זה לא הפלסטינים, טיפשון

בניגוד לטענות הנפוצות, הבעיות שלנו לא מתחילות ברמאללה ולא נגמרות בירושלים. נקודה למחשבה על אתגרי המדיניות של ישראל.

בניגוד לטענות הנפוצות, הבעיות שלנו לא מתחילות ברמאללה ולא נגמרות בירושלים • נקודה למחשבה על אתגרי המדיניות של ישראל

מראות שישרתו את אבו מאזן; הרס בעזה. צילום: Aaed Tayeh/Flash90
מראות שישרתו את אבו מאזן; הרס בעזה. צילום: Aaed Tayeh/Flash90

לפני כשנה ביטל מוטי קירשנבאום ז"ל את הרעיון לשחזר את תוכנית הסאטירה 'ניקוי ראש' באומרו שאין בכך תועלת. "גם בשנות ה-70 קיבלנו תוצאה הפוכה מזאת שקיווינו. תקפנו את המערך משמאל ובסוף העם הושפע, זרק אותו מהשלטון ובחר בבגין".

לצערי, אני נאלץ לקבוע כי חלק מהימין היום משחזר את אותה ה"הצלחה" שתיאר קירשנבאום, בדרך להפלת ממשלת ימין-מרכז. אמנם, מבקרים אלו מן הימים נעלבים בצדקנות כאשר מציגים אותם כשותפי השמאל בהפלת ממשלת הימין, אך יש בטענות אלו מידה רבה של אמת. בעוד שהשמאל בביקורתו המתמדת והאכזרית משכנע בעיקר את המשוכנעים – מצביעי מר"צ, העבודה והרשימה המאוחדת – הרי שדווקא הביקורת מימין היא זו שעלולה להסיט מנדטים ממפלגת הימין למרכז המפה הפוליטית.

לימין הנאיבי יש מגוון רחב ביותר של צעדים אותם ניתן לנקוט באופן מיידי ולהשיב את הביטחון לרחובות המדינה. לדידם, זו רק אשמת הממשלה שלא מממשת אותם כי היא אימפוטנטית, כושלת או כי ראש הממשלה חסר אומץ או "ערכים".

רשימת המהלכים הנדרשים כבר מוכנה: שלילת אזרחות; הריסה ואיטום בתי מחבלים; שלילת קצבאות; גירוש לעזה או לסוריה; כליאת בני משפחה; מעצר ראשי הרשות הפלסטינית; כיבוש מחנות הפליטים; ניתוק חשמל מעזה; גזר דין מוות למחבלים; שינוי הוראות הפתיחה באש; ועוד ועוד.

סוד גלוי הוא שגם אם הפלת ממשלת נתניהו תביא להגשמת חלומו של הימין, סביר להניח שרוב ההצהרות הללו לא יתגשמו. כל צעד קשוח שתנקוט ישראל יהיה הגשמת חלומו של אבו מאזן: הוצאות להורג? מאסרים המוניים? גירושי פלסטינים מאדמתם? – זהו הרי חלומם הרטוב של הפלסטינים. אין כמו מצוקה פלסטינית פוטוגנית כדי לעורר את זעמו של העולם ולגרום לקהילה הבינלאומית להעניק לפלסטינים האומללים מדינה על מגש של כסף: בלי מו"מ, בלי ויתורים, בלי פירוז ובלי הכרזה על סוף הסכסוך. ופתרון הוגן לסוגיית הפליטים, כמובן.

להגיע להסכם עם המערב; אובמה ונתניהו. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90
להגיע להסכם עם המערב; אובמה ונתניהו. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

זה המערב, טמבל

הטעות היסודית של תומכי הצעדים ההחלטיים היא שהם לא מבינים את אופי המערכה הנוכחית. במערכה עקובה מדם זו, ישראל לא ניצבת מול הפלסטינים, אותם צה"ל יכול להכריע בנקל, אלא מול המעצמות החזקות בעולם – ארה"ב של אובמה והאיחוד האירופי. והללו אוחזים בנשק היעיל ביותר, נשק כמותו אין לישראל: סנקציות כלכליות, מנופים משפטיים, מוסדות או"ם וכמובן, התקשורת העולמית מוטת האג'נדה האנטי-ישראלית.

אלו האיומים האמיתיים על ישראל, וזאת הסיבה לכך שהאלימות באזורנו לא נפסקת. איזו הצעת חוק ליברמן או בנט יכולים להפעיל נגד חרם אירופי או אמריקאי? עד כה נתניהו מצליח להוביל את הספינה בין הסלעים שמאיימים עליה. מצד אחד הוא מגלה איפוק, ומצד שני מנהל את המאבק בטרור באמצעים מדודים שלא מעוררים קשיים מדיניים. בנסיבות שנוצרו זו הדרך שעשויה להוביל לרגיעה, בעוד אנו האזרחים חייבים להפנים שזאת מלחמת התשה – וינצח בה מי שיש לו אורך רוח רב יותר. האירועים האחרונים מעמידים אותנו במבחן – ואל לנו לגלות סימני שבירה ופאניקה.

ליברמן ובנט רוצים את תמיכתנו בבחירות הבאות? שיתכבדו ויסבירו איך בדעתם להתמודד עם המערב שכובל את ידי צה"ל ובו בזמן מאותת לפלסטינים שמאבקם לגיטימי ומטרתם קרובה להתגשם.

גם השמאל, שקורא להגיע להסכם במהירות, עושה טעות דומה בכך שהוא מניח כי מוקד המשא ומתן הם הרשות הפלסטינית ואבו מאזן.

אך לא כך היא: המשא ומתן האמיתי מתנהל מזה שנים מול ארצות הברית והקוורטט, שמשיקוליהם המגוונים (שחלקם לפחות לא ענייניים) ממשיכים להתערב בסוגיה הפלסטינית. אך בעוד שלנו אין מנופי לחץ רבים על הרשות הפלסטינית, הרי שהמערב, המפרנס ומתחזק את הרשות בפועל, מסוגל בקלות להשפיע על הפלסטינים. די שנציגי המערב יאיימו בעצירת המימון לרשות ובהפסקת הלחץ על ישראל, כדי לגרום לצד הפלסטיני להיכנס לתהליך מדיני או לחדול מהאלימות.

גם כאן, האסטרטגיה של נתניהו בסך הכל עובדת יפה: בעקבות התקפות הטרור הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית על קיצוץ בסך 80 מיליון דולר מההעברות לרשות, קיצוץ של 22 אחוז מסך כל המימון. זאת, בעקבות קריאה של הקונגרס לאבו מאזן ש"יחדול מההסתה הרשמית וישתמש בהשפעתו כדי לבלום את ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית בחברה האזרחית הפלסטינית".

גם לימנים אידאולוגיים מותר לפרגן מדי פעם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. מאמר מעולה, אחד הטובים שקראתי. מתאר בתמציתיות את האמת הכואבת. המערב שלכאורה אמור להיות בן בריתנו הוא זה שכובל את ידינו.

  2. טיעונים חלולים שמצדיקים כל מדיניות ממשלתית באשר היא (כולל אוסלו והתנתקות). למעשה העתק הדבק מטיעוני שמאל בשינויים קוסמטיים.

    1. שמע,אתה חריף מאד…צריך הרבה עומק מחשבתי להבין מה כתבת.

  3. בעבר הפיל הימין ממשלה שבעקבותיה נבחרה ממשלת מערך-שמאל ונמחקה מפלגת התחיה ההבדל בין אז והיום הוא שהעולם עסוק בצרות גדולות משל עצמו .נכון שאובמה עויין את ישראל אבל ההעם האמריקני כבר גילה את זה ומפצה על זה בתמיכה גורפת לרפובליקנים. האירופים עסוקים בגלי הגירה וקולות שפיות הסטריים נשמעים מהם .גל הטרור אצלנו היה בעבר מציב אותנו בראש הכותרות עם שיירת שליחים לנהל משבר . היום בקושי שומעים עלינו בחדשות החוץ שלהם.

  4. עוד מעט קט וגם המערב השבע והמפונק יבין מהו האיסלאם ומה פירושן של המונח "שכן ערבי".כמה זמן אחרי כן לדעתכם ייקח עד שיירדו לנו מהוריד ויילכו לטפל בבעיות שיצוצו אצלם – וכבר צצות? לא הרבה, לדעתי.
    גם אז – ביבי, שנכשל בכל הדברים, לא רק בביטחון – לא יהיה התשובה לצרכי העם והמדינה. אנחנו צריכים מנהל טוב, לא דמגוג קשקשן.

  5. סוף סוף מישהו כותב את זה. זה כל כך נכון.
    יותר מזה, אני מאמין שברמה האישית, ערבים ויהודים יכולים לחיות ביחד בשכנות טובה, בהסדר כלשהו, אבל כוחות חזקים מאוד מונעים זאת. כל פעם שהעניינים נרגעים ונותנים לבני אדם לחיות, מגיע סבב אלימות חדש. הנתונים מוכיחים שכל פעם שרמת החיים ביו"ש עולה, מתחיל סבב אלימות. שלא לדבר על המימון של האו"ם ואיראן לתושבי עזה השומר אותם לנצח במצב של תלות כלכלית ואשר מאפשר לנצל אותם כבשר תותחים.
    הדוגמא של קרי היא המאלפת מכולם: לפני הדחיפה שלו לשיחות שלום, הייתה התקדמות יפה ביצירת מרקם חיים ונתניהו עושה כאן עבודה יפה. מאז ועד היום כל הצדדים לא מספיקים לדמם, כולל צוק איתן.
    אני מסכים שבנימין נתניהו עושה כאן עבודת תמרון יפה מאוד.
    אבל למה לעזאזל "בעלי בריתינו" פועלים נגדינו? אולי מישהו יכול לתת כאן תגובה אינטליגנטית?

    1. אובמה וקרי הם לא בעלי בריתנו. פשוט לא?

      האמריקאים באופן כללי מרוויחים מהסכסוך במזה"ת
      כי אז הם יכולים לבוא ולהיות בן-הברית הגדול
      שתומך בנתינים המסכנים.

      אובמה וקרי הם מקרה מיוחד, הם לקחו את זה עד לקיצוניות ואם תוסיף לכך את השנאה המובנית של אובמה לישראל תקבל הסבר לכל הפעולות המזיקות שלהם במזה"ת ובמיוחד לתמיכה של אובמה בכל מוסלמי רדיקלי בין אם זו איראן השיעית, החמאס הסוני או "המורדים המתונים" בסוריה.

      אה, ושום מילה על תעשיות הנשק האמריקאיות שמוכרות
      לכולם הכל מכל.

  6. בינינו, אם הממשל מתנהל כמו שמאל וושך את הגוויעה האיטית של ישראל לכדי קול ענות חלוש , מוצץ את הלשד שנים על גבי שני- אז עדיף כבר לבחור בשמאל הממשי. לפחות הוא יביא את הקטסטרופה מהר יותר ולכן יש סיכוי קטן לזעזוע מערכתי קתרטי שיחזיר את ישראל חזרה למסלול בר קיימא.

  7. "כל צעד קשוח שתנקוט ישראל יהיה הגשמת חלומו של אבו מאזן: הוצאות להורג? מאסרים המוניים? גירושי פלסטינים מאדמתם? – זהו הרי חלומם הרטוב של הפלסטינים. אין כמו מצוקה פלסטינית פוטוגנית כדי לעורר את זעמו של העולם ולגרום לקהילה הבינלאומית להעניק לפלסטינים האומללים מדינה על מגש של כסף: בלי מו"מ, בלי ויתורים, בלי פירוז ובלי הכרזה על סוף הסכסוך. ופתרון הוגן לסוגיית הפליטים, כמובן."
    לדעתי, כותב המאמר טועה.
    דוגמא די טריה – הסיבה שצרפת העזה (כן, העזה) להציע שליחת כוחות שיטור/אבטחה בינלאומיים לירושלים, היא בגלל שריבונות ומשילות ישראליים לא מורגשים.
    העובדה ששגריר צרפת נקרא לשיחת נזיפה (כך פורסם, ואין זה אומר שהשיחה התקיימה, וגם אם כן התקיימה עדיין לא ידוע מה נאמר בה), במקום להודיע באמצעי התקשורת שממשלת ישראל לא תוכל להבטיח את שלומו של כל חייל צרפתי שכף רגלו תדרוך בארץ הקודש (ויש חובה להדגיש 'ארץ הקודש' ולא סתם 'מדינת ישראל') עקב הפגיעה בריבונות מדינת היהודים (שוב, דגש על היהודים, כדי להבהיר שמדובר בנסיון נוצרי להשתלט על הארץ הקדושה ליהודים). ואם להיות קצת יותר קשוחים, יש להבהיר לצרפת שהצעה זו מהוה הכרזת מלחמה על מדינת ישראל, ובמלחמה כמו במלחמה, יש הרבה נפגעים גם בקרב האוכלוסיה האזרחית!
    אף מדינה לא מעיזה לנסות לפגוע בריבונות של מדינה אחרת או לפלוש אליה, בודאי לא מדינה רחוקה, אלא אם המדינה הפוגעת מרגישה שהמדינה הנפגעת הינה קרבן נוח והפגיעה לא תהוה סיכון לפוגעת.
    אם מדינת ישראל היתה מבהירה למדינות העולם שהקייטנה הסתיימה, ומעתה כל הפלצה של מנהיג מדינה זרה באופן שיש בו פגיעה בריבונות היהודית על ארץ ישראל תהוה הכרזת מלחמה, מדינות העולם יעסקו יותר במזג האויר ומצב החסה בג'מייקה.
    אין כיום מדינה שיכולה לאיים על מדינת ישראל באיזשהו נשק, קונבציונלי ולא קונבציונלי, מבלי להיות מודעת למחיר המוחלט שהיא תשלם עקב האיום.
    מי שיחשוב שאני מדבר על שימוש של מדינת ישראל בנשק לא קונבציונלי, צודק בזוית ראיה מסויימת. אין כוונתי לשימוש בנשק אטומי או ביולוגי או כימי. זה מלכלך את ידיהם של היהודים, וכידוע, 'צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים'.
    כל שמדינת ישראל צריכה לעשות, ונוכחנו בזה בצוק איתן, הוא לפגוע במה שכואב לצאצאי המהגרים המוסלמים ובני החמולות שלהם במדינות ערב. המוסלמים כבר בעצמם יעשו רעש בכל העולם, באופן שהנוצרים לא יוכלו לעמוד בו.
    הנוצרים רוצים להציק ליהודים? Bring it on. נראה את הנוצרים מתמודדים עם הטרור המוסלמי, לכשזה יתפרץ עקב פעולות ישראל.
    הנוצרים רוצים להחרים את מדינת ישראל? Bring it on. נראה את הנוצרים מתמודדים עם הטרור המוסלמי, לכשזה יתפרץ עקב פעולות ישראל.
    הנוצרים ינסו לתת למוסלמים מדינה בתוך שטח ישראל? Bring it on. נראה את הנוצרים מתים מפעולות טרור שמבצעים המוסלמים לאחר שמדינת ישראל תסיר איזה קוץ בירושלים.
    הנוצרים מבינים את ההשלכות של הדיבורים והמעשים שלהם? מצוין, כעת הם ישתקו.
    ——
    מנסיון החיים שלי למדתי שכשבריון מאיים עליך, עדיף להתרחק. אם הוא מאיים ומנסה לפגוע בך ובמשפחתך, יש להבהיר לו שהוא, משפחתו, חבריו וקרוביו ישלמו כולם את המחיר הגבוה ביותר שיש, ושהמאוים יעשה זאת לעיני הבריון בכדי שזה יוכל ליהנות מפרי מעשיו. בריונים נרתעים ממשוגעים שמוכנים לעשות צעדים מטורפים שכאלו.
    Do the unthinkable. השאלה היא עד כמה רחוק מדינת ישראל, ובעיקר מנהיגיה, מוכנים ללכת.
    את כל הפעולות הללו אפשר לבצע אך ורק במסגרת מדינית, ולא ע"י התפרצות של אזרחים, משום שהתפרצות שכזו מציגה את הממשלה כחסרת יכולת שליטה על האזרחים, מה שמביא להתנהגות כמו של צרפת כנ"ל וכמו של הנשיא חוסיין ושליחו ג'ון בעל הקרי.

    1. יצאת מדעתך. ישראל לא יכולה להיות בתפקיד הבריון מול האיחוד האירופי וארה'ב. אפילו לגבי פוטין, שיש אחריו כוח של מעצמה, קיימת תהיה באיזו מידה המדיניות הבריונית שלו תיטיב עם רוסיה או תזיק לה.

      נתניהו עושה בחוכמה רבה כשהוא נוקט במדיניות שעיקרה משיכת זמן. בעתיד אובמה וקרי יעזבו את משרתם, האירופים יתמודדו עם מילוני מוסלמים בתוכם וישאר להם פחות זמן וכסף ל'פליטים' הפלסטינאים שקיבלו את התואר פליט בירושה. ועוד ועוד התפתחויות

      הנזקים של נתניהו בתקופה זו קטנטנים לעומת הנזקים שיעשה שלטון שמאל. מי שחושב שאין הבדל בין נתניהו לבין מה שיעשה השמאל אם יגיע לשלטון כדאי שיתחיל לקרוא את עיתון הארץ.

  8. לקמיליה, לא טענתי שישראל צריכה להיות בריון.
    מה שכן טענתי הוא שישראל צריכה להתנהג בקצת יותר קשיחות מול הבריונים מאירופה וארה"ב, שממילא שונאים אותנו ורוצים שאנו ניעלם מהעולם הזה.
    מדינות אירופה וארה"ב ניסו לסיים את מה שגרמניה התחילה בשואה, באמצעות צבאות ערב במלחמת העצמאות.
    כמו שהאירופאים והאמריקאים השתמשו בערבים בכדי לממש את תוצאות השינאה שלהם אלינו, כך אנו יכולם להשתמש בערבים בכדי לטפל באירופאים ובאמריקאים.
    ——
    לגבי אובמה וקרי, את הנזק הם כבר עשו, כעת מה שנשאר למי שיהיה הנשיא/ה הבא, הוא רק להרוס יותר.
    ארה"ב במצב מאד קשה, הכלכלה האמריקאית בחובות שאף אחד לא יוכל לשלם, לא מחר ולא בעוד 100 שנה.
    לא לחינם ארה"ב רוצה להסיר את הסנקציות על איראן. לאיראן יש הרבה כסף שהוקפא וכעת מתפנה, וזהו כסף שארה"ב זקוקה לו כדי להמשיך בקירטוע של כלכלתה. לולא זה ולולא הכסף הערבי שמתדלק את תעשיות הביטחון האמריקאיות (ע"ע הבסיס האמריקאי בקטאר וחימוש הצבא הקטארי), הכלכלה האמריקאית היתה מתרסקת אתמול.
    ——
    לגבי האירופאים, אלו שונאים אותנו ויעשו הכל כדי לפגוע בנו, כשהמוסלמים רק מהוים תירוץ עבורם, ו-2000 השנים האחרונות מוכיחות זאת. גם כאשר הטרור ישלוט באירופה ו/או תהיה שם מלחמת אזרחים בין הנוצרים ובין המוסלמים, וכן בין הקתולים ובין הפרוטסטנטים (ששונאים אחד את השני לא פחות מהשיעים והסונים שונאים אחד את השני), עדיין האירופאים, ויותר נכון המנהיגים שלהם שיהיו בובות של האיסלאם מרצון או מכפיה (ע"ע ראש מפלגת הלייבור באנגליה), יפעלו כנגד ישראל ויזרימו כסף לעמותות ולקרנות להשמדת ישראל. זה בטבע שלהם, ואין הרבה מה להתמודד עם זה, אלא להבהיר להם שזו תהיה עבורם התאבדות פשוטו כמשמעו. להחרים אותנו הם תמיד יחרימו, אך ימשיכו לעשות איתנו עסקים יותר ויותר בגלל האינטרסים. כך שהתגובות שלהם לא מטרידות אותי.
    ——
    שוב, יש צורך להבהיר לבריונים מאירופה וארה"ב שממשלת ישראל הינה הריבון הבלעדי בארץ הקודש, ומי שרוצה לפגוע בריבונותה של ממשלת ישראל צריך להבין שזו הכרזת מלחמה, וכלי הנשק יהיו בלתי קונבנציונאלים (טרור איסלאמי), ואזרחיו שלו עצמו ייפגעו מכך. התגובה הבאה שלו כבר לא ממש מעניינת אותי, וזוהי גם ההתייחסות שאותו בריון צריך לקבל.
    ——
    מכיון שהכנסת בתגובתך את ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, אני מבקש לציין שלדעתי הוא פועל בכיוון הנכון, וכלפי חוץ גם בקצב שנראה נכון. עם זאת, כלפי פנים (חיזוק והרחבה ופיתוח של חידוש ההתיישבות היהודית ביו"ש) לדעתי הוא עושה לא מספיק, והוא אף התודה על כך.
    כפי שדויד בן גוריון אמר "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים אלא במה יעשו היהודים", כך אנו צריכים לפעול כיום.
    ואם לגויים יש בעיה עם זה, אפשר תמיד לאמר להם "קיש מיר אין תוח@ס".
    ——
    הזכרתי את העמותות והקרנות להשמדת ישראל, ואבקש להוסיף דרך פעולה שתבהיר לבריונים מאירופה שאנחנו יכולים לשלם להם באותו המטבע.
    יש המון עמותות של מוסלמים באירופה המגייסות כסף עבור הנחלת חוקי השריעה במדינות הנוצרים, ואף פועלות כנגד מסורות של נוצרים בארצותיהם (ע"ע הדרישה של המוסלמים לבטל את אוקטוברפסט במינכן). אין שום מניעה לתרום לאותן עמותות כסף, מספיק אפילו 10 אירו, ולהציג את הקבלה בתקשורת, עם הבהרה שהתרומות יגדלו יותר ויותר כל זמן שממשלות אירופה תומכות בעמותות וקרנות להשמדת ישראל.
    שוב, השאלה היא עד כמה רחוק מוכנה מדינת ישראל ומוכנים מנהיגיה ללכת?

    1. אני חושבת שיש בדבריך מספר טעויות
      :
      א. אי אפשר להתייחס לכל אוכלוסיית אירופה כחדורה בשנאת ישראל רצחנית
      דיה בכדי להעמיד את השמדת ישראל בראש רשימת מאוויהם. יש גם כאלו אך יש גם הרבה אחרים. רובם אינם אוהבים או שונאים אותנו אלא אדישים.

      ב. ישראל לא יכולה להתחרות עם מדינות אירופה בתרומות לארגונים בעייתים. זה כמו נמלה שתאיים על פיל שאם הוא ימשיך להעלות ענני אבק גם היא תעשה לו אותו דבר

      ג. ישראל תלוייה בעולם ולא יכולה לממש את ריבונותה עד הסוף. צפון קוריאה כיום, ואלבניה בעבר, החליטו לעשות כחפצן. התוצאה הייתה חרם כלכלי ובידוד. איני חושבת שאתה מקנא בתושבי ארצות אלו למרות עצמאותם מתכתיבים זרים. המסקנה היא שאנחנו מוכרחים לתמרן / להתפשר / לתחמן' / לחכות לשעת הכושר וכו'. וזו פחות או יותר מדיניות נתניהו.

      ד. השנאה בין קתולים ופרוטסטנים די גוועה בשל האתיאיזם המאפיין את הנצרות באירופה. כמו שבישראל החילונים די אדישים למחלוקת בין ליטאים לבין חסידים
      המחלוקת העיקרית היא בין המדינות העשירות והמשפיעות לבין המדינות העניות והקטנות הנאלצות להיכנע לתכתיבי גרמניה וצרפת

      ג. הלוואי עלינו מצבה הכלכלי הגרוע של ארה'ב. הן במונחים אבסולוטים של גודל הכלכלה והן במונחים של תל'ג לנפש. בישראל הן שיעור נמוך של
      השתתפות בכוח העבודה והן פריון נמוך לשעת עבודה. הם תמיד יוכלו להמשיך לגלגל את חובותיהם כיון שאין לעולם החוסך מקומות בטוחים להשקיע את חסכונותיו. זו קופת החיסכון הגדולה ביותר של כדור הארץ.

    2. לקמיליה,
      א) רוב תושבי אירופה שונאים את ישראל בכלל, ואת היהודים בפרט. חלק מהם מביעים זאת בגלוי, חלק מהם מסתירים זאת, וחלק מהם לא מתעניינים בנושא אולם יגלו את שינאתם לכשהנושא יהיה רלוונטי לחייהם. רק תשימי לב למה שקורה בהפגנות של הימין החדש באירופה, הפגנות שהן לכאורה נגד האיסלאם אולם היהודים תמיד מצורפים לאלו שנגדם ההפגנות (גם אם אלו הפגנות על עניינים סוציאלים).

      ב) ישראל לא צריכה להתחרות באירופה בגודל התרומות לאירגוני שריעה (אגב ישראל כן יכולה להתחרות, אבל אין עניין בכך. פשוט, למה לתמוך בכל הכוח באויב אחד שלי כדי להרגיז אויב אחר שלי?). כל העניין הוא לא גובה התרומה, אלא המעשה והפירסום שלו. אפשר גם להקים שכונות בהתיישבויות יהודיות ביו"ש ולקרוא להן ע"ש כריסטיאן ברג, או קתרין אשטון. שוב, המעשה עצמו הינו זניח, אולם הפירסום שלו וההשלכות על שונאי ישראל הינם משמעותיים. כיצד היתה מגיבה קתרין אשטון לו בהתיישבות כמו יצהר או איתמר היתה מוקמת שכונה על שמה, כאות הערכה ל"תרומתה" לחידוש ההתיישבות היהודית ביו"ש? לאיזה סיכון חיים מיידי היא ומשפחתה היו נכנסים כתוצאה מכך? מה היא היתה מוכנה לעשות בכדי להסיר את שמה מהשכונה החדשה (רמז, מפסיקה מיידית כל דיון בנושא הרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש)?
      יש כלל בפירסום: עשית ופירסמת, משמע עשית. עשית ולא פירסמת, משמע לא עשית. לא עשית אך פירסמת שכן עשית, משמע עשית. ממשלות ישראל, ולמעשה כל פוליטיקאי, נוקטות בכלל הזה.

      ג) העולם, או יותר נכון שלומו והתוחלת של חיי הפינוקים בו, תלויים מאד בישראל. ישראל הינה מדינה המחזיקה רימון ביד, כאשר הניצרה משוחררת. כל דבר קטן שיקרה ליד המחזיקה את הרימון יגרום לשיחרור המנוף, דבר שיביא לפיצוץ והרס מוחלט. ישראל צריכה לנצל עובדה זו. מדינת ישראל לא צריכה לעשות הרבה בכדי להזיק לעולם. די בכך שנספק למפלצת המוסלמית סיבה להשתחרר, והמוסלמים כבר ידאגו להרס העולם. העולם, במיוחד זה המערבי המפונק והשבע, יודע זאת ומתחלחל מהאפשרות שזה יקרה. כפי שכתבתי, השאלה היא עד כמה רחוק מוכנים מנהיגי המדינה ללכת?
      לגבי צפון קוריאה, מדובר בשוט שהמעצמות מחזיקות כנגד מדינות דרום מזרח אסיה וגם כל מעצמה כנגד האחרות. כמו כלב שמירה תוקפני, שלא נותנים לו לשבוע. כל עוד הוא לא שבע, הוא תוקפני. אם יהיה רעב מדי, ימות. אם יהיה שבע מעט, אולם עדיין רעב, הוא ישאר תוקפני. אותו הדבר עם הגרעין האירני. ארה"ב ורוסיה רוצות למכור נשק למדינות הנפט הערביות, ואין תמריץ טוב לכך מאשר האיום האיראני. מדינת ישראל יכולה לנצל את המומנטום המוסלמי לטובתה, ואין שום סיבה שלא תעשה כך. הרי כל מדינה מנצלת לטובתה מומנטום שפוגע באחרות, והמצחיק הוא שדוקא השמאל מנסה בכל כוחו שישראל תידמה לשאר מדינות העולם.

      ד) השינאה בין הקתולים והפרוטסטנים חיה וקיימת ובועטת. כדאי גם לקרוא על התחרות ביניהן במאמר שכתב גיא בכור, והוא התבטא בעדינות. השינאה בין המדינות העניות (משום שתושביהן לרוב עצלנים, למרות שיש להן משאבים מבוקשים, לא רק חומריים אלא גם מופשטים, כמו תיירות למשל) לבין המדינות העשירות, היא נכונה. אולם יש להבין שתושבי המדינות העשירות הינם חרוצים ושקדנים ולכן המדינות התפתחו. לשוייץ אין שום דבר שהיא יכולה לתרום לעולם, חוץ מאשר בנקאות ותיירות (וקצת שוקולד ושעונים, אבל זה זניח ביותר). אותו הדבר עם הולנד. ובכל זאת שוייץ והולנד עשירות, ופולין בעלת המשאבים היא מדינה יחסית עניה.
      מדוע העולם הנוצרי אינו דואג לחייהם של נצרים בסוריה ובעיראק? האם זה משום שהם אורתודוקסים או אשורים, ולא קתולים או פרוטסטנטים? מדוע רוב היהודים דאגו לאחיהם, גם כשהיו המחלוקות בין ליטאים ובין חסידים, או בין אשכנזים ובין ספרדים? זה משום שהיהודים מחוייבים לתורה שהיא מעל למחלוקות, והנוצרים מחוייבים יותר לשבטיות/עדתיות שלהם, לא פחות מהמוסלמים.

      ה) לגבי המצב הכלכלי בארה"ב, הכלכלה שם תמיד היתה בנויה באופן של פירמידה הפוכה. כבר לפני שנים רבות שמתי לב שרזרבות המטבע של ארה"ב הינן אפסיות, לא רק ביחס לגודל כלכלתה, אלא גם ביחס לרזרבות של יפן ואירופה. תנודה קלה והמשק מתרסק. לכן הנשיא חוסיין רץ למלך סעודיה והשתחווה לו. לכן האמריקאים מכרו נדל"ן ביוקר ליפנים עד 1987, ואחר כך כשמחירים נפלו האמריקאים קנו בזול את אותם נכסים שמכרו ביוקר ליפנים. האמריקאים בנויים על גזל מהאחרים. זה התחיל מהאנדיאנים, והמשיך בשאר העולם.
      אני לא הייתי רוצה כלכלה כמו של האמריקאים. אגב, הם הרבה יותר עצלנים ממה שחושבים עליהם. רוב הישראלים הרבה יותר פוריים ויעילים מאשר האמריקאים, ולא רק בהיי-טק.
      ולגבי "קופת החיסכון הגדולה ביותר של כדור הארץ", כדאי לקרוא על הונאת פונזי. זה יסביר עד כמה הקופה הזו גדולה ומה מחזיק אותה.

  9. בוא נחכה לראות איך מניות תעשיות הגז יזנקו אחרי אישור המתווה ואולי יצוצו ״בני ברית ״חדשים

  10. אל 'סתם אנונימי' :
    כללית נראה לי שאינך מודע מספיק למגבלות הכח של ישראל. אם תזכר במצבה הכמעט נואש של ישראל בתחילת מלחמת יום כיפור, כשהיא מתחננת לקיסינגר/ניקסון שישלחו רכבת אווירית של ציוד, כאשר מדינות אירופה סרבו לאפשר למטוסי המטען לנחות לתדלוק בשטחן, אולי תעריך טוב
    יותר את כוחנו.
    אתה יכול להיזכר גם במרד מול הרומאים. זה טיפשי לא להשתמש בכוחות שיש לנו אבל מאוד מסוכן להעריך את כוחנו יתר על המידה.

    לא ברור לי כלל הרעיון שאנחנו נשלח טירוריסטים איסלמים לפגע באירופה.
    למיטב ידיעתי אנחנו לא מגדלים אותם ביחידת עוקץ ולא אוחזים בהם בקצה
    .הרצועה שלהם

    אני מסכימה שיש אנטישמיות רבה הן בימין האירופי הן בשמאל האירופי והן באיסלם. אני רק טוענת שהטיפול ביהודים נמצא רחוק מראש סדר העדיפויות שלהם. אם הם נרפים ואנוכיים מכדי לעזור לנוצרים במזרח התיכון, הם יהיו נרפים שבעתיים מלטפל ביהודים.

    אגב, האמת המרה היא שיהודים לא עזרו בעת צרה ליהודים אחרים. ראה יהודים שהסיתו נוצרים לעשות פוגרומים ביהודים בכדי לקדם את המהפכה הקומוניסטית, אי שיתוף הפעולה בין אצי ואיל בזמן מרד גטו ורשה, היודנרטים, התנהגות יהודי ארהב בזמן השואה ועוד ועוד.

    באשר לחוב של ארה'ב, יש משהו נכון בהתייחסות לכך כהונאת פונזי ענקית.
    אבל יש לכל משקיעי העולם אינטרס לא לפוצץ את הבועה. כי כאמור אין להם אלטרנטיבות טובות. מדי כמה שנים רק משחררים קצת לחץ ב'מפולת' שמוחקת חלק ניכר מהרווחים.

  11. פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל..
    ערביי ישראל קיבלו אזרחות ישראלית בניגוד לחוק בינלאומי..
    מהות החלטת האו"ם על חלוקת הארץ היא לצור שתי מדינות לאום עם רוב יהודי מוחלט במדינה יהודית.
    לכן כפיית אזרחות ישראלית על ערבים בשנת 1952 מנוגדת להחלטת האו"ם..

    מייד אחרי הקמתה של מדינה ערבית ממערב לנהר ירדן (עדיף כמובן שיחזור שליטה ירדנית) , ערביי חיפה, נצרת, עכו, גליל, נגב, רהט, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו' חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה.. אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה ועזה לבין ערבים בירושלים ויפו..

    בינתיים ישראל הפכה לחממה לעם הערבי..
    אם היהודים לא רוצים להמשיך לחיות במדינה דו-לאומית , ותוך דור אחד להפוך למיעוט בישראל, הם חייבים להתכונן למשאל עם (כמו בסקוטלנד),
    המבוסס על החלטת האו"ם לחלק את פלסטין לשני עמים..
    המפלגה אשר תארגן משאל עם בנושא: "שני עמים – שתי אזרחויות" תכפיל את נוכחותה בכנסת..
    אפשר להיפרד מערבים גם בחקיקה בכנסת..כך למשל נפרדו צ'כים וסלובקים, העמים כמעט זהים ..
    משאל עם על אופי המדינה יאחד יהודים בארץ ובכל העולם:
    עשירים ועניים, אשכנזים ומזרחים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים, ימנים ושמאלנים..

    אזרחות פלסטינית לערבים, אזרחות ישראלית ליהודים..
    שני עמים – שתי מדינות – שתי אזרחויות !

    http://f5.s.qip.ru/JqTa6S0W.jpg
    http://f6.s.qip.ru/ismpqdZD.jpg
    http://f5.s.qip.ru/lipRb5Yu.jpg
    http://f5.s.qip.ru/MQ9HpRsx.jpg
    http://f3.s.qip.ru/nhEFBQpa.jpg
    http://f5.s.qip.ru/TEGM1TtT.jpg
    http://f2.s.qip.ru/XULWFqSW.jpg