לא נהיה פליטים בארצנו

אתמול נפל דבר: עשרות אלפי מסתננים פורעי חוק גדשו את כיכר רבין, בהפגנה ספונטנית להפליא. כעת, המאבק בקרן החדשה הוא על הבית

הקרב הוא עכשיו על הבית; המסתננים גודשים את תל-אביב. צילום: פלאש 90

ההסתערות על הבסטיליה של הישראליות שעורכים המסתננים ו"פעילי הזכויות" שלהם, מסמלת את שיאו של עידן חדש במאבק הפוליטי בישראל. תם עידן ההתנחלויות, הפלסטינים והכיבוש, אליהם כיוון השמאל את חיציו בעשורים האחרונים; כבר לא מדובר בסכסוך המדיני, בתפיסות הביטחון הישראליות, או במאבק על ארץ ישראל.

היום כבר אין ספק: השמאל הרדיקלי לא מתכוון להסתפק בהסדרי "שלום" כאלו ואחרים עם הפלסטינים, או בנסיגה טריטוריאלית לווריאציה כלשהי של קווי 67'. ארגוני השמאל הרדיקלי ו'הקרן החדשה לישראל' מכוונים הרבה יותר גבוה: ביטולה המוחלט של מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית והפיכתה למדינת כל אזרחיה, גם במחיר הפיכת היהודים למיעוט בארצם.

"תחזרי לרוסיה, תחזרי למרוקו", הטיח מסתנן בתושבת שכונת התקווה לפני ימים אחדים, תוך שהוא מצטט את הפמפלטים הפוסט-ציוניים שהגיחו באקדמיה בעשורים האחרונים. ובעוד שחבריו המוסתים מדקלמים ססמאות היפיות באנגלית עתירת קופירייטינג, קם לתחייה חזון הקרן: מדינת כל מסתנניה. מדינת כל אריתריאה.

כמו הבדואים המוסתים לפני מספר שבועות, גם המסתננים שהפגינו הבוקר מול השגרירויות הזרות לא עשו זאת במקרה. קמפיינים תעמולתיים אינם פרי אלתור של ציבור חסר מעמד חוקי. הם מתוכננים במשך שבועות וחודשים במשרדיהם המפוארים של אסטרטגים, אנשי יח"צ וספין-דוקטורס מתוקצבים היטב. במקרה הזה במימון נדיב של שגרירויות זרות והקרן החדשה לישראל.

הפקת הפגנה של עשרות-אלפי בני אדם שצעדו אתמול במשמעת ובסדר כמעט פשיסטיים ("הם מאוד צייתנים" אמרה היום פעילה רדיקלית בשידור רדיו) עולה עשרות אלפי שקלים, וייתכן שאף למעלה מכך. סדרנים עם וסטים צהובים ניווטו את תנועת המסתננים, ופעילי זכויות למיניהם כתבו להם שלטים בעברית ובאנגלית. מאות רכזים מתודרכים, רובם דוברי עברית, הניעו אותם לפעולה, הכווינו אותם. הסבירו להם בימים שקדמו להפגנה שלא מדובר במאבק חסר סיכוי ולפיכך שווה להם לעשות את המאמץ. עוררו אצלם תחושת תקווה שהממשלה תיכנע, לצד תחושת אדנות לפיה הכל מגיע להם. הנרטיב השמאלני עבד שעות נוספות, ומכר להם שעל-פי השיח המתקדם אזרחי ישראל הם כולם מהגרים בלתי-חוקיים.

עדה מתוכננת ומבויימת. סדרנים מטעם מארגני הצעדה מלווים את המסתננים. צילום: באדיבות תנועת אם תרצו

בינאום המדינה

רבים סבורים שההפגנה אתמול הייתה טעות, מפני שהיא מדאיגה ומכעיסה כל אזרח שאכפת לו עדיין ממדינת ישראל. אלא שזו אי-הבנה גמורה של האסטרטגיה של הקרן. ההפגנה אתמול הייתה הישג עצום, מפני שקהל היעד שלה, כמו גם של הצעדות היום, כלל איננו אזרחי ישראל.

יעד ההפגנה אתמול היה התקשורת והדיפלומטיה הבינלאומית. ארגוני השמאל למדו מזמן שניתן לעקוף ולרמוס את הדמוקרטיה הישראלית ואת רצונם של אזרחי ישראל. שניתן לכפות את ממשלת ישראל לבצע מדיניות המנוגדת לאינטרס הישראלי ולציונות. הם יודעים היטב כי מתקפה מבפנים ומבחוץ, בשילוב לחץ בינלאומי שמרסק את הקונצנזוס הפנימי, מכניעים את ישראל. הם יודעים שבישראל קו אדום הוא לא קו אדום ומילה אינה מילה. הם מזהים שזהותה היהודית של מדינת ישראל איננה עומדת בלחץ אג’נדת "זכויות האדם" ו"המשפט הבינלאומי", שמאות מיליונים נשפכו על קידומן במוסדות השלטון והאינטליגנציה הישראלית. הם מבינים שכוח הרצון של אזרחי ישראל לא יכול לעמוד בפני השילוב של קטרין אשטון, ג’ון קרי, ארגוני הקרן החדשה, בית המשפט העליון, ועיתון 'הארץ'.

למסתננים מסודאן ואריתריאה היו מורים מסורים שלימדו אותם היטב את כללי המשחק, והם הפנימו במהרה את לקח 20 השנים האחרונות: כשישראל אומרת לא, היא לא באמת מתכוונת. עוד קצת לחץ, עוד דחיפה, עוד בידוד בפינה, עוד נזיפה בשגריר או גינוי בעצרת האו”ם, עוד עצומת סרבנות או יוזמה בינלאומית כפויה, והיא תתכופף. ואם הממשלה לא רוצה, נבוא לה מהסיבוב עם בג"צ. בייניש, ארבל ופרוקצ'ה כבר יעשו את העבודה וישכיבו את ישראל והציונות על הרצפה. כנועה. מפרפרת. חסרת-אונים.

כשמסתננים אפריקניים צועדים ברחובות תל-אביב כבתוך שלהם; כשריבונותה של ישראל מחוללת שוב ושוב על-ידי מעורבות בינלאומית גסה; וכששלל פעילים שטופי ממון זר מבצעים את זממם בריבונות הציונית, הגיע הזמן לומר: עד כאן.

אם חפצי חיים אנו, ואם ברצוננו לשמור על המקום היחיד בעולם בו יהודי לא אמור לעולם להיות פליט, חייבים לעצור את הסחף.

_________

מעוניינים להתעדכן במאמרים חדשים באתר? הצטרפו עכשיו ל’מידה’ בפייסבוק ובטוויטר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. תודות לרוטר ולגולש קול ההר:
    דוגמית לשיטות הכזב של המסתננים ותומכיהם.
    http://rotter.net/forum/scoops1/71257.shtml
    תקציר:
    המרחב
    האינטרנטי של מסתנני אריתריאה וסודן גועש עם ההפגנות האחרונות, ומה שמתסיס
    אותו אלו תמונות של סוסי משטרה שדורסים מסתננים שמפיצים פעילי רשת בולטים,שכאילו צולמו בשבוע שעבר.

    האמת: התמונה צולמה בשנת 2006 בהפגנה של עולים מאתיופיה.מיחזור…

  2. אוקיי, יש רעיון מה לעשות?
    כי נראה שאנשי הימין בשלטון עושים את המעשים הנכונים, אבל בלי לדבר על זה עם הציבור.
    נראה לי שיש פה צורך במאבק ציבורי מול הקרן, הפעלת לחץ על הפוליטיקאים להמשך חקיקת חוקים נגד מימון זר של עמותות וקרנות. בעיקר צריך להפעיל לחץ על גופים תמימים שלא לקבל תמיכה מהקרן.
    אבל איך עושים את זה?
    אולי הפגנה גדולה..אולי הימין צריך לעשות שריר מדי פעם.

  3. צריך לארגן הפגנה ענקית בפייסבוק נגד ה"הפגנות הספונטניות" של פעילי שנאת האדם והמסתננים .

    להראות לעולם כולו איך משטרת הרדיקליזם חונקת אותנו עם הגירה לא חוקית כמו שהם חנקו את אירופה, רק יותר מהר.

  4. וואו, זה המאמר הכי מסית ושקרי שקראתי מזה המון זמן.
    ואתם עוד מעיזים לכתוב על פאשיזם?
    בכל אופן- תשכילו:
    למאבק הנוכחי יש שלוש מטרות ברורות, אותן הגדירו מבקשי המקלט שמובילים את המאבק (ולא ארגון שמאל צללים כלשהו):
    1. לבטל את התיקון האחרון לחוק למניעת הסתננות, המאפשר לכלוא את כל מבקשי המקלט ב"מתקן הפתוח" ובבתי הכלא, ולשחרר את כל האסירים שכלואים כיום.
    2. לבדוק בקשות מקלט פרטניות של כל מבקשי המקלט שנמצאים בישראל בצורה הוגנת, שקופה ובהתאם לסטנדרט הבינלאומי.
    3. לאפשר לזכאים בכך, ע"פ ההבדיקה, לקבל את מלוא הזכויות המגיעות להם – זכויות עבודה, זכויות סוציואליות, זכויות בריאות וכדו'.

    1. דקלה, משום מה "שכחת" (בזדון כמובן) לציין מה המדינה צריכה (וחייבת) לעשות עם מי שנבדק ולא נמצא כזכאי עפ"י הקריטריונים הבינלאומיים (כמובן שפליטים הם יכולים להיחשב רק במצרים)…

  5. גיליתי את האתר הזה לאחרונה, ואני נהנית מהמאמרים החכמים שמופיעים פה. אבל המאמר הזה גרם לי לאי נחת רבה. הוא מריח מתעמולה זולה ונמוחה.

    הפיסקה האחרונה קשה במיוחד לקריאה לכל מי שבקיא בשיטת תעמולה שננקטו בתקופות שונות. ההשוואה של מדינת ישראל לבתולה זכה המחוללת ע"י המון מוסת וזועם (ושחור) מחליאה ממש.

    אין לי דעה מגובשת בנושא המסתננים. זו בעיה מורכבת, ואיןב שחור ולבן (תרתי משמע). קיוויתי למאמר חכם ומאיר עיניים, וקיבלתי מאמר תעמולה מהמין הנחות שגרם לי לרתיעה חזקה מכל הנאמר בו, בין אם יש בו צדק ובין אם לאו.

    אני מקווה מאוד שתיזהרו בעתיד מתעמולה נמוכה שכזו, על מנת לשמור על רמתו ואמינותו של האתר.

  6. גיליתי את האתר הזה לאחרונה, ואני נהנית מהמאמרים החכמים שמופיעים פה. אבל המאמר הזה גרם לי לאי נחת רבה. הוא מריח מתעמולה זולה ונמוחה.

    הפיסקה האחרונה קשה במיוחד לקריאה לכל מי שבקיא בשיטת תעמולה שננקטו בתקופות שונות. ההשוואה של מדינת ישראל לבתולה זכה המחוללת ע"י המון מוסת וזועם (ושחור) מחליאה ממש.

    אין לי דעה מגובשת בנושא המסתננים. זו בעיה מורכבת, ואיןב שחור ולבן (תרתי משמע). קיוויתי למאמר חכם ומאיר עיניים, וקיבלתי מאמר תעמולה מהמין הנחות שגרם לי לרתיעה חזקה מכל הנאמר בו, בין אם יש בו צדק ובין אם לאו.

    אני מקווה מאוד שתיזהרו בעתיד מתעמולה נמוכה שכזו, על מנת לשמור על רמתו ואמינותו של האתר.

    ייתכן שהודעה זאת מופיע פעמיים – הזנתי את ההודעה, ואני לא רואה שהיא מופיע ברשימת התגובות

  7. אני הייתי מאוד שמחה לשמוע את תגובת המערכת (מי אתם?) על ההערות למאמר זה. ללא כל קשר למהות המאמר, הרטוריקה של הפיסקה האחרונה לקוחה היישר מהדר שטירמר.

    האם אתם מתכוונים להגיב? אולי להתנצל? אולי לכתוב את מה שעל ליבכם בצורה המכבדת את הקוראים?

    האימייל שלי ברשותכם. אודה לתגובה.
    ושלא תטעו בי, איני קשור לקרן לישראל חדשה. איני מאמינה במטרות שלהם.