הסולחה השקרית של ראאד סלאח

את המתיחות שפרצה השבוע בין מוסלמים לדרוזים ברחבי המדינה ניסה לשכך השיח' מאום אל פאחם באיגרת רצופת שקרים. הדרוזים לא משתכנעים

חושב שיצליח לבלבל את הדרוזים. ראאד סלאח | יונתן זינדל/פלאש90

רציחתם של שני השוטרים הדרוזים בהר הבית ביום שישי הציתה מתיחות ואיבה בין דרוזים למוסלמים ברחבי המדינה. רוב הגברים בני העדה הדרוזית משרתים בצה"ל ובמשמר הגבול, כי אינם מוסלמים ונתפסים באסלאם כבני דת של כפירה. הם יודעים היטב מה יקרה לקשר בין ראשיהם וכתפיהם אם המוסלמים הקיצונים ישתלטו עליהם, ומה שקורה לדרוזים בסוריה מוכיח זאת היטב. כתוצאה מרצח שני השוטרים היו מספר אירועים של התנכלות דרוזים למוסלמים, וביישובם מעורבים של מוסלמים ודרוזים התעורר בימים האחרונים מתח גבוה בין שתי העדות.

את האירועים הללו מנסה לנצל שיח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, כדי להסית את העדה הדרוזית נגד מדינת ישראל. סלאח הוא תושב אום אל-פחם – עירם של הרוצחים. באיגרת שפרסם השבוע, ומופנית לבני העדה הדרוזית, מכנה אותם "בני מערוף", ביטוי כבוד שמשמעותו "אנשי החסד". הוא לא מכנה אותם בשם שבו הם מכנים את עצמם, "אבנא אלתווחיד" ("בני הייחוד"), שכן כינוי זה מעניק להם לגיטימציה דתית אסלאמית. באיגרתו כותב סלאח:

"אנחנו רוצים עבורכם (הדרוזים) ועבורנו (המוסלמים) שנחיה בחברה אחת, שתתבסס על הערביות הטהורה ותחושת ההשתייכות הפלסטינית המקורית… שנבנה לעצמנו, לילדינו ולנכדינו, הווה אחד ועתיד אחד שישמור לנו ולכם את הארץ, את הבתים ואת המקומות הקדושים…

בספריי השתדלתי להדגיש שעלינו לבנות לכם ולנו גורל אחד, מתוך הנחה שאתם חלק מהחברה הזו המחברת אותנו, חלק מחיי היומיום של החברה (הערבית בישראל) המשתרעת על הגליל, הכרמל, המשולש, הנגב וערי החוף (יפו, חיפה, לוד, רמלה). אנחנו רוצים שאף אחד לא יהיה גזיר עץ עבור אש הכיבוש הישראלי בגדה המערבית או ברצועת עזה המפוארת (תחת שלטון חמאס), בירושלים המבורכת, במסגד אלאקצא המבורך או בכל מקום אחר.

מציאות החיים שלנו ושלכם מדגישה את הגזענות, העושק והאפליה הישראלית נגדנו ונגדכם, הבה לא נאפשר לכיבוש הישראלי להפריד בינינו. לשוננו ולשונכם היא אחת, הלשון הערבית, ערכינו וערכיכם זהים ומבוססים על התנהגות מוסרית מכובדת, וחיי היומיום שלנו מחברים אותנו בשפרעם, בראמה, באבו סנאן, במע'אר, בחורפיש, באלבוקיעה ועוד. זה הבסיס אשר עלינו לשמור עליו, ואילו הקשר (שלכם) עם הכיבוש הישראלי (של 1948) הוא המצב החריג. אסור שהחריג יתגבר על המצב המקורי.

אני בטוח שאילו בדקתם את הצוואה של סולטאן באשא אל-אטרש (מנהיג הדרוזים בדרום סוריה שמרד בכיבוש הצרפתי בשנת 1925) הייתם מוצאים שהיא קוראת למה שאני קורא לו, ואני בטוח שאילו בדקתם את זיכרונות עשרות השנים האחרונות שחיברו בינינו בהזדמנויות שונות, הייתם מוצאים שגם הם קוראים למה שאני קורא אליו היום.

אני פונה אל עצמי, אל "בני מערוף" ואל כל מרכיבי החברה שלנו "בתוך פלסטין" (כינוי לישראל של 1948) על כל ההבדלים הדתיים והפוליטיים ביניהם, להמשיך ולהידבר בינינו, לארגן מפגשים משותפים כדי לבסס את הקריאה הזו כתכנית מציאותית של מהלך חיינו.

סלאח סומך כנראה על הזיכרון הקצר של כמה דרוזים, שאימצו בשנים האחרונות את הנרטיב הפלסטיני. הבעיה שלו היא עם רוב העדה, שזוכרת היטב את יחס המוסלמים לדרוזים לאורך אלף שנותיה של העדה הדרוזית, ויודעת בדיוק מה יקרה לה אם תיאלץ לחיות תחת רחמיו של שליט אסלאמי נוסח ראאד סלאח.

סלאח גם מעוות את ההיסטוריה לצרכיו: סולטן באשא אל-אטרש הנהיג את מרד הדרוזים בשנת 1925 נגד הצרפתים כדי שאלו לא יחברו את הדרוזים לסוריה. הוא חשש – ובצדק רב – מהיחס הרע של המוסלמים לדרוזים ורצה לשמר את האוטונומיה הדרוזית שהייתה תחת השלטון העות'מני. היום ראאד סלאח משתמש בשמו של אל-אטרש כדי לשכנע את הדרוזים להתחבר למוסלמים.

ואני שואל: אחרי שתנועתו של ראאד סלאח הוצאה אל מחוץ לחוק, איך יש לו רשות להפיץ את דברי הבלע שלו ברבים? מדוע מדינת ישראל לא מטילה עליו איסור להפיץ הסתה? במצב הנוכחי אין מנוס מלהטיל על מסיתים ומדיחים נוסח ראאד סלאח הגבלות תנועה ודיבור, והחוק בישראל מאפשר זאת.

אסור שהדמוקרטיה וחופש הביטוי יגנו על מי שרוצה לקעקע את הדמוקרטיה, והעיקרון הזה זכה לאישור בית המשפט העליון כבר בסוגיית תנועת 'אל-ארד' לפני חמישים שנה. ישראל חייבת להעביר מסר חד-משמעי לאויביה מבפנים שהיא לא תאפשר להם להסתתר מאחורי הדמוקרטיה וכליה כדי להרוס את המדינה מבפנים. דמוקרטיה איננה מרשם להתאבדות.

ריבונות היא שם המשחק

לפני מספר שנים, באחד הסיבובים הקודמים של אלימות מוסלמית בירושלים, הכריז שייח' עכרמה סברי, אז המופתי של ירושלים ופלסטין: "נחנו אצחאב אלבית!" – "אנחנו בעלי הבית" על הר הבית. ההכרזה הזו היא תמצית הבעיה של המוסלמים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, שכן היא מבטאת את הגישה האסלאמית הרגילה, לא הקיצונית, שהאסלאם הוא בעל הבית על ירושלים ועל הר הבית ולא היהדות.

מכאן נובע הסירוב של המוסלמים להיבדק בגלאי המתכות שהציבה המשטרה בכניסות להר הבית, שכן חובת המוסלמים להיבדק במכשירים אלה מוכיחה שבעל הבית הוא ישראל והיהודים. המוסלמים אינם מסוגלים לקבל מצב כזה, כי על פי גישתם היהדות היא "דין באטל" ("דת שקר"), ורק האסלאם הוא "דין חק" ("דת אמת"). יהודים יכולים לחיות תחת כנפי האסלאם כ"אהל ד'ימה" ("בני חסות") עם זכויות מוגבלות, ובוודאי לא לקיים צבא ומשטרה שיגידו למוסלמים מה לעשות ומה לא לעשות.

האסלאם שואף להשתלט על כל מה ששייך ליהדות. כך הפכה ארץ ישראל ל"פלסטין", הר הבית ל"מסגד אל-אקצא", אברהם אבינו הפך למוסלמי הראשון ושלמה המלך בנה מסגד בירושלים. הנוכחות והפעילות היהודית בירושלים ובהר הבית נתפסות אצל המוסלמים כשיבתה של היהדות למעמד של דת חיה וקיימת, ומעמד זה מהווה אתגר תיאולוגי שלמוסלמים המודעים קשה להתמודד איתו.

הדרך היחידה שהאסלאם יכול לקבל בה את ישראל וריבונותה היא באמצעות ההכרה שישראל חזקה ובלתי מנוצחת, ושכל ניסיון להתמודד איתה יסתיים בתבוסה של מתנגדיה. הכרה זו תביא את המוסלמים להפסקת אש זמנית המכונה בערבית "סלאם", ושתימשך כל עוד ישראל חזקה, מסוכנת ובלתי מנוצחת. שלום של קבע בנוסח האירופי אינו קיים במזרח התיכון. רק כוח ונכונות להשתמש בו ייתנו לישראל שלום זמני, שיימשך לתמיד אם ישראל תהיה בלתי מנוצחת לתמיד.

לכן ישראל חייבת לומר למוסלמים, ורצוי בערבית: "מדינת ישראל היא בעלת הריבונות בכל שטח ירושלים, והיא לא תקבל שום תכתיב מכל אדם, מדינה, ארגון או קבוצה בעניין ביטחוני שנתון לחלוטין להחלטתה. הפיגוע ביום שישי האחרון שבו נרצחו שני שוטרים הוכיח שיש צורך למנוע הכנסת נשק להר הבית, והדרך היחידה להבטיח זאת היא באמצעות מגלי מתכות, בדיוק כמו בסניפי הביטוח הלאומי שאליהם הולכים המוסלמים לקבל את קצבאות הילדים, הזקנה, השארים והאבטלה. מי שאיננו מסכים לעבור דרכם יתכבד ויישאר מחוץ להר הבית".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

26 תגובות למאמר

  1. תודה רבה ד"ר קידר.
    אני מקווה שמזמינים אותך להשמיע דעה מקצועית בפורומים של מקבלי ההחלטות (הקבינט המדיני-בטחוני, למשל). כמו-כן, אני תמה מדוע איש מלבדך אינו מקדם את פתרון האמירויות, שנשמע כרעיון היחידי שיכול להחליף את הדוקטרינה שרק פתרון שתי המדינות אפשרי ואין בלתו, בשעה שכל מי שעיניו בראשו מבין שעצם שימור השיח שמקדש את פתרון שתי המדינות כפתרון הבלעדי, גורם לנזק רב לשני הצדדים. ובהדגשה – השיח לכשעצמו גורם נזק, שלא לדבר על ניסיונות ליישמו.

    1. מקדמים את הרעיון בנוסח דומה, נוסח הקונפדירציות. הם ישמרו את שטחם, ללא יכולת השפעה על ישראל, ללא קבלת פליטים. כל האסקלציה בשפת האפרטהייד בזמן האחרון הוא מכיוון שהערבים מבינים שזה מה שהולך לקרות.

  2. אני זוכר שבבל"ד של חנין זועבי ועזמי בישארה היה דרוזי אחד בשם נאפע, שאחרי שנוצר רושם עקב ההתנתקות ומלחמת לבנון השנייה שנחלשנו החל להופיע בפרופיל גבוה. אם אני זוכר נכון הוא נכנס בסופו של דבר לכלא על עבירה נגד בטחון המדינה. במזרח התיכון הראש הערבי פועל לפי אינטרסים ואם אי פעם נהיה חלשים הדרוזים יפנו נגדנו כמו כלב שהבעלים שלו הפסיק להאכיל אותו.

    1. תגובה מכוערת וגזענית.
      של חובש כיפה כמובן.

    2. תגיד, אבגדה, כלפי איזה עוד קבוצות אתה מאשים על סמך מעשי האחד, שהוקא מחברתו? כי זה מה שחשוב. הרי יש גם פושעים יהודים, אלא שהם נאסרים, לא הופכים גיבורים בכלל החברה הישראלית.

    3. נאפע היה נבחר ציבור, היה אחריו ציבור הולך וגדל שתמך שתמך בו. היו שואלים אותם למי הם מצביעים והם היו עונים לבל"ד. הרי הדרוזים בעצמם אמרו לי אישית שהם איתנו עד שנתחיל לוותר לערבים. נוותר משמע להפסיד.

      מוזר, בדרך כלל זה השמאל שאתם כל הזמן מזכירים אותו שמאשים האשמות שווא בגזענות כאשר המציאות לא מתיישרת עם החלומות באספמיה.

    4. אבגדה הנכבד (בעצם, לא כל כך),
      להלן תוצאות הבחירות בבית ג'אן, ישובו של נאפע:
      המחנה הציוני – 46%
      ישראל ביתינו – 17.6%
      כולנו – 9.8%
      הרשימה הערבית – 5.9%
      מרץ – 5.8%
      לעומת הישובים הערביים, בהם הרשימה הערבית קבלה 80%-90% מקולות המצביעים, בבית ג'אן, כפרו של נאפע, קבלה המפלגה הלאומנית פחות מ-6%.
      בהנחה שהמצביעים הדרוזים ניגשים לבד לקלפי, ואיש איננו בודק למי הם מצביעים, הרי שמדובר באמירה ברורה: הרשימה הערבית איננה מייצגת אותנו. וכאמור, זה בישוב בו גר נאפע, חה"כ מטעם רשימה זו.
      אבל עובדה זו לא תזיז אותך משיעותיך הלאומניות.

    5. יוסי מירושלים, הטיעון שלך סובל מבעיה מתודולוגית קשה. אתה מביא את תוצאות הבחירות האחרונות בבית ג'אן מ2014 שנאפע כבר הורשע, והמומנטום נמצא בצד הישראלי ואילו אני כותב על השנים 2005-2012 בהם נאפע היה יד ימינו של עזמי בישארה והיה רושם שישראל נחלשה מעט.
      אם תבדוק את תוצאות הבחירות בשנים הללו בישובים הדרוזים והדרוזים-מוסלמיים ובמיוחד בישובים הדרוזים-מוסלמיים הקרובים לגבול הלבנוני אז צפויה לך הפתעה.

  3. מדוע האזרח הישראלי ראאד סלאח מנצל לרעה את חוקי הדמוקרטיה בישראל ותמיד מסית למרד ולפורענות את כל הציבור הערבי כנגד מדינת ישראל והיהודים בפרט
    ומדוע משטרת ישראל וחברי הכנסת בישראל לא פועלים נגד התופעה המכוערת שלו ועוקרים אותה מהשורש פעם אחת ולתמיד
    ממני
    האזרח המודאג,
    דוקטור סמי מורד רופא ילדים
    מכפר סילוואן

    1. כל הכבוד לך. זה השורש. את כל תופעת האחים המוסלמים צריך לשים בכלא ולשלול זכויות. כולנו יודעים שקמפיין אלאקצה בסכנה הוא קמפיין של התנועה האסלאמית וארגונים מבית מדרשם של האחים המוסלמים. כולם צריכים להיות בכלא. זה ישים סוף לבלגן בהר הבית.

  4. אני מוסלמי לשעבר שהתגייר . אחרי שהבנתי דאת כל הדת שלנו העתקנו מהיהודים, הבנתי שמוחמד היה אנלפבית ובור ועם הארץ. בדלתי בחברה עם תרבות מכוערת לנשיםמולגברים. חברה עם בורות. אין לי ספק שאלוהים נתן לעם הנבחר הינודים את ארץ ישראל זה כתוב גם בקוראן

  5. תגובה מדהימה ניתוח נכון ומדויק,אל לנו לטמון את ראשינו בחול אלה להביט במציאות ו להיתמודד עמה,הפיתרון היחיד לאורך זמן הוא חילופי שטח חילופי אוכלוסיה מצב שבוא 65% מערבי ישראל יהיה אזרחים של פלסטין.

  6. תגובה מדהימה ניתוח נכון ומדויק,אל לנו לטמון את ראשינו בחול אלה להביט במציאות ו להיתמודד עמה,הפיתרון היחיד לאורך זמן הוא חילופי שטח חילופי אוכלוסיה מצב שבוא 65% מערבי ישראל יהיה אזרחים של פלסטין.

  7. כל עוד ראאד סלאח לא יקרא גם ליהודים" בני מערוף"ההסתה תמשיך
    ראאד סלאח משקר בדבריו ישראל רוצה תמיד לחיות בשלום ..לצערינו דיברי הסתה אלו לא מתורגמים לתגובה ישראלית הולמת..מאסר או גזר דין קשה
    וחבל במיוחד שהשמאלנים במדינתו מוציאים את דיבתינו רעה

  8. מספר ערבים ויהודים אשר חיים מערבה לנהר ירדן – השתווה . .
    לא הגיוני לדרוש הכרה בינלאומית על כך שארץ ישראל שייכת ליהודים כאשר לרבע מאזרחי המדינה אין שום קשר ליהדות . .
    קודם כל חייבים לחזור למהות של החלטת האו"ם על חלוקת הארץ (למהות ולא לגבולות) . .
    לצערינו ישראל מזמן הפכה למדינה דו – לאומית . .
    פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל . .
    ערביי ישראל קיבלו אזרחות ישראלית בניגוד לחוק בינלאומי . .
    מהות החלטת האו"ם על חלוקת הארץ היא לצור שתי מדינות לאום עם רוב יהודי מוחלט במדינת העם היהודי . .לכן כפיית אזרחות ישראלית על ערבים בשנת 1952 מנוגדת להחלטת האו"ם . . די לכפות אזרחות ישראלית על לאום עוין !

    מייד לאחר הקמתה של מדינה ערבית "מינוס", ממערב לנהר ירדן או בסיני (עדיף כמובן שיחזור שליטה ירדנית או מצרית) , ערביי חיפה, נצרת, עכו, כפר קאסם, גליל, נגב, רהט, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו' חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה . . אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה, חברון, עזה לבין ערבים בירושלים, עכו, יפו . .
    ערבים אשר מתגוררים בישראל ישלמו מיסים לרמאללה ומשם יקבלו קצבאות, ביטוח בריאות, תקציבים לבתי ספר וכו' . .
    לאחר הפרדה כלכלית יבוא גם טרנספר מרצון ויהודים יעזרו לערבים . .

    במאה ה- 21 ישראל הפכה לחממה לעם הערבי . . לא רק מזרח ירושלים , הרבה מקומות בגליל ובנגב כבר מסוכנים ליהודים . .
    אם היהודים לא רוצים להמשיך לחיות במדינה דו-לאומית , לא רוצים הפיכת הגליל לקוסובו , לא רוצים תוך דור אחד להפוך למיעוט בישראל,
    אז חייבים להתכונן למשאל עם (כמו בסקוטלנד), המבוסס על החלטת האו"ם לחלק את פלסטין לשני עמים . .
    יהודים לא ישרדו במדינה דו-לאומית . .
    המפלגה אשר תארגן משאל עם בנושא: "שני עמים – שתי אזרחויות" , תכפיל את נוכחותה בכנסת . .
    אפשר להיפרד מערבים גם בחקיקה בכנסת . . כך למשל נפרדו צ'כים וסלובקים, העמים כמעט זהים . .
    עוד דוגמה לחיקוי – הפרדה יוונים וטורקים בקפריסין . .
    משאל עם על אופי המדינה יאחד יהודים בארץ ובכל העולם:
    עשירים ועניים, אשכנזים ומזרחים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים, ימנים ושמאלנים . .

    ערבים לא הצליחו להרוס את מדינת היהודים מבחוץ , אסור לתת להם להשלים את המזימה מבפנים . .
    נצחנו בכל מלחמות .. האם יש עוד מקרה בהסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס ?.. גבול המזרחי נקבע לפי מאזן הכוחות . .
    הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו לזכויות יהודים ברמאללה ועזה . .

    אזרחות פלסטינית-ירדנית ושועפאט לערבים, אזרחות ישראלית וירושלים ליהודים .
    שני עמים – שתי מדינות – שתי אזרחויות !

  9. ד״ר קידר
    כל מלה שלך חקוקה בסלע
    הלוואי ומקבלי ההחלטות יקשיבו לאנשים כמוך

  10. כמו שיש מגנומטרים במכה. יש להרוס מייד את המסגד. האחים המוסלמים הרסו הרבה מסגדים

  11. מוסר וכבוד ?
    איזה מוסר בדיוק יש לרוצחים הגדולים בהיסטוריה של האנושות,הערבים ?

    איזה מוסר יש לאלה שסוגדים לגנב,אנס,רוצח
    שהתפרנס ממכירת אנשים לעבדות ?

    כבוד ???? מה שמוסלמי מכנה בשם "כבוד"
    איננו אלא תירוץ ילדותי להפעיל אלימות קטלנית
    על פי מישהו אחר.

    כמו שנאמר : כבוד מוסלמי מופיע במערכה הראשונה = מישהו מת במערכה השניה.

    1. למונח "כבוד" משמעויות שונות כתלות בתרבות.
      בתרבויות היודו-נוצריות שהן מכוונות "אשמה" כאשר נחשף קלונו של אדם מכובד הוא מתקן את דרכיו ומתנצל כדי להסיר את האשמה.
      בתרבות האיסלמית שהיא מוכוונת "חרפה" כאשר נחשף קלונו של אדם "מכובד" הוא תוקף באלימות את חושף הקלון כדי למחות את החרפה.

  12. סתם דברי היגיון פשוטים
    לא הברקה
    סתם הדבר הטריוויאלי שישראל היתה צריכה לעשות ומשום מה לא תופסת שכל פעם מחדש אנו נכנסים לבור עמוק.
    עד מתי מאפי"נקיות עלובה ?
    עד מתי חולשה במסווה של סובלנות והבלגה ???
    עד מתי טימטום אחר טימטום אחר טימטום ??

    אני באמת לא מבין
    באמת
    באמת לא מבין

  13. איך זה שהוא עוד לא יושב על הסתה, האם יש ממשלה בארץ ישראל, משטרה, מערכת משפט ???

  14. יפה מאד!!! ממשלת ישראל נא ליישם את הפיסקה האחרונה במאמר של מוטי ולא לחשוש לא מהשמאל ולא מהתשקורת שתמיד משום מה עומדת לצד האוייב.

  15. אנחנו אשמים לא מעט בתחושה שלהם שהם בעלי הכית בהר הבית. ויתרנו להם כל כך הרבה. והם על שטח כבוש לא יותרו לעולם. במיוחד שאנחנו תמיד נסוגים.
    מדינה מטומטמת שלא מבינה עם מי יש לה עסק בשכונה הזו.

  16. 1. אם הייתי מוסלמי, ממש הייתי כועס על חמולת ג'בארין מאום אל פאחם, שמקרבה יצאו 3 רוצחים מתועבים שבגללם היאהוד ניצלו את ההזדמנות ושמו מגנומטרים בכניסה להר הבית. האם ישנה ביקורת פנימית (כזו שלא מפורסמת בתקשורת העברית) כלפי חמולת ג'בארין מאום אל פאחם?

    2. אני מצפה מביבי שלא יוריד את המגנומטרים, אך שיידע להנמיך את גובה הלהבות, לא חלילה בגלל פחד מהפלסטינים (לרבות פלסטינים בעלי תעודת זהות ישראלית = ערביי ישראל) וחשש מפתיחתה של אינתיפאדה שלישית, אלא דווקא בגלל פחד מתגובתם של הרוב היהודי בארץ ישראל, שהרי בימים כאלה "הדם רותח" לנוכח מעשי השטנה וההסתה, ולא ירחק היום שגם "יהודים נורמטיביים", כאלו שלא שייכים לנערי הגבעות, כהנא חי או תג מחיר, שפיתחו יקחו סכין או אקדח או רובה ויתחילו לירות/ לדקור ערבים עוברי-אורח… אם הדברים יימשכו כפי שהם כרגע, אנחנו בפתחו של מדרון חלקלק של הידרדרות מוסרית בעם היהודי שיוביל אותנו לביצוע מעשי אלימות בערבים חפים מפשע…

  17. שילכו לעזה, זבלים אפסים מאופסיים.
    בחלומות שלהם ישראלים ויהודיים יהיו תחת חסותם.
    דת הטימטום שרק יודעת כח.