בן שפירו: "ישראל צריכה להכריז על ריבונות ביו"ש בתקופת כהונתו של טראמפ"

הפובליציסט היהודי שמשגע את השמאל האמריקאי אומר כי ישראל צריכה לנצל את ההזדמנות לחזק את ביטחונה כל עוד בוושינגטון נמצא ממשל ידידותי

"אנשי הימין באמריקה מרוצים מטראמפ". בן שפירו | צילום מסך

"הגישה של הפלסטינים לשלום לא השתנתה, רק הפראייר בבית הלבן השתנה", כך אומר הפובליציסט האמריקאי בן שפירו בשיחה על מצב היחסים בין ארצות הברית לישראל לאור חילופי הממשל בוושינגטון. על פי שפירו, לפלסטינים תמיד הייתה גישה דומה לתהליך השלום מול ישראל: "הם כל הזמן קראו לשלום באופן פומבי אבל נהגו באלימות בשטח. הנשיא אובמה היה מוכן להאמין להיגיון הזה, ולזכותו של דונלד טראמפ ייאמר שהוא לא מוכן לקנות את זה".

השנה הראשונה לכהונתו של הנשיא טראמפ הביאה עימה שינוי בגישה האמריקאית למזרח התיכון בכלל ולישראל בפרט. ההכרזה על ירושלים כבירתה הנצחית של ישראל וההודעה על העברת השגרירות, יחד עם הגישה התקיפה אותה נוקטת השגרירה באו"ם ניקי היילי והקיצוצים בתקציב אונר"א הם בהחלט סימנים מעודדים מבחינת ישראל, אך רבים עדיין תוהים מה היא תכנית השלום של טראמפ והאם היא תדרוש מאיתנו לשלם מחיר.

בהקשר זה אומר שפירו כי "לא ברור אם השיטות החדשות בהן נוקט טראמפ ישנו את המצב באופן דרמטי, אבל הן בהחלט ימנעו מהפלסטינים להשיג נצחונות פוליטיים חשובים במהלך התקופה הקרובה. לצד זאת יש להוסיף את העובדה שלירדנים, לסעודים ולמצרים לא אכפת כלל מהשאיפות הפוליטיות של מחמוד עבאס ומקמפיין ההפחדה הנצחי של הפלסטינים. עבאס נדחק לפינה".

שפירו, אשר משמש כיום כעורך הראשי של אתר Daily Wire אותו ייסד, הפך בשנים האחרונות לאורח קבוע בערוצי הטלוויזיה בארצות הברית, שם הוא תורם את דעתו במגוון של נושאים פוליטיים ואקטואלים מהזווית של הימין האמריקאי השמרני ובסגנון העוקצני האופייני לו. הוא נשוי לישראלית לשעבר ומקיים אורח חיים יהודי דתי, וכמובן תומך נלהב של ישראל ומבקר חריף של האסלאם הקיצוני.

איך העם האמריקאי רואה את הגישה החמה והאוהדת של הממשל הנוכחי כלפי ישראל?

"רוב אנשי הימין באמריקה מרוצים מטראמפ, לעומת אנשי השמאל הרואים בטראמפ דמות מפלגת. המפלגה הדמוקרטית הפכה לשמאלנית יותר בסוגיה הישראלית ומבחינות רבות אנטי-ישראלית. כך למשל, הם שקלו לבחור לראש הוועדה הלאומית הדמוקרטית את חבר הקונגרס ממינסוטה, קית' אליסון, שהוא אנטי-ישראלי בגלוי והצביע נגד המימון של מבצע 'צוק איתן'. אליסון הוא גם חבר של לואיס פרחאן, מנהיג תנועת 'אומת האיסלאם'. המפלגה הדמוקרטית נעה בכיוון אנטי-ישראלי כבר זמן רב ואני חושב שהשיא הגיע בתקופתו של הנשיא טראמפ, פשוט מפני שהם מתנגדים לכל דבר שטראמפ עושה".

האם ממשל טראמפ יתמוך בהחלת ריבונות על יהודה ושומרון?

"ישראל בהחלט צריכה להחיל ריבונות עכשיו בכל מקום שהיא מתכננת לעשות זאת. העובדה היא שאם כהונתו של טראמפ תסתיים והדמוקרטים יתפסו את מקומו, יהיה קשה מאוד לעשות זאת עם חוסר הגמישות מצד ממשל אמריקאי דמוקרטי. לכן זה הזמן עבור ישראל לעשות בעתיד הקרוב צעדים כמו הכרזה על רצף טריטוריאלי וסיפוח אזורים שהיו צריכים להיות מסופחים לפני שנים".

למרות קריירת התקשורת והכתיבה הענפה שלו (חיבר כבר עשרה ספרים), שפירו לא מוותר על הרצאות בפני צעירים במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי אמריקה, מפגשים אשר לעתים הופכים לחמים במיוחד. שיטוט קצר ברחבי היוטיוב יפגיש אתכם עם לא מעט סרטוני וידיאו שלו מתנגח ומתנצח עם סטודנטים. מספר הרצאות שלו בשנה האחרונה בוטלו בשל מחאות איומים באלימות מצד ארגונים שונים במוסדות ההשכלה הגבוהה הנחשבים למעוז השמאל האמריקאי.

מחקרים אחרונים מצביעים על עלייה בהתבוללות בקרב יהודי אמריקה וירידה בהזדהות עם ישראל. כיצד לדעתך תתפתח מערכת היחסים בין יהדות ארצות הברית וישראל?

"אני חושב שקיים היום קיטוב פוליטי עמוק. יהודי אמריקה נוטים לשמאל הפוליטי והם גם לא יהודים במיוחד, כלומר אינם דתיים במיוחד. ההיסטוריה הישראלית והערך התנכ"י של ארץ ישראל לא מעניינים אותם. הם לא מאמינים בדת היהודית, והם יותר יהודים אתניים השייכים לשמאל הפוליטי ואתאיסטים מטבעם, כך שזה לא ממש מפתיע שהם לא רואים ערך משמעותי בישראל. ברור שבארצות הברית נפער פער שהוא מסוכן לישראל, פער פוליטי שלא היה קיים בעבר באופן גורף כל כך".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. המדינה צריכה לבנות.במיוחד במקומות הדלילים.
    בקעת הירדן והסביבה.צפון ים המלח.רמת הגולן.
    שם לתת את כל המשקל.וכן בכל ישוב מעבר לקו הירוק.לבנות בלי הרף עד שהמשוואה תגיע לשיא.
    סיפוח הינו חשוב.אבל בניה בהיקף מכריע הינה שוות ערך לסיפוח.

    1. כל האזורים עליהם דברת בתנאי השטח הקיימים יכולים במקרה הטוב לעשות התשייבות חקלאית/כפרית, אך בטח לא מתאימים להתשייבות עירונית. במחינה רציונלית , המדינה צריכה לעודד אוכולסיות מגוש דן להתגורר באזורי הרים והגבעות של יהודה ושומרון המרחק לאזורי התעסוקה של גוש דן עד קילומטרים ספורים.
      את בקעת הירדן צפון ים המלח ורמת הגולן הנחשבים למרוחקים ולא מתאימים להתשייבות עירונית להציע לעשות אזורי התשייבות לחקלאות ותיירות!

    2. כל המקןמות שציינתי הם דלילי אוכלוסין
      ואי לכך הם בסכנת פינוי וכבר הם היו על הפרק.גוש קטיף פונה בגלל קוטן האוכלוסיה
      לו היה שם 30 אלף הוא היה קיים.
      לכן ידידי מכיוון ואני מאמין שאתה לא מאלה הרוצים התכנסות לגושים.אז אתה במיוחד חייב להבין זאת.בשאר המקומות ביוש יש גידול טבעי וביקוש גדול

  2. Excellent analysis by a brilliant young Jew who is both an American Patriot and loves Israel. He is spot on on the situation in the isa in the era of Trump both as it relates to Trump administration and the Liberal Jews, who do not support Israel. today as they did in the past.

  3. צריך לספח את הגדה
    ויפה שעה אחת קודם. בשום פנים ואופן לא לתת לערבים אזרחות ישראלית שישארו עם הירדנית או שיקבלו מעמד פליט או משהו דומה. בכל מקרה אסור לתת להם שום אפשרות להצביע בבחירות לכנסת או בבחירות אזוריות. ברור הוא שהם נגד מדינה יהודית ולכן הם יצביעו בעד כל דבר שיחליש את המדינה היהודית ובעזרת השמאל הם בכלל ישלטו במדינה וזה הסוף של כולנו. הם לא צריכים להיות רוב בכלל כי יש לנו גם את החרדים ופחלון ויהיר ואנחנו מפולגים ולכן לא נצליח להעביר חוק לשמור על עצמינו.

    לא צריך להתרגש מכל הסיפורים על אפרטייהד וכן הלאה צריך לאתגר את העולם ולהראות שאותם ערבים הם בסך הכל מהגרי עבודה ולא אומה. צריך להציג את הכורדים כאומה אבל לא מאפשרים את זה אם זה איראן, עיראק, סוריה, טורקיה. צריך גם לומר שהערבים מחזיקים את הפליטים כפליטים כבר שבעים שנים ולא מאפשרים להם להיות אזרחים במדינתם ואז לשאול מדוע דורשים את זה מישראל? צריך להיות קצת יותר תוקפניים בהסברה ולהינתק מההסברה נוסח יוסי ביילין.

  4. אתה ראית מה קורה עם הסודנים." הפליטים"
    בקושי אפשר להוציא אותם.
    אז אתה רוצה להוסיף לנו מליוני ערבים
    שראית מה הם מסוגלים לעשות.
    כלומר התלמיד יואל עולה עולה על רבו ביילין.
    ביילין כרם ל1500 הרוגים.
    ויואל יגרום 15000 הרוגים.
    אז מר יואל את דעותיך תשאיר אצלך.
    אם מליון פלוס פלסטינים עם מעמד פליט
    יסתובבו במדינה.כבר לא תהיה לך מדינה.
    די לנו במחדלי ביילין וחבורתו.

    1. חמודי, עדיף שנהיה שם
      אם לא נהיה שם נצטרך להכנס לשם בעתיד במחיר גבוה יותר. עדיף שנשלוט בשטח כדי לשמור על עצמינו. אם לא נהיה שם מי יודע מה יכנס לשם. יש לי הרגשה שלא קראת את הקטע שלי שלא צריך לתת להם אזרחות ישראלית כדי שלא ישפיעו על המדינה. צריך להסביר לעולם שהם נכנסו לשם ללא היתר שלנו ולכן אין שום סיבה לתת להם אזרחות. אם איזו מדינה אירופית למשל תתחיל לבלבל לנו את המוח נציע לה שיקחו את הפליטים האילו לארצם ויתנו להם אזרחות שם.

      בקשר למסתתנים אני בעד שיעלו אותם על אוניה וישלחו אותם חזרה לאפריקה. אין שום סיבה להחזיק אותם בארץ. לכן יש לזכור וכדאי לך גם לזכור ולהבין. אפשר שיהיו כל מיני תושבים בשטח עד שימצאו להם מקום אחר אבל בשום פנים ואופן לא הייתי נותן להם אזרחות ולא נותן להם שום יכולת להשפיע על מדינת ישראל. יתכן מאד שאם פעם יבוא איזה משא ומתן רציני נוכל להחליף אותם ושטחם עם שטח פנוי אחר. זה קורה וגם יכול להיות כאן.

      חוץ מזה למה אתה מעליב אותי בזה שאתה משווה אותי ליוסי ביילין? האם העלבתי אותך באיזה מקום?

  5. שפירו הוא להיט.
    הבן אדם גאון(קפץ שתי כיתות ילמד בהרווארד),רהוט,חד לשון יומני.
    השמאל מתפוצץ כאשר הוא רואה יהודי לא שמאלני.
    יש דיבורים שאולי הוא ירוץ בעתיד לנשיאות.