חשיפה: קוד הפעולה הצבאית בעזה

יורים מעזה? אין בעיה. לידינו הגיע מסמך סודי ביותר המפרט את האסטרטגיה הצה"לית לטיפול באיום הטילים על ישראל.

מסמך החפיפה שהעביר שר הביטחון היוצא לזה הנכנס הגיע לידי אתר 'מידה' בזכות מגעים ממושכים עם הסוכן המדליף הסודי-ביותר Z. במסמך נחשף קוד ההפעלה של צבא ההגנה לישראל בעזה, ומספר המלצות שהועברו לשר הנכנס

שמונה משגרי קסאם בעזה; צילום: צה"ל

1. קודם כל, זכור כי לשקט אין מחיר ולכן גם אין טווח זמנים. תשיג שקט ליומיים, אזרחי ישראל יודו לך. על-פי ניסיון העבר, יש לאזרחים זיכרון קצר; כל 'סיבוב' אלים מתחיל את הספירה מחדש. גם אם האלימות תתחדש בעוד חודש, אף אחד לא יעשה את הקישור ולא יבחן אם השגת ההרתעה או לא. התקשורת היא הסגן הנאמן שלך בעניין.

2. לצורך מתן תגובה הולמת לכל טיל או פיגוע, יצרנו טבלת מקרים ותגובות, ברוח התחכום והיצירתיות של צה"ל:

האירוע

תגובה צבאית

תגובה תקשורתית

פצמ"ר לשטח פתוח, פיצוץ מטען ללא נפגעים

פיצוץ מנהרה לאחר וידוא שאין בה אנשים

"יש בשטח חוסר שליטה של חמאס, למרות שהוא האחראי". (אי-אפשר לצפות שלא ייפלט להם מידי פעם משהו)

פצמ"ר לשדרות, גראד ליד אשקלון, מספר פצמ"רים לשטח פתוח

הפצצה אווירית של מנהרות ומחסני נשק, עדיף בלי נפגעים בנפש

"לא ניגרר להסלמה, כי זה מה שחמאס רוצה", "אין לחמאס אינטרס להסלים". שלח את מפקדי אוגדת עזה בדימוס לשבח את תגובת הצבא

פצועים מפצמ"ר בעוטף עזה או פגיעה בחיילים על הגדר

חיסול מפקד בדרג בינוני באחד הארגונים, פגיעה במוסדות שלטון החמאס לאחר וידוא שהם ריקים ושכל המסמכים החשובים הועברו מהם

"העולם צריך לגנות את חמאס", "נגיב על כל פגיעה בריבונותנו (בלי להיות ביריונים)", "תגובתנו תהיה מדודה", "איפוק הוא כוח"

ירי של מעל ל-30 טילים ביום

הפצצה של כל מבנה ריק בעזה, הרבה תימרות עשן, להשתדל לפגוע בכל יום ב-2 משגרים

דבר על הישגי צה"ל בסבב הלחימה ועל הפגיעות האנושות בחמאס, שלח סרטוני מזל"טים וכיפת-ברזל לכלי התקשורת

ירי נרחב על כל הדרום, השבתת מערכת הלימודים והעסקים בדרום

חיסול מנהיג צבאי, פגיעה ב-3/4 חוליות ביום, הרבה פיצוצים ועשן. איום בהכנת כוחות קרקעיים לכניסה וגיוס מילואים, אבל התחל מו"מ להפסקת אש במהירות כדי להימנע מכך

דבר על ניצחון קרוב, בעיקר אם יש בצד הישראלי מעט נפגעים. הסווה היטב את השיחות להפסקת אש בחסות מצרית. דבר על התסכול של חמאס מיירוטי כיפת-ברזל

ניתן ליישום גם בגזרה הצפונית, בשינויים קלים.

3. שים לב, אם תחרוג מהתגובות המומלצות בטבלה אתה עלול לפגוע בתמיכה הבינלאומית. זו תושג אך ורק אם יוכח באופן ברור שאנו המסכנים למרות שאנו מנצחים. איך עושים זאת? מציגים את יירוט הטילים כניצחון, ובמקביל מדגישים שאין כמעט נפגעים בעזה. אפשר גם להראות את הסיוע ההומניטרי שאנו מעבירים, ומדי פעם את הפצועים שלהם בבתי-החולים שלנו.

4. לאחר הפסקת האש יש לדבר על ההרתעה שהושגה ועל המחיר הכבד ששילם חמאס. והכי חשוב: לאיים כמה פעמים שבפעם הבאה בעל-הבית ישתגע ונכבוש אותם, או נפגיז אותם, או נכתוש אותם לבלי הכר, וכו'. אל דאגה, הסבב הבא יהיה תחת כנראה כהונתו של שר הביטחון הבא, וכפי שנכתב לעיל, הזיכרון קצר כשמדובר בשקט בטחוני.

5. אל תאמין לחגיגות החמאס לאחר כל סבב. עמוק בפנים הם יודעים שהם הפסידו. הרי ברור שגם הם לא אוהבים הרס ואובדן. איך אמר אובמה? הם בדיוק כמונו. תושבי עזה, כידוע, בוחנים את החמאס בעיקר על-פי השגשוג, הרווחה ורמת החיים. אם החמאס יחרחר ריב ומלחמה הוא לא יישאר בשלטון זמן רב, ואולי כבר בבחירות הקרובות הוא יתחלף בג'יהאד האיסלאמי.

6. לסיכום. יש לנו בעיות קצת יותר חשובות על הראש מכמה טילים על הדרום. יש קיצוץ מרחף על התקציב, חרדים לגייס, ויאיר לפיד שרוצה להיות ראש ממשלה. גם המשבר הכלכלי עלול להחמיר אם תהיה הסלמה, ואז נצטרך לקצץ עוד יותר. לכן חשוב שהחמאס יבין שהעיתוי לא ממש נוח לנו ושינסו בפעם אחרת, כשיהיה לנו יותר נוח. ממילא, בזכות יישום האסטרטגיה שלנו בעבר, תושבי הדרום כבר מכילים היטב את הטילים ואת השהיה במקלטים. הם אפילו שמחים שפתאום התקשורת נזכרת בהם, ושפע המחמאות מפוליטיקאים וקצינים בכירים על גבורתם ואיפוקם עושים להם הרבה טוב. לכן נהל את סבב הלחימה על-פי הכללים האמורים, וזכור כי שקט לטווח קצר הוא הקובע.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר