אובר-רייטד: איפוק זה כוח

חיילי צה"ל בחברון מפגינים את העוצמה שבאיפוק

אנו מבקשים לברך את היועצים המשפטיים של צה"ל, את בית-הדין הצבאי, את מחברי המסמך הנשגב "רוח צה"ל" ואת יח"צני אסטרטגיית האיפוק וההכלה על ההישג המרשים של החלפת הדיסקט הצה"לי.

מובטחנו כי אירוע מכונן זה יעמוד לשנים לזכות מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל.

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

    1. כן. בשביל מה יש להם נשק? בשביל להשוויץ? יש נהלים ברורים לנוהל מעצר חשוד, ביניהם ירי לאוויר וירי לרגליים.

    2. בהפס"דים שאני מכיר הפלסטינים שומרים מרחק, הם מפחדים והם זורקים אבנים מרחוק. במקרה הזה לחייל נשברה הרגל וחייל אחר נזקק לתפרים בראש (12, אם אני זוכר נכון) עדות מחייל שנוכח במקום.

      מצב כזה לא אמור להתקיים, אם חיילים נקלעו למצב מגוחך ואווילי שבו הם תקועים באמצע כפר עויין – ייחרב הכפר ולא ייפגעו החיילים, אירוע כזה כבר קרה והחיילים פשוט חטפו מכות וזהו.
      אני לא מבין מה קרה לרוח הלחימה שלנו, מניפים מצלמה באוויר ואנחנו מפנים את הלחי השניה.

      אני חס וחלילה לא קורא להרג המוני או אפילו לירות על מנת להרוג, אבל חיילים נסוגים כחלק ממהלך טקטי בלבד, לא כדי למנוע "בעיות הסברה".

  1. אלוף פיקוד שאחראי לדבר הזה ולא דואג שהמפקדים בשטח ישפטו על החרפה הזו, לא ראוי להמשיך בתפקידו אפילו יום אחד

  2. נמר שואג,
    זאת היתממות
    יש שם מצלמות, מה היה קורה אם הם לא היו בורחים? היו חייבים לרסס מטווח אפס בזורקי אבנים, זה ממש לא פשוט, לא יודע מה כן, גם אותי הסרטון הזה פשוט מעציב, מרתיח, משפיל, גורם למועקה קשה,
    אבל הבעיה היא ששמונה חיילים נמצאים בעימות מול עשרות זורקי אבנים, זה מצב שלא יכול לצאת ממנו טוב, זאת הבעיה האמיתית, כי חוץ מלירות אין לך כמעט שום אפשרות אחרת – ללכת אתם מכות? הם היו מפרקים אותם, ולירות בזורקי אבנים, בטח מול מצלמות, זה כמעט הדבר הכי גרוע שיכול להיות,

    1. לא נראה לי ממש מסובך להחרים שתי מצלמות. להערכתי האישית, לא היה צורך בריסוס מטווח אפס. כמה יריות לאויר ושני פצועים מירי לברכיים היו עוצרים את הפראסה.

      ומעבר לכך, ארז צודק – הבעיה הקשה יותר היא בדרג הפיקודי. מי יוצא לכפר ערבי בלי אמצעים מתאימים לפיזור הפגנות? וחוץ מזה, לפני ירי יש דבר שנקרא "דרדור אמצעים" – רימוני הלם, גז וכדורי גומי.

      באירועים מסוג זה, כח מקצועי כמו מג"ב (שאני נוכחתי אישית לדעת עד כמה הוא מקצועי) לא היה נתפס עם המכנסיים למטה.

  3. מסובך מאוד מאוד, מסוכן מאוד מאוד, זה הפתרון שלך? להחרים שתי מצלמות ואז לירות לאנשים בברכיים, יודע איזה סיפור זה יהיה בתקשורת העולמית? ועזוב תקשורת: עוד שלושה שבועות אהיה שם, אולי עם ארז…אתה רוצה לירות להם בברכיים ואז אולי להסתבך לשנים? עם התקשורת, מערכת המשפט, להרוס לעצמך את החיים?
    בטוח שהיה להם חומר לפיזור הפגנות, לא ראית איך שכל הצלמים היו עם מסכת גז… עזוב, הם כבר למדו איך להסתדר עם זה
    בטוח שכוח של מג"ב היה עושה את זה יותר טוב, אז מה, זה הפתרון? שחיילי צה"ל יפסיקו לעשות סיורים ? יכול להיות שכן, שזה הפתרון, שלא יעשו יותר סיורים רגליים בתוך כפרים, אבל לא יודע למה זה יכול להוביל, בכל מקרה לחשוב שעוד שלושה שבועות אהיה שם עושה לי ממש רע – ראבק, אני אזרח, לא חייל יס"מ, וזה גם חלק גדול מהבעיה!

    1. על זה אשתי אמרה פעם:

      אם אתה מרגיש בסכנת חיים – תירה. אני מעדיפה להסתבך בבירוקרטיה של בית המשפט ולא עם זו של חברא קדישא.

  4. ערבים הרביצו ללוחמי צה"ל בחברון שלא ירו בגלל הפרקליטות
    כבר שנים שחכ"ים של הליכוד דורשים מביבי להקל על הוראות פתיחה באש ולהוריד מהגב של הלוחמים את השמאלנים בפרקליטות הצבאית
    אבל לביבי לא אכפת והוא מפקיר את הלוחמים
    ולכן בבחירות בוחרים בבנט או עוצמה לישראל הצבאית

  5. תגיד, אייל רז, אתה לגמרי לוקה בראשך? אתה רוצה למות אבל לצאת צודק?
    יהונתן סיכם זאת יפה: "ייחרב הכפר ולא ייפגעו החיילים"
    גם באיזשהו שלב זה יתדרדר למצב שבו חיילים חמושים יחטפו מכות ממפגינים "לא חמושים". וכי מה הן אבנים ומה הם אגרופים, אם לא כלי נשק??? כלי נשק פחות מסוכנים אבל עם יכולת להסב נזק ולהרוג, לא פחות.
    אני אומר שוב, אייל רז, די לנסות להיות צדיק, במזרח התיכון צריך להיות קודם חזק, ורק אח"כ צדיק. אם לא תהיה חזק, ימות הצדק איתך. קיבינימט.