עלה ברשת: ראש הסי-איי-איי הנכנס – מוסלמי בסתר

האם ראש ה-CIA הנכנס התאסלם? לדברי בכיר לשעבר ב-FBI התשובה היא כן. ובכל אופן, יש לברנאן מספר התבטאויות מדאיגות

האם ראש ה-CIA הנכנס הוא מוסלמי בסתר? כך בכל אופן טוען ג'ון גואדלו, סוכן FBI לשעבר, בראיון לתכנית הרדיו של טום טרנטו: "ג'ון ברנאן, ראש ה-CIA הנכנס, המיר את דתו לאסלאם במהלך שירותו בערב-הסעודית בשנות ה-90". לטענתו, העובדות התומכות בטענה זו אושרו על-ידי "בכירי ממשל ששירתו באותו זמן יחד איתו, שיש להם ידע ישיר. הם היו עדים ישירים להתפתחות יחסיו של ברנאן עם אישים מוסלמים, והם היו עדים להתאסלמותו".

לטענתו, ההתאסלמות של ברנאן איננה רק עניין של אמונה אישית. "כל חייו המקצועיים והאישיים שזורים בקשרים עם אישים המוכרים על-ידינו כטרוריסטים", הוא אומר. "הוא עודד אחרים לשלב מנהיגים מוכרים של חמאס והאחים המוסלמים בתפקידי ייעוץ אנטי-טרור בתוככי הממשל".

האם הטענות הללו נכונות? קשה לדעת. בהחלט ייתכן שהעדות הזו שייכת למחלקת צהובוני המחתרת הקונספירטיביים. אך לממצאיו של החוקר סטיב אמרסון מהפרויקט לחקר הטרור לא כדאי להתייחס כאל שעשוע גרידא. אמרסון סקר את התבטאויות הפומביות של ברנאן ביחס לטרור ולג'יהאד, ומצא כי לכל הפחות הוא מגלה חוסר-הבנה בנוגע לטבעו של הטרור האסלאמי.

"ישנה קבוצה קטנה המסלפת את ערכיו האמיתיים של האסלאם", אמר ברנאן בכנס לפני כשנתיים, "במקום לבנות הם הורסים: מפציצים מסגדים, בתי-ספר ובתי-חולים. הם אינם ג'יהאדיסטים, באשר הג'יהאד הוא מאבק קדוש לטהרה אישית. ואין שום דבר קדוש או טהור ומוסלמי ברצח של חפים-מפשע, נשים וילדים". לדבריו, כאשר מכנים את הטרוריסטים בשם ג'יהאד אנו בעצם מעניקים להם "לגיטימציה דתית לה הם זקוקים אנושות".

להשקפות אלו גם השלכות אופרטיביות. בשל ההתעלמות מהממד הדתי של הטרור, ממליץ למשל ברנאן לפתח קשרים עם הפלג "המתון" של חזבאללה: "ישנו אלמנט בתוך ארגון החזבאללה שפעולותיו בהחלט מטרידות אותנו. מה שאנחנו צריכים לעשות הוא למצוא את הדרכים לפגוע בהשפעה שלהם בתוך הארגון ולנסות להתקדם עם האלמנטים המתונים יותר בתוכם".

נותר לנו רק לקוות שבמסגרת מסע ההיטהרות האישית של ראש הסי-איי-איי, הכולל את חיזוק הכוחות ה"מתונים" בקרב ארגוני טרור מוצהרים, נשלם מחיר נסבל בלבד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. אין דבר כזה מחיר נסבל, כבר שילמנו ב"קורבנות השלום" על אווילותם של מנהיגים פוליטים שהביאו עלינו את רב המרצחים ערפאת. אז אם בראש הארגון הזה עומד אדם מוסלמי שהוכתר על ידי אדם שמושפע עמוקות מהאיסלם….של נדע מצרות