מומחים בתחום הניו-מדיה: חסרה אינטראקציה עם הגולש

Post Views: 332 "דובר צה"ל עשה כמה צעדים משמעותיים בתפעול נוכחות הרשת שלו", אומר אליהו לאב, מנכ"ל סללום מדיה גרופ "עלה אתר חדש ויפיפה, יש עמוד פייסבוק מעוצב ופעיל, ערוץ יוטיוב נצפה, טוויטר מעודכן ואפילו אינסטגרם עם תמונות מרהיבות. מדובר בשיפור משמעותי ביחס ללפני כמה שנים כאשר דובר צה"ל נתפס עם המכנסיים למטה בנושא המרמרה […]

"דובר צה"ל עשה כמה צעדים משמעותיים בתפעול נוכחות הרשת שלו", אומר אליהו לאב, מנכ"ל סללום מדיה גרופ "עלה אתר חדש ויפיפה, יש עמוד פייסבוק מעוצב ופעיל, ערוץ יוטיוב נצפה, טוויטר מעודכן ואפילו אינסטגרם עם תמונות מרהיבות. מדובר בשיפור משמעותי ביחס ללפני כמה שנים כאשר דובר צה"ל נתפס עם המכנסיים למטה בנושא המרמרה ומלחמת לבנון השניה"

יחד עם זאת, סבור לאב כי יש מקום רב לשיפור "דובר צה"ל נתקע בשלב הוב 2.0 וטרם הגיע למיצוי מלא של הרשת החברתית. הערוצים החברתיים ואתרי השיתוף של דובר צה"ל משמשים יותר בתור לוח מודעות חד כיווני מאשר מדורת השבט לשיח רב כיווני" הוא אומר "דובר צה"ל דואג לפרסם באופן תדיר אך לחלוטין מתעלם מהתגובות של הגולשים, דבר הנכון לכל הערוצים בו הוא פעיל. אין ניצול מקסימלי של המדיה בה הוא פעיל המאפשרת להגיב לגולשים, להשתמש בביקורות השליליות (המצויות בשפע) כהזדמנות להמשך הסברה בנושא. ההתנהלות דומה יותר לפרסום בעיתון אלקטרוני או לוח מודעות מקוון מאשר 'ניו-מדיה' אמיתית"

גם רוני ארזי, מנכ"ל 'משרוקית' ניו-מדיה סבור שהמפתח להצלחה נעוץ בשיתופיות: "למרות ההצלחה הגדולה באנגלית, לדף הפייסבוק הצה"לי בעברית יש הרבה פחות חברים" הוא אומר. לדבריו,  אחת הסיבות לכך היא שצה"ל אינו מאפשר לגולשים להעלות פוסטים בעצמם לקיר הדף שלו. לא בדף בעברית ולא בדף באנגלית. "ההחלטה הזו אולי נכונה באשר לדף באנגלית, שכן הדף הפופולארי צפוי להיות מוצף במסרים אנטי-ישראליים" אומר ארזי, " אך היא אינה נכונה כאשר מדובר בדף בעברית. הקהל הישראלי אוהב לדבר, אוהב לפרגן, אוהב לשתף, אוהב להביע את דעתו – וחסימת האפשרות לעשות זאת בצורה חופשית בדף הפייסבוק של צה"ל זו שגיאה שהופכת את הדף לפלטפורמה הרבה פחות מזמינה"

בחזרה לכתבה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *