הסכיזופרניה של בל"ד: הסתה והיסטוריה משוכתבת

קריאה להחרמת ישראל, הסתה לאלימות, היסטוריה משוכתבת; כל זאת ועוד בהרצאה של מזכ"ל מפלגת בל"ד, שהתקיימה באוניברסיטת ת"א.

מפלגה בהפרעה; ג'מאל זחאלקה (משמאל), חנין זועבי במשפט המרמרה. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

חייו של סטודנט ציוני בקמפוס עוין כמו אוניברסיטת תל אביב רוויים אקשן ואדרנלין יומיומי – הפגנות סוערות, שיעורים אצל מרצים סוררים ועימותים עם סטודנטים, שמבחינת עמדותיהם האידאולוגיות קרובים יותר לצד של החמאס מאשר לצד של ישראל.

אך ישנם רגעי שיא שמתעלים על כל השאר. בשבוע שעבר הזדמן לי רגע שכזה: הוזמנתי, יחד עם חבר יהודי נוסף, להיות אורח של כבוד בהרצאתו של לא אחר מאשר עווד עבד-אלפתאח, מזכ"ל מפלגת בל"ד – בית היוצר של חברי הכנסת החשובים עזמי בשארה, ג'מאל זחאלקה ואהובת הספנים חנין זועבי.

ובכן, לא בדיוק הוזמנו; יותר נכון לומר – קבענו עובדה בשטח. ההזמנות לכנס התפרסמו אך ורק בשפה הערבית וכך גם התנהל הכנס עצמו. אולם רצה הגורל ונתקלתי במודעה יום לפני הכנס. בזכות כישורי הערבית שלי, חיש מהר הבנתי במה מדובר, והחלטתי שאני לא מוכן שיתקיים כנס נפלא שכזה באוניברסיטה מבלי שאשתתף בו. את חברי השרירי והחסון הזמנתי גם, רק למקרה שנציב עבור המרצה והסטודנטים הערבים אתגר אקדמי כה גדול שהם לא יוכלו להסכים לנוכחות של אינטלקט כה רב בחדר אחד (זה המקום לציין שאת הערבית שלו למד חברי החסון בזכות היותו דייר במעונות אוניברסיטת תל אביב).

ואכן, מהרגע שנכנסנו לאולם, הצלחנו לעורר את תדהמתם, ומיד לאחר מכן את זעמם של הערבים, שדרשו שנצא וטענו שמדובר ב"אירוע סגור" (שההזמנות אליו נתלו בכל רחבי הקמפוס). משהבהרנו לעמיתינו הערבים שאנו לא נזוז לשום מקום ושאם רק יעלה בדעתם לסלק אותנו נכריז עליהם כגזענים, הם נבהלו והחליטו לאפשר לנו להישאר ולהקשיב (תוך כדי סינון השם "אם תרצו" בזעם רב). לא אשקר אם אומר לכם כי היה זה רגע השיא בקריירה האקדמית שלי.

המשא ומתן רע לפלסטינים. ולישראל

הכנס עצמו היה על טהרת הערבים והשפה הערבית בלבד; זאת אומרת, ערבים – ועוד שני יהודים, ממוצא רוסי. ההרצאה, שהתקיימה בחסות תא הסטודנטים של בל"ד באוניברסיטת תל-אביב, עסקה ב"תפקידם של ערביי ישראל במאבק בייהוד ובהתנחלות ותפקידו של הנוער במאבק הכללי ובשמירה על קיומנו".

כפי שוודאי כבר הבנתם מהכותרת, מהרגע שמר עבד-אלפתאח פצה את פיו, הובהר לכל המשתתפים כי מדינת ישראל היא לא פחות מאשר השטן בהתגלמותו, האחראי לגירוש העם הפלסטיני עתיק היומין ממולדתו ההיסטורית. ההיסטורית, אתם שואלים? ובכן, המזכ"ל המלומד הסביר ליושבים בקהל כי שורשיו של העם הפלסטיני נמצאים אצל הכנענים שישבו כאן בארץ. עוד התברר, שהכיבוש קיים מהיום שבו הציוני הראשון דרך על אדמת ארץ ישראל, מה שקצת הפתיע אותי, מאחר וחבריי השמאלנים תמיד סיפרו לי שהכיבוש החל רק לאחר מלחמת ששת הימים.

ומכיוון שאין חלק במדינה הזו שלא צריך לחזור לידי הילידים הפלסטינים, אין זה פלא שהמזכ"ל המתון והשקול מתנגד בכל תוקף לקיומו של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, המתקיים בימים אלה. לדידו, הדיאלוג רע לפלסטינים כי הוא דופק אותם, לא נותן להם מדינה אמיתית, לא נותן להם את ירושלים ולא מאפשר לפליטים זכות שיבה אמיתית. ואף יותר מכך: בהיותו אלטרואיסט ומאוזן, הסביר עבד-אלפתאח כי המשא ומתן גם רע לישראל, מאחר והוא לא מספיק רע עבור הפלסטינים.

על טהרת הערבית; מזכ"ל בל"ד עבד-אלפתאח במהלך ההרצאה. צילום: לב סולודקין

BDS? אהלן וסהלן

ואם כל המידע הזה לא עדיין לא עורר בכם סערת חושים אינטלקטואלית, הסקופ של עבד-אלפתאח בטח יעשה את העבודה. המזכ"ל גילה לקהל בחדר שהאפרטהייד הישראלי יותר עתיק אפילו מהאפרטהייד בדרום אפריקה(!); וזה כמובן הגיוני מאוד, משום שהאפרטהייד הישראלי התחיל מרגע חקיקתו של חוק השבות – להלן: חוק האפרטהייד הראשון בהיסטוריה.

כאשר עבד-אלפתאח נשאל על ידי אחד הסטודנטים מדוע הוא מתעקש לערוך השוואות בין משטר האפרטהייד שהיה בדרום אפריקה לבין ישראל, הוא הסביר כי השימוש במונח אפרטהייד יהפוך את מדינת ישראל למצורעת כפי שהייתה דרום אפריקה, ושכמו שנפל האפרטהייד בדרום אפריקה – כך גם הוא ייפול במדינת ישראל: "זהו סופו היחיד של אפרטהייד".

בשלב זה החל מזכ"ל המפלגה לדבר על הלחץ הבינלאומי שמופעל על ישראל בהתלהבות רבה, והסביר לקהל שהלחץ יביא לבידודה של ישראל ולהפלת משטר האפרטהייד (ואף בחר לצטט את ציפי לבני ואת ג'ון קרי שהזהירו מפני חרם בינלאומי גדול שהולך וקרב). ולי הקטן לא נותר לתהות כיצד מזכ"ל של מפלגה בכנסת ישראל מביע תמיכה בהחרמתה של ישראל ובכך בפגיעה באזרחיה ובערעור שלטונה.

היסטוריה משוכתבת

אם נושא האפרטהייד גרם לניצוץ בעיניו של המזכ"ל, הרי שכאשר הועלה באולם נושא הדרוזים והנוצרים המשרתים בצבא, הניצוץ התחלף בזעם ובכעס רב. המזכ"ל הסביר לכל היושבים בחדר שהדרוזים אינם מתגייסים מבחירה, אלא משום שהדבר נכפה עליהם עוד מימי קום המדינה. עבד-אלפתאח הסביר שהדרוזים הם כמו "תינוקות שנשבו", ובחר לספר על פעם שבה תוחקר על ידי שוטר דרוזי, ובאמצעות לוחמה פסיכולוגית הצליח לגרום לשוטר להבין שכל חייו הוא חי בשקר – ושהוא בעצם ערבי פלסטיני. לאור הדברים הללו, ביקש עבד-אלפתאח מהמאזינים לגלות אמפתיה כלפי הדרוזים, והסביר שסבלם קשה מסבלם של הפלסטינים, משום שעל הדרוזים נכפה להרוג את אחיהם הפלסטינים.

ככל שההרצאה התקדמה התחוור לי שמר עבד-אלפתאח המכובד יכול היה להצליח כמורה להיסטוריה לא פחות מאשר בתפקידו הנוכחי כמזכ"ל המפלגה. רמת ידיעותיו בהיסטוריה הפתיעו אותי לטובה. כך למשל, כאשר הסביר שהסיבה לתבוסתם של הערבים במלחמת העצמאות הייתה משום שהם לא היו חמושים (עבד-אלקאדר אל-חוסייני היה פעיל למען זכויות אדם); או כאשר הסביר שישראל נכשלה בגירוש כל הפלסטינים בתום המלחמה רק בזכות התערבות של האו"ם (סיפור על ראש עיריית חיפה שהתחנן בפני ערביי העיר להישאר הוא עלילת דם ציונית מרושעת). אך השיא הגיע כאשר התייחס ליהודים שחיים בארצות המגרב, והסביר שחייהם טובים למדי (פרעות? גירוש? החרמת רכוש? הכל מזימה של דני איילון).

בתמונה: פלסטיני לא חמוש. עבד אל-קאדר אל-חוסייני

הסתה לאלימות

אז מה עושים? מסתבר שעבד-אלפתאח מאמין גדול במעורבות חברתית. לכן, הוא הפציר בסטודנטים הערבים שיושבים באולם לא רק לשבת ולפרסם סטטוסים בפייסבוק – אלא גם להשתתף באופן פעיל במאבק נגד מדינת ישראל, עד אשר היא תחדל מלהיות מדינה יהודית אכזרית וגזענית, ותהפוך למדינת כל אזרחיה (ומיד לאחר מכן: מדינת כל ערבייה, היהודים בשלב זה כבר יעשו בטן-גב בים התיכון).

אין זה פלא אפוא כי יום הזעם האחרון בנגב, מהומות אוקטובר 2013 – כולם עוררו זיק של גאווה בעיניו של המזכ"ל. "כך צריך להיאבק, אל תחששו להיעצר – כולם עוברים את החוויה הזו" – היה המסר עליו חזר פעם אחר פעם המרצה הנלהב. כדי להדגים את כוחו של המון ערבי משולהב, הביא את בני בגין כדוגמה וסיפר שהוא נכנע וויתר על מתווה פראוור תוך יומיים מהרגע שהחלו ההפגנות הסוערות בנגב. אין ספק שהמזכ"ל ממלא את תפקידו נאמנה, שכן דבר ידוע הוא שמזכ"לים של מפלגות במדינה דמוקרטית מעודדים הפרות סדר ומעודדים את קהל המאזינים שלהם לעשות מעשים שיביאו למעצרם על ידי המשטרה.

מי רוצה לגור בפלסטין?

ובכל זאת, על אף ההצהרות הלוחמניות שהושמעו מצדו של המזכ"ל וקהל הסטודנטים, נדמה שברוח הקרב של כל משתתפי ההרצאה ישנו עקב אכילס גדול: חילופי שטחים. בסיום ההרצאה עבד-אלפתאח שאל את הסטודנטים אם הם מעדיפים לגור בפלסטין או במדינת ישראל, ומלבד סטודנט אחד שהכריז בלוחמניות שהוא ישמח להיות תושב פלסטין, שאר הסטודנטים החלו לגמגם ולהמציא שלל תירוצים מדוע לא ניתן להשוות בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית.

לא יכולתי שלא לחייך באותו הרגע, משום שאז הפציעה בי ההבנה, עד כמה עמוק השקר בנפשם של הסטודנטים הערבים. מצד אחד הם רק מחכים ליום בו תעלם היישות הציונית, אך מצד שני אין אחד שלא יעדיף לגור כאן, מאשר במדינה הפלסטינית העתידה לקום. תחשבו על זה – איזו עוד מדינה הייתה מעניקה להם לימודים מסובסדים, פטור מחובות אזרחיות בסיסיות ושאר תנאים אופטימליים; והכל כדי שהללו יוכלו לשבת להם בשקט ובבטחה ולתכנן את חיסולה?

תודה ליפים ורשבסקי על הסיוע בהכנת הכתבה.

___________

מעוניינים להתעדכן במאמרים חדשים באתר? הצטרפו עכשיו ל’מידה’ בפייסבוק ובטוויטר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

50 תגובות למאמר

  1. החוק והדמוקרטיה נרמסים ואני לא יודע מה הסיבה לכך. הרי ברור שהמפלגה קיימת ופועלת בניגוד לחוקה הישראלית.

  2. אתם תותחים! האם וכיצד אפשר לעזור לכם כנגד האויבים הערבים האלו?

  3. מעולה! כל הכבוד על הסיכון שלקחת. כיף לדעת מי עומד בממשלה שלנו!
    עוד יותר כיף לדעת, כמובן, כמה מגוחך השיח מהסוג הנ"ל, וכמה הוא נהיה חסר טעם ברגע שרק מזכירים את האופציה שהם יחיו במדינה אחרת.
    הכול קל להגיד ולעשות, אבל במדינה הנכונה, כמובן.

  4. הכיצד זה שנותנים למחבלים האלו להסיט בכל אוניברסיטה במדינת ישראל ?!

  5. כל הכבוד לך על האומץ והכתבה היפה רק שצריך להעביר את התוכן שלה למשטרה או ליועץ המשפטי לממשלה ולראות אם יש פה הסתה

  6. חחחחחחחחחח איזו בדיחה מפוברקת של ערבים שמנסים לגנוב את זהותינו כבעלי הארץ.. אם כבר היהודים הם צאצאי הכנענים, כמו שהארכיאולוגיה והגנטיקה מראים.. בעוד שהפלסטינים, כמו שמעידים המחקרים הגנטיים והגניאולוגיים עליהם, הם רק תערובת של רוב ערבים (עם מוצא מובהק מחצי האי ערב) עם לבנטינים מאוסלמים מהסביבה, מהגרי עבודה ממצרים, סודאן וצ'צניה..
    http://www.youtube.com/watch?v=kL-F_MkDyDI

    1. לא הייתי מתרגש מהתאוריות של ישראל פינקלשטיין. כל הבסיס שעליו נשענות התאוריות שלו הוא ה"כרונולוגיה הנמוכה", שלצערו של פינקלשטיין הופרך באופן חד משמעי ע"י ממצאים ארכאולוגים שתוארכו באמצעות פחמן 14.

      ראה כאן: http://www.antiquities.org.il/article_heb.aspx?sec_id=17&sub_subj_id=517&id=1518#as

  7. אני מאוד מקווה שעשית הקלטה של הנאמר של שם- יש לפרסם את זה בטלויזיה שמזכל של מפלגה מדבר כך, ואוניברסיטת תל אביב נותנת לכך במה.
    ביזיון

  8. שלום, בתור אחד המארגנים של המפגש הזה יש לי כמה דברים להגיד:
    1. הדרך שלך לסובב דברים ולהפוך את ההרצאה ל"מפגש שטנה והסתה" מופלאה, באמת מרשימה… לא ראיתי משהו כזה.
    2. "שהכיבוש קיים מהיום שבו הציוני הראשון דרך על אדמת ארץ ישראל" – משפט זה לא נאמר ולהפך עווד סיפר על כך שחיו יהודים בפלסטין בשלום עם אחיהם המוסלמים והנוצרים והיו ערבים כמוהם (כלומר דיברו ערבית והיו בעלי מסורת ערבית ותרבות שכזו).
    3. הכיבוש לא התחיל במלחמת ששת הימים, אלא במלחמת העצמאות… מה שחבריך השמאלנים אומרים או מה שאתה שומע זה מעולה. אבל מאות כפרים בכל רחבי הארץ נלקחו ואדמותיהם הפכו ל"אדמות מדינה". זה כיבוש במלוא מובן המילה והעובדה שהיום כפר כמו לוביה שבו סבי ומשפחתו התגוררו הפך להיות "יער לביא" של קק"ל לא אומר שזה שטח לא כבוש ולא אומר שיש לישראל יותר זכות על השטח הזה מאשר המשפחה לה שייכת האדמה הזו (משפחת סבי).
    4. "חוק השבות – להלן: חוק האפרטהייד הראשון בהיסטוריה."
    בזה אתה צודק – חוק השבות הוא בהחלט חוק האפרטהייד הראשון בהיסטוריה.
    זהו חוק שמפריד בהתייחסו לאנשים על פי הקריטריון הבא – גזע.
    כלומר היהודים העליונים זוכים להטבות רק משום היותם יהודים ויכולים להגיע לארץ ולקבל אזרחות.
    אבל הערבים הנחותים מוסלמים ונוצרים לא יכולים להגיע לכאן ולא יכולים לשוב לבתיהם.
    להלן, אפרטהייד כהגדרתו.
    5. אין אנו מחזיקים בשנאה כלפי היהודים ועווד עבד אל-פתאח דיבר על פתרון ארוך טווח של מדינה אחת בכל גבולות פלסטין/ארץ ישראל בה היהודים והערבים יחיו אחד ליד השני בשלום עם חשיבות אחת – שיוויון מלא.
    6. אנו רואים בשלטון ובמדיניות הישראלית דבר רע למיעוט הפלסטיני ולעם הפלסטיני בכללותו ולכן דרכנו להיאבק במדיניות זו היא על ידי תמיכה בפרוייקטים כמו הBDS, לא רואה בזה דבר כזה הזוי.
    7. "כאשר הסביר שהסיבה לתבוסתם של הערבים במלחמת העצמאות הייתה משום שהם לא היו חמושים" – רוב רובם של הערבים הפלסטינים לא היו חמושים כאשר פרצה מלחמת העצמאות ובעוד היהודים היו חמושים והאצ"ל והל"חי היו מאורגנים הערבים נאלצו להילחם ככנופיות עם כמות נשק מוגבלת מאוד וללא כל אימון קודם.
    את זה ניתן לאמת מאלפי סיפורים ממאות הכפרים השונים.
    זאת עובדה, כמה שתנסה לסובב את זה לא ישתנה, זה שאתה מנסה להתכחש למציאות זה בעיה שלך.
    8. "אך השיא הגיע כאשר התייחס ליהודים שחיים בארצות המגרב, והסביר שחייהם טובים למדי" – הוא דיבר על ארצות ערב, כנראה שבכל זאת הערבית שלך לא כל כך טובה…
    9. אנחנו כאן, היינו כאן לפניכם ונהיה כאן לעולמי עד, ואני (וזאת דעה משקפת) אשמח לחיות לצדכם בשלום ובשיוויון. הדרך לשם היא במאבק שלנו במדיניות ישראל הגזענית והניסיון שלך להסית ולהציג אותנו כעושקים וכשטנים היא לא יותר מאשר דמגוגיה זולה ונראה שאתה מלא בשטנה כלפי המיעוט הפלסטיני מאיזה שהוא מניע פנימי…

    לסיום, מה שבטוח זה שלמשפחה שלי שנמצאת בחלקה בסוריה וחלקה בעזה ובגדה, מגיע הרבה ביותר להיות בלוביה מאשר מישהו כמוך שמשפחתו הגיעה מרוסיה/מדינה אחרת במזרח אירופה.
    ובכל זאת, אנו קוראים לחיים משותפים, הוגנים, בטוחים ושיוויוניים שלא כוללים הרג, נישול, גירוש וגזענות.

    יום טוב.

    1. סתום תפה מחבל….עד שכולכם לא תעופו מפה לא ננוח, גם אם הממשלה נותנת לכם את המפגשים המטומטמים שלכם.

    2. 2. "חיו יהודים בפלסטין בשלום עם אחיהם המוסלמים והנוצרים והיו ערבים כמוהם". כן, כן. כמובן בשלום: בתור ד'ימים נחותים שנתונים להגבלות ורוב הזמן אסור להם אפילו לקנות קרקעות, למשל. גם לא מיותר להוסיף שהיהודים בארץ ישראל לא ראו את עצמם בתור ערבים, מעולם – מקסימום בתור עות'מאנים.
      3. כמובן, מלחמות ומרידות לא היו, נעזוב את זה.
      4. שטויות במיץ. יש יהודים אפריקאים, ויהודים מארצות ערב ('ערבים' לפי שיטתך, זאת אומרת לא גזע…) ויהודים אירופאים ויהודים אסייתים וקווקזים והודים וכולי וכולי. שום גזע ושום נעליים. השתייכות לאומית ודתית, כן – אבל שום קשר לגזע.
      5. אילולא היסטוריה ארוכה שכוללת את פרעות נבי מוסא והטבח בחברון (לא זה של 1994, זה של 1929) וחאג' אמין ורצונו לבצע פה פתרון סופי וחסן סלאמה ונסיונו להרעיל את מקורות המים של ת"א והמוני אידבח אל יהוד ורדיפות יהודים, אולי היינו מאמינים. אנחנו לא. אפרופו פרעות נבי מוסא, לא מיותר להזכיר שההמון הפורע דרש לצרף את פלסטינה – לממלכתו של פייסל, וגם הם לא חשבו עליה בתור יישות לאומית נפרדת…
      7. גם רוב היהודים לא היו חמושים בתחילת מלחמת העצמאות. בהמשך היהודים התארגנו הרבה יותר טוב (זה קשור גם לרציחות והחיסולים בתוך האליטה הערבית בזמן המרד הגדול, ולתוצאות המרד הגדול שסילקו חלק ניכר מהאליטה הערבית הפוטנציאלית, אם בידי הבריטים ואם בידי אליטות מתחרות), אבל מצד שני לא נשכח שמצריים וירדן ועיראק וסוריה הן מדינות ערביות, שפלשו לכאן במלחמת העצמאות, ולא מדינות יהודיות. ואיכשהו, את העובדה שבמהלך החודש הראשון והקריטי של קיום מדינת ישראל יתרון כלי הנשק של הצד הערבי היה עצום – במיוחד בטנקים ומטוסים – נוטים דוברי הצד המפסיד (שגם יזם את המלחמה, לא לשכוח) לנסות ולהשכיח.
      9. לא הייתם כאן 'לפנינו', היהודים היו כאן הרבה לפני הערבים, יצרו פה את יצירותיהם ושאפו לשוב לכאן; אבל בכל השנים של שליטה ערבית או עות'מאנית פה, לא התפתח שום דבר מקביל לדרישת ציון של היהודים, שום קודקס של יצירות 'פלסטיניות' חשובות – אבל בהחלט, היו גם היו גלי הגירה ערביים לפה במאות ה-19 וה-20, והמשותף לכולם הוא שאנשים שהגיעו בהם לפלסטינה-א"י מארצות ערביות אחרות, פונים לעולים יהודים ואומרים להם – רק בגלל שהם יהודים (גזענות!) – שאין להם זכויות פה (ותודה רבה על נכונותך לחיות איתנו בשלום. אנחנו מאוד מעריכים את זה, אם כי היינו מעריכים את זה קצת יותר אילולא העובדה הזניחה שכאשר היה נראה לצד הערבי שיש לו ברירה, הוא העדיף לנסות למנוע בכח את הקמת מדינת ישראל, למנוע מיהודים לעלות לארץ ולהשמיד את מה שכבר יש פה. אז – בתור מי שבסופו של דבר הוא מיעוט מפסיד – זה קצת פחות משכנע כשאתה 'מוכן' לחיות בשלום עם הרוב המנצח. אם המצב היה הפוך, אנחנו חושדים קצת שגם הזמירות שלך היו שונות, מצטערים).
      אה, כן, גם בטח לא תהיו פה אחרינו.

    3. וטיפה היסטוריה ביחס ללוביה, באדיבות ויקיפדיה:
      "השם לוביה הוא גלגול של השם העברי לביא שהייתה עיירה יהודית בתקופת המשנה והתלמוד…

      תושבי לוביה התנכלו ליהודים עוד בשנים הראשונות של המושבה סג'רה. בשנת 1913 נרצח שומר בסג'רה והמשטרה עצרה שני נאשמים ברצח מלוביה‏. בספטמבר 1936, בחודשים הראשונים של המרד הערבי הגדול, עצרו הבריטים 26 מתושבי הכפר כחשודים בסיוע לכנופיות‏. ב-15 ביוני 1939 הותקפה מכונית נוטרים ליד לוביה והנוטר בנימין קירשון נהרג. בתגובה בצעה ב-20 ביוני 1939 חולית ההגנה בפיקוד שלמה שמיר שכללה את יגאל אלון, יוסי הראל ודוד שאלתיאל‏, פעולת תגמול בלוביה בה נהרגו מספר גברים ונשים שלא היו קשורים לכנופיות. הפעולה הייתה ככל הנראה יוזמה מקומית של נחום שדמי שלא אושרה על ידי דרגים בכירים יותר בהגנה‏. פעולה זו ספגה ביקורת קשה… עם פרוץ מלחמת העצמאות החלו ערביי לוביה להטריד את המכוניות היהודיות בדרך לטבריה. ב- 24 בפברואר 1948 הניחו ערביי לוביה מחסום על הכביש ופתחו באש על שיירה יהודית. התפתח קרב גדול וממושך לחילוץ השיירה. בקרב נהרגו שני לוחמים ומאז נחסם הכביש והתנועה היהודית הופנתה לכביש יבנאל – כנרת.

      ב-9 ביוני 1948 תקף גדוד "דרור" של חטיבת גולני את לוביה במטרה לכבשה. ההתקפה נכשלה והכוחות נסוגו לאחר 24 שעות . בקרב נפלו 21 מחיילי גולני.

      בקרבות עשרת הימים, לאחר שמונה ימים רצופים של התקפות על סג'רה, התמוטט כוחו של פאוזי אל קאוקג'י והחלה נטישה של משלטים באזור. ערביי לוביה ברחו מהכפר וב-18 ביולי 1948, לאחר הפגזת הכפר יום קודם לכן, נכנסו כוחות של גדוד ברק לכפר ונפתחה הדרך לטבריה."

    4. רק חבל שאתה מתעלם מכך שהמוסלמים הם ה-בעייה של העולם בכל מקום שבו הם נמצאים

    5. ועוד משהו קצר על מי שהיו פה אלפי שנים ומצע בל"ד:

      http://www.e-mago.co.il/Editor/actual-3201.htm

      אגב, אם חוק השבות הוא חוק אפרטהייד, אני תמה איך מר וג'ו קורא לחוקים העות'מאניים שהגבילו רכישת קרקעות בידי יהודים (וקדמו קצת לחוק השבות), לחוק הירדני שעושה אותו דבר, או לחוק של הרשות הפלסטינית שקובע שמכירת קרקעות ליהודים היא בגידה (ולא, עד היום מעולם לא הועמד מישהו לדין על מכירת קרקעות *לערבי*, אבל ליהודים – בהחלט).

    6. בני דודים יקרים. יש 22 מדינות לערבים, תהיה גם מדינה אחת ליהודים. תתאפקו מהחמדנות והאימפריאליזם שלכם.
      אין לכם זכות מוסרית לנסות לגנוב את כבשת הרש.

    7. כנראה שלא למדת אבל ה-BDS הינה התארגנות שלא מכירה בישראל אני ממליץ לך לשמוע התבטאויות שלהם לגבי "פלסטין ההסטורית" ובכלל מהדוקטור המופלא שלהם, עומאר ברגותי הלא הוא אותו דוקטור שאת הדוקטורט שלו עשה… באוניברסיטת תל אביב כמובן! (אהה סליחה, אל-שייח' מוניס) יש אנשים הבוחרים להתעלם מכך שהפליטים היו בחלקם חמושים ממש כמו ה"מסכנים" מעין כרם, דיר יאסין, ליפתא ומלחה שאגב חלק לא קטן מה"פליטים" שלהם מתגוררים כיום במזרח העיר ולא מפסיקים לדבר על שיבה אך בשום אופן לא לוקחים אזרחות ישראלית ומנסים לממש אותה בפועל. עוד "פליטים מסכנים ולא חמושים" היו ביפו, עכו וחיפה.
      למה אתה מעדיף להתגורר בישראל ולא בפלסטין? למה רוב הערבים בישראל (פרט לדרוזים) מציגים את עצמם מפלסטין כשהם לא מעוניינים לגור שם?
      למה האנשים התמימים שלכם תקפו את יהודי פקיעין שחיים שם עוד לפני שהרומאים נתנו למחוז את השטח "סוריה פלסטינה"? (ואם נדבר בכלליות מוצאם של חלקם הוא בתושבי ירושלים שלפני המרד הגדול ולשלושה משפחות מהם אף מוצא מהכהנים! הם חיים בארץ לפני הדת הנוצרית.), למה אתה מעוניין להלחם כאן על "זכויות" ה"פליטים" (שמוגדרים כפליטים ע"י ארגון UNRWA שלא נוצר כדי לפתור את בעייתם כמו UNHCR אלא כדי להנציח אותה עד ל"שיבה" לישראל וכדי לעשות זאת גם הילדים שלהם מוכרים כפליטים) אבל לא על של משפחתי שלא רוצה אפילו לחזור אלא לקבל פיצויים מממשלת סוריה על הטבח שעברה בקמישלי ב-1967?
      כמה צביעות בתגובה אחת.

  9. Wasseem Hajo, כתבת "אנו רואים בשלטון ובמדיניות הישראלית דבר רע למיעוט הפלסטיני ולעם הפלסטיני בכללותו".

    אם כך, אני מניח שלתושבי אום אל פאחם ולאחרים לא תהיה בעיה לשנות את ההגדרה שלהם מאזרחי מדינת ישראל לאזרחי הרשות הפלסטינית. כך מצבם ישתפר מכיוון שהם לא יהיו יותר תחת השלטון הישראלי הרע.

  10. אוניברסיטת ת"א היא מעוז השמאל.. זה לא דבר חדש. אני לא מתפלא שהיא נתנה במה לזה.

  11. וסים – תודה על הטקסט המצוין הזה. זה כל כך מייאש לקרוא מאמר כל כך מלא בורות. חסכת לי הרבה עבודה.
    רק אוסיף 2 נקודות:
    1. מקורם של רב הפלסטינים הוא אכן מעמים שישבו פה לפני אלפי שנים. המחקרים הגנטיים מובהקים ונגישים לכל. גוגל "palestinian genetics". מדהים אותי איך אנשים מציגים את זה כבדיחה בכזה בטחון בלי שאי פעם טרחו לקחת רבע שעה ללמוד את הידע המדעי בתחום.
    2. חוסר ההבנה של הכותב בדמוקרטיות פרלמנטריות הוא מביך. הכנסת היא הריבון והיא מייצגת את האזרחים, לא את המדינה! תפקידה לשנות את המדינה ע"פ הבנתה את טובת האזרחים. אם חבר פרלמנט חושב שצריך לעודד חרם על המדינה או אפילו לפרק אותה לטובת האזרחים, זו לא רק זכותו, אלא חובתו! אפשר לראות דוגמאות מצוינות מחברי פרלמנט בריטים שרוצים להוציא את צפון אירלנד מריבונות המדינה, או חברי פרלמנט קנדיים שרוצים להוציא את קוויבק.

    1. 1. אני תמה איך מי שמדגיש את ה-Palestinian genetics מתעלם באכזריות מכך שאותם מחקרים מוצאים ש*גם ליהודים* מקורות פה באזור מלפני אלפי שנים, ולמעשה שאפשר למצוא קשרים גנטיים בין לבנונים, סורים, פלסטינים ויהודים (או לפתוח ספר בראשית…). או אם נצטט אחד המחקרים הנ"ל, " that Palestinians are genetically very close to Jews and other Middle East populations, including Turks (Anatolians), Lebanese, Egyptians, Armenians, and Iranians. Archaeologic and genetic data support that both Jews and Palestinians came from the ancient Canaanites, who extensively mixed with Egyptians, Mesopotamian, and Anatolian peoples in ancient times." (מהמחקר של ארנאיז-וילנה ואחרים, פה :http://people.img.cas.cz/vaclav-horejsi/documents/ruzne/The_Origin_of_Palestinians_and_Their_Genetic_Relatedness_With_Other_Mediterranean_Populations.pdf). ובתרגום חופשי לעברית: המחקר אשכרה מוכיח שגם יהודים וגם פלשתינאים הם אוכלוסיה מזרח תיכונית במקור. למה, מי טען אחרת, חוץ ממכחישי הקשר היהודי לישראל?
      2. חוק יסוד הכנסת, סעיף 1: " הכנסת היא בית הנבחרים של המדינה."

    2. אה, ושכחתי: תוכל להביא דוגמה 'מצויינת' לחבר פרלמנט לא בישראל שרוצה לפרק את המדינה שלו וגם נשאר חבר פרלמנט?

  12. אהלן Waseem Hajo. ברשותך(או שלא), אתייחס לכמה מהנקודות שהעלית בתגובתך:
    בנוגע לכיבוש: הדרך היחידה בה יש להתייחס לכיבוש, היא על פי מעמדו המשפטי. משחר האנושות קרקעות החליפו ידיים ובעלויות, בין אם בדרך הכוח או בדרכי שלום. הכפרים שאתה מדבר עליהם ,כגון זה של סבך, ננטשו ואו הוחרבו בקרבות מלחמת העצמאות(יום הנכבה שלכם). מעולם לא גורשו ערבים מבתיהם על ידי זרוע רשמית ישראלית או יהודית. יהודים, מאידך, כן גורשו מבתיהם.

    בעשרים שנה שקדמו להכרזת העצמאות, ים של אקשן היה פה. אל מול האצ"ל, הלח"י וההגנה, עמדו כנופיות חמושות היטב, האחראיות על מאורעות תרפ"ט ועוד אלף אלפי עוולות לפניהם ואחריהם(עוולות גם כלפי ערבים עשירים, שנגזלו מרכושם בבריונות אופיינית). הטרור הפלסטיני לא הומצא בדיזינגוף, ולא בשוק מחנה יהודה. תשאל את חסן סלאמה. אז אל תגיד לי פלסטינים לא חמושים.

    בנוגע לחוק השבות: אהיה כנה- אתם יכולים לצעוק אפרטהייד, BDS, ושאר ירקות, מדינת ישראל היא, ואני מצטט " בית לאומי לעם היהודי "
    הייתה לעם הפלסטיני הזדמנות לבית לאומי משלו, כבר ב -1947, אבל סירבתם. לא בנימוס, אגב.

    בישראל היו קרוב למיליון פליטים יהודים מאירופה וארצות ערב ב 1948. אתה לא רואה יהודים במחנות פליטים ב2014. ההנהגה שלכם בחרה להנציח את הפליטות והאומללות של העם שלכם, ולכן יש היום בסוריה לבנון וירדן 2 מיליון פליטים פלסטינים. זה כל הסיפור.

    עכשיו, אני משער שמעולם לא באמת חקרת את התרבות היהודית בארצות ערב, אז בוא ואספר לך, בקצרה, שחייהם היו תלויים בקפריזה של השליט הנוכחי, שהיו צריכים לרוב להסתיר את זהותם ברחוב. אני, באופן אישי, שמעתי סיפורים על יהודים שהיו חוטפים מכות ברחובות רבאט וקהיר על לא עוול בכפם. וכשעלו לארץ לישראל או גורשו במקרים רבים, הוחרם כל רכושם ומעולם לא פוצו על כך.

    לסיום, הטענה לפיה "הייתם כאן לפנינו" מעבר להיותה לא פרגמטית בעליל, היא גם שקרית. ישנם תיעודים ארכאולוגיים שנמצאו בחבל לכיש, של כתבי פרעה (לא זוכר איזה מהם בדיוק) שהתפאר בניצחונו על בני ישראל, ובכך בעצם מוכיח, חד משמעית, את קיומו של העם היהודי בארץ ישראל , עוד הרבה לפני שמוחמד בכלל חשב להתמודד למשרת "שליחו היחיד של אללה"

    גם אני רוצה לחיות בשלום, לצידכם או בלעדיכם, לא ממש משנה לי. אבל עד שהחינוך לשנאה בבתי ספריכם יפסק, עד שההסתה להשמדת המדינה היהודית מצידם של אינטלקטואלים ערבים רהוטים (ע"ע אחמד טיבי, והזונה הפרובוקטיבית והשקרנית, חנין זועבי) וכל עוד נמשך ה"מאבק" המזוין באזרחי עוטף עזה, אין על מה לדבר. תישארו תקועים בגטאות שלכם מעבר לגדר ההפרדה, ונמשיך לשחק חתול ועכבר עם כל נבלה שינסה לחצות.

    בינתיים, אתם מפסידים.

    שיהיה המשך שבוע נעים לכל בני האדם באשר הם.

  13. אני שמח שישנם אנשים כמוך וכמו יפים. תודה על כתבה עניינית קודם כל! ומעבר לעובדה שזה לא חדש לי הדברים שאתה כותב, העומק של השקרים שהם מפיצים הוא ברמה הזויה כל כך שזה פשוט לשבת ולצחוק כל היום.
    יאללה מחלקים ויזה לפלסטין! מי בא?? ;]

  14. אתה גדול , אני מצדיע לך , הוכחת שוב שכול הקייס הערבי עומד על עבודת שקר סיזיפית ויום יומית ולכן מטבע העולם סופו ליפול והאמת הגדולה של עם ישראל תעמוד ללא כל מאמץ . בהזדמנות זאת נצטרך לברור מוץ מתבן . ערבים טובים ואוהבי ישראל סבבה , וכול השאר החוצה בבעיטה לפנים !

  15. השאלה היחידה הרלונטית : בהינתן עוד מרד ערבי / התקוממות / אינטיפדת ערביי א"י – האם נסיים סוף סוף את הסאגה בטרסנפר או נמשוך את הסיפור עוד מאה שנה ?
    (מי שחושש לענף הבניה – יש 10 מליון סינים (בלבד) שמתים לבוא ולבנות את א"י .)

  16. 1. איפה ראית שאני "מתעלם באכזריות"? אכן גם ליהודים יש קשר גנטי לאזור. הייתה טעות במאמר ותיקנתי אותה.

    2. ברור שהכנסת היא אורגן של המדינה. אבל תפקידה הוא לייצג את האזרחים, לא את המדינה. דוגמה לחבר פרלמנט שרוצה לפרק את המדינה שלו? בא נתחיל עם 54 דוגמאות. תגיד לי אם אתה צריך עוד: https://en.wikipedia.org/wiki/Parti_Quebecois

    להתווכח עם ימנים זה כל כך מביך. לא יודע למה אני ממשיך לעשות את זה…

    1. 1. אז לפלסטינים יש קשר למזה"ת, וליהודים יש (מה שהפלסטינים נוטים להכחיש). באמת חידוש גדול. ולומר "עמים שישבו פה" (מה זה 'פה'?) זה תיקון טעות. אה, כן. באמת.
      2. מפלגה בדלנית זה דבר אחד, מפלגה שדורשת לפרק את המדינה ולהחרים אותה זה דבר אחר. תגיד לי אם יש לך עוד בעיות בהבנת הנקרא ונסביר לך.

      להתווכח עם שמאלנים שהם גם מתנשאים אינטלקטואלית וגם, נאמר בעדינות, לא מגדלור אינטלקטואלי בעצמם, זה זה ממש מביך. באמת, למה אני ממשיך?

      אה, כן, אני יודע. כדי שהשקר לא יחגוג באין תגובה.

    2. וואלה, מצאתי דוגמה מצויינת: מלחמת האזרחים האמריקאית. הדרום רצה לפרק את המדינה (זכותו, לפי סוסו), והצפון היה מוכן להילחם כדי למנוע את זה (לינקולן הפאשיסט הזה, מלחמה מיותרת בשם שלמות המדינה?)

    3. בנוסף, לא מיותר להזכיר שטענת בעבר גם שטויות כגון "(תוך התעלמות מהמחקרים הגנטיים שמראים חד-משמעית שלפלסטינים יש קשר היסטורי יותר חזק מליהודים)". לא 'גם ליהודים', אלא שלפלסטינים יש קשר היסטורי חזק יותר. אז נסגור על זה שאתה גם מתנשא וגם שקרן?

    4. אתה איש מוזר. אתה מסכים עם כל מה שאני אומר אבל בכל זאת בוחר לתקוף אותי.

      1. המאמר צחק על הדובר שקישר את הפלסטינים לכנענים. אתה הבאת ציטוט שמפריך את זה ולכן אתה מסכים איתי שהמאמר טועה. תקוף את הכותבים. מה אתה רוצה ממני?

      2. אתה מסכים איתי שיש בקנדה 54 חברי פרלמנט שרוצים לפרק את קנדה לשניים. זה כל מה שרציתי להראות: שבדמוקרטיה פרלמנטרית הפרלמנט הוא מעל המדינה ובסמכותו לשנות את המדינה כרצונו לטובת האזרחים. אתה מבין את זה והכותבים לא. תקוף אותם. מה אתה רוצה ממני?

      3. הקשר הגנטי הפלסטיני הוא אכן חזק יותר: היהודים התערבבו עם התושבים המקומיים באזורי הגלות שלהם (כפי שניתן גם לראות מהתבוננות פשוטה). זה בעיקר בולט במסלול הגנטי הנקבי. אם לפשט את זה לדוגמה: אז בעוד שאנחנו 40% עמים מקומיים עתיקים, אז הם 70%.

      ובכל מקרה, הטענה שקשרים היסטוריים מקנים זכויות נדל"ן היא מגוחכת.

    5. כנראה שהשקעת יותר מדי מאמץ בשיטה החביבה, לפי המסופר, על מי שעבר את סדנת 'אמנות הפיתוי', כלומר להתחיל בהקטנת הצד השני בתקווה שזה ישפר את מצבך, וכך נמנעת מכל מיני דברים קטנים כמו מאמץ בהבנת הנקרא.
      אז נסביר את זה לאט לאט:
      1. הטענה הפלסטינית הידועה איננה "יש לנו קצת קשר לכנענים, וגם לטורקים, וגם ליהודים וגם ללבנונים ולארמנים ולאיראנים, כלומר אנחנו גם מהמזרח התיכון". היא הטענה, "אנחנו היורשים החוקיים, כי אנחנו היינו כאן תמיד, ואנחנו צאצאי הכנענים ומי שלא תרצו שישבו פה". אז הציטוט הזה מראה שהטענה מגוחכת. והוא גם מראה שהשימוש שלך ב'גנטיקה הפלסטינית' מגוחך לגמרי; המחקר הנ"ל מראה שהיהודים, כמו הפלסטינים וכמו עוד אחרים, הם מהמזה"ת. מזה אף יהודי לא ממש אמור להתרגש; מקסימום מכחישי הקשר היהודי לארץ (כמו אחד, סוסו).
      2. הם לא מבקשים לבטל את קנדה וגם לא קוראים להחרים אותה. הם יותר מקבילים לחברי הכנסת שדורשים לחלק את ירושלים, והיו מקבילים לחברי הכנסת הערבים לו אלה האחרונים היו נאבקים בעד זכותם להצטרף למדינה פלסטינית, ולא בעד הזכות להקים מדינה אחת שהיא פלסטינית בלי יהודים ומדינה נוספת שהיא לא יהודית, או מדינה אחת שאיננה ישראל.
      לשיטתך, כמובן, גם סעיף "בגידה" לא יכול להיות קיים: הרי כל מי שייאשם בבגידה, יטען שהוא אולי בגד במדינה, אבל פעל לטובת האזרחים, אז זה לגיטימי, ואם הוא חבר פרלמנט – בכלל, הכל סבבה.
      רק שגם חבר פרלמנט כפוף לחוק ולעקרונות של ייסוד המדינה. אם הוא רוצה לשנות את החוקים, יתכבד וישיג רוב. אם הוא מתכוון להיות חתרן כי הוא יודע שהוא *לא* ישיג את השינוי, במיוחד בגלל שהוא יודע היטב שרוב האזרחים יראו את פעולותיו כמכוונות נגדם – אז ממש לא.
      ולסיכום, שוב: במלחמת האזרחים האמריקאית אתה בצד של מדינות הדרום ולינקולן בצד של 'שאר הכותבים'.
      3. רק שכמובן, אתה שוכח להכניס את ההגירות ומניח את ההנחה המופרכת לגמרי שהפלסטינים היו ישות סטטית שישבה פה מאז ומתמיד, ולא, למשל, אוסף שהתקבץ לפה במהלך הדורות, חלקו בדורות האחרונים בלבד (עוד ציטוט מאותו מחקר:

      Palestinians are close to Egyptians, Lebanese, Iranians,
      Cretans, Macedonians and Sardinians, and also to
      Algerians, Spaniards, French, Italians and Basque. כולם, כידוע, תושבי הארץ הזו מאז ומעולם…). וכמובן, די ברור שהיהודים שמרו על אחידות הרבה יותר מאשר כל עם מזרח תיכוני אחר. הייתה להם איזו דת משותפת שבד"כ הבטיחה את זה, בזכות בידול מהאחרים.

      ובכל מקרה, הטענה כמסתבר היא מגוחכת רק בקשר ליהודים, כי ביחס לערבים – פתאום כל מצרי שבילה שנתיים בארץ הופך פליט עם זכויות היסטוריות מאז ומתמיד, וכל שטח שתצלומי אויר מראים אותו כיבש ולא-מעובד הופך לנחלת אבות אבות אבותיו.

    6. וכסיוע לקוראים שמניחים ש"הטענה שקשרים היסטוריים מקנים זכויות נדל"ן היא מגוחכת" (וגם לאותם קוראים שלא יודעים להבדיל בין לאום לפרוייקט בניה פרטי),
      קטע מהצהרת חבר הלאומים מיולי 1922, זו שכוננה את המנדט הבריטי:
      "הואיל ומעצמות 'בנות הברית' העיקריות הסכימו גם, שהממונה (המנדטורי) יהיה אחראי למתן תוקף להצהרה, שניתנה לראשונה ביום 2 בנובמבר 1917על ידי ממשלת הוד מלכותו, מלך בריטניה, ואושרה על ידי מעצמות הברית הנ"ל, לטובת יסוד בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה, וזה הובן והוסכם באופן ברור שלא ייעשה דבר העלול לפגוע בזכויותיהןהאזרחיות והדתיות של העדות הבלתי יהודיות הקיימות בפלשתינה, או בזכויותיהם ובמעמדם הפוליטי מהם נהנים יהודים בכל ארץ אחרת;
      הואיל ובכך ניתנה הכרה לקשר ההיסטורי של העם היהודי לפלשתינה, [ולהנחת] יסודות עבור בנייה מחדש של הבית הלאומי שלהם בארץ הזו"

    7. 1. לא אדוני. אל תמציא טענות שלא נאמרו. במאמר כתוב (בהגחכה): "המזכ"ל המלומד הסביר ליושבים בקהל כי שורשיו של העם הפלסטיני נמצאים אצל הכנענים שישבו כאן בארץ". אתה הבאת את הציטוט "Jews and Palestinians came from the ancient Canaanites".
      המאמר טועה. אתה ואני צודקים.

      2. מישהו אחר יכול לטעון שלפרק מדינה לשתיים זה הרבה יותר גרוע מלקרוא להחרים אותה. זה לא באמת מענין. הטיעון היחיד שלי הוא שהפרלמנט הוא הריבון והוא עליון למדינה. הכותבים לא מבינים את זה, וזה מה שתיקנתי. אתה (כנראה?) מבין את זה.

      2א. אדם שפועל בצורה לא חוקית נגד המדינה הוא "בוגד". לא פרלמנטר שפועל בכלים החוקיים (הכוללים את המנדט של הפרלמנט לפרק את המדינה).

      2ב. מה זה "להשיג רוב"? זה מה שפלרמנטר עושה – מציג את דעותיו ומנסה לשכנע אנשים. זה מה שקרה בכנס הזה. הכל לגיטימי.

      3. כאן אתה פשוט טועה. הפלסטינים מראים שונות גנטית גבוהה מהעמים בסביבה. ברור שלא הייתה הפרדה מלאה, אבל היא כן גבוהה מזו של היהודים. זה הכל.

      4. למקרה שזה לא ברור: הצהרות בלפור וסן-רמו הן מעשים קולוניאליסטים. למדינות זרות אין שום זכות להחליט על מבנה המשטר פה רק בגלל שניצחו באיזו מלחמה. לצטט אותם רק מחזק את הטענה שהציונות היא תנועה קולוניאליסטית, ולא תנועה לאומית. הייתי ממליץ לך להמנע מלהסתמך על הבריטים כהצדקה לזכויותיך פה.

    8. 1. אני ואתה יודעים במה מדובר, אתה בוחר להעמיד פנים שאתה לא מבין. תיהנה.

      2. אתה לא מבין שליכולתו של פרלמנט יש מגבלות וחבר פרלמנט שעובר על חוקף, יחטוף.

      2א. כמו כן, חבר פרלמנט שמנסה לגרום שלא בכלים פרלמנטריים לפגיעה במדינתו, הוא לא דווקא 'פועל בכלים הלגיטימיים' (ד"ש לעזמי בשארה), אם כי הסיבה לחסינות פרלמנטרית היא טובה מאוד. כמו-כן, לפי החוקים, די באמירות שלו כדי למנוע ממנו להתמודד – לו רק יתחשק לבג"ץ שלא למנוע אכיפת החוק בעניין.

      2ב. כן כן, פרלמנטר ערבי שקורא בכנס שנעשה כל מאמץ להדיר ממנו יהודים לפגיעה במדינה (ולפירוקה), הוא מנסה להשיג רוב. השתכנעתי!

      2ג. וכמובן, לינקולן היה פושע ולא הבין את מה שתיקנת. מדינות הדרום צדקו.

      3. אני די משוכנע שקראתי את המחקר אליו הפניתי. האם אתה טרחת לקרוא אותו? או שמא פשוט החלטת על התוצאות ואז עשית צ'ריפיקינג? ושמא אתה גם טוען שהפלסטינים הקימו את בית המקדש הראשון והשני, או שהם לא התקיימו בכלל, והמרד היהודי נגד הרומאים היה מרד פלסטיני?

      4. אהה, הבנתי. זכות היסטורית היא לא לגיטימית, הצהרת בלפור וסן רמו הן לא לגיטימיות, וגם החלטת האו"ם (שגם היא לא הכירה עם פלסטיני) כנראה לא לגיטימית. אז רגע, אני רק רוצה להיות ברור: האם לדעתך יש סיבה לגיטימית ליהודים להיות בארץ הזו? האם אתה מקבל את דעת אש"ף שכל מי שהגיע לכאן אחרי הצהרת בלפור צריך לחזור לאירופהלצפון אפריקהלכל מקום שאיננו פה (אלא אם הוא מסתנן מאפריקה, אז כנראה מותר לו להישאר?)? או אולי כשאתה "ממליץ להימנע" מלהסתמך על דבר זה או אחר, אתה פשוט רוצה לומר "ליהודים אין שום זכויות, עופו מפלסטינה?"

      4א. בנוסף, כמובן שלפלסטינים אין שום זכות. לא היסטורית, ולא מבחינת גופים קולוניאליסטיים כמו האו"ם, ובטח לא מבחינת רעיון מערבי כמו 'הגדרה עצמית', רעיון שזר למזרח התיכון. והבה לא נשכח שאחת הסיבות להפסד של היישוב הערבי במלחמת העצמאות הייתה שערביי שכם לא חלמו לבוא לעזרת ערביי ג'נין, ושניהם יחד חשבו שהצרות של ערביי יפו וחיפה הם עניין שערביי יפו וחיפה צריכים לפתור בעצמם, בלי שערביי שכם יבואו לעזור להם. אז לאור העובדה שאחד העקרונות שנורא יעילים במזה"ת הוא שהחזק שולט, לכאורה די בזה שהפלסטינים הובסו כדי לשלול את זכותם, לא?
      4ב. וגם מבחינה לוגית, המשפט "לצטט אותם רק מחזק את הטענה שהציונות היא תנועה קולוניאליסטית, ולא תנועה לאומית" הוא משפט חסר הגיון שלא מבדיל בין בעלי ברית למהות.

    9. אתה אדם שלא ניתן לשכנוע בלי קשר לכמות העדויות ועצמת הטיעונים שמציגים בפניך. אני פורש. שיהיה בהצלחה.

    10. 🙂
      אני חושב שהתגובה ההולמת, ברוח הצעותיך, היא להמליץ לך להימנע מתגובות כמו האחרונה. הן עלולות ליצור את הרושם שאתה סתם דמגוג מתחמק, שמנסה לברוח מדיון שהוא כושל בו בעזרת אחד הטריקים העלובים ביותר המוכרים.

    11. מדינות הדרום באמת צדקו, הן לפי החוקה האמריקאית של זמנן והן לפי כללי הצדק הטבעי. אבל מה זה שייך?

    12. לא, ודאי שאין מוסכמה שהן צדקו לפי החוקה, ו'כללי הצדק הטבעי' הם כמובן כיסוי ל'מה שמתחשק לי ברגע נתון'. אני חושב שזה די מש"ל שמסביר את עצמו.

  17. FACEPALM.
    פרובוקטור much?
    אני ימני אבל תגובות כאלו מעלות בי מחשבות על שמפניה.