יועצים ללא גבולות

אופס! כדאי שמישהו יעדכן את "גורם הממשל הבכיר" בבית הלבן שלסעודיה אין גבול עם סוריה, וכדאי שיעשה זאת לפני שאובמה שולח את המטוסים.

"גורם ממשל בכיר" בבית הלבן זקוק בדחיפות לשיעור גיאוגרפיה. וכדאי שיעשה זאת מהר, לפני שהנשיא אובמה שולח את המטוסים

באיזשהו מקום, קצת נמאס לדבר על מדיניות החוץ הכושלת של אובמה. נמאס מהיעדר האסטרטגיה, מקוצר הראייה, מחוסר ההבנה מאובדן ההובלה; ובעיקר נמאס מכך שכל המרכיבים הללו רק מערערים עוד יותר את המזרח-התיכון. את המחיר אנחנו נשלם לפני ארה"ב. זה בטוח.

אז הפעם, במקום לדבר על המדיניות של אובמה, נזרוק מילה דווקא על האנשים שתורמים לעיצובה. קצת לפני "נאום המלחמה הגדול" של אובמה  (ד', 10.9), נערכה בבית הלבן שיחת הכנה לעיתונאים. שימו לב מה אמר "גורם ממשל בכיר", כך על-פי הפרוטוקולים של הבית הלבן:

"לדעתי דאע"ש הפכו זה מכבר לאיום "מגלוון" סביב הפרטנרים הסוניים באזור. הם רואים אותו כאיום קיומי עבורם. לערב הסעודית יש גבול נרחב עם סוריה. הירדנים חווים את השפעתו המערערת של זרם מיליוני הפליטים מהעימות הסורי, ומודאגים עמוקות מדאע"ש, שהצהירו על כך ששאיפותיהם אינן מוגבלות לסוריה או עיראק, אלא להרחיב את גבולם באזור".

נכון שבאו 'האביב הערבי' ודאע"ש וטלטלו קצת את יצירת האומנות המנדטורית של בריטניה וצרפת, אך לא עד כדי כך שגבולה של סעודיה נמתח עד סוריה. לטובת הקורא המבולבל, היועצים הבכירים והעולם החופשי כולו, הרינו מצרפים להלן מפה. אנא קראו בתשומת לב:

מתוך גוגל מפות
מתוך גוגל מפות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. לא חלילה שאני מפקפק… אבל יש לך מקור באנגלית? אני לא מוצא אזכור לזה בגוגל

    1. לחץ על ההיפר קישור במילה "פרוטוקולים". שם תמצא את הציטוט המדובר.

  2. כדי למצא את הציטוט – חפשו בדף
    Saudi Arabia has an extensive border with Syria

  3. יכול להיות שהוא התכוון שיש לערב הסעוגית גבול עם המדינה האסלמית של עיראק וסוריה ונפלט לו בטעות סוריה
    יש כל כך הרבה טעויות לדוברי הממשל וכל שבוע יוצאים אנשי ממשל אובמה שונים וסותרים אחד את השני בצורה כל כך מצחיקה שחבל להתפס לענין הזה שיכול להיות שהוא סתם טעות דיבור.