כשהתקשורת לוחצת, השר מתקפל

משרד החינוך ביטל תכנית סיור של תלמידים, בעקבות פניות התקשורת. התלמידים זועמים: "לא יכול להיות שמשרד החינוך נכנע ללחצים פוליטיים".

לא עומד בלחץ. השר פירון. צילום: פלאש90

הטלפון שצלצל אתמול בערב היה הפתעה גמורה. "מתקשרים אליי מחדר המצב של משרד החינוך, ומודיעים לי שהם נאלצים לבטל טיול שתוכנן להתקיים היום בקבר יוסף בשכם". מספר ל'מידה' הרב מלאכי קופמן, ראש הישיבה התיכונית במושב שדה יעקב, שתלמידיו היו אמורים להשתתף בסיור שהקיף כ-500 תלמידים מכמה מוסדות ברחבי הארץ. אך מפתיעה יותר הייתה הסיבה: "הם הסבירו לי שבעקבות פנייה של ערוץ 2 הוחלט להורות על ביטול הסיור, למרות שהכל כבר תוכנן ואושר על ידי המשרד וגורמי הביטחון".

לדבריו, ההחלטה הותירה את התלמידים ונבוכים: "ההחלטה הזאת הוציאה להם את החשק לצאת לסיור הם מבואסים לגמרי ומאוד מתוסכלים מזה. חלקם נרשמו ובאו ולחצו רק בגלל ההזדמנות החד פעמית הזו. מצער לדעת שמשרד החינוך מושפע כל כך מלחצים פוליטיים".

התלמידים, שדבר הביטול נודע להם רק היום בבוקר, פנו במכתב נרגש לשר החינוך פירון, בתקווה שיוכל לשנות את הגזירה: "ההחלטה בביטול הביקור בקבר יוסף מהווה אמירה פוליטית שקבר יוסף הוא לא שלנו באופן חוקי. אם נאסרת העלייה לקבר בצורה רשמית על ידי אחד ממשרדי הממשלה יש בזה אמירה פוליטית שאין לנו הזכות לעלות לקבר יוסף". כתבו התלמידים, וסיימו בתפילה משלהם: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה מהרב לגלות נכונות ואמפתיה ולאפשר לנו לעלות לקבר בכדי להתפלל ולהגיד סליחות כמו שאפשר לעשות במערת המכפלה, קבר רבי שמעון בר יוחאי, קבר רבי עקיבא ועוד מקומות קדושים בארצנו".

שר החינוך לא השיב לפנייתם, אך התלמידים לא אמרו נואש. מבשר חר"ן, תלמיד כיתה יא בישיבה, השיג את מספר הטלפון של השר, ופנה אליו אישית. אך גם הפעם המאמצים העלו חרס: "השר פירון לא נתן לי תשובה ברורה. הוא אמר שהוא עסוק בתקציב והוא לא יכול לטפל בזה כרגע. וניתק", מספר חר"ן ל'מידה'.

לדבריו, הפרשה מדיפה ריח פוליטי מוזר: "לא יכול להיות שמשרד החינוך נכנע ללחצים פוליטיים. זה כבר אושר על ידי כולם. פתאום ערוץ 2 קופץ עם טענה ומשרד החינוך בורח. הייתי שמח אם שר החינוך היה מסביר למה הוא החליט לבטל את הטיול. אני מקווה שהוא לא התקפל על רקע לחצים תקשורתיים".

ממשרד החינוך ומהשר פירון לא התקבלה תגובה.

מועד מתיישבי השומרון נמסר: ״מדובר בהחלטה מבישה של שר החינוך שי פירון, אשר מונע הנחלת מורשת ישראל מתלמידים. על אף שצהל אחראי לבטחון המבקרים באתר מצא לנכון השר להכנע לאלו שהנחלת שורשים יהודיים הינה לצנינים בעיניהם ובכך משרת בעצם את האינטרסים הפוליטיים של השמאל הישראלי. באתר זה שמידי חודש פוקדים אותו אלפי אזרחים באחריות צהל הינו אתר שגם תלמידים יכולים להגיע אליו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. לא צויין בכתבה למה ערוץ 2 טען שיש לבטל את הטיול. אשמח אם זה יתעדכן 🙂

  2. אל לנו לשכוח שאין להכפיש אדם עד היוודע המקרה לכל סעיפיו [מה גם שלא נשמע הגיוני בעליל ששר החינוך מקבל החלטה על כל אישור לסיור ויש הרבה כאלה] ובמיוחד לפני יום כיפור שכידוע עוונות בין אדם לחבירו אין יום הכיפורים מכפר. ואבקש להתנצל בשם כל המכפישים למיניהם, בפני כבוד הרב השר שי פירון ומי יתן ויסלח, ובעזרת השם ניכנס ליום הכיפורים מנוקים מכל עוון. גמר חתימה טובה

  3. אני אחד מאותם נערים שפירסם את הכתבה.
    שאלתם למה ערוץ 2 רצה לבטל אז הנה התשובות:
    אתמול בערב היו אמורים להיכנס 10 אוטובוסים הישיבה שלנו קיבלה אישור להכניס 6 מתוכם מה שאומר שהיו אמורים להיכנס קרוב ל500 תלמידים. אבל מספר הרם מצומצם מאוד החליט שזה מסוכן שהילדים שלהם יכנסו והחליטו לפנות לערוץ 2 ומשם הכל כבר ידוע..
    תתבייש מר שי פירון

  4. חבר׳ה שחררו זה בחו״ל(מדינת אויב)
    לא רוצה לשלם בכספי אל סיורי קודש לשהידים הקטנים שלכם