אבו מאזן מקריב 18,000 פליטים בשם זכות השיבה הפלסטינית

במקום לקלוט עשרות אלפי פלסטינים ממחנה אל-ירמוכ שבסוריה, אבו מאזן החליט ש"זכות השיבה" חשובה יותר וגזר עליהם רעב ומוות.

מדינת ישראל הסכימה לקלוט ביהודה, שומרון ועזה עשרות אלפי פלסטינים המצויים בסכנה מיידית במחנה פליטים אל-ירמוכ שבסוריה • אך אבו מאזן החליט שזכות השיבה הפלסטינית חשובה יותר: "מוטב שימותו בסוריה ולא יוותרו על זכות השיבה"

במאבק נגד הציונים הכל כשר; אבו מאזן. צילום: פלאש90
במאבק נגד הציונים הכל כשר; אבו מאזן. צילום: פלאש90

לפני כמה שנים אמר לי אדם, יועץ של אבו מאזן שאפשר לכנות אותו גם "אינטלקטואל פלסטיני", כי מבחינת סדר העדיפויות של הפלסטינים מדינה עצמאית לא נמצאת בראש הסולם. מה כן? זכות השיבה, במובן המעשי שלה – לחזור לשטחי ארץ ישראל-פלסטין. אולי לא ממש למקום שבו עמד הבית הישן, אבל איפשהו בסביבה. אחרי השיבה, כיוון שאיננה אפשרית, בא המאבק נגד ישראל. לכן פיגועי חמאס זכו לתמיכה רחבה: "ההתנגדות" יותר חשובה מהקמת מדינה עצמאית.

מעולם לא הייתה הדגמה כל כך מוחשית לסדר העדיפויות הזה, מהפרסומים האחרונים בעניין הצלת כ-18 אלף פלסטינים ממחנה אל-יארמוכ שבפאתי דמשק. שיבה או מוות, אפשר לקרוא לזה. מסתבר שלפני כחודש וחצי עלתה שוב על סדר היום ההצעה לאפשר למספר גדול של פלסטינים, קורבנות רעב וחרב ממלחמת האזרחים בסוריה, למצוא מקלט בשטחי הרשות הפלסטינית, ביהודה ושומרון ובעזה – והכל בתיווך האו"ם. להצעה זו ישראל הסכימה בעבר ועמדתה לא השתנתה, אך היא נתקלה בהתנגדות מפתיעה, משום שהייתה כרוכה בוויתור של אותם פליטים על שיבה לישובים המקוריים שלהם מלפני 1948. אבו מאזן החליט לוותר בשמם על הוויתור על זכות השיבה, ובכך דן אותם לסבל נורא במחנה אל-יארמוכ בדמשק, שבו התקיימו קרבות בין ארגוני מורדים, כולל דאע"ש, לבין כוחות משטרו של בשאר אסד. כפי שהסביר אבו מאזן לעיתונאים ערביים כשההצעה עלתה לראשונה: "מוטב שימותו בסוריה ולא יוותרו על זכות השיבה".

כל זה זכה לכיסוי אקראי, שטחי ולא מפורט בתקשורת הישראלית, ונמוג. הסיבה לכך שהנושא לא תפס כותרות היא, שהאסון באל-יארמוכ סותר את הנרטיב הפלסטיני. אבל יותר מכך הוא סותר את הנרטיב של מתקפת השנאה האנטי-ציונית לה שותפים תנועות השמאל בעולם ובישראל.

פלסטינים גוועים ומעונים אינם נחשבים, כל עוד מי שמבצע את הזוועה איננו לובש מדי צה"ל. כך בפירוש נכתב ב'גארדיאן' הבריטי ובאל-ג'זירה. פעיל הומניטרי פלסטיני אף תיאר בתקשורת את השתיקה סביב הזוועה באל יארמוכ כ"שתיקה מפחידה". אבו מאזן התוקף את ישראל בכל החזיתות שותף להשתקה הזאת. זה הרי יגזול ממנו את הכותרות מפיפ"א; זה יגזול ממנו את הנאומים של אובמה, שהכריז למעשה ערב חג מתן תורה כי הקמת מדינה פלסטינית היא מאושיות הדת היהודית. אולי הדיבר ה-11 או ה-12, מי סופר.

מקלט של אלפי פלסטינים גוועים ביהודה ושומרון היה גם סותר את האגדה על "הכיבוש הגזעני האלים". הרי מי ירצה להיקלט בשטח האיום הזה, שנמצא בשליטת ה"אפרטהייד הישראלי הנאצי"? מכל הסיבות הללו, ראינו הדגמה כיצד המנהיגות הלאומית הפלסטינית, אם יש דבר כזה, רואה בערביי 48' שנמצאים מחוץ לגבולות הארץ בשר תותחים תעמולתי, פשוטו כמשמעו. משהו בנוסח, "תישארו ביארמוכ המופצץ והמורעב ותשתקו". אפשר כבר לכתוב מראש את התגובות למקרה שכן היה מתבצע חילוץ כזה לשטחי הרש"פ: ישראל רוחצת את פשעיה באמצעות 18 אלף פליטי חרב. הרי ראינו כיצד מתייחסים למבצע הסיוע בנפאל.

סכנת חיים ברורה ומיידית; פליטים פלסטינים באל-ירמוכ. צילום מסך
סכנת חיים ברורה ומיידית; פליטים פלסטינים באל-ירמוכ. צילום מסך

איך מלבינים רצח עם

כל הבעיה הפלסטינית נתונה עכשיו בסד של קבעון מחשבתי, של קברניטי הדיפלומטיה והאידיאולוגיה בעולם ובארץ. השאלות הגדולות במצב הנוכחי הן: מיהו פליט? מהו טבח, מהו רצח-עם? ומהו עם? או, מה נותר מהלאומיות הערבית?

אלה השאלות המכריעות, אבל זה לא הפריע לפדריקה מוגריני לתבוע בחומרה מאחורי הפודיום שבועה חוזרת של ראש הממשלה בנושא פתרון שתי-המדינות. זה לא מפריע לצרפת לקדם החלטה במועצת הביטחון המדברת על לו"ז לנסיגה ישראל והקמת מדינה פלסטינית, כשנשיא ארה"ב מתנדנד ואינו מבטיח מטריה דיפלומטית.

אז נתחיל מהשאלה האחרונה: מהלאומיות הערבית לא נותר דבר. מה שישנו ברמאללה צריך להיקרא השלטון הסוני מערבה לירדן. כמו שאין כבר לא מדינה עיראקית ולא מדינה סורית ולבנונית או תימנית כך לא נותר דבר מהלאומיות של אותן ארצות, וכך גם הלאומיות הערבית התפוררה לחלוטין. רק הלאומיות הפלסטינית ממשיכה לשגשג כקונספציה בלתי מנוצחת – משום שהיא אבן פינה במה שפרופ' רוברט ויסטריך המנוח כינה הדת האזרחית במערב, שמייצרת אנטישמיות. תרומתה של ישראל למלחמה בדאע"ש היא קודם כל שליטה במרחב הסוני הקטן שממערב לנהר הירדן, כדי למנוע השתלטות של כנופיות דאע"ש וחמאס.

לגבי שאלת הפליטים כמו לגבי סוגיית רצח-עם התשובות פשוטות: נכון שכל יום אנחנו רואים עשרות ומאות אלפי מוסלמים נואשים בתנועה; הם נמלטים על הגשר מרמאדי, והם בורחים מפאלמירה שבסוריה. הם נמלטים מכל מקום. אבל אל תטעו – הם לא פליטים, לא באמת. במזרח-התיכון, או שמא בעולם כולו, קיימים רק "הפליטים הפלסטינים". רק הפליטים של 48' נחשבים. מיליוני העקורים הגודשים את לבנון וירדן – אלה לא פליטים באמת, משום ש"הציונות" של ארי שביט ודייויד רמניק אינה מעורבת בדבר.

וכך גם לגבי רצח-עם. במזרח-התיכון, בייחוד באזורי א-שאם, הליבה של המרחב, מתרחש ג'נוסייד. צדקו אותם מתי מעט שהזכירו ביום השואה כי מה שמתרחש בסוריה בהחלט צריך להיות מענייננו בגלל השואה. אבל לנשיא אובמה יש דאגות אחרות, למרות שיש לו אחריות עקיפה להשתוללות הג'נוסיידית הזאת: הדברים שאמר ראש הממשלה נתניהו על ערביי ישראל בדקה ה-90 של הבחירות בישראל חשובים יותר מכל מה שקורה מסביב. ורצח-עם? בשביל זה יש 'צוק איתן'. שואה? הטבח בלוד ב-1948 חשוב יותר ליהדות ארצות-הברית מהשואה; הוא משמעותי יותר.

התוצאה היא כמובן "הכשר לרצח עם". של כולם. גם של פלסטינים. אם רגל אדם לבן לא דורכת בסביבה, אם אין נעליים גבוהות של יחידות צה"ל – הכל מותר. בייחוד אם אבו מאזן אומר ובאן קי מון שותק.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

25 תגובות למאמר

  1. מזל שלנו שהם לא הסכימו.
    עכשיו היו באים 18,000 ואחר כך חצי מליון

  2. נו באמת. הלא את אותו סיפור אפשר היה להציג גם כאילו אבו מאזן קורא לחזרת 18 אלף פליטי חרב לבתיהם בשטח מדינת ישראל, אבל ממשלת ישראל מתנגדת בשם עיקרון המדינה היהודית. מה הופך את הטיעון שלנו לצודק יותר משלהם?
    לאמנון לורד לא באמת אכפת כמה פלסטינים מתים במלחמה הזו. כל מה שמעניין אותו הוא לנגח את השמאל ואת אובמה ואת אבו מאזן ואת כל הפלסטינים שמתעקשים שהם עם למרות שאמנון לורד החליט שהם לא.

    1. הצביעות השמאלנית שוב חוגגת! הרי אבו-מאזן לעולם לא יציע זכות שיבה ל 18,000 פלסטינים ואפילו בחצי מליון הוא לא יסתפק. העיקר שהמגיב למעלה הצליח לנגח את אמנון לורד ואת מדינת ישראל. מעניין כמה מקבלים על כל תגובה, טוקבקיסט מקצועי שכמוך… ע

    2. יש כאן שני הבדלים פשוטים:
      א. ממשלת ישראל לא מתיימרת לייצג את אותם "פליטים". מישהו אשר באמת מייצג את רווחתם היה מנסה להוציא אותם בכל מחיר.

      ב. תמיד הבטיחו לנו משמאל שההתעקשות על "זכות השיבה" היתה רטורית בלבד.

      במילים אחרות, בעמדה שבה אבו-מאזן נמצא היה עליו לוותר. אם אינו מסוגל לוותר במצב שבו רבבות גוועים מרעב על השמדת מדינתנו – אין אנו יכולים באמת להידבר איתו על דבר.

  3. מי שהסכים להכניס 18,000 ערבים לשומרון חייב לעמוד לדין באשמת בגידה, גם אם הפעש הזה לא התממש

  4. ישנם מצבים שאני פשוט לא מסכים (בלשון המעטה ועדינה במיוחד) עם ראש ממשלת ישראל.
    להזמין מכחיש שואה לנאום בכנסת? למה לא להזמין את היטלר לנאום על התועלת בצמצום האוכלוסין האנושי?
    להזמין לארץ ישראל (כן, ארץ ישראל, גם החלקים שלה שאינם מוכרים ע"י האנטישמים) פולשים חדשים? מי בדיוק מאותם 18 אלף מוגדר כפליט מארץ ישראל? ההנחה שלי – אולי אחד או שניים. כל השאר הינם צאצאים למה שמכונה פליטים (במקרה הטוב) או פושעים ומחבלים בפועל שרוכבים על ההזדמנות הנפלאה שנקרתה בפניהם (במקרה הרע).
    ———–
    יטען מי שיטען שמדובר במוקש ששמים לפני אבו-מאזן, לצרכים פוליטיים.
    זה ממש לא מעניין אותי.
    מה יקרה אם אבו-מאזן כן ינצל הזדמנות שכזו? מה יקרה אם הוא כן יקבל את הזמנת ראש הממשלה לנאום בכנסת לפני ניצולי שואה? האם מישהו חושב כיצד ניצולי שואה צריכים לספוג נאום שכזה?
    מה יקרה אם אבו-מאזן ייסכים שיגיעו לארץ ישראל (לחלק שכרגע בשליטתו האדמיניסטרטיבית) 18 אלף מחבלים? מי ישמור על השקט ובאיזה מחיר (או ליתר דיוק – כמה ליטרים של דם יהודי יוקז לשם כך)?
    ———–
    האירופאים לוחצים על הסדר מדיני, גם ללא הסכמתנו? שיקפצו.
    נולדתי לעולם הזה לא בזכותם ולא בעזרתם של האירופאים. יותר נכון – למרות מאמציהם שלא איולד.
    אין לי שום בעיה שאירופה תחדל מלהתקיים. למעשה, אני צופה שזה יקרה בשנים הקרובות. עד אז אני מצפצף על הנסיונות שלהם למנוע ממני להתקיים.

  5. אתה אמיתי אדון עודד? אחרי שאתה קורא את העיתון האהוב עליך "הארץ פלסטין" אתה בא ומאשים את אמנון לורד שלא מעניינים אותו פלסטינים?! אמנון מדבר על עובדות ועל מה אתה מדבר? העובדה היא שאבו מאזן מעדיף לסבול ולגרום לסבל גם לישראל מאשר לחיות בשלום. זו עובדה! ולא השטויות שאתה אומר.

  6. עודד אתה טועה, עצם העובדה שהיתה אפשרות להציל 18000 פלשטינים מאל ירמוכ והוא לא עשה זאת אך ורק בגלל שחזרתם תהייה מותנת בכניסת לדגה המערבית או עזה ולא לישראל היא זאת אשר צריכה להרים לך גבה ולא בגלל ניגוח של השמאל כי השמאל באמת מעוות דברים ובאמת דברים אשר אינם נעשים ע"י ישראל לא מקבלים גינוי גורף לעומת עצירה של משיך בקת"בים ביודה ושומרון שזוכה לתיקשור בינלאומי. תתחיל לצאת מהקוביה הקטנה שלך ותסתכל בגדול – באמת העולם מתייחס לכל מה שישראל עושה כאל מוטל בספק לא משנה מה היא עושה.

  7. אין דבר שמפחיד יותר את הערבים ביו"ש מהסכם מידני, זה יכריח אותם להכניס מליונים של ערבים אחרים, מהמוזנחים, מובטלים, אלימים והגיהדיסטים ביותר בעולם "למדינה הפלסטינית"

    תנו להם להחיות בשקט, ברמאללה התל אביבית, ובית לחם התיירותית וירחו השקטה בין המקומות השפויים והרגועים ביותר במזרח התיכון – העיקר בזכות ישראל וצה"ל

    התעקשות על זכות השיבה היא תרוץ להשאיר את הסטטוס הנעים על כנו ואת שאר "הפלסטינים" מחוץ לגבולות הערים ומהצורך לדאוג להם

    1. ואז באים אובמה וקרי הרשעים והאירופים, והורסים הכל ל"פלסטינים". אכן מראות קשים.

    2. רן, הטבת לתאר את מה שאחרים לא אומרים.
      אבו מאזן יודע היטב שלולא ישראל וצה"ל הוא יזכה לחמאס בכל שטחי יהודה ושומרוןוההמשך ברור.
      עמוק בפנים יודעים הם שהם צריכים לברך שהם אוטונומיה בישראל ולא בשום מדינה אחרת.והמבין יבין.

  8. לשם שינוי המחבל בחליפה מנהיג כנופיות הטרור ומכחיש השואה אבו זבלה מאזן האנטישמי צודק לחלוטין מכמה סיבות
    (1 לא חסרים לו אוכלי חינם וזבלים כמוהו שהוא צריך להביא עוד 18000 כמוהו מחבלים ולהאכיל ולממן אותם,,
    (2לא ישאר למחבל בחליפה אבו זבלה מאזן מספיק כסף לגנוב הוא וחבריו לכנופיות הטרור מכספי התרומות של האידיוטים השימושיים ממדינות אירופה ומהאיחוד האירופי,,,

  9. עודד, אם אתה לא מבין למה חשובה מדינת היהודים, ולמה חשוב שהיא תישאר כך, אז מה אתה עוד עושה כאן?
    אני קורא את תגובתך ומריח ניחוח חזק של אנטישמיות.
    הפלסטינאים שמתגוררים בסוריה נמצאים בסכנה. אבו מאזן ביקש להעבירם לתחומי יהודה ושומרון ועזה. ישראל הסכימה, בתנאי שיוותרו על הדרישה להיקלט בתחומי ישראל, וישארו בתחומי הרשות הפלסטינאית.
    אבו מאזן בתגובה קבע שלא יהיה, והפקיר את הפלסטינאים בסוריה לגורלם.
    ברור שלאבו מאזן לא אכפת מאותם פלסטינאים בסוריה. ברור גם שאם ישראל לא הייתה שומרת על הגבולות, אז זרם עצום של פליטים פלסטינאים ואחרים היה זורם לגבולות הרשות הפלסטינאית.
    ואז היינו צריכים להתמודד עם עוד עשרות אלפים (אם לא מאות) של פלסטינאים במצב כלכלי גרוע, שחושבים שישי להם זכויות בתוך מדינת ישראל.
    הטיעון שלנו צודק יותר כי ההיענות לטיעון שלהם משמעה סיום קיומה של מדינת ישראל, וחזרה ליהדות הגלותית. ואיך לומר זאת בעדינות – לא יקום ולא יהיה, למרות אוטו-אנטישמים כמוך.

  10. ח'ברה, לא הבנתם… אסור לאבו-מאזן לקלוט פליטים. אם הוא יקלוט פליטים והם יפסיקו להיות פליטים יסגרו את אונר"א. בזכות אונר"א מקבל "פליט" פלשתיני פי כמה מאחיו העיראקי או היזידי.
    אבו-מאזן לא יכול לחתום על הסכם שלום כי באותו רגע הוא יתמודד עם הבעיה האמיתית שלו וזה העם הפלשתיני. רגע, אמרתי עם? מי הם הפלשתינים בכלל? ייתכן מאד שאותם פליטים במחנה אל-ירמוך היו תושבי סוריה בתחילת המאה ה-20, שבאו כמהגרי עבודה לפלשתינה וברחו בעידוד המופתי לסוריה שהם מכירים. רק שבסוריה החליטו להשאיר אותם כ"פליטים" כהחלטה של כל הליגה הערבית על מנת להפעיל לחץ על ישראל. עכשיו, אותם סורים לשעבר, כלואים בתוך מחנה פליטים, חסרי זכויות ואזרחות ואפילו אחיהם (?) לא מוכנים להציל אותם. רק היהודים, הרחמנים בני רחמנים, מוכנים לנקוף אצבע ועדיין יימצאו השמאלנים ההזויים שימצאו פגם בהתנהלות. מישהו באמת חושב שצריך להקים להם מחנה פליטים ברמת אביב ג'?

  11. ,לעודד וחבריו
    אם אתה יהודי, אז הגיע הזמן שתדע שאתה סוכן זר של המסוכנים שבאויבי עם ישראל וכל התבטאות כזו משרתת את מכונת ההשמדה שלהם,מה תגיד כשמשיח יבוא ותתגלה האמת שהיית בוגד וגרמת ליהודים להיפגע ממעשי הטרור הישמעאלי והאדומי,אילו פנים יהיו לך, חזור מדרכך הרעה,ותודיע לך לחבריך שאינך יכול לשרת יותר את אויבי ישראל, זכור כל האויב את ישראל אויב את ה' וכל שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים,הטרוריסטים אומרים תמיד שהשמאלנים הם. משיע מגיע היה מוכןאלו שעודדו אותם לרצוח יהודים, הי"ד

  12. התקשתי למצוא סימוכין לסיפור. מצאתי התייחסות מינואר, ולא מאפריל כפי שנטען במאמר של . אמנון לורד

    חייבת להודות שישראל לא יוצאת חסידת אומות העולם בסיפור הזה. גם אבו מאזן לא צדיק.

    סיפור מאוד לא חד משמעי. לא הייתי ממהרת להשתמש בו ככלי ניגוח.

    לא, אני לא בתשלום. ואני לא שמאלנית. הצבעתי ליכוד. אבל הסיפור הזה הוא לא מהרגעים היפים שלנו, גם אם ניתן לראות כאן הצדקה לעמדת הממשלה

    ן לורד.http://www.timesofisrael.com/abbas-rejects-israeli-offer-to-allow-refugees-from-syria-to-enter-west-bank-and-gaza/

  13. עוד קשקוש טיפוסי של "מידה".

    הפלסטינים כלואים בירמוק לא כי אין מדינה שתקלוט אותם, אלא כי המחנה נמצא במצור. מי שלא מעורב בלחימה יכול לעזוב שם מתי שיחפוץ ולעבור לאחד מעשרות מחנות הפליטים באזור – כפי שכמעט כולם כבר עשו.

    אז נא להרגע, ישראל לא ניסתה להציל אף אחד – זה סתם עוד תרגיל יח"צ על גבם של האנשים המסכנים בעולם. אילו ישראל הייתה רוצה לעזור להם, יש אלף דרכים לעשות זאת, ובלי להמציא תנאים.

    תפסיקו להיות תמימים ולהאמין לתרגילים האלה, ובעיקר תפסיקו ללמוד על המזה"ת מסיפורים של כותבים ציונים, כמו שאתם לא לומדים מכותבים פלסטינים. מי שרוצה באמת להבין את העולם, שילך למקורות לא מוטים. בהצלחה.

    1. עדיין כואב לך להגיד את המילה ישראל. ואתה מדבר על מקורות לא מוטים. יש לך את זה ביותר פתטי?

  14. מאמר שמקפיץ את התודעה שלנו מדרגה קדימה .
    האמת מתחילה להציץ מתחת לקליפת השמאל הליברלי .
    אוי ואבוי לנו עם 18 אלף מוסלמים היו עושים עליה לשומרון אחריהם היו נכנסים 180 אלף ואחריהם מליון והשמאל היה עסוק כל כולו בסלי קליטה וליטוף העולים החדשים .
    אוי ואבוי לנו , טיפשותם של הערבים עמדה לנו גם הפעם .

    1. העולם צבוע. המזרחי, המערבי, הערבי, היהודי-ליברלי, היהודי-שמרני – כולם צבועים וזה ידוע. המזרח התיכון הוא נכון להיום שבעה מדורי גהינום לחלק גדול מיושביו, גם זה נכון. נותרו עוד כמה איי יציבות, ביניהם ישראל – התמזל מזלנו, גם אם לא לעולם חוסן. לאובמה אין מושג ממה שמתרחש ומלמה – אמת ויציב. במה זה מצדיק את המשך השליטה הישראלית על הפלסטינים ואת מניעת הקמתה של מדינה פלסטינית – זה לגמרי נשגב מבינתי.

  15. מבקש את עזרתכם (ולא בציניות) להבין אחת ולתמיד מה מוגדר ע"י הפלשטינאים כסוף לסכסוך / סוף לכיבוש?