נוני פרץ בריקודים, סיפר אולמרט

הקלטות שולה זקן חושפת לא רק שבראשות הממשלה עמד אדם מושחת בכל הווייתו, אלא גם את בכירי המשק והעיתונאים הבכירים שנרתמו למענו

"את יודעת למה ברק ביקש את האאודי A8?". אולמרט ושולה זקן, יולי 2011. צילום: פלאש90

כעת כמה מילים על "פרדוקס הבופה". דמיינו ארוחת בוקר במלון ישראלי באילת או במסעדת "אכול כפי יכולתך" אי שם בארצות-הברית. מזנון פתוח, תבשילים, מעדנים, סלטים, לחמים, כל טוב הארץ ועוד קצת. הבנאדם מרגיש שהוא דופק את המערכת. אדם ממוצע נוטל בבופה כמויות אוכל שהיו מצילות שלושה כפרים באפריקה.

ופה בדיוק נכנס למשוואה "פרדוקס הבופה". שהרי בכדי ליהנות מהאפשרויות הבלתי מוגבלות של הבופה, אין מנוס מלהתערבב בסוג הטיפוסים שנמשכים לשלטי ניאון שמהבהבים "אכול כפי יכולתך". ואלו הרי טיפוסים שביום יום אתה לא רוצה איתם קשר. אפילו לא מגע מזדמן. הם צובאים בגסות על המזנון, דוחפים נשים זקנות שחותרות בייאוש לעבר הסלמון האפרפר. על פניהם עווית טירוף, תאוותם לפסטה במרקם דייסתי ובשר כבוש ברוטב עכור. להסתכל עליהם זה להסתכל בראי.

פרדוקס דומה עומד בפתחו של משפט שחיתות של פוליטיקאי. מחד, הנטייה הראשונית, כמעט אינסטינקטיבית, הינה לחדד עיפרון ולהצטרף ללינץ' בסגנון טרוף ככל יכולתך. עוד בטרם הסתיימה החקירה, עוד בטרם הכרעת הדין, האצבע גולשת משמורת ההדק וסוחטת בעוצמה. מצד שני, אתה רוצה להישמע גם לקול הנונקונפורמיסטי המפעם בך, הספקן, זה שחש באי נוחות עם צדקנים, טהרנים ומתקני עולם שעיניהם בוערות מאידיאליזם והפרעת אישיות.

והנה כעת מוטל על הצלחת, אולמרט. כמו סטייק עסיסי ומיושן ולצדו פירה זקן ברוטב דלוח של עדת מדינה. ההר על הצלחת גובה, אתה מרים את הראש ופוגש את כל הקלישאות הזועמות יורות מהרתק. אבל ברשותכם, נעזוב את הכסף והשחיתות ונתמקד בקלטות שהתפרסמו בערב שישי בערוץ 10 משום שמתוכם פורצת אמת מבהילה.

אולמרט: את יודעת שברק ביקש את האאודי A8 , את יודעת למה?

זקן: נו?

אולמרט: כי לי יש אאודי, 12 צילינדרים, שישה ליטרים. מכונית של חמישה טון, טנק, אבל תשמעי מכונית, טלוויזיה בפנים, טלוויזיה דיגיטלית מכל הכיוונים. המכונית יותר גדולה ממרצדס.

זקן: אאודי זה משהו.

אולמרט: הוא רק מתוך קנאה, רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי A8, אז המטורף הזה רצה. אבל הוא יגמור בבית סוהר. תזכרי מה שאני אומר לך שולה.

זקן: אני יודעת? כולם ישלמו, לא רק הוא.

אולמרט: היה אצלי ראש המוסד… כולם באים אליי… הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. אין עסקת נשק שישראל עושה. כולם מדברים על זה.

זקן: איפה הכסף?

אולמרט: הוא מחביא אותו…. בשוויץ או באיזשהו… משרד עורכי דין וכו' הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע…

(יולי 2011. אולמרט וזקן נפגשים לדון במשפט טלנסקי ו"ראשונטורס").

יש פצצה אטומית שתהרוג אותם

אז קודם כל, אם יש אמת בטענות אולמרט הרי שמדובר בפרשת השחיתות החמורה ביותר שהתרחשה בישראל, חמורה אף יותר מזו שבה הוא עצמו מואשם. ואני מסכים עם אלדד יניב שקרא ליועץ-המשפטי להציע לאולמרט עסקת טיעון תמורת עדות בנושא (בתנאי שיש אמת בדבריו, ואין בהם הטלת רפש של שניים השונאים זה את זה בנשמה).

אולם מעבר לשחיתות אנחנו נחשפים לסודי הסודות המבחילים של מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית. שני ראשי ממשלה שמתקנאים זה בזה בגלל מכונית אאודי. אפסים. המזרח התיכון בוער, איראן על סף פצצה גרעינית, פערים חברתיים ואולמרט וברק רבים למי יש יותר גדול.

האמת הערומה, או לפחות האמת שמתגלית מתוך קלטות שולה, האמת היא שתאונה היסטורית העלתה לשלטון אדם מושחת בכל הווייתו. זו אמת מביכה על בכירי המשק שהתגייסו לסייע לאולמרט לשלם אתנן לשולה. זו אמת מביכה על עיתונאים בכירים שנזעקו על גלידת הפיסטוק והנרות של נתניהו והגנו בחירוף נפש על אולמרט המושחת בתקווה שיחזור לשלטון. זו האמת על ראש ממשלה שראש לשכתו מתייעצת עם מתקשרת לעולם הרוחות בשם אופירה. ראש לשכה שנחשפת לסודי סודות.

"את יודעת, יש שם פצצה אטומית שתהרוג אותם, כבר הורגת אותם", אומר אולמרט. "אני מרים טלפון ליעקב נאמן ואני אומר לו: 'תגיד לי יענקלה יכול להיות שלפני 11-10 שנים נתת חוות דעת… (הוא אומר לי): יש לי איזה זיכרון עמום, אבל תשמע קח את מספר הטלפון של המזכירה שלי במשרד… תוך רבע שעה זה היה במייל שלי – חוות דעת שחוקי הבחירות לא חלים על כספים שנאספו עד התאריך הקובע. המצב החוקי לא השתנה, לא השתנה עד 2006 עם פרס. לכן, מה אתם מבלבלים את המוח? אני חייב להגיד לך שנוני… אסי (שריב) אומר: אתה מכיר את נוני הוא לא מביע רגשות, הוא התחיל לרקוד בחדר; אמר גמרנו את המשפט. ניצחנו וזה, היה מאושר".

על איזה נוני מדבר אולמרט? ה-נוני? ה-נוני שאני ואתם חושבים שזה הוא? נרקוד אם כך את ריקוד הדיבה ולא ננקוב בשמו המלא אבל כן נותרה עומדת השאלה מה זה אומר על העיתונות הישראלית ערב הכוונה לחוקק חוק שמטרתו לסגור את עיתון 'ישראל היום'? אגב, נחום ברנע איש 'ידיעות אחרונות', חתן פרס ישראל לעיתונות אם לא ידעתם, לא כתב השבוע מילה על חברו השוקע בבור שקרים. לפני כמה שנים בראיון שהעניק אולמרט לכתבת סי.אן.אן כריסטיאן אמנפור הוא אמר, שאינו סומך על נתניהו בנוגע לתקיפה באיראן או בניסוחו המעורפל המתחזה לשנון: "אני מודאג כיוון שאיני זה שייקח את ההחלטה על כך, אלא מישהו אחר. עליך לסמוך באופן מלא על יכולת השיפוט של אלה שלוקחים את ההחלטה, ואת יכולה להבין מדבריי שאולי משהו באמון שלי חסר".

את האמת, הייתם קונים מאולמרט מכונית משומשת? קורקינט? טוסטר? הייתם סומכים על המילה של האיש המושחת והמשחית הזה? סומכים ידיים על ראש הממשלה שיצא למלחמת לבנון השנייה נטול שמץ רעיון כיצד לסיימה. אבל בעולם שבו אני מתגורר, עולם התקשורת, קשרו לו כתרים. אפילו במערכת הבחירות האחרונות היו כאלו שהשתעשעו ברעיון להריצו בראש מחנה השמאל מרכז.

עזבו רכב, טוסטר הייתם קונים ממנו? אולמרט מגיע לחקירה, מאי 2014. צילום: פלאש90
עזבו רכב, טוסטר הייתם קונים ממנו? אולמרט מגיע לחקירה, מאי 2014. צילום: פלאש90

סינדרום סליבן מכה כברק

רוי קליבלנד סליבן היה יערן בפארק הלאומי של וירג'יניה. שבע פעמים פגע בו ברק. ב-1942 פגע בו ברק בשעה שעמד על מגדל תצפית. ב-1969 הכה הברק בזמן שנהג ברכבו. שנה אחר כך תקף הברק כשהלך בחצר ביתו. ב-1972 בזמן ששהה בתחנת היערנים. וב-1973, סליבן פטרל ביער וחטף. ב-'74, פגע בו בזמן שבחן אתר מחנאות. ואחרון אחרון חביב, בשנת 77', נתקל בו הברק בעת שדג להנאתו בנהר המקומי. תאמרו, בשל עיסוקו המצריך עבודת שטח עלו סיכוייו להיפגע. אבל שבע פעמים? על פי הרשומות הרפואיות, מר סליבן סבל מכמה אבדות במהלך מפגשיו עם כוחו החשמלי של הטבע. ציפורניים, גבות וריסים, שיער ולבסוף גם עצבים. בעקבות התקרית הרביעית, האמין סליבן שכוח עליון רודף אחריו ומבקש להרגו. בפעם החמישית למשל, סליבן נפגע לאחר שניסה להתחבא מפני ענן שלטענתו עקב אחריו.

נאמר כך, הסטטיסטיקה לחטוף ברק שבע פעמים כרוכה בחישוב שכוחותיי המתמטיים דלים עבורו. אבל אין ספק שמדובר במספר עם הרבה מאוד אפסים כך שאי אפשר להאשים את סליבן בפרנויה בלתי מוצדקת. בסופו של דבר, הברק לא הרג את רוי סליבן. בגיל 71 הוא תקע לעצמו כדור בראש. כנראה שהוא רצה להקדים את הנוק-אאוט של היקום.

אמנם הרשומות ציינו, כי סליבן חש כי כוח על טבעי רודף אותו. אך לא זו הסיבה לכך שטרף את נפשו בכפו. לפני שנים, סיפר לי פרופסור אריה בראונשטיין מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב, שתחום מומחיותו ברקים ומיגון נגד ברקים, כי הסיבה האמיתית להתאבדותו של סליבן הייתה אהבה נכזבת. סליבן שרד שבע מכות ברק, אבל לא שרד לב שבור. עכשיו תשאלו בצדק מה קשור סליבן והברקים שפגעו בו לטקסט על אולמרט. אז ככה. א. ברק. ב. הסיום העגום. אהוד אולמרט עבר כמה וכמה משפטים בחייו, פרשיות שחיתות נקשרו בשמו והוא נחלץ בעור שיניו עד שאהבה נכזבת של מזכירה נאמנה קברה אותו קבורת חמור. לא משטרה, לא חקירות, לא פרקליטות, לא שופטים יכלו לרב מג, אלא אשה. שרשה לה פאם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. "מחנה השמאל מרכז"
    קשה לראות מה מרכזי במחנה הקיצוני הזה מלבד החלטת מיתוג של יועצי בחירות

  2. לא יודע לגבי ההתנפלות על אולמרט, נכון שהנה במקרה האינדיבידואל הנ"ל נגלה לעינינו במערומיו אבל יש ספק שלא מדובר בעיקרון העבודה של המערכת?
    גם הציבורית אבל בעיקר הפוליטית, זה גם די דטרמיניסטי ואינהרנטי שכן מי שמגיע למקומות הללו (צמרות) הם בעיקר אנשים מסוג אלפא, מובילים, ולאורך זמן ברור שיריבויות , קנאות וקטנוניות מתחילות לתפוח. מלא רק פוליטיקה, פני הדור כפני הכלב, מספיק לעבודד במשרד כדי לראות את כל הדברים הללו בזעיר אנפין.

    אותו הדבר גם בנוגע לשחיתות, כמובן שיש רמות שונות ואני לא יודע עד כמה אנשים מקבלים שוחד ישיר כמו אולמרט, אבל מספיק להסתכל על הרבה מקומות עבודה כדי לראות שכל אחד מנסה למקסם את התועלת האישית שלו בכל דרך שהיא, בייחוד אלפות.

  3. זה שאולמרט נחלץ בשלום מכל כך הרבה משפטים רק מראה שמערכת המשפט שלנו או סתם דפוקה או בעצמה מושחתת. בשני המקרים הכבוד מפוקפק מאד.

  4. האם יכול להיות שנתניהו לא ידע כלום על מעללי אולמרט וברק
    ואם ידע – מה מנע ממנו מלעצור את כל עסקאות הנשק עליהם המליץ שר הביטחון שלו
    אני מסתובבת עם תחושה קשה שנתניהו, אולמרט, ברק וליברמן מוכרים את האינטרסים של המדינה בכדי לרפד את חשבונות הבנק הסודדים שלהם
    אשמח אם אווכח שטעיתי

    1. שיטה ידועה של השמאל: לשרבב את שמו של נתניהו באופן מלאכותי לכל פרשה שלילית, כדי לקשור אותו בתת-התודעה להקשרים שליליים. האם יכול להיות שנתניהו לא ידע כלום על מעללי אולמרט וברק? האם יכול להיות שנתניהו לא ידע כלום על הפלת המטוס המלזי? האם יכול להיות שנתניהו לא ידע כלום על רצח נועה אייל? האם יכול להיות שיש משהו שלילי שנתניהו לא יודע עליו כלום?