלאמי, בעיקר זו שבין הסונה והשיעה המפילה מידי יום חללים רבים, אבל לא הציעו פתרון אמיתי לבעיה כואבת זו. העולם האסלאמי, לראיית אותם גורמים, סובל מהופעת קבוצות קיצוניות ואלימות הפועלות בשמו בגלל הבלבול במדיניות הדתית מצד הגופים הבינלאומיים והתקשורת הבינלאומית. המדינות הערביות והאסלאמיות, כמו גם המוסדות האסלאמיים, אינם עושים את הנדרש כדי להפיץ את תרבות המתינות. משמעות הדברים היא שהאסלאם כדת וכרעיון הוא מושלם, טוב ויפה, אבל גופים מדיניים ובינלאומיים, והתקשורת כמובן, מקלקלים את האנשים ודוחפים אותם לטרור.

בכנס גם התקיים מושב בו נידונו הגורמים החברתיים והכלכליים העומדים מאחורי תופעת הטרור, על שלל צורותיה ואופניה, והדרך להתמודד איתם. נציג ארגון קייר (CAIR) האמריקני, ד"ר ניהאד עוואד אחמד, טען שחולשת מוסדות החברה האזרחית היא סיבה חברתית חשובה להתעוררות הטרור, כמו גם הפצת הדעות הסוטות והקיצוניות של דאע"ש ודומיו. מעניין לציין שעוואד עצמו נקשר בעבר לפרשיות של תמיכה כספית בארגוני טרור.

אחד המשתתפים הסעודים בכנס דיבר על השחיתות המנהלית כאחת הסיבות הכלכליות ליצירת חשיבה סוטה המביאה גם היא לטרור. אחרים דיברו על רדידות תרבותית בקרב שכבות נחשלות, הנובעת מתכנית הלימודים הלא מספקת, כאחד הגורמים לטרור. כתוצאה מכך, נפלטים ממערכת החינוך בוגרים הנגררים בקלות לקיצוניות, לחשיבה סטראוטיפית, לשנאה כלפי האחר, לאלימות ולטרור. נציג מרוקו דיבר על תחושות של דחיקה לשוליים כגורם להקצנה דתית, ונראה שהוא התכוון במיוחד לצעירים ממוצא צפון אפריקני החיים בצרפת.

השורה התחתונה של הכנס היא כי הדת האסלאמית והטקסטים המכוננים שלה – הקוראן, החדית' (התורה שבעל-פה של האסלאם), ההיסטוריה והביוגרפיה של הנביא מחמד – הם כולם כליל השלמות, היופי והטוהר, הסובלנות וקבלת האחר, זכויות האדם, הנשים והמיעוטים. אם כמה מוסלמים בכל זאת נמשכים לטרור, לשחיטת אנשים, לשריפת אויבים, לממכר נשים לעבדות ולכריתת ידיהם של אנשים הנחשדים בגניבה, זה רק בגלל כמה גורמים קיצוניים וחיצוניים הדוחפים הצעירים המוסלמים לעשות מעשים אכזרים אלו, המנוגדים בתכלית הניגוד לאסלאם, לרוחו, לרעיונותיו, להלכותיו וליעדיו.

זו עלולה להיות רק ההתחלה; גיליונות שארלי הבדו לאחר הטבח במערכת העיתון הצרפתי; צילום: בן קלמר, פלאש90
זו עלולה להיות רק ההתחלה; גיליונות שארלי הבדו לאחר הטבח במערכת העיתון הצרפתי; צילום: בן קלמר, פלאש90

זה לא ייגמר עד שהאסלאם לא יתפכח

הבעיה עם כנסים מסוג זה היא שאין בהם אפילו אדם אחד המוכן לקום ולומר את האמת הכואבת: הקוראן, החדית', ההיסטוריה שלנו והביוגרפיה של נביאנו מלאים וגדושים ברעיונות, במצוות, ובתקדימים שכולם יחד דוחפים את צעירינו לטרור, בדיוק כפי שדחפו את אבותינו לכבוש במאה השביעית לכבוש את מרבית המזרח התיכון, ולאסלמו. רעיון ההשתלטות על ארצות זרות וכפיית האסלאם בדרכי אלימות אכזרית הוא זה שהוציא את האסלאם מחצי האי הערבי והשליט אותו על כל המרחב, מאינדונזיה במזרח עד ספרד ומרוקו במערב. הוא גם זה שדוחף את צעירי וצעירות האסלאם להצטרף לג'יהאד כדי להמשיך את השלטת האסלאם על כל שאר חלקי העולם.

נכון שיש עוד כמה גורמים אחרים – פוליטיים, חברתיים או כלכליים – המסייעים לטרור, אבל הסיבה המקורית, הגדולה, העיקרית, היא הרעיונות והתקדימים הטבועים בכתבי הקודש של האסלאם, ועד שלא יקומו הרפורמיסטים האמיתיים של האסלאם ויכניסו שינוי מהותי לכתבים אלה, כנסים חסרי משמעות כמו זה שבסעודיה ימשיכו להתכנס, מוסלמים ימשיכו לנעוץ ראשיהם בחול, והעולם ימשיך ויחשוב שהאסלאם הוא דת של שלום. הכחשת הבעיות של האסלאם תנציח את הבעיות הנובעות ממנו.

הגיע הזמן שייוולד מרטין לותר האסלאמי, שיעלה את השאלות הנכונות, ויכניס את האסלאם לתהליך של רפורמה אמיתית, כזו שתכניס להסגר (קרנטינה) את כל רעיונות ההשתלטות, האלימות, השנאה והדחיה, ותהפוך את דתו של אללה למשהו שישים קץ למעגל האלימות והמוות, ויעניק חיים למוסלמים וגם לאחרים. עד שייוולד אותו רפורמיסט ימשיך העולם האסלאמי להקיז את דמו ואת דם האחרים אל תוך ביצת הדם, הדמעות והאש הנקראת "מדינת האסלאם" המייצאת את רעיונותיה ושיטותיה ממעמקי המאה השביעית, אל כל רחבי העולם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

25 תגובות למאמר

  1. אתה כותב שדאעש הם האיסלאם האמיתי כיוון שהם מקיימים את הכתוב בקוראן כפשוטו. בספר ויקרא כ, יב נאמר שיש להוציא להורג גברים שקיימו יחסים הומוסקסואליים. האם זוהי היהדות האמיתית?

    אין דבר כזה איסלאם אמיתי ומעולם לא היה. דת היא דבר גמיש מאוד. עם זאת – האלימות בקרב המכנים עצמם מוסלמים היא איומה, דאעש שונים רק בכך שהם גאים בזה, מצלמים ומשתפים.

    1. קודם כל, ספר ויקרא נכתב הרבה לפני המאה השביעית, מאז נכתבה התורה שבע"פ ועוד הרבה פרשניות ובכלל אנחנו לא שואפים, גם הדתיים הקיצוניים ביותר שבישראל, לחזור לנורמות ההתנהגויות של תקופות אלו. זה שהאיסלאם האמיתי הוא כן כפי שדעאש מתנהגים – זאת לא הבעיה כי כאמור במאה השביעית היו סטנדרטים אחרים. הבעיה היא שהמוסלמים באמת ובתמים רוצים לחזור לאותם סטנדרטים של התנהגות – ולא, לא מדובר על מיעוט קטן ושולי. דעאש לוקח את זה מהתאוריה לפועל אבל מה אם אלקיעסה, האחים המוסלמים, בוקו חראם ועוד רבים מאד שלא לדבר על הרבים שתומכים בהם בשקט והמעטים שמעיזים לדבר נגדם….

    2. על 'בועז': כך הם מגיבים כשמזכירים את הפצע הפתוח שלהם, האיסלם שקפא במאה השביעית. כמו בכול נושא, הם מאשימים את האחר במקום להכיר בבעיותיהם. זה קלסי: ככול שהבעיה אקוטית יותר, כך הם מתכחשים לה יותר. היות והאיסלם שלא עבר רפורמה מאז נוסד, זו בעיית היסוד שהורסת את חייהם, אז שננחש מי לא עבר רפורמה? היהדות כמובן. ברור ש'בועז' לא יודע כלום על היהדות. אני מציינת לעצמנו שהחוקים שבתורה עברו רפורמה לפני יותר מ2000 שנה ע"י חז"ל, וכפי שהסביר פרופ' ליבוביץ: חז"ל קובעים 'אחורנית' אם אפשר לומר, סמכותם מבטלת את חוקי התורה (!). זה דבר מעניין שאופייני לדת היהודית, לא לחילונים יהודים.'בועז' דווקא אמור לדעת משהו על האיסלם. הוא נוקט 'תקיה' (הונאת 'הכופר') כשהוא מספר שאין איסלם בכלל, יש משהו 'גמיש'. הוא יודע שאין. מה שיש זה מוסלמים שעוצמים עיין לגבי מצוות האיסלם המחייבות כול מוסלמי, כמו איסלום בכוח של הכופרים והשתלטות על ארצם.

    3. תיאורטית- בעדים והתראה ובזמן שיש סנהדרין, התשובה לשאלתך תהיה כן.

  2. לבועז – בכל הכנות – אם תקום מדינת הלכה יהודית שתוציא להרוג הומוסקסואליים תוכל באיזושהי מידה לטעון שזו לא היהדות?

    אפשר לומר שיש ביהודת זרמים אחרים, אפשר להאבק על הדומיננטיות של זרמים יותר ליברליים, אבל זה נראה לי מופרך לחלוטין לומר שזו לא "היהדות האמיתית" כאילו יכולה להיות יהודית אמיתית יותר.

    כאן נעוץ העיקר של המאמר לטעמי – רפורמה לא אומרת שמה שהיה לא היה אמיתי, אלא שיש צורך להתקדם.
    הבעיה לטעמי היא שקריאה כזו היא על פי רוב ממקום חיצוני, ודת (לפחות היהדות, אני לא מכיר מספיק את האיסלאם) מתנהל כקהילה פרשנית שדורשת המשכיות של אנשים שמזהים את עצמם עם הקהילה. קריאה מבחוץ עלולה אפילו ליצור אנטגוניזם לרעיון של רפורמה..

    1. מתי תפסיק להתחזות ברשת? אין לך מושג ירוק ביהדות. הבעיות האיומות של דתכם האומללה גררו אתכם עד הלום, תתייחס לזה? כמובן לא, עדיף לך להתחזות באופן כה שקוף שגורר את היחשפותך תוך שנייה בבוז ולעג, רק לא להביט באמת..

  3. המשך הקו הנוכחי של האיסלם יביא על המוסלמים אסון איום ונורא, .שבמסגרתו יהיו להם מיליוני קורבנות בנפש, הם ימצאו עצמם מאות שנים אחורה, כשוכני מערות.
    המערב לא ישלים עם קו כזה שלמעשה אומר: אנחנו או הם, האירופאים לא ישלימו עם כך שיאלצו לוותר על ציוויליזציה של אלפיים וחמש מאות שנים, למען תרבות חשוכה,ימי ביניימית, ששואפת להביא את העולם למאה השביעית.

  4. אין ספק שגם בתורה ובמצוות הדת היהודיות כפי שמופיעות בתלמוד וברמב"ם יש הלכות רבות המנוגדות למוסר ולצדק, כפי אנו מבינים אותם היום. ההבדל העקרי, לעניות דעתי, הוא בכך שאין ביהדות זרם משמעותי התומך בהחלת אותן הלכות בתקופתנו, בעוד בעולם האיסלם ישנם זרמים חזקים מאוד התומכים בכך.מבחינה זו אני סבור שיש חשיבות רבה לכינוסים דתיים מוסלמים הקובעים בצורה ברורה שמעשי אכזריות דוגמת מעשי דאע"ש או אל קאידה פסולים ואסורים בתקופתנו, למרות שבתקופה קדומה היו מקובלים

  5. תאופיק חמיד- רפורמטור אסלמי ממצרים. שווה לשמוע אותו

  6. שלום לכולם. אין לי מילים לתאר בהם את אחזבתי מהכתבה הזאת. לדעתי, אנשים שמקנאים ממישהו מנסים בכל דרך הזדמנות להוציא שם טוב על שמו.לימדו אתכם כיצד התנהג הנביא מוחמד ליהודים? לימדו אתכם שכל המלחמות שהאסלאם לקח בהם חלק היו במטרה לשחרר בני אדם מעבדות וממלכים לא הוגנים? לימדו אתכם על שלטון המוסלמים באירופה וכיצד הנוצרים נהנו מהשלטון? תתבוננו מסביבכם- דאעש מייצג את האיסלאם? טרוריסטים צעירים שאין להם חוכמת שכל….. אני ערבי מוסלמי גאה וברוך השם שנולדתי מוסלמי. אני קורא לכם לכבד את האיסלאם ואם אתם לא מאמינים בו- זה בסדר אך תנו כבוד למאמינים בו. תבורכו! ה

    1. כן, למדנו על האיסלאם. מד"ר מרדכי קידר
      מה"אינטיפדות"
      .מכך שאין כיום יהודים בחיג'אז . מעולם לא פגשתי יהודי שאמר לי " עליתי לארץ מחיג'אז"
      למה לי לקנא באיסלאם? אני בת לעם שהקב"ה הוציא ממצרים, העניק לו את התורה, הביא אותו אל
      הארץ ונתן לו לבנות את בית הבחירה. וכל זה הרבה לפני שאבותיך שמעו על מוחמד. אני כל כך גאה להיות בת לעם שהתאסף ומקים את הבית בארץ המובטחת, אחרי אלפיים שנים

      שמחה שאתה מאמין ביחס הוגן ליהודים, לחברה,, בכבוד לזולת.
      לא רואה בערכים האלו סמל איסלמי.
      ממש לא ביחס מוחמד לעם ישראל. (ושוב, איפה היהודים שחיו בערב? ומה גרם להם לא להיות?)לא במניעת עבדות- שהשמועות אומרות שהייתה קיימת עד לא מזמן במולדת האיסלן.
      לגבי החלפת משטרים- אין לי הרבה ידע על הממלכות שנכבשו בידי האיסלם, אל מכיוון שהאיסלאם לא
      מייצג עבורי את הצדק הא-לוהי, לא בהכרח הייתי מעדיפה אותו על פניהן.

      שמחה שמבחינך דעאש הם טרוריסטים צעירים חסרי שכל. איפה המבוגריםשינהיגו אותם?
      האם מבחינתך גם חמאס הם חבורת טרוריסטים חסרת שכל? ומה עם הפת"ח? אותם השוטרים שבצעו את הלינץ' ברמאללה? ופיגועי הדריסות והסכינים?נאומי ההסתות בהר הבית ?
      מאה שנים של רצון לבנות את הבית שמופרע באמצעות מלחמה.

      מאחלת לך ולי, ולעולם כולו, להגיע אל הצדק הא-לוהי, האמת, האהבה הטוב והשלום
      ס"כ

  7. לא יהיה רפורמטור והסיבה היא שמוחמד קבע שהוא הנביא האחרון
    בזה הוא לחץ על הכפתור האדום לפני כ1400 שנה שבסופו של דבר יביא להשמדת האיסלם או להשמדת אלה שאינם איסלאמים
    כששאר העולם יפנים את העניין ויחליט לעצור את זה יהיו הרבה טרגדיות

  8. טוב קצת הבהרות…
    מוחמד הרג ורצח הרבה יהודים בשם האיסלם אז מספיק עם השקרים.
    לפי היהדות אדם שעשה אקט מיני עם גבר נידון למיתה בידי בית דין אבל וזה אבל גדול ניתן להרוג אותו רק על ידי בית דין מוסמך ורק על ידי עדים והתראה ולא כל יחיד או מדינה יכולים לסקול מישהו ברחוב, מה עוד שסקילה ביהדות היא לא זריקת אבנים על ראשו עד שימות.
    העובדה שהדבר הראשון שעולה לכם לראש אחרי מאמר כזה הוא לתקוף את היהדות ולהגיד שהיא יותר גרועה, היא כנראה תוצר של החשיבה הליברלית השמאלנית שהסיבה לכל הטעיות תלויה רק בחברה שלי ולא בפושע או בתוקפן אלא בקורבן וכך המחבלים הם בעצם סובלים שפשוט לא קיבלו אותם מספיק.

    1. ובתנך אין סיפורי רצח? לא כתוב שם שנרצחו כול העמים בכנען? לא כתוב להשמיד ולשרוף את כול הערים בעלי העבודה הזרה? לא היה לכם מנהיג בשם כהנא שקרא לגרש את הערבים מפה בכוח הסית ובסוף גרם לרצח מערות המכפלה שאגבאותו מרצח הוא גיבור ןאומי אצלכם? מנהיגכם עובדיה יוסף לא אמר שכול העמים מסביב נועדו לשיעבוד ליהודים? האם זה אומר שמה שהצכתי למעלה מייצג את כול היהדות ואת כולהיהודים? ברור שלא!! ככה גםציש מוסלמים אמיתיים וטובי לב שרוצים לחיות בשקט ובשלום!!! אתר העדה האחמדית מומלץ לכול מי שמחפש תשובות. אין אף דת שכולם בה תלית שכולה. תכלת גם היהודים הם לא תמימים ובוודאי שלא הצליינים הנוצרים שטבחו בעולם כולו

  9. על דוד המלך נאסר לבנות בית מקדש כי הוא היה איש הכיבושים והאחראי על שפיכת דמים רבים.
    למוחמד, כאיש כיבושים של האיסלם, ידים מגואלות בדמים רבים.
    שום רפורמטור (גם החכם באדם) לא יוכל להכנס לנעלי מוחמד, המושלם.
    רק גל גדול של התנערות.
    גל שמחפש את המראה (ראי) ולא את המורא.
    גל של תודעה שלוקחת אחריות ולא מאשימה אחרים.
    הגל יגיע מבפנים. מתוך מוסלמים שישחררו את הדת וישתחררו משליטתו של מוחמד.

  10. כתבה מעניינת ונוגעת בנקודה כאובה.

    מה שלא ברור לי זו האנלוגיה ללותר: מבחינה מבנית, מה שלותר עשה זה לחזור לכתבי הקודש ולהגדיר כג'אהליה את רוב ההתפתחות ההסטורית והתיאולוגית שבאה לאחר הדורות הראשונים (הוא לא השתמש במונח ג'אהליה מן הסתם). אם יש לאסלם מרטין לותר משלו זה יהיה סייד קוטב או אל בגדדי או פסיכי אחר.

    אם כבר יש מקום להשוואה, אז מה שהאסלאם זקוק לו זה כנסייה קתולית. מוסד שיבהיר שהוא המייצג את הפירוש הבלעדי לטקסטים המיליטנטיים המקוריים, ויספק שכבת בידוד לחלקים הבעייתיים שם. האסלם הסופי עושה את זה במידה מסויימת – על ידי ההכרזה (המנוגדת לזו המושמעת ביציעים מסויימים) שמוחמד לא מת אלא מתגלגל לנצח בנשמות המנהיגים הדתיים. זה מאפשר (אם יש רצון) להשלים עם הקוראן בהקשר ההסטורי שלו בלי להסיק ממנו דוגמא נצחית של מלחמות שבטים.

  11. אני לא מקנא ולא רוצה להתחלף עם המוסלמים .בשם הדת שלהם נרצחים אלפי מוסלמים ואם לא יחול שינוי ,ירצחו מוסלמים מיליוני מוסלמים .ישנו אבסורד גדול ,למוסלמים ברובם יש להם פינה חמה לדאעש ודומיו ומנגד ,אני מאמין שכל בר דעת ובן אנוש ,לא רוצה שהוא משפחתו, מכריו וחלק מבני עמו ירצחו או ישחטו .הלא ברור מאליו ומה שקורה בפועל ,חלום דאעש ופועלו .המוסלמים רוצחים מוסלמים ואחוז קטן של לא מוסלמים. אז מה קורה פה? מי שמכיר ומתחכך עם האוכלוסייה המוסלמית באשר היא, כן רואה שהיא תאוות חיים ואפילו ישנה סלידה ,התנכרות ואיבה כלפי דאעש .(גם אם הפינה החמה לחליפות ולשלטון היחיד של האסלם, היא דרכו של דאעש)אז מה ההסבר ?לאסלאם ולפרשנות שלו בימינו ,ישנם שני צדדים על אותו מטבע אסלמי ,הצד היפה ,החם ,המכבד ,הסוציאלי והנעים הליכות ,לעומת הצד הרדיקאלי, שמפרש לא את הקוראן אלא את דברי הימים ,והמעשים שנעשו בפועל לחומרה . בל ניטעה, גם ביהדות ישנם בדברי הימים ,המעשים וההוראות ,חוקים ומשפטים שאינם תואמים את הימים המודרניים, ותנועת ההשכלה. ביהדות והאסלאם ישנה הוראה לזרות מורא באויבים. זה ברור והגיוני, אבל לאן לוקח זאת האסלאם ולאן לוקחה זאת היהדות בימינו.
    במאמרו זה של מרדכי קידר ניכר בלבול ענק ורצחני בגוף האסלאם של ימינו. כל איבר תוקף, שוחט או רוצה לחסל ולשלוט על איבר אחר . בדבריו של מר קידר ,מתבקש שיופיע מנהיג דתי או לא דתי ,שיעצור את שטף הדם .במידה ולא ,נהרות של דם יזרמו בכל חלקי מדינות האסלאם.
    הטעות הגדולה של האסלאמיסטים מבחינתם, שאין אפשרות לחקות את ימי צלח הדין . למנהיג האסלאמי הזה ,היה לו כוח שמשתווה היום לברית המועצות ,מעצמה מול מעצמה .
    עצתי אל החולמים לשלטון היחיד האסלאמי, לפתח כלכלה, חינוך ותעשיה שתתמוך בכוח הצבאי לכבוש את העולם. (אבל זה לא יקרה, משום שחינוך כלכלה והלאה מזה ,מעקר את הקנאות ומשליט את הקדושה והאיכות של החיים.)
    ועוד עצה ,אל תבינו לא נכון את האירופאים .השקט והסבלנות שלהם ,לא נובע מתמיכה בדרככם .כשהם ילחצו אל הקיר,(טרור ועוד טרור )הם יתהפכו ולא כדאי להתעסק איתם .רחמנים הם לא ,זכרו את השואה ,שהתעמולה הערבית מנסה להכחיש.
    אישית ,אני מרגיש הכי נוח בחברה הערבית למה ?כי אני מכבד אותה ומכיר ביתרונות שלה .(ובחסרונות-הלאומנות).

  12. אנו נמצאים בשיאו של מאבק בין היהדות הנצרות והאיסלאם
    היכולת של התורה לייצר את הסכסוך בקוד התורה
    דרך יצירת הקנאה בין יעקב ישמעאל ועישו
    הינה מקור גאוניותה וסוד כוחה

    ישמעאל ממתין ליעקב שירפא את פצעיו
    אך כעת ישראל אחוזים בבני שמעון ולוי
    על כל שעל צועקים "נבלה נעשתה בישראל
    ואין בקודקודם להמליך יעקב לראשם

    לא למרטין לותר קינג מחכה העולם המוסלמי
    כי אם למשיח צדק של היהודים ממתינים הם

    1. לא ניראלי שהטרוריסטים של חמאס היו רוצחים או קוראים להשמדת יהודים אם הם היו מאמינים ומחכים למשיח יהודי שיגאל אותם

  13. האחמדים יש להם אתר בעברית והם חיים פה בישראל והכלל הראשון אצלהם הוא אהבת חינם ולא רק זה הם רואים ביהודים נוצרים הינדים בודהיסטים גייניסטיםמובכול דתות העולם כדתות מוסלמיות אלוהיות ולגיטמיות יש גם את זרם הסופיות בהצלחה בקיצור יש אסלאם אחר תאמינו לי במקור האסלאם היא. דת נפלאה שקוראת לאהבת חינם כבוד שלום ומונתאיזם היא נהרסה על ידי חיות אדם תקראו על האחמדים ונביאם של האחמדים הם מיעוטנ שולי אבל הם אלו שמייצגים את דרכו של מוחמד שהיה אדם טוב וישר הפיתרון הוא לא להעלים את האסלאם אלא לגרום לכך שהזרמים הטובים שלו ישלטו בו אני מזכיר לכם שגם אצלכם יש רבנים שאומרים שכול הגוים צריכים או למות או להיות עבדים ובהמות לעם היהודי ומזלזלים בחיים של מוסלמים ונוצרים ומתירים את דמם רעו ערך תורת המלך ברוך הגבר ועוד הרבה מה שאני אומר שאף דת לא מושלמת בכול דת יש. את הקיצון

    1. גם זרם הסופים נרדף בידי אחיו המוסלמים זה לא שהם מהווים איזו עילית בתוך המדינות האסלמיות- נהפוך הוא .

  14. דוקטור מורדכי קידר עם כול הכבוד ..כנראה לא מחפש תשובות לטענות שלו ..ולא מחפש הסברים וממהר לייצר תמונה של כול המוסלמים רוצחים וטרוריסטים ולהגיד שהקוראן תומך במעשים האלה …בלי לחפש תשובות שאכן קיימות בזרמים כמו האחמדים והסופיות באסלאם…היו תקופות שלא היו מחבלים מוסלמים מתפוצצים באוטובסים..האנשים שרוצחים עכשו בשם האסלאם אולי מושפעים ממנו..אבל בעצם ..הם סהכ אנשים שמחפשים סיבה לרצוח ..צמאי דם והרג..ומלבישים ומתרצים את האסלאם במעשים שלהם ……מי שבאמת מחפש תשובות..ורותה לדעת אם ההרג והרצח באמת מקורו בקוראן ובמוחמד או שמא זה פרשנות של אנשי דת -שישמע מהתחלה ועד הסוף את משנתם של האחמדים..של הסופיים..של רפורמטרמים מצריים

  15. שמך הוא מרדכי קידר בליווי הכינוי ד"ר (דוקטור) ומזרחן ומלומד וכו. אבל המרחק בין האמת לבין מה שאתה כותב הוא שנות אור. התמונה שאתה מייצר כאן היא הסתה נגד הקוראן והאסלאם. אתה כותב מה שבא לך בקיצור..

  16. איזה שטחיות, שנאה והסתה של אדון קידר.. צאו מנקודת הנחה שכל מזרחן=שקרן. אדון קידר כותב:
    "בפרק 8 פסוק 60, למשל, כתוב “הכינו כוח לקראתם [הכופרים] ככל שתוכלו, וסוסים רתומים לקרב, אשר בהם תזרעו מורא בלב אויב אללה ואויבכם…” – כלומר הקוראן מצווה על המוסלמים לזרוע מורא, פחד וטרור בלב אויביהם. הרעיון המכונן כי יש להילחם בכל “כופר” מובע היטב בקוראן שנכתב כבר במאה השביעית".

    לקחת חצי פסוק והצגת אותו כמשנה בסיסית של האסלאם. בקוראן כתוב גם להתייחס בשלום ובצדק לכופרים שלא נלחמים נגדך. מדוע לא ציינת פסוק זה? הפסוק שהצגת מתייחס להתכוננות מול האוייב בזמן קרב.. וזה טבעי שיש להתכונן היטב לכל קרב ולהפחיד את האויב כדי לא להפסיד בקרב. אין כזה דבר רעיון מכונן כי יש להילחם בכל "כופר" בקוראן.. תפסיק לשקר לאנשים. והכי מצחיק זה כל אלה שהולכים אחריך ומאמינים לשקריך.

    1. נו ראינו איך "האחים המוסלמים" מעזה התייחסו יפה וברוח האסלם ל"כופרים" היהודים ולא רק יהודים בעוטף עזה ב 7 אוקטובר 2023 , אם זה "יפה" איך זה שהם מייחסים "לא יפה" . בישובי העוטף נרצחו מאות אנשים שדגלו בחיי שלום והושיטו יד מסייעת לתושבי עזה , בפרנסה וברפואה ואלו גמלו בטבח שהשטן לא ברא , תהומות של רשעות שלא ידענו כמותם, העולם הנורמטיבי לא דמיין בסיוטיו הכי הפרועים. עכשיו , יבואו ויגידו שגם זה שקר. יש האומרים את זה כבר עכשיו , בזמן שלא נקברו מתינו עדיין וחטופינו עדיין כלואים בתהומות המנהרות של עזה.

      מי אומר? למשל אנשי הפתח ביהודה ושומרון … אלו כאילו החילונים המודרנים של האסלם. הכל העמדות פנים, שקר ותרמית , כמו בזאר מוסלמי- תמיד ינסו לעבוד על קונה "כופר" זר ותמים.

      שקרנים בני שקרנים הנשענים על התקייה – מצוות הונאת ה"כופר"- זה שאינו מוסלמי או גם מוסלמי שכן מעוניין לחיות בשלום יחסי עם שכניו בני דתות אחרות. ע"ע הבדווים מישראל שגם נרצחו ונחטפו ובנותיהם נאנסו בידי "האחים" החכמים של החמאס ועז א דין אל קסאם ושאר חלאות.