היודנריין של מרצ

ח"כים של מרצ יצאו הבוקר למזרח ירושלים להתנגד לרכישת בתים על-ידי יהודים. בדרך הם רומסים את זכות הקניין ומביעים תמיכה בסיכון חייהם של פלסטינים ומתנחלים כאחד.

מפנים מבטם מהמציאות; חברי הכנסת של מרצ במזרח ירושלים. צילום מסך מדף הפייסבוק של ניצן הורוביץ

אם יש דבר מגוחך יותר מיהודי שהולך להתרפס לפני הפריץ שרודה בו, זה יהודי שהולך להתרפס לפני הפוגרומיסט שמתעמר בו. התנהלותם של חברי מפלגת מרצ הגיעה היום למצב שבו קשה לבחור אם לתאר אותה כאבסורדית או פשוט מביכה. אופציה ג': כל התשובות נכונות.

הבוקר התחיל כמו עוד יום של חולין באטמוספירת הפייסבוק: יותם זמרי כותב בדיחות על זארה, באתר 'וואלה!' הזמינו אותי לצפות ב"תמונת השדיים שגרמה ליותר מ-500 תאונות דרכים" (אמיתי לגמרי) ו'הארץ' כהרגלו מתאונן ומתלונן על מעלליה של הח"כית הזדונית איילת שקד. אולם במהרה השגרה הופרעה בזעקות שבר: פעם נוספת נעשה עוול נורא לקוזאק הפלסטיני הנגזל. מה הפעם? בקול תרועה רמה הודיעו חברי מרצ כי יצאו למזרח ירושלים לתמוך בתושביה הערביים של שכונת סילוואן במאבקם ההירואי נגד המתנחלים השטניים, שמאיימים לייהד את ירושלים. געוואלד!

כשקוראים את הדברים שכתבו ח"כ מיכל רוזין, ניצן הורוביץ ותמר זנדברג אי-אפשר שלא להתפעל. בכל פעם הם מוצאים דרך יצירתית חדשה לעוות את המציאות. כך למשל כתבה רוזין על "מבצעי ההתגנבות הליליים של המתנחלים, בחסות עמותות הימין. לא נשתוק", הכריזה בדרמטיות, "בזמן שמיעוט קיצוני קובע עובדות בשטח ומבעיר בכוונה תחילה את מרקם היחסים העדין בין יהודים לערבים בירושלים". מעניין אם היא חוזרת למקום משכנה ברכבת הקלה. שמעתי שיש שם כמה "אלמונים צעירים" שיכולים להסביר לה מיהו בדיוק הגורם ש"מבעיר בכוונה תחילה", אבל לא את "מרקם היחסים" אלא חפצים ואנשים מוחשיים.

למרות שהבתים במזרח העיר נקנו כדת וכדין, רוזין וחבריה למפלגה שמציירת עצמה כליברלית מפגינים זלזול מוחלט בזכות הקניין. של יהודים, כמובן. "גניבה לאור יום", קרא לזה ח"כ הורוביץ בדף הפייסבוק שלו, לא פחות. כשחברי העיר לה על כך, ענתה לו רוזין את התשובה המדהימה הבאה: "למה עשו את זה באמצעות עמותות, דרך חברות קש ובאישון לילה? אין טעם להיתמם, המהלך הזה הוא פוליטי  ואידיאולוגי ומטרתו לייהד את השכונה…". ובכן, כן, גברת רוזין, אין שום פגם במטרה לייהד את מזרח ירושלים על-ידי רכישת בתים. יש פגם באנשים שרוצחים את המוכרים ויש פגם עוד יותר גדול בחברי כנסת בישראל שתומכים באותם רוצחים.

אז מי מיתמם פה? גברת זכויות אדם מעדיפה להתעלם ממש-לא-באלגנטיות מן העובדה שערבי שמוכר בית ליהודי במזרח העיר ימצא את עצמו בכלא הפלסטיני במקרה הטוב, ומתחת לאדמה – אדמה בבעלות פלסטינית מלאה, כמובן – במקרה הרע. שימו לב לדברים שאמר הפרטנר עבאס ביום שני האחרון: על-פי דיווח באתר ה'טיימס אוף איזראל', סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא פרסמה כי אבו מאזן הודיע שידון לעבודות פרך "כל מי שיעביר, ישכיר או ימכור אדמה למדינת אויב או לאחד מנתיניה", בהתאם לסעיף בחוק הירדני שחל ברשות הפלסטינית. קשה לי להאמין שמי מקוראי מאמר זה מפספס את המשמעות של "מדינת אויב" בהקשר הנוכחי. אולי יואילו בטובם אנשי "מפלגת השמאל של ישראל" לענות על השאלה – מה יקרה לערבי שיהיה מוכן למכור דירה ליהודי? עמותות הימין הזדוניות, מסתבר, דואגות לחיי הפלסטיני יותר מאבירי הזכויות. כמה מפתיע.

השאלה השנייה שצריכה להישאל היא: מדוע אותם יהודים מתגנבים "באישון לילה" לבתים שנרכשו כדין? בפעם האחרונה שבדקתי, רכישה שנעשתה ממניעים פוליטיים ואידיאולוגיים אינה עבירה ועונשה אינו מוות. האם ח"כי מרצ היו מעדיפים שהיהודים יבואו באמצע היום ויסכנו את חייהם נוכח מטר של אבנים ובקבוקי תבערה? או שמא הם באמת חושבים שהשכנים החדשים היו מתקבלים עם קהווה ובקלאווה? לכם אולי התשובה ברורה, אבל בעצם, לאור הדברים שנכתבו לעיל, אין לדעת איזו תשובה עלולה החבורה הזו לנפק.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. צריך לזכור איך הפכה מזרח העיר ל"ערבית" לפני מלחמת העצמאות היה רב יהודי במזרח העיר.
    הכנופיות הערביות בסיוע הכובש הירדני דאגו לגרש את
    .היהודים ולהרוס את בתי הכנסת
    זה היה גזל אמיתי לאור יום. לא עמותות שקונות בתים אלא צבא המשתמש ברוביו ופצצותיו ליצירת עובדות בשטח.

  2. מר"צ פשוט חבורה של אוטו-אנטישמים. אין הסבר אחר לשנאה הגזענית שלהם לכל יהודי שבחר לחיות מעבר לקווי הפסקת האש מ48.

  3. לאריק גרינשטיין היקר!

    ראשית השימוש הנלוז שלך ברמיזה שחברי מרצ הם נאצים רק מוכיחה את רמתך הירודה ככותב ולכן אתה בלוגר עלוב ולא יותר. שנית ולעניינו אם נדבר על העובדות בג"צ קבע יותר מפעם אחת שרבים מהבתים שנקנו על ידי עמותת אלע"ד נקנו שלא כחוק לאחר איומים וזיוף של חתימות ומסמכים. דבר שני יש טעם לפגם כאשר עמותה קונה בית ומאפשרת להכניס לתוכו אנשים ומשלמת להם 500 שקלים ליום על מנת שישמרו על הבית עד שימצאו אנשים שיהיו מוכנים לגור בבית בלי לשלם כסף ובלי לשלם דבר. וכעת אתן לך דוגמא שאולי תכניס למוח הקש שלך קצת הגיון ותסביר לך מדוע זה מהלך לא חוקי. נניח שרכשת דירה בבניין. רכשת את הדירה ממיטב כספך במטרה ליצור איכות חיים טובה לך ולבני משפחתך ולפתע מגיעה עמותה חרדית ומחליטה לרכוש את כל הבניין. אתה לא רוצה לגור בבניין של חרדים אתה אדם חילוני ומעוניין להמשיך ולחיות את חייך ואת אורח חייך אך את כל הדירות בבניין רכשו חרדים במטרה להפוך את הבניין ואת השכונה לחרדית.. האם זה הוגן בעינייך?הרי יש פה את כוחות השוק נכון? אם חרדים ירצו הם יכולים לצורך העניין לעשות זאת מחר בכל עיר בישראל? אז נחש שוב זה לא חוקי. ואם תחשוב על זה לעומק אתה גם תבין למה אפילו אתה מסוגל אני יודע

    1. אני נדהם , בפסגת זאב רוכשים ערבים לאור היום ואף אחד לא מעלה על דעתו לזרוק עליהם אבנים, עצם מציאותם מורידה את מחיר הדירות ב – 40% הם מאוד לא נעימים ואישית הייתי מעדיף בניין עם חרדים ולא עם ערבים, שחלקם מוסטים ומסוכנים, ושוב אף אחד לא מעלה על הדעת לגרשם או להתנהג נגדם באלימות?