מדוע הנוצרים האוונגליסטים תומכים כל כך בישראל?

בניגוד לאמירה רווחת, אוונגליסטים אינם תומכים בישראל משום שהם רוצים לנצר את היהודים אלא כי הם מאמינים שהיא הגשמת חזון התנ"ך ובית לעם היהודי הנרדף. צמיחתו של הזרם האוונגליסטי היא בשורה טובה לישראל

תומכים בגלל התנ"ך; צעדת תמיכה נוצרית בירושלים, 2012. צילום: נתי שוחט, פלאש90

התמיכה הנוצרית בישראל היא תופעה שזוכה לסיקור נרחב, ולא אחת היא מעוררת מחלוקות עזות. עם זאת, ועל אף תשומת הלב שהיא מושכת, מדובר בתנועה שרבים לא מבינים את מניעיה.

כמעט כל מאמר שנכתב לקהל יהודי או ישראלי בנוגע לתמיכה הנוצרית בישראל, כולל הערה שבלעדיה אף עיתונאי רציני לא היה מגיש את המאמר. לא משנה מה גודל התרומה, עד כמה התמיכה משמעותית, או מה המעשה שנעשה על ידי נוצרי־ציוני שעליו מדווחים, ההערה תמיד זהה: "הנוצרים תומכים בישראל כי הם מאמינים ששיבת היהודים למולדתם תחזיר את ישוע".

מזה כ-38 שנה שהחתומה מעלה, אמריקנית אוונגליסטית בעצמה, עוסקת בגיוס תמיכה לישראל ומבקשת לקדם את ההבנה של התנועה הזו, מאבקיה והפוטנציאל הרחב שלה. הדבר המשעשע הוא שבכל השנים שבהן אני עוסקת בתחום, מעולם לא שמעתי נוצרי אומר את הדברים הללו; רק עיתונאים.

לתמיכה הנוצרית בישראל ישנן סיבות רבות. סקר שנערך על ידי אתר LifeWay בקרב אמריקנים ביולי 2015 הראה את ההתפלגות בין התומכים בישראל בהתאם לסיבות השונות: 16 אחוזים מהנשאלים השיבו שהתנ"ך אומר להם לנהוג כך, 9 אחוזים הסבירו כי ישראל חשובה בנבואות המקראיות, 13 אחוזים אמרו שישראל היא הידידה הטובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון, 11 אחוזים הסבירו שיהודים זקוקים למקלט לאחר השואה, ו־15 אחוזים השיבו שהם תומכים בישראל כי זו המולדת היהודית האחת והיחידה.

אם תשאלו נוצרי באופן ספציפי על הסיבות המקראיות לתמיכה בישראל, רוב מכריע יענה שאלוהים הבטיח לאברהם כי "אברכה מברכיך ומקללך אאור". הנוצרים רוצים להיות בצד הנכון של המשוואה. הם מאמינים שאלוהים קיבל את העם היהודי שוב במולדתו העתיקה, בדיוק כפי שהנבואות חזו, ועליהם לתמוך בכך. זה עד כדי כך פשוט.

מול אתגר החילון

לאחרונה אנו עדים לשטף של מאמרים המבכים את היעלמות התמיכה בישראל בכנסיות באמריקה. אף שישנם לא מעט אתגרים בנושא הזה, האמת היא שהתמיכה הנוצרית בישראל עדיין חזקה מאוד. סקר 'פיו' משנת 2014 גילה נתון מדהים: 8 מתוך 10 פסטורים אוונגליסטים הצהירו שנוצרים חייבים לתמוך בישראל.

מדובר בנתון גבוה בהרבה מזה של הציבור הכללי בארה"ב, שגם הוא תומך מאוד בישראל. סקר של מכון 'גאלופ' משנת 2016 על עמדות הציבור האמריקני בנוגע לסכסוך במזרח התיכון גילה כי התמיכה האמריקנית בישראל הולכת וגדלה ב־15 השנים האחרונות, וכי 62 אחוזים מהציבור האמריקני השיב שהוא תומך בצד הישראלי בסכסוך עם הפלסטינים. הסקר גילה עוד שאפילו אצל הצעירים יותר, בגיל 29-18, התמיכה בישראל בהשוואה לתמיכה בפלסטינים הייתה ביחס של 2 ל־1. סקר 'פיו' משנת 2014 גילה כי שיעורם של בני דור ה־y ("דור המילניום", גיל 35-18) התומכים בישראל נותר קבוע במהלך העשור האחרון, אך לצד זאת נרשמה עלייה דרמטית בשיעורם של התומכים בפלסטינים, כך שיש כאן סיבה לדאגה.

סקר פיו, 2014
סקר פיו, 2014

מגמות מדאיגות נוספות משקפות תהליכים נרחבים יותר שעוברת החברה האמריקנית, ויש לראותן בהקשר הזה. ראשית, החברה האמריקנית הופכת באופן כללי לחילונית יותר, ושיעור הבגירים בעלי זהות דתית נמצא בירידה, אף שהוא עדיין גבוה מאוד. זרמים נוצרים מרכזיים חווים ירידה במספר חבריהם, ורק הכנסיות האוונגליסטיות מדווחות על עלייה. משמעות הדבר היא שהנצרות בארה"ב הופכת ליותר אוונגליסטית. עם זאת, העלייה בשיעורם של האוונגליסטים הייתה איטית יותר מקצב גידול האוכלוסייה הכללי, ולכן שיעורם הכללי של האוונגליסטים באוכלוסייה ירד באחוז אחד.

בני דור ה־y הופכים ליותר חילונים ולכאלה שפחות מזוהים עם דת כזו או אחרת, והם מחויבים יותר לערכים חילוניים של צדק חברתי מאשר לאידיאולוגיה המקראית של התמיכה בישראל. בקרב מי שנולדו למשפחות דתיות והתבגרו בכנסיות, מחציתם מתרחקים מהכנסייה במהלך לימודיהם האקדמיים. עם זאת, מחקרים אחרים מראים כי מחצית מאלה שנוטשים את הדת שבים בסופו של דבר לכנסייה לאחר נישואיהם ולאחר שהם הופכים להורים.

החילון הוא היא רק חלק מהבעיות שאיתן מתמודדות הכנסיות. ההטיה האנטי־נוצרית בתקשורת ובמערכת החינוך היא עוד סיבה לדאגה. לאחרונה דיברתי בכנס של סטודנטים נוצרים מאוניברסיטאות ב'ליגת הקיסוס'. רק מעטים מהם היו מודעים לקיומו של קמפיין ה־BDS ולאנטישמיות בקמפוסים, אך רבים מהם הודו שהם נאלצים להתכחש להיותם נוצרים מאמינים, בגלל חשש להפוך למקור ללעג.

מוקדם יותר השנה, בעת שאלף מנהיגים אוונגליסטים נפגשו עם המועמד לנשיאות דונלד טראמפ במטרה להשמיע את עמדותיהם, הדאגה העיקרית שהעלו הייתה חופש הדת. מעיד על כך, בין השאר, המערכה הבלתי פוסקת של תביעות משפטיות שנועדו להגן על הזכויות הדתיות של נוצרים בארה"ב. טראמפ עצמו הודה בפני חברי הקבוצה: "איבדתם את הקול שלכם".

פסטורים ומנהיגים נוצרים חשים מותקפים ופגועים מהמצב הזה. התמיכה בישראל אובדת בתוך שלל הסוגיות שאיתן הם נאלצים להתמודד. האתגרים שמולם עומדת הנצרות האוונגליסטית באופן כללי, והתמיכה בישראל בייחוד, הם רבים.

עם זאת, מחקרים רבים נערכים כדי לבדוק כיצד לשנות את המגמה וכיצד להגיע בצורה טובה יותר לבני דור המילניום, שהם העתיד של הנצרות האוונגליסטית באמריקה. מספר ארגונים נוצרים משקיעים מאמצים משמעותיים כדי להביא לישראל אלפי נוצרים צעירים שיחוו בה את התנ"ך, מה שיביא להתגברות האמונה הדתית שלהם ולהבנה טובה יותר של ישראל. המיזמים הללו, בשילוב תוכניות להבאת מנהיגים דתיים לישראל, נועדו להתמודד עם האתגרים שהוזכרו לעיל. יש צורך בפעולות נוספות כדי לשנות את המגמות הללו, אך מרגע שהבעיה מוכרת וידועה, ניתן למצוא את הפתרון.

הצעירים הם האתגר; תמיכה נוצרית בישראל, 2003. צילום: פלאש90
הצעירים הם האתגר; תמיכה נוצרית בישראל, 2003. צילום: פלאש90

בסיס תמיכה איתן

לנוכח המגמות שהזכרנו, יהיה אולי מי שיסיק כי התמיכה הנוצרית בישראל הולכת ונעלמת. אבל רק אם התנ"ך ייעלם, התמיכה הנוצרית בישראל תיפסק. הנצרות האוונגליסטית קיימת מאז שהתנ"ך תורגם לשפות הנפוצות והופץ בצורה מסיבית בזכות הדפוס מזה 500 שנה. התנועה הדתית החדשה של נוצרים הנסמכים על התנ"ך רוחשת הערכה רבה לשורשים היהודיים של הנצרות, ולכך שהתנ"ך מבשר ומנבא את חזרת היהודים למולדתם. הם תמכו בשיבת היהודים לא רק מסיבות מקראיות, אלא מכיוון שהם חשו שמדובר במהלך של צדק עבור עם שסבל ונרדף במשך מאות שנים.

הנצרות האוונגליסטית היא הזרם הצומח בקצב המהיר ביותר כיום בעולם הנוצרי. למרות האתגרים שמולם היא ניצבת בארצות הברית, היא צומחת באופן אקספוננציאלי באסיה, באפריקה ובאמריקה הלטינית. מספר האוונגליסטים בעולם – כולל מהתנועה הפנטקוסטלית – מוערך בכ־800 מיליון איש, וקצב הגידול שלה גבוה פי חמש מקצב גידול אוכלוסיית העולם.

עבור ישראל, המשמעות היא שהצמיחה המהירה ביותר של קבוצה דתית ברחבי העולם היא של קבוצה פרו־ישראלית, שתישאר בעולם לתקופה ארוכה מאוד.

_____________

סוזן מייקל היא מנהלת הסניף האמריקני של השגרירות הנוצרית הבינלאומית. הסניף פועל להבאת מנהיגים נוצרים וצעירים לביקור בישראל, לצד מאבק ב־BDS ברחבי העולם הנוצרי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. היכונו לשלל תגובות של "נשמות טהורות", שינסו להוכיח באותות ובמופתים, שהאוונגליסטים שתומכים בנו, בעצם מתנגדים לנו, ושאלו המתכנים "פלסטינים" הם תקוותנו היחידה לחיי אושר. אה, ומובן שאסור לשכוח את השמאלנים הרדיקליים, שכל יריקה שלהם בפרצופנו, היא בעצם גשם ברכה.

  2. תביאו אותם לכאן. שיטיילו בארץ עם מדריכים המומחים בסיורי תנ"ך. בירושלים, בגליל, וביהודה ושומרון. זה דבר נפלא. תפגישו אותם כאן עם יהודים דתיים שיודעים תנ"ך. שיחלקו את אהבת התנ"ך. פשוט נפלאים. זה נכס אמיתי לישראל. הנצרות במיטבה, בלי היסטוריה של רדיפות יהודים. המוסלמים נלחמים איתנו על הארץ ואומרים ששיבשנו את התנ"ך המקורי. הנוצרים האלה מהווים מכפיל כח בהוכחת הקשר ההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל.

  3. א) תודה לכותבת המאמר על תמיכתה במדינת ישראל. עם זאת, בוודאי מוכר לגברת הפתגם העממי 'חתול שנכוה ברותחין נזהר בפושרין'.
    עם ישראל נשחט ונרצח והוכה ונבזז ונאנס וגורש והושפל וסבל בכל אופן ודרך שניתן לדמיין, לא רק ע"י מוסלמים אלא בעיקר ע"י נוצרים. כן, אותם נוצרים שצאצאיהם תומכים כיום במדינת היהודים, הם אלו שביצעו זוועות כנ"ל ביהודים. המוסלמים רק לומדים מהנוצרים כיצד לנהוג במי שאינו נוהג לפי האיסלאם, וכיצד לנהוג ביהודים לכשיצליחו לכבוש את מדינת ישראל. כשהמוסלמים היו קרובים לכיבוש מדינת ישראל, מי שעמד בצד, ואפילו סייע באמצעות אמברגו על ישראל, הם הנוצרים, בסה"כ 3 שנים לאחר שהנוצרים שיחררו יהודים ממחנות ההשמדה שבנו…. נוצרים.
    אז במחילה מכבודה, עדיף שעם ישראל יהיה ויישאר סקפטי וחסר אמון בנוצרים, יהיה הזרם שלהם אשר יהיה.

    ב) עם כל הכבוד לגברת הנ"ל ולנוצרים אוהדי ישראל, האם הם מתכחשים למה שכתוב באוונגליונים (אותם כתבים המקודשים להם)? הרי מהאוונגלונים שואבים היהודים את המידע לפיו הנוצרים מעניינים בקיבוץ כל היהודים בא"י בכדי שה'משיח' שלהם יקום לתחיה.
    אגב, מה לגבי תיאוריית ההחלפה? האם הם מתכחשים לה או לא? אחרי הכל, היהודים עדיין מאמינים שישו יהודי.

    1. האוונגליסטים דוחים את תיאורית ההחלפה באופן מפורש ולא משתמע לשתי פנים.

    2. המוסלמים לא צריכים את הנוצרים יש להם אנטישמיות חזקה מאוד מובנית בתוך הדת שלהם. בתוך כתבי הקודש

    3. ל-אויש ו-יאיר,
      לא הגבתם על טענתי הראשונה, כך שמבחינתי אתם מסכימים עם העובדה שאבות אבותיה של כותבת המאמר גרמו ליהודים לכל הסבל שתיארתי.
      לא ראיתי מי מהאוונגליסטים שמתכחש למעשי אבותיו כלפי היהודים, ומתנצל על כך.
      להבדיל, יש מהגרמנים שמתנצלים מעומק ליבם על השואה, ואף קשרו גורלם בעם ישראל. אין זה משחרר את אבותיהם מהאשמה, אולם לכל הפחות הצאצאים הגונים ומשתדלים לתקן.
      ——-
      התיאוריות של הנוצרים לא מעניינות אותי, כפי שלא צריכות לעניין אף יהודי נורמלי. דומה הדבר ליהודי שמרגיש חובה, משום מה, ללמוד לעומק את הפגאניזם של איי דרום האוקיינוס השקט. איזו תועלת תצמח לו מעיסוק בהבלים, חוץ מתואר אקדמי הזוי שאין בו צורך או פרנסה?
      גדולים וחכמים ממני, בהרבה, כבר השיבו לנוצרים על טענותיהם, כך שאני חופשי מהדיון המטופש הזה.
      עם זאת, מכיון שאתם כל כך ידענים לגבי אמונות הנוצרים ויחסם ליהודים, אשאל אתכם מספר שאלות. בעצם השאלות לא מופנות אליכם (משום שאין לי סיבה לדון איתכם על הנ"ל), אלא ליהודים אחרים שעלולים ליפול ברשת שטומנים הנוצרים.
      כותבת המאמר ציינה את ביאת המשיח. מיהו? האם ישו? ישו היה ונשאר יהודי, גם אם יטענו שהתנצר. הרי עפ"י היהדות, יהודי לא יכול להמיר דתו משום שהיהדות קשורה בנשמה, שהיא חלק שלא ניתן להסיר או לבטל מהמרכיבים הרוחניים שביהודי, ונשמה יש רק ליהודי ולא למי שאינו (מי שאינו יהודי זוכה למרכיבים הרוחניים האחרים גם כן, אולם לא ברכיב שנקרא נשמה).
      ונניח שישו הינו המשיח (הנחה הזויה, אולם אני מעלה אותה לצורך העלאת ספקות באמונות הנוצרים), הרי הוא עדיין יהודי. מה יעשו אז הנוצרים? האם יודו שישו יהודי ושתורת ישראל אמת? אם כן, מדוע שלא יתגיירו (לחומרה) כבר עתה, עוד לפני ביאת המשיח? מדוע להשתמש בשרותיו של מתווך במקום לפנות למקור עצמו?
      הואיל והיהדות גורסת שהאל אינו גוף ואין לו דמות הגוף, כיצד באים הנוצרים (שהעתיקו מהיהדות) וטוענים שהאל נכנס בגופו של בן אנוש? (רגע, האם זה לא 'דיבוק'?)
      מכיון שהיהודים כבר התנסו מספר פעמים במשיחי שקר, מה יעשו הנוצרים לכשיתגלה להם שישו אינו המשיח? או שהטעות היא רק אצל היהודים, והנוצרים הם היחידים שהאמת אצלם? שוב, גדולים וחכמים ממני כבר השיבו לנוצרים על הבליהם.
      ונניח, שוב – רק לצרכי העלאת ספקות, שישו הוא המשיח. מה לדעת הנוצרים האוונגליסטים יקרה אז ליהודים? האם היהודים ימירו דתם לנצרות? רגע, אז תיאוריית ההחלפה עדיין קיימת, לא? ומה יקרה ליהודים שלא ימירו דתם לנצרות? הרי שאז הם יכפרו באלוהותו של ישו (שוב, בסה"כ בן אנוש), ואז דינם יהיה….. מה בדיוק דינו של יהודי הכופר באלוהים? האם זה לא מוות?
      בקיצור, הנוצרים, ככל שיציגו את עצמם כאוהדי ישראל, כל עוד הם ממשיכים בדרכיהם ובטענותיהם לגבי ישו ועתיד היהודים, הרי שהם עדיין מאויבי ישראל גם אם הם באים לתמוך במדינת ישראל וביהודים היושבים בה (כפי שהממשל האמריקאי תומך בישראל, רק עקב אינטרסים).
      שוב, תודה לנוצרים המעטים שאכן אוהדי ישראל מעומק ליבם, אולם הם בודדים בלבד. כפי שבודדים בלבד מבין המוסלמים ראויים להיקרא אנשים, כך גם אצל הנוצרים.

    4. ל-מירית,
      מה שכתבתי הוא על הסבל שגרמו הנוצרים ליהודים, סבל שהמוסלמים גרמו רק אולי עשירית ממנו (וזה לא מנקה אותם מאשמתם). אם תירצי דיאטת קסאח מהירה, תוכלי לקורא את יון מצולה שכתב נתן נטע הנובר. המוסלמים רק מתחילים את סטאז' שלהם בתחום האכזריות.
      ולגבי כתבי קודש – אין כאלו, לא אצל הנוצרים ולא אצל המוסלמים. יש להם כתבים מקודשים אולם אינם קדושים.

  4. שמאלנים אנטי ציונים ואוטו אנטישמים תמיד יהיו נגד כל מי שהוא בעד מדינה יהודית,אפילו אם ברור להם שסוף המדינה היהודית פירושו סוף הדמוקרטיה והחירות האישית כולל סופם הפיזי שלהם ושל חבריהם,ככה זה כשהשנאה גדולה מהאהבה

    1. עופר כמה מצמרר לקרוא את "נבואתך" באשר לשמאלנים האוטו אנטישמים, היום כאשר מ 7.10 אנחנו נמצאים על סיפא של מלחמה אזורית קיומית שעזה היא הבעיה הקטנה שלנו, והאכזריות הבלתי נתפסת שהפגין החמאס. אבל הם, השמאל הבזוי ימשיכו (חלקם הרעשני אבל די דומיננטי) להפגין, להסית כוחות שיטור למשימות שוליות, לקלל השוטרים ש 57 מתוכם נטבחו לאחר שלחמו בקו הראשון של המחבלים שתקפו את בארי שרב תושביו פרוגרסיביים, תומכי פיוס עם עזה שהכניסו את הנחש הביתה, רק כדי שאלה ישרטטו במדויק לנאצים את מיקום החדרים, ומספר הילדים לשחוט.פרוגרסיביות היא לללא ספק פסיכוזה נפשית עמוקה יהודית בלעדית, סוג של סינדרום שטוקהולם , כמו שהיו גם יהודים בגרמניה הנאצית של ליל הבדולח ששאלו עצמם "מה רע עשינו לגרמנים הנאורים שהביא אותם את הנאורים-להתנהג כך"?

  5. תודה לכל הנוצרים ידידי ישראל והעם היהודי
    כל אלה שספק בליבם וחושדים שיש לידידות זו איזה מניע אפל
    כמו לגרום ליהודים להתנצר צאו מזה
    אם איננו רוצים שאנשים ישנו את דתם מכל סיבה שהיא
    עלינו לחזק את היהדות ביהודים ולא לדחות את הנוצרים שמושיטים את ידם אלינו
    התגובה של מירית היא התשובה האמיתית לכל

    1. תודה רבה לידידי ישראל בעולם.
      מוקירים את פועלכם.
      אני מעדיף נוצרים תומכי ישראל על פני רפורמים אנטי ציונים שמשתמפים פעולה עם אובמה לעידוד הסכם הגרעין.

  6. סוף סוף הבנתי למה ביבי מזלזל בזרם היהודי הרפורמי יש לנו בכיס את האוונגליסטים

    1. בתור חילונית ציונית אני אומרת שהרפורמים ראויים לכל זלזול. אלו הם השמאלנים החולנים ומהם יצא ג'יי סטריט הגרועים שבאויבנו. רפורמים ומה שיצא מכם הסתלקו לנו מול העיניים.

  7. אז למה הם מפעילים מסיון אגרסיבי בישראל? למה הם מממנים את היהודים המשיחיים?

  8. היום, ביום צום של ט' באב ראוי להתייחס לעניין הרגיש ואף פסיכי של היהדות: שנאה של הרבנים לישוע הנוצרי שממש לא מבוססת על שום דבר – לא על עובדות היסטוריות ולא על דעותיהם של כותבי התלמוד. אין שום התייחסות מפורשת של התלמוד לדמות הזאת – ישוע – ואין שום הגיון בתלונות נגדו של רבנים על הבעיות שאחר מותו ולא בהנחייתו נעשו ליהודים. אבל…
    אבל יש בתלמוד התייחסות מאוד ברורה לישוע הנוצרי באגדה על הסיבות של החורבן של הבית השני, באגדה על קמצא ובר קמצא – וההתייחסות לישוע באגדה הזאת של התלמוד היא מאוד ברורה ומדויקת, אפילו מבחינת הזמנים של התרחשויות! היום, ביום צום של ט' באב ראוי להכיר קצת יותר טוב את מספר קטן של שורות מאגדת החורבן.

    אין זה הגיוני להעתיק לכאן ציטוט מספר, אפילו אם הציטוט הזה לא מדי ארוך -והנה הקישורית אל הציטוט שמציג עבורנו את המשמעות מעניינת ולא מוכרת לנו של מספר שורות מאגדה אשר ידוע לכל כבר מהגן:
    https://barkamtza2007.blogspot.com/ncr

  9. חבל, חשבתי שאתר מדה הוא אתר רציני. להביא כתבה של נוצרייה מובהקת ולחשוב רצינות…..

    אז מי שרוצה קצת לקרא ולהבין לעומק, (ובכלל דת זה דבר עמוק עם המון מטען של חיים ועוצמה)
    שיקרא קצת בגוגל על דו"ח לוזאן של האוונגליסטים מ1980.(קטעים ממנו מתורגמים ברחבי הרשת)
    ושיקרא מעט ממאמריו של הרב דניאל עשור שהתבולל וטבל לנצרות, והיה נוצרי אוונגליסטי בקהילה בפלורידה בצעירותו ואח"כ חזר לארץ וכתב בהרחבה בנידון – מומלץ גם לקרא "דרך כוכב מיעקב".
    ואגב מה התרגום של אוונגליסט?? לא מטיף, משכנע אחרים להמיר דת?? שווה בדיקה

    1. אין לנו הלוקסוס לדחות מפנינו אוהדי ישראל, לא משנה הסיבה. אימפריות נלחמות על איזורי השפעה; מדינות קטנות – על עצם קיומן. למי שלא שם לב: אנחנו מדינה קטנה.

  10. הסוד לשלום העולם על-פי משנתו של ד"ר לייטמן – רק כאשר העם היהודי יהיה בשלום עם עצמו ללא פלגנות – ללא שיסוע – זה ישפיע על העולם, זה כמו חכמת ההמונים – זה יתפשט כמו בשדה מגנטי. כמו אפקט הפרפר. כדאי לנו – העם היהודי ישלוט על העולם במובן הטוב, שפע טכנולוגיה, משאבים חדשים יתגלו בארץ ישראל ונהפוך לבנק הכי גדול בעולם – נספק לכל העולם כולל אפריקה מזון. לא יהיה עוני לא יהיה תחלואים – מזג האוויר יהיה מאוזן.

    1. אם כל הכבוד הראוי לתלמידה של משנתו של כבוד הרב ד"ר לייטמן אבקש לציין שהשתוקקות ל-"אהבת חינם" שהוא לא יותר מסתם היפוך מילולי של מושג "שנאת חינם" של התלמוד שבעזרתו ניסה התלמוד להסביר לאומה שגרמה לעצמה אסונות ושואות של שנות ה-70 וה-130 של הספירה, – המשחק שבמילים "אהבת חינם" לא יכול להיות מועיל אפילו באופן טיורטי מפני שאנחנו עוד לא מבינים את הסיבות של האסונות שאנחנו – על-פי התלמוד – ממשיכים לגרום לעצמנו רק בגלל שעוד לא התחלנו לקרוא בעצמנו את ההסבר של התלמוד של הסיבות של האסונות שלנו אשר התלמוד הסביר לנו בעזרת המושג המוזר הזה – "שנאה של חינם" ופירש את המושג הזה באגדה על קמצא ובר קמצא.

      שימוש בטקסטים של פרשנים במקום הטקסט הברור והנהיר של התלמוד מחשיך ומסתיר מאתנו את התמונה הברורה שצוירה על-ידי מחבריו של התלמוד מפני שהפרשנות המקובלת היא הכלי להסתרת המסרים הנאורים והומאניים של מחבריו של התלמוד.

      אם תרצי להכיר את דעתו של התלמוד עצמו לגבי הסיבו של המשך החורבן ובדרך להכיר את המשמעות של המושג המוזר הזה – "שנאה של חינם" – שהתלמוד המציא לצורך חיבור ההסבר המפורט של סיבות של החורבן שמתמשך עד עצם היום הזה של "בית המקדש השלישי" וגם המשמעות של המושג הזה – שנאת חינם – אם תרצי להכיר את התלמוד האמיתי ולא עיוותים והזיות של "הפרשנות", אזי תוכלי לנסות ציטוטים מקוצרים על משמעויות של כמה מהמושגים של התלמוד אשר הוא המציא בשביל למנוע את ההישנויות של חורבנות ושואות שהאומה שלנו גרמה וממשיכה לגרום בעצמה לעצמה עד היום:

      אחד המושגים (הכלים) העיקריים אם לא העיקרי של ההסברים של התלמוד שהוא מסר לנו תוכלי להכיר מציטוט מקוצר הזה: "קמצא ובר קמצא – מי הם באמת??!", כאן:
      https://barkamtza2007.blogspot.com/ncr

      עוד מושג של התלמוד, שבמשך 900 שנה שעברו אחרי הפרשנות של רש"י הוסתר מאותנו לגמרי – "שנאת חינם". המושג הזה הוזכר והוסבר בקצרה במאמר "חמישה קטעים על המילה בריון" [גם המושג "בריון" של התלמוד לא הובן עד עצם היום הזה!] באתר
      http://goo.gl/2SxSUy
      וגם במספר פוסטים באתר
      https://www.reddit.com/r/Judaism_of_TALMUD

      האתר האחרון ("יהדות על-פי התלמוד המקורי") מציע בין השאר גם ההוכחות לכך שהפרשנות המקובלת של התלמוד מסתירה באופן מודע וזדוני את המסרים האמיתיים של מחבריו של התלמוד ושעל-ידי כך היא גורמת לנו להמשיך להתנהג בניגוד הגמור ומוחלט לעצותיהם ולהזהרותיהם של החכמים שמסרו את נפשם ואת דמם בכתיבת ההזהרה שלהם – בכתיבת התלמוד. לא "אהבת חינם" ולא "השלום של העם היהודי עם עצמו" בניסוח שלך אלא רק הבנה של המושג "שנאת חינם" והימנעות מ- והפסקה מוחלטת של התנהגות שנפסלה על-ידי מחבריו של התלמוד – שום דבר אחר לא יציל את האנושות.

      אין שום צורך בהמצאות תרופות פלא חדשות: תלמוד כבר אמר הכל, צריך רק להתחיל לקרוא אותו! לקרוא את התלמוד ולא את ההסברים המְעָוְתים והשקריים של הפרשנים.

      התלמוד המקורי – לא "התלמוד" שכתבו ה-"פרשנים"! – התלמוד המקורי נכתב בשפה מאוד פשוטה ומובנת לכל ואין שום קושי להבין אותו ואת המסרים של מחבריו – אבל התלמוד המקורי מובן ללא שום קושי אך ורק כאשר לא מבלבלים את השכל בעזרת "ההסברים" של "הפרשנים". ההוכחות הפשוטות ביותר – כאן, שוב:
      https://www.reddit.com/r/Judaism_of_TALMUD

  11. הם רוצים האנווגליסטים שהיהודים יבואו לישראל ויאמינו בישו המשיח ומי שיתנגד יומת זאת התוכנית שלהם ומספיק עם התירוצים שהעורות נותנת העיקר אצלם שהיהודים יאמינו בישו

    1. אין סיכוי שתפרסמו דבר שנוגד את תפיסת העולם שלכם,
      תחי הדמוקרטייה וחפש הדעה

  12. שלום,
    חשוב שתפצירי במנהיגי התנועה האונגליסטית ,אם הם דואגים לשלמה של ישראל עליהם להימנע מלהצביע עבור טראמפ,
    טראמפ רע לישראל משום שבחירתו תחזק את שלטונו של נתניהו,
    נתניהו מסוכן לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית,נתניהו מפלג את העם ומסית יהודים ביהודים.
    תודה.

  13. האוונגליסטים מאמינים שרק אחרי שהיהודים יחזרו למולדתם וישלטו בה תגיע הגאולה ולכן הם תומכים בישראל. לישראל זה טוב ויש לנו אינטרסים משותפים.לאממש משנה לנו מה הסיבה,כל עוד אנחנו זוכים לתמיכה בעולם שבדרך כלל שונה אותנו. אנחנו גם יודעים שהגאולה לא תבוא כך שנזכה לתמיכה לשנים רבות מאוד

  14. באחת הצעדות לירושלים השתתפו נוצרים אינגוולדים שהלכו עם שלטים שחררו את אידה נודל ושלח את עמי. בקיצור מאד הסתקרנתי ודברתי עם אחת הצועדות ושאלתי אותה לסיבת אהבת ישראל והתשובה היתה אם כל היהודים יעלו לישראל יבוא המשיח ואז גם ישו יבוא. לצערי קראתי את ההמשך של הסיפור שמי לא יתנצר יהרגו אותו