די להסתה: רבין לא היה שתול

'בצלם' וארגוני הקרן תקפו אותו, עתרו נגדו, הגבילו אותו והשפילו אותו מול גל טרור אכזרי וחסר-תקדים.

הקמפיין החדש של 'הקרן החדשה לישראל' מציג את יצחק רבין כ"שתול" שנפל קרבן כחלק מהמאבק נגד ארגוני זכויות אדם. על פי קו התעמולה החדש של השמאל, רבין, בצלם, שוברים שתיקה ותעאיוש הם כולם באותו מחנה. מלשינים על חיילי צה"ל? רבין תומך. מגבילים דרך בג"ץ את פעילות כוחות הביטחון? רבין תומך. פועלים בחו"ל להכפיש ולעורר את תנועת החרם? רבין תומך.

האמת, כמובן, הפוכה בתכלית. כל מי שיודע דבר או שניים על כהונותיו של רבין בממשלה יודע שהגיוס שלו למחנה ה"שתולים" הוא שקרי ונבזי. רבין הוא האדם שהצדיק את אוסלו בכך שלערפאת אין "בצלם" ו"אמהות נגד שתיקה" ולכן הוא יכול להלחם בטרור. רבין הוא מי שכינה את "האגודה לזכויות האזרח": "האגודה לזכויות החמאס". רבין נרדף והוקע כשר בטחון על-ידי יוסי שריד, מי שנתן את השם ל'בצלם'. להגיד עליו "שתול" זו הסתה פוסט-מורטם וביזוי זכרו.

כשר ביטחון וכראש ממשלה, שמו של רבין מתנוסס בראש רבות מהעתירות לבג"ץ שהגישו ארגוני הקרן. "האגודה לזכויות האזרח נגד שר הביטחון"; "המוקד להגנת הפרט נגד ראש הממשלה" וצירופים כאלה ואחרים נחתו על שולחנו של רבין בקצב מסחרר, שיבשו את הפעולות לדיכוי האינתיפאדה, פגעו ביכולתו של צה"ל ללחום בטרור והפכו את חייו של ראש הממשלה הנאבק מול גל פיגועי התאבדות תקדימי לסיוט מתמשך, שפגע אנושות בפופולריות שלו בציבור.

עיון חפוז ברשימת העתירות המופיעה באתר 'האגודה לזכויות האזרח' יכול ללמד על היקף התופעה. למעלה מ-25 מהעתירות של האגודה בנושאי ביטחון הוגשו במהלך כהונותיו של רבין, והן כיסו כמעט כל זווית של המלחמה בטרור. 4 עתירות עוסקות במדיניות הריסת הבתים בניסיונות לאסור או להגביל את ההריסה; 5 עתירות עוסקות בגירוש מחבלים לחו"ל, ביניהן פרשת גירוש 400 אסירי חמאס ללבנון שפורסם, התעכב ובוצע בצורה גרועה בשל עתירות האגודה (בהקשר זה כינה אותה רבין "האגודה לזכויות החמאס"); 3 עתירות נגד עינויים בחקירות שב"כ; עתירה לחייב את המדינה לשלם פיצויים לתביעות נזיקין של פלסטינים מהאינתיפאדה; עתירה נגד החוק שאסר מגע עם נציגי ארגוני טרור; ומספר עתירות בנושאי עוצר, הלוויות פומביות למחבלים ושיחות טלפון למחבלים בכלא. אחת מגולות הכותרת של העתירות הללו היא עתירה נגד החזקתם אנשי חיזבאללה במטרה שישמשו כקלפי מיקוח להשבתו של רון ארד.

אין שום ספק: רבין היה הראשון שזיהה את הנזק האסטרטגי שגורמים ארגוני 'הקרן החדשה לישראל' לביטחון המדינה, והוא לא היסס לצאת נגדם באופן פומבי: "אני רוצה שתהיה בידי האפשרות לעצור מנהלית ללא בלבולים משפטיים מורכבים, את מנהיגי החמאס בשטחים שנתונים לשלטוננו, את פעיליו, ולא אצטרך לכל מיני הסברים שלא תמיד המודיעין יכול לספק כאסמכתא לגלית" אמר בראיון טלוויזיה. "צריך לאפשר לנו… את הכלים שיתנו לנו אפשרות להילחם מול אופי טרור קיצוני כזה, הם אינם קיימים היום בידינו".

 

רבין אויב 'בצלם'

גם את נזקי 'בצלם' רבין זיהה היטב. הארגון עמד בחזית המאבק נגד דיכוי האינתיפאדה, ודו"חות מטעמו ליוו את הפעילות המשפטית של ארגוני הקרן האחרים. הריסת בתים, גירוש מחבלים, תנאי כליאה של מחבלים פלסטינים ופעולות ביטחון שונות – בכולם עסק 'בצלם', ובכולם תקף בחריפות את ממשלות ישראל ואת רבין בתפקידיו השונים.

כך, בדו"ח ארוך על גירוש מחבלי חמאס ללבנון תקף 'בצלם' את מדיניותו של רבין וציטט את הפרשן משה נגבי שטען כי מדובר ב"תשתית משפטית  לביצוע טרנספר המוני״; ואת ח"כ דדי צוקר (מקים 'בצלם') שהסביר כי "כל גירוש מכשיר היום בדעת הקהל את שרץ הטרנספר".

'בצלם' גם תקף ישירות את האמירה "האגודה לזכויות החמאס" וטען כי "הערתו של ראש הממשלה, שביטאה בוודאי תחושה ציבורית רווחת" מעוררת את השאלה "האם העובדה שאויבי המדינה שוללים זכויות אנושיות בסיסיות מחפים מפשע, מצדיקה שנגמול כלפיהם באותה מטבע".

גם על הריסת בתים תקפו 'בצלם' את רבין. לאחר שניתחו כמה מתשובותיו כשר ביטחון בנושא, אמרו כי "ההחלטה על הריסת או אטימת בית היא במידה רבה שרירותית, נטולת קריטריונים ברורים ותלויה במידה רבה בנפשות הפועלות בשטח". וכן כי הריסת בתים נועדה לשמש "כשיטת ענישה נוספת וכמכשיר להכבדת ידם על האוכלוסייה הפלסטינית בתקופת האינתיפאדה".

אבל למה ללכת כל כך רחוק? אחד מגדולי תוקפיו של רבין היה יוסי שריד – האיש שנתן ל'בצלם' את שמו. "למען עתידנו ולמען גורלנו המשותף לנו ולפלסטינאים ולמען החייל הזה שאמר: החינוך שלי מושחת כאן יום יום… אני אומר לך שר הביטחון – לך!" זעק שריד במליאת הכנסת. באינספור מקרים אחרים תקף את רבין בביטויים שהיום היו הופכים למוקד קמפיין של 'הקרן החדשה לישראל' נגד הסתה: "שיכור", "גונב רכוש", "שובר עצמות", ושאר אמירות היו לחם חוקו של שריד נגד רבין בשנות ה-80 (ראו מאמרו של אמנון לורד בנושא).

הם תקפו אותו, עתרו נגדו, הגבילו אותו והשפילו אותו מול גל טרור אכזרי וחסר-תקדים. אבל בעצם, אולי לקרוא לו "שתול" ולזהות אותו עם השמאל שסלד ממנו בכל נפשו, זהו העלבון הגדול ביותר שאפשר להטיח ברבין. אם בימין היו אומרים זאת, השמאל היה זועק "הסתה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. תודה על תיקון העיוות והעוולה. למצער, את שנאת השמאל לכל מה שאיננו שיבוט שלו אי אפשר לרפא. שמאל זו מחלת נפש

  2. אני חושבת שיש כאן איזשהו פספוס בהבנת המסרים של קמפיין הפרסום הנגדי. להערכתי, נושא היחס האמיתי של רבין לעמותות השמאל אינו רלוונטי, ולא יעזור להתגוננות מפני מסע פרסום זה

    נראה לי שהמסרים הסמויים האמיתיים של קמפיין הפרסום הנ'ל הם

    א. הם אשמים ברצח רבין! מכאן,אין להם לגיטימציה לבטא את דעתם בעניני המדינה והציבור (חשוב לשים לב לשימוש בכינוי הגוף 'הם' הרומז ל'הם ולא אנחנו'). כלומר, זכות זו שמורה רק לנו, לשמאל. הויז'ואל, הרומז לתעודות צבאיות מיושנות ועליה תמונת רבין הצעיר, אמור להזכיר למתבוננים את עברו הצבאי המפואר של רבין. הרבה לפני שהפך למדינאי שנוי במחלוקת. מכאן, את חומרת הפשע של רציחתו, וחומרת העונש האמור להיגזר ממנו על מחנה הימין

    ב. בעבר הימין הסית נגד רבין וכתוצאה מכך הוא נרצח. עכשיו הימין מסית נגד השתולים וכתוצאה מכך הם עלולים להרצח. הימין חייב לשתוק ולא לתקוף אף
    אדם ואף ארגון פן יהפוך לאחראי לרצח. השאלה האם ההתקפה על השתולים מוצדקת או לא מתגמדת למשהו נטול כל חשיבות בהשוואה לאחריות לרצח

    1. הבעייה שהם עושים שימוש ברבין וכביכול מצרפים אותו לשורותיהם עם הסלוגן שלהם.

  3. יש שמאל ,ויש שמאל קיצוני.
    כמצביע מחנ"צ,תומך שתי המדינות, ומילואימניק קרבי אני סולד מ"ארגוני זכויות הדם",
    שהם אויבי השלום והמדינה.

  4. מחשבה נוספת לגבי הבחירה להשתמש במילה 'הם' : זו פניה לציבור הרחב הם (הימין) פושעים, אל תשייך את עצמך לפושעים ההם ותזדהה אתם. תהיה חלק מאתנו, מהמחנה הענק והחף מכל חטא, שכנגדו ביצעו את הפשע הנורא

  5. THE WHOLE LEFT IN ISRAEL IS WHINING IN 3 PART HARMONY ABOUT THE 'CAMPAIGN OF DELEGITIMIZATION' AGAINST THE LEFT. IT NEVER OCCURS TO SUCH PEOPLE THAT ANY 'CAMPAIGN OF DELEGITIMIZATION' AGAINST THE LEFT IS THE NATIONAL RESPONSE TO THE CAMPAIGN OF DELEGITIMIZATION AGAINST ISRAEL BY THE COUNTRY'S LEFT!!

  6. אם היו להם חילוקי דעות על הטקטיקה האופטימלית שתאפשר הכי טוב לעזור לאובים על חשבון היהודים, זה לא מוכיח שהוא לא היה "שתול".

  7. העובדות ממש לא מענינות את השמאל,אפשר תמיד להתאים למרות

  8. מה שמצחיק בקמפיין שלהם הוא שרבין בעצם אחראי לכיבוש
    מתוקף תפקידו כרמטכ"ל בששת הימים.
    וזה אותו רבין שאמר "בלי בגצ ובלי בצלם".

    פשוט מגוחך.

  9. השם הנכון הוא הקרן לישראל חדשה ולא הקרן החדשה לישראל. !באנגלית זה שמם THE FUND FOR NEW ISRAEL
    הם רוצים בשינוי דמותה של ישראל בניגוד לדעת הרוב הדמוקרטי. הם מטעים את הציבור בישראל כשהם קוראים לעצמם כאן הקרן החדשה לישראל. זה לא שמם האמיתי.

  10. מה שמעניין שגל הטרור של החמאס (שרצח אלפים וגרם לחוסר הלגיטימיות של ממשלת השמאל ולהפסד של פרס בבחירות שאחרי רצח רבין ולהתמוטטות המהלך המדיני שהשמאל יזם) התאפשר אודות לסמסטר שמגורשי החמאס עברו בלבנון ואודות להחזרתם לישראל בזכות בג"צ ובצלם.

    הדם של הנרצחים בפיגועי אוסלו וגם של רבין עצמו הוא על הידיים של שופטי בגץ שהחזירו לישראל את פושעי החמאס בלי להתחשב בתוצאות ובלי לגבות את ממשלת ישראל.
    במקום לומר – זה לא עניין שלנו זה עניין של הדרג המדיני.

    מתי הגוף שנקרא בגצ ישלם את המחיר על הכשלים שלו.