עלה ברשת: נחשף הפרצוף האמיתי של אל-ג'זירה

סערת האביב הערבי לא פסחה על רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה. רבים מכתבי השטח של התחנה עוזבים את עבודתם בעקבות אכזבה מרה מהאג'נדה המנחה את המערכת.

סערת האביב הערבי לא פסחה על רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה. על-פי פרסומים בעיתון הגרמני דר-שפיגל רבים מכתבי השטח של התחנה עוזבים את עבודתם בעקבות אכזבה מרה מהאג'נדה המנחה את המערכת.

"לפני האביב הערבי, היינו קול שהוביל שינוי", מספר אקטם סולימאן, כתב הרשת בברלין, "היינו פלטפורמה למבקרים ולאקטיביזם פוליטי ברחבי האזור. עכשיו אל-ג'זירה הפכה לשדרנית תעמולה".

אכזבה זו באה על רקע המחאות המתחדשות בעולם הערבי, ובמיוחד במצרים, בה ההמונים נאנקים תחת עול שלטונם של האחים המוסלמים, אשר במובנים רבים אינם כה שונים משלטונו של מובארק. כפי שמתברר היום, התנגדותה של הרשת למובארק לא נבעה מהפרות זכויות האדם שנקט משטרו, אלא מעובדת היותו מנהיג חילוני שערעור על משטרו הלם את מדיניות החוץ והאינטרסים של קטאר.

דבר זה בא לידי ביטוי בהבדל בכיסוי שנתנה הרשת להפגנות שהתרחשו בבחריין לפני כשנה לעומת הכיסוי שהיא מעניקה למורדים הסוריים. בעוד שהמחאות בבחריין עברו כמעט ללא כיסוי מצד הרשת, הרי שפעולותיהם של המורדים הסוריים האסלאמיסטים, הנתמכים בכבדות על-ידי קטאר, זוכה לכיסוי צמוד ונרחב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *