סרטון עלה ברשת: למה יש תירס בקולה

מדוע יש סירופ תירס בקוקה קולה? ומי משפיע על מחירי הסוכר? 3 דקות על מכסי יבוא

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. לא יודע לגבי ההשפעה האמיתית של לוביסטים על פוליטיקה (כן, אני יודע שזו טענה מאוד פופולרית) בהתחשב גם שבכל זאת כמות החוואים שמצביעים היא מוגבלת-אבל האמת היא שלא כל כך ברור לי למה זה בכלל דבר שצריך לשנות?

    נכון, על פניו העיקרון של לקחת אקסטרא כסף מהאזרחים ולהעביר אותו למישהו אחר -זה לא נשמע טוב (מי אוהב מיסים?), אבל לדברים הללו יש הרבה צדדים והשפעות הרבה יותר עמוקים.
    אני כמובן לא מכיר את העניין לעומקו ולא יודע איך היא הגיעה למספרים הללו, אבל אני כן זוכר למשל סרט דוקומנטרי שראיתי לפני כמה שנים על כמה מרושעת אמריקה בכך שהיא מסבסדת את החקלאים שלה לגדל תירס (שרובו לא מיועד למאכל אדם) ואח"כ שולחת כמויות גדולות ממנו מעבר לים ובכך מונעת מאותן ארצות לפתח תשתיות חקלאיות משלהן כי הן לא צריכות אותן, ככה היא משמרת את ההשפעה שלה ברחבי העולם ומכתיבה את התנאים שלה.
    זה למשל אספקט שהיא מתעלמת ממנו.
    עוד אספקטים שאני לא יודע מה ההשפעות שלהם הם מה תגרום אבטלה במקומות הללו, האם לא יווצר כאן כדור שלג כלכלי, טכנולוגי, אקולוגי או משהו אחר?…

    והעובדה ששהיא מציגה את הדברים בצורה כל כך צרה רק הנתונים שנוחים לה אומרת לי שמדובר בעוד סירטון תעמולה שיוטוב מורכב מהם.

    אה, ולהציג חוואים כאילו שהם שוחים בכסף- האמת היא שאני לא מכיר את התחום שם. אני יודע שיש תאגידים גדולים שהתחילו להתעסק בזה, ומבחינת החקלאי הבודד כל מה שידוע לי הוא מהתקשרות עם מישהו מסוים שניסה להיכנס לתחום (הו נפלאות האינטרנט). אבל הבחור הזה בהחלט לא חי את החיים הטובים . כשהיא אומרת 'אקסטרא' היא לא מספרת אם האקסטרא מיועד לקניית החמאה של החמדנים תאבי הבצע- או שאקסטרא זה ביחס לחוואי העולם השלישי שמספקים סוכר, ומשתכרים מספיק כדי לחיות בארצם. סכומים שבארה"ב כמובן שלא ניתן להתקיים עליהם.

    אגב, שאלה למי שמכיר את המצב שם, האם גם על פירות ויקרות יש מכס?
    ממה שאני יודע עשרה דולר יותר או שלא- סוג האוכל שהיא מדברת עליו הוא מאוד נגיש ומאוד זול שם. דווקא הדברים שבארץ אנחנו מקבלים כמובנים מאליהם (אני אוכל 11 פירות וירקות ביום)- באמריקה הם הרבה יותר יקרים ואנשים מהמעמד הנמוך לא יכולים להרשות לעצמם תזונה בריאה כזו.

  2. נ.ב אם הסרטון הזה אמור להשליך ולהשפי על הדעה לגבי המצב בארץ, אז כמובן שכל החלטה שילטונית לגופה ואין לי מושג אם צריך לשמור על מפעלי הטונה בארץ (מכס על שימורי טונה) ,אבל לחקלאות אצלנו יש משמות הרבה יותר רחבה מאשר העניין הכלכלי.
    שוב, כל מקרה לגופו, חקלאי ביו"ש ובדרום שומר אדמה מהשתלטות ערבית, חקלאי במרכז נותן איכויות אחרות…

  3. עוד השפעה הרסנית של המכסות ייבוא על הסוכר הוא שבלחם הזול בארצות הברית משתמשים גם כן בסוכר תירס מה שהופך אותו להרבה פחות בריא, ולכן האוכלוסיה הענייה שקונה את הלחם הזה היא השמנה ביותר….

    ולמגיב "מגיב": אנחנו מבצב רע מאוד עם התפקיד של חקלאות זה לשמור על האדמות מפני השתלטות של ערבים. בשביל זה צריכה להיות משטרה, כמו על השתלטות של כל אחד בצורה לא חוקית על אדמות.

  4. למורי אמיתי- לגבי הלחם, מה ההבדל במחיר בין הלחם הזול עם התירס לבין הזול ביותר עם הסוכר?

    ואתה צודק אנחנו במצב רע מאוד. זה היה תפקידה של החקלאות לפני הקמת המדינה וזה תפקידה גם היום…
    אמור זה סוג של דג. אגב, סתם כהערה צדדית, 'השתלטות על אדמות' זה מושג מאוד *מאוד* נזיל. בכלל כל דיני הרכוש והחוזים בארץ הם מאוד בעייתים ונתונים לגחמות של שופטים. גם אם ישנם הסכמות שחור על גבי לבן וללא שום מקום לפירוש, שופטים מחליטים איך שבא להם. לזה נצרף את העובדה שערבים מול יהודים זה עניין טעון פוליטית בארץ, וזה גם עניין פוליטי בחו"ל ושיש לנו פרקליטות בעלת נטיות מאוד מסוימות ובכלל הממשלה מתנהלת בהרבה אספקטים בצורה מחפירה כאילו שהיא סניף של מרץ ויש תקשורת …בסוף אנחנו מקבלים מצב שהוא- תחת (Pardon my french).
    אה, ובכלל קביעת עובדות בשטח היא חשובה כיוון שיש מספר אנשים מאוד נמרצים עם כסף שפועלים בנחישות למסור הרבה שטחים, בעוד שהצד השני בנוה במהירות וקובע עובדות משלו. שם משטרה לא רלוונטית.

    בכל מקרה זו היתה רק דוגמא אחת. בעיקרון קיום של תשתית חקלאית הוא חשוב מהרבה סיבות. איני זוכר את הרשימה המלאה אבל מה שכרגע עולה לי בראש זה:
    מבחינת ביטחון אנחנו צריכים תשתית למקרה של מצור/חרם . אנחנו צריכים תשתית בשביל כוח אסטרטגי כדי למנוע מצבים של מצור וחרם.
    אדמה צריך לעבד כדי לשמור על האיכות שלה .
    זכור לי גם עניין של מידבור אם כי אני לא בטוח לגמרי…

    ועוד…

  5. לדעתי זה דבר חיובי מאוד להגביל סוכר ולהעלות את מחירי המוצרים המכילים סוכר מכיוון שזה בריא יותר. סוכרת היא מחלה נפוצה בעולם המערבי, ויש אינטרס גדול מאוד לגרום לאוכלוסיה לאכול מוצרים דלי סוכר. זאת נשמעת כמו דרך טובה גם להרוויח מסים ויצור מקומי, וגם להגביל את כמות הסוכר!

    1. ?
      תקרא את כותרת הסרטון.

      הטיעון שלהם הוא שסוכר יקר יותר ולכן מחליפים אותו בפרוקטוז.
      הכל כמובן מלא דמגוגיה ואני בטוח שגם עיוות נתונים,אבל זה מה שהם מנסים להעביר.

      אגב, לסכרת אין שום קשר לסוכר.
      יכול להיות שאתה מדבר על סוג 2 אבל זה קשור להשמנה והיא קשורה לפעילות גופנית,גנטיקה פחמימות ועוד…
      (אם כי יש רזים עם סוג 2 אבל כמו בסוג 1 זה לא קשור לסוכר)

      אה, נו והעובדה שמוצרים דלי סוכר-הם איכסה.