אנדר-רייטד: אלדד יניב

אלדד יניב רוצה הפגנות אלימות, אבל רק אחרי שיהיה בשלטון. ככה זה במדינה פאשיסטית

אמש נערכה הפגנת עיתונאים מול מצודת זאב. העילה: אנשי התקשורת רוצים כסף מהממשלה. מפני שאנחנו ב'מידה' אוהבים דמוקרטיה, חופש ביטוי ועיתונות חופשית, אנו מתנגדים לניסיון של עיתונאים להשתעבד לתקציבי ממשלה ולהפוך לשופרות של השלטון.

אי של שפיות, אלדד יניב. צילום: צילום מסך, דה-מרקר טיוי

אבל לא בשל כך אנו מציינים את ההפגנה, אלא כדי להפנות את תשומת הלב לאלדד יניב, איש "השמאל הלאומי", שמנסה להיכנס לכנסת הקרובה. יניב מתראיין לכתבת דה-מרקר ועושה כבוד למקצוע החדשות-הבידוריות, כשהוא מספק הנאה ממדרגה ראשונה לצופים. לא נגענו:

מה אתה אומר על מה שקורה פה?

שזו הפגנה שקטה מדי מול שלטון שמתנהג באלימות לחופש הביטוי.

זה סיסמא, מה היית עושה אחרת?

זה לא סיסמא זה צריך לפרוץ ולהיכנס לבניין.

יאללה!

עוד חודש, כשאנחנו נהיה חברי כנסת, את תראי איך נראות הפגנות. את צריכה חסינות כדי לפרוץ לבניין כזה, להשתלט עליו, ולהתבצר בו. כי הם לא מבינים שום שפה אחרת הם לא מבינים שפה כזאת של הפגנה. זה שלטון פאשיסטי. אף אחד לא יודע שיש פה הפגנה, אף אחד לא יודע שיש פה שלטון פאשיסטי שצריך לעמוד מולו. את צריכה להבעיר את הרחובות, אין לך ברירה אחרת. אם לא תעשי את זה, לא יהיה קשב למאבק הזה. אין מאבק יותר חשוב ממאבק על דמוקרטיה.

לאחר שניסה להיכנס ("לפרוץ") והושב לאחור על-ידי השוטרים אומר יניב:

אף אחד לא מגיע, אף אחד לא מגיע, אף אחד לא מגיע, כן?

כמו שאמרנו, בידור משובח. כדי לערוך הפגנות דורש יניב חסינות פרלמנטרית, הוא מתמודד לכנסת עם רצון להבעיר את הרחובות, הוא רץ בבחירות דמוקרטיות בטענה שהשלטון פאשיסטי, והוא מאמין שיכול להיות שלטון פאשיסטי שאף אזרח לא יודע עליו.

אנו מחכים בקוצר רוח להפגנת האינטלקט הבאה של השמאל הלאומי האנטי-פאשיסטי, המבעיר רחובות ומתבצר בבנייני השלטון עם חסינות פרלמנטרית, ומסירים את הכובע בפני הכישרון הקומי הנדיר של יניב ומוכנותו האישית להקריב מעצמו ולעשות הכול בכדי להעלות על שפתותינו חיוך.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *