עלה ברשת: צפון-קוריאה ואיראן מגנות את מצב זכויות האדם בקנדה

קנדה נפלה קורבן להתקפה מונחית אג'נדה פוליטית של דיקטטורות בישיבת מועצת זכויות האדם של האו"ם

מועצת זכויות האדם של האו"ם. צילום: United States Mission Geneva

לפני מספר ימים התכנסה מועצת זכויות האדם של האו"ם, שבראשה יושבת היום מאוריטניה, מדינה המתנהלת על פי חוקי השריעה והעבדות בה חוקית, כדי לבחון מקרוב את מצב זכויות האדם בקנדה.

בשלב מסויים הפכה הישיבה למופע הכפשות אבסורדי, כאשר עלה נציגה של צפון קוריאה ואמר כי "מנקרים בנו חששות כבדים לגבי המשך ההפרה של זכויות האדם בקנדה, פגיעה בחופש ההתכנסות וחופש הביטוי, שימוש בעינויים וטיפול לקוי בחלשים וכן התפשטות הגזענות ושנאת הזרים". בהצהרתו ביטא הנציג גם את הדאגה השוררת בקרב האסירים במחנות העבודה שבמדינתו וכן את זו של הילדים שמתו מרעב ברחובות פיונגיאנג.

או אז נפרץ הסכר ואבירי זכויות האדם עטו לטרף. כך, נציג סין, הדמוקרטיה הנאו-ליברלית, אמר בתורו ש"אנחנו מאוד מוטרדים מהתפשטות האפליה הגזענית בקנדה". נציג קובה החרה אחריו, כמעט באותן המילים: "אנחנו מוטרדים מאוד מהאפליה הגזענית ושנאת הזרים בקנדה".

נציג מצרים, בה נתון המיעוט הנוצרי-קופטי לרדיפות, אונס ורצח, "הודאג מאוד מדיווח על מספר מקרים של אפליה גזענית בדרך בה פועלת המערכת לאכיפת חוק ואפליה בתחום התעסוקה בקנדה". נציג פאקיסטאן, הביע אף הוא את דאגתו ל"שיעור העוני והאבטלה בקרב מהגרים בקנדה". במדינתו, יש לציין, שיעור האנשים המכניסים פחות מ-2 דולרים ליום עומד על 61%.

הנציג הרוסי גילה יצירתיות כשיצא דווקא נגד מדיניות דיכוי המחאות של קנדה: "הגיעו לאוזנינו ידיעות מארגונים לזכויות אדם על עינויים והתנהלות משטרתית אכזרית כנגד מפגינים שלווים". כפי שניתן לראות בסרטון הבא, בניגוד לדיקטטורה של אוטווה, במוסקבה המשטרה מעניקה חיבוק וחבילת שי לכל מפגין:

אולם כוכב ההצגה היה, ללא ספק, הנציג האיראני, מדינה המהווה סמל ומופת לזכויות אדם לכל הדעות, אשר חש חובה מוסרית להגן על זכויותיהם של אזרחי קנדה מפני ממשלתם הסרסורית: "אנו מוטרדים מאוד מהפרת זכויות אדם על ידי הממשלה הקנדית, במיוחד בכל מה שנוגע להתעללות מינית בילדים וסחר בילדים למטרות מין, פגיעה חמורה בזכות הבסיסית למזון ואפליה של קבוצות מיעוט כמו קהילות מוסלמיות ואפריקאיות".

בתגובה לאירוע, בהודעה לעיתונות שפרסם הארגון החוץ-ממשלתי UN Watch, אמר עורך-הדין הלל נוייר, יליד קנדה ומי שעומד בראש הארגון, כי –

החתרנות המתמשכת של מערכת זכויות האדם באו"ם, בה מתיימרים רוצחים, אנסים ודיקטטורים לשפוט את מצב זכויות האדם במדינה דמוקרטית וחופשית, מערערת את עקרונות היסוד של המועצה ופוגמת קשות באמינותו של ארגון האו"ם כולו. אלו שועלים השומרים על התרנגולות, כאשר הרודניות הגרועות בעולם מנצלות הליך לגיטימי בכדי לקיים אג'נדה פוליטית צרת-מוחין ולהתקיף דמוקרטיה מערבית מובילה במטרה להסית את תשומת הלב ממעשיהן השפלים.

עוד נאמר בהודעה כי האירוע הנוכחי עבר את הגבול אפילו מבחינת ארגוני זכויות אדם שונים, שטענו כי הוא מערער את אמינותו של האו"ם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. האם הרצון שלנו לראות צדק עולמי נכונה ? מתיי היה מהדבר הזה בעולם ? האם העיסוק הכפייתי שלנו בצדק עולמי הוא בעצם תחליף שאמצנו להסקת מסקנות נכונות ,לעשיה אמיצה נכונה וצודקת? מתיי נבין שהעולם הוא מקום קר ומנוכר לכול העמים בכלל ולעם ישראל בפרט ???? המסקנות !!!לעשות את המעשה הנכון ולשלם את המחיר כואב ככל שיהיה ! "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב "

    1. הכתבה הזאת היא המצאה! לא התקיים שום דיון כזה…

  2. מדובר בכתם על הדמוקרטיה הקנדית , בלי ספק אשם בזה הכיבוש המשחית והמתנחלים פורעי החוק והפאנטים המשיחיים*-ביביים .
    צריך לשבח את המדינות הנאורות שאינם מוכנות עוד לשתוק ויביאו לבידודה של קנדה עד שלא תחדל מהכיבוש ודיכוי

    1. אין לי ספק זונהבה כי זו האמת , הכיבוש אשם , קנדה נבנתה על שטח פרטי פלסטיני , שהרי ידוע שמוחמד חלם שהוא טס על קרנף עם נוצות לקנדה וגם על הירח , השמש , ואוסטרליה .
      צריך לפנות את קנדה לאלתר ולהעבירה לידי מרצחיה/בעליה החוקיים – הפלסטינים .
      קנדה הופכת להיות מדינת אפרטהייד !

  3. מה לא מובן כל המדינות מכינות את הקרקע שיהיה להם קל יותר להשתלט על קנדה מבפנים באמצעות המהגרים ששולחים לשם

  4. אם מישהו יכול לתת קישור לפרוטוקול הועידה המדוברת
    אני למוצא שום אזכור באתר של מועצת זכויות האדם, אם כי זה לא מעיד שהוא אינו.

    1. גם אותי זה סיקרן. כנרא שכמו בארץ, גם באו"ם לוקח זמן עד שמעלים פרוטוקולים. באתר של מועצת זכויות האדם הפרוטוקולים האחרונים הם מחודש מרץ.

    2. הקישור הוא אותו קישור שהביאה מחברת הפוסט, זהו קישור אל האתר
      unwatch
      זה לא אתר ששייך לאו"ם