אמסטרדם 2014: בתי-ספר יהודיים תחת שמירה

עוזבים לאמסטרדם? כדאי שתחשבו פעמיים. שוטרים חמושים הוצבו בחודש האחרון מחוץ לשלשה בתי ספר יהודיים בעיר, כמענה ל"התפתחויות חברתיות".

עוזבים לאמסטרדם? כדאי שתחשבו פעמיים • שוטרים חמושים הוצבו בחודש האחרון מחוץ לשלשה בתי ספר יהודיים בעיר, כמענה ל"התפתחויות חברתיות"

Motorpolitie
יצילו את היהדות בהולנד? שוטרים הולנדים. צילום: Frans Meijer, http://www.stervanwalcheren.nl

"אנחנו לא רוצים לגרום לפניקה", אומר השוטר הצבאי ליוטנט רוברט קלמר. בימים אלה מוצב כוח בפיקודו מחוץ לבתי-הספר היהודיים, כדי לאבטח את כניסת ויציאת התלמידים. "אין איום קונקרטי כרגע" הוא מסביר, "השמירה הזו קשורה להתפתחויות חברתיות. זהו פשוט צעד הרתעתי".

"ההתפתחויות החברתיות" מהוות סיבה לדאגה, ולא בכדי. על-פי כתבה ב'אמסטרדם הראלד',  צעד זה הגיע בעקבות קיץ סוער במיוחד, במהלכו ידעה העיר הפגנות אלימות וקיצוניות נגד מבצע 'צוק איתן', שבחלקן תועדה הצדעה נאצית במועל-יד.

בהאג, הפגנות של תומכי דאע"ש לוו בקריאות "מוות ליהודים" בערבית, והדוברים בהפגנות אלו דרשו פעולות נקם נגד "הציונים הארורים". רק בשבוע שעבר, התגלתה כתובת "מוות ליהודים" על קיר בית-ספר יסודי בפרבר של האג, ועל בית סמוך נכתב: "דאע"ש, כל היהודים ימותו".

מזה זמן מה, האנטישמיות בהולנד נמצאת במגמת עלייה. כפי שדווח ב'מידה', יותר ויותר יהודים במדינה מסירים את המזוזות מבתיהם מחשש לפגיעה אנטישמית, ואנשי עסקים יהודיים שוכרים מאבטחים אישיים. מי שהרגיש זאת על בשרו הוא הרב הראשי של הולנד, בנימין ג'ייקובס, שביתו הותקף באבנים בתחילת המבצע בקיץ. "המסר ברור", הוא אמר. "כנראה שאני יותר מדי פרו-ישראלי, אני יהודי ואני הרב הראשי. יהיה זה ילדותי לא לראות את הקשר בין הדברים".

למרות שאין הרבה נתונים על המגמות האנטישמיות במדינה, מעט הסקרים שבנמצא מעידים על עומק הסנטימנט האנטישמי. כך למשל, מחקר שנערך ב-2011 על-ידיי אוניברסיטת בילפלד, מצא כי יותר מ-38 אחוזים מאוכלוסיית הולנד מעל גיל 16 מסכימים עם הטענה השקרית לפיה ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים.

ומה מציעים ראשי המדינה? בספרו 'דעיכה: יהודים בהולנד חסרת הכיוון', מצטט חוקר האנטישמיות מנפרד גרסטנפלד את ראש המפלגה הליברלית בהולנד, פריץ בולקשטיין, שייעץ ליהודים לעזוב את הולנד לאמריקה או ישראל. זאת, מכיוון שישנם כל-כך הרבה צעירים מוסלמים בהולנד ש"לא השתלבו בחברה ועלולים לעשות הרבה צרות ליהודים". מסתבר שזו עצה לא רעה בכלל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. הולנד מלאה במהגרים, רובם מוסלמים.
    זו בעיה קשה להולנדים כאשר בינתיים רק חלק קטן מהם מודעים להיקפה או למשמעויות שלה.
    כבר עכשיו ברוטרדם נולדים כל שנה יותר ילדים להורים שנולדו מחוץ להולנד, מאשר ילדים להורים שנולדו בהולנד. פצצה מתקתקת שפיצוצה קרוב מאוד!

  2. זה מצחיק, בישראל אין בית ספר יהודי ללא שמירה, רק הקיץ שלושה נערים נחטפו ונרצחו בדרכם מבית הספר, אם יש מקום בעולם שאלימות נגד יהודים יכולה לשמש כתירוץ להגירה ממנו זה ישראל.