עלה ברשת: 'מרכז פרס לשלום' מגייס ערבים לשירות המוסד

אתר המקושר ל'אחים המוסלמים' מאשים את שר החקלאות המצרי בשיתוף-פעולה עם 'מרכז פרס לשלום', המכשיר צעירים ערבים עבור המוסד הישראלי.

הדחתו של מוחמד מורסי מנשיאות מצרים לוותה, איך לא, בנחשול של תיאוריות קונספירציה למיניהן. הפעם ארצות-הברית תפסה את מקומה המסורתי של ישראל, כאשר השנאה והמשטמה מוטחות כלפיה מכל גווני הקשת הפוליטית במצרים: בעוד מתנגדי 'האחים המוסלמים' מאשימים את האמריקנים בתמיכה בשלטון 'האחים', האסלאמיסטים בטוחים שארצות-הברית היא זו שפעלה מאחורי הקלעים וארגנה את ההפיכה הצבאית.

כך, למשל, חוסר האונים והבלבול השורר בקרב ההנהגה האמריקנית ביחס למתרחש במצרים לא הפריעו לחבר הוועד הפועל של 'מפלגת הצדק והפיתוח' (המזוהה עם 'האחים המוסלמים') להצהיר כי ממשל אובמה הוא זה שמנהל בפועל את ארץ הנילוס.

מחפש מועמדים פוטנציאליים למוסד? שמעון פרס בביקור באוניברסיטה העברית. צילום: מיכל פתאל / פלאש 90

אך למרות הבכורה שניתנת לארצות-הברית בשטף הקונספירציות הנוכחי, מקומה של ישראל לא נפקד: בכתבה שפורסמה לאחרונה, האשים אתר המזוהה עם 'האחים המוסלמים' את שר החקלאות ד"ר אימן פריד אבו-חדיד ב"נורמליזציה עם האויב הציוני". חדיד כבר כיהן בתפקיד בממשלתו של אחמד שפיק ב-2011, ובשל כך 'האחים' מזהים אותו עם משטר הצבא.

רדיו ישראל דיווח ביום חמישי ששגריר ישראל בקהיר התקשר לשר החקלאות בממשלת ההפיכה אימן אבו-חדיד, ואיחל לו הצלחה במילוי תפקידו … השגריר הדגיש בפניו ש"עם ישראל", כפי שהוא כינה זאת, רואה בעבד אל-פתאח סיסי גיבור לאומי לא רק של מצרים אלא של כלל היהודים בישראל ובכל קצוות תבל. הוא מצפה לפריצה גדולה ביחסים בין שני הצדדים ובמלחמה שהוכרזה על, מה שהוא כינה, "טרור" … שגריר האויב הישראלי סיכם עם אימן אבו-חדיד על חידוש הפעילות של הוועדה החקלאית המצרית-ישראלית העליונה [הוועדה החקלאית המשותפת לישראל ומצרים – א.ג.] שמתכנסת לסירוגין בקהיר ובתל-אביב.

מן הראוי לציון, כי אימן אבו-חדיד הוא האיש הבולט ביותר שמקדם נורמליזציה עם ישראל במשרד החקלאות והוא ביקר ביישות הציונית יותר מעשרים פעמים. ד"ר אבו-חדיד הואשם ב-2011 בסיוע להפצת עגבניות מתוצרת "ישראל" [המרכאות במקור – א.ג.] בשווקים. במהלך כהונתו הראשונה במשרד החקלאות הופיעו בשווקים במצרים עגבניות מ"ישראל". בדיוק כאשר האמירו מחירי העגבניות הופיעו ארגזי עגבניות "ישראליות" שנמכרו במחירי רצפה תמורת 5 גיני לקילו.

על-פי האתר, לא רק שחדיד פגע בכלכלה המצרית עבור בת בריתו הנאמנה, עתה הוא אף פוגע בביטחון המדינה באמצעות הדחת צעירים מצרים לחיק שירותי הביון הישראליים. אחד הגורמים המעורבים, כך מסתבר, הוא לא אחר מאשר 'מרכז פרס לשלום':

כמו כן שר החקלאות המצרי ושגריר ישראל הסכימו על, מה שהם כינו, חילופי משלחות מדעיות וחידוש הפעילות של האגף המצרי של רשת "מנהיגי העתיד", עליה נמנים צעירים ממצרים, מירדן, מהרשות-הפלסטינית ומ"ישראל"  … השגריר הזמין צעירים מצרים לישראל, מקרב מי שהשתתפו בפעילויות של ה-30 ביוני [ההפגנות נגד מורסי – א.ג.] המשתייכים לתנועת "אל-תמרד" ול"מפלגת המצרים החופשיים". ידוע שהרשת הזאת פועלת במסגרת 'מרכז שמעון פרס לשלום' ומי שמפקחים על הכשרת הנוער הם קצינים לשעבר במוסד הישראלי.

אין ספק כי כל מטרת הסיפורים ההללו היא לפגוע בלגיטימיות של אבו-חדיד. והרי בעקבות שערוריית הירקות המזוהמים שהגיעו ממצרים לאירופה ב-2011, הוא עצמו האשים את ישראל ב"ניהול מלחמה מסחרית נגד הייצוא המצרי". האם לסוג זה של בדיות קונספירטיביות יש השפעה על הלכי רוח? קשה לענות על כך בצורה חד-משמעית, אך אם לשפוט לפי התגובות למאמר הרי שהתשובה שלילית. אבו-חדיד הגיב בפייסבוק והכחיש מכל-וכל את ההאשמות, כולל את נסיעותיו, כביכול, לישראל. כמו כן, רוב המגיבים שללו בתוקף את ההאשמות המובעות בכתבה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. ערבים מבזבזים את זמנם בהכפשה אחד של השני , במקום לרצוח ולשחוט אחד את השני – זה סיפור !