מסע ההסתה של אבו מאזן

קריקטורות אנטישמיות, קריאה לביצוע פיגועים, עלילות דם ותמיכה כלכלית במחבלים הם רק חלק מהדרכים בהן מדרבן אבו מאזן את עמו לרצוח יהודים.

מסע ההסתה שמנוהל מטעם הרשות הפלסטינית מגיע בשבועות האחרונים לשיאים חדשים • קריקטורות אנטישמיות, קריאה לביצוע פיגועים, עלילות דם ותמיכה כלכלית ברוצחים ובמחבלים כלואים הן רק חלק מהאמצעים בהם מדרבן אבו מאזן את בני עמו לרצוח אזרחים יהודים • לתשומת לבם של אלו הרואים באבו מאזן וברשות פרטנרים לשלום

קריקטורה שפרסמה תנועת פת"ח. באדיבות: מבט לתקשורת הפלסטינית
קריקטורה שפרסמה תנועת פת"ח. באדיבות: מבט לתקשורת הפלסטינית

גל הטרור שאנו חווים בשבועות האחרונים איננו מקרי. מזה חודשים ארוכים מנהלת הרשות הפלסטינית ותנועת הפת"ח מסע הסתה שהולך ומתגבר וכולל הסתה ישירה לפיגועים, עלילות דם, קריקטורות וסרטונים אנטישמיים והפצת שקרים על פגיעה ישראלית בקודשי האסלאם וכדומה.

דוגמא אחת היא קריקטורה שהתפרסמה בעמוד הפייסבוק של תנועת הפת"ח, הנחשבת לתנועה המתונה, מראה מכונית הצבועה בצבעי הדגל הפלסטיני רודפת אחרי יהודים הנסים מפחד הפלסטינים. עמוד הפייסבוק של הפת"ח, תנועתו של אבו מאזן, היא אחד הגורמים מרכזיים במסע ההסתה הנוכחי. בימים האחרונים פרסמה התנועה קריקטורה המראה כביש שעליו כיתוב בערבית שמשמעותו "דרוס" ברקע תמונת כיפת הסלע. פוסט אחר באותו עמוד פייסבוק קרא לביצוע פיגועי דריסה: "דרוס, דרוס, איש יקר, את המתנחל הזר".

הסתה מתונה מטעם תנועת פתח". צילום באדיבות ארגון מבט לתקשורת הפלסטינית
הסתה מתונה מטעם תנועת פתח". צילום באדיבות ארגון מבט לתקשורת הפלסטינית

לפני מספר ימים התפרסם בעיתון "אל חיאת אל ג'דידה" הפלסטיני, עיתון השייך לרשות הפלסטינית ועובדיו מקבלים שכר מהרשות, קריקטורה המעודדת זריקת אבנים. בתמונה רואים אב מבוגר החובש לראשו כאפיה יושב על מדרגות עם בנו, מאחוריו מחסום משטרתי וברקע כיפת הסלע, הכותרת מציינת "ההיטהרות לפני התפילה נעשית באמצעות אבנים".
פוסט נוסף מראה את תמונתו של יאסר ערפאת צועק בזעם, הכיתוב שואל: "היהודים מטמאים את אל-אקצא, לא תזעם?"

זהו רק מקבץ קצר מהמים האחרונים, אליו חשוב להוסיף את הראיונות וההצהרות של בכירים ברשות. יועצו של אבו מאזן, סולטן אבו אל עינין, כתב על המחבל מועטז חיג'אזי לאחר ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק: "לא עלה בידי להיפגש עם אמך כדי לנשק את ידיה ואת מצחה על שנתנה לך לינוק אומץ וגבורה משדיה, ובכך הפכה אותך למהפכן שקיצר את דרכנו לחירות".

גם ראש הפת"ח בירושלים, עדנאן ר'ית, בירך לאחר ניסיון הרצח: "ניסיון ההתנקשות בחיי הרב גליק היום אינו אלא תגובה טבעית לפשעים שמבצע הכיבוש נגד העיר ותושביה. השהיד מועתז חיג'אזי, מבצע ניסיון ההתנקשות, הוא חבר תנועת פת"ח ואחד מפעיליה, אנו בתנועת פת"ח איננו מתביישים לקבל אחריות על מעשה הגבורה שהוא ביצע היום, שכן זוהי תגובה טבעית לפשעי הכיבוש נגד העיר ירושלים והמקומות הקדושים שבה."

הודעות הברכה למחבל ולמשפחות הגיעו גם מאבו מאזן עצמו, האיש שהשמאל ממשיך להתייחס אליו כאל פרטנר לשלום. זוהי לדוגמא ידיעה שהתפרסמה בעיתון הרשות:

הנשיא מחמוד עבאס הביע את כעסו וגינויו לפשע המתועב שבוצע נגד השהיד מועתז חיג'אזי, שנרצח ביום חמישי שעבר על ידי כנופיות הרצח והטרור של צבא הכיבוש הישראלי.
השהיד מועתז עלה השמיימה תוך הגנה על זכויותיו של עמנו ועל מקומותיו הקדושים. כמו כן, הוא גינה פעולה ברברית זו (הריגתו של חיג'אזי), המתווספת לפשעי הכיבוש נגד בני עמנו מאז הנכבה, וכן את המשך העוול ההיסטורי הנעשה נגדו בכל מקומות הימצאו."

לא רק ארגון הפת"ח ויו"ר הרשות, גם מנגנוני הביטחון הפלסטיני, אלו שהשמאל הישראלי מתגאה בתיאום עמם, הם חלק מגל ההסתה. ב-5 לנובמבר 14 פרסמו המנגנונים קריקטורה המראה אישה פרוצה שעל ראשה כיפת הזהב שוכבת מאחורי סורג ובריח, בצידו השני חייל ישראלי שמכנסיו מופשלות. לקריקטורה מתווסף המשפט "מסגד אל אל-אקצא נאנס".

חינוך מנגנוני הביטחון הפלסטינים לדו קיום ולאהבת האחר. צילום מסך באדיבות מבט לתקשורת הפלסטינית
חינוך מנגנוני הביטחון הפלסטינים לדו קיום ולאהבת האחר. צילום מסך באדיבות מבט לתקשורת הפלסטינית

קריקטורה אחרת שפורסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של כוחות הביטחון הפלסטיני מראה את סדר העדיפויות שמכונה "מס מולדת". במקום הראשון בפודיום הוצבה מצבה – כלומר השהיד הוא הזוכה בתחרות. במקום השני הוצב תא מאסר, כולמר האסיר המרצה את עונשו במקום השני. במקום השלישי פצוע שפניו מכוסות בכאפייה ושאצבעותיו מראות סימן V.

כשאבו מאזן צועד בדרכו של המופתי

האווירה שהרשות הפלסטינית ובכיריה מקדמים היא אווירת קרב החוזרת בדרכים שונות  על הטענה לפיה היהודים מטמאים את ירושלים, "מייהדים" אותה ומנסים להרוס את אל-אקצא ולהקים את בית מקדש. זו כמובן לא שיטה חדשה, כך בדיוק נהג חאג' אמין אל חוסייני כאשר פרצו מאורעות תרפ"ט ב-1929 בהם נרצחו 129 יהודים ונפצעו יותר מ-300.

הדוגמאות כאמור ברות מספור. בראש השנה היהודי האחרון שידרה הטלוויזיה הפלסטינית תוכנית תיעודית שהציגה יהודים מתפללים בכותל המערבי, בשעה שהקריינית הגדירה זאת כ"חטא וטומאה" והוסיפה: "הם יודעים בוודאות כי שורשינו עמוקים יותר מההיסטוריה המזויפת שלהם. אנו, ממרפסת ביתנו, משקיפים על הקדושה (האסלאמית) ועל חטא וטומאה (על רקת תמונות יהודים בכותל. ש.ו.)".

ההסתה כנגד היהודים המתפללים בכותל נמשכה גם בעמוד הפייסבוק של המשמר הנשיאותי של אבו מאזן. ביולי 2013 פורסמה קריקטורה בה רואים צעיר פלסטיני ברקע הכותל המערבי עושה עם ידיו סימן V, על הכותל דגל פלסטיני והכיתוב: "כותל אל בוראק, הנוער הפלסטיני יודע את זכויותיו".

כוחות הביטחון הפלסטינים ממשיכים לחנך לדו קיום. צילום מסך באדיבות מבט לתקשורת הפלסטינית
כוחות הביטחון הפלסטינים ממשיכים לחנך לדו קיום. צילום מסך באדיבות מבט לתקשורת הפלסטינית

באוקטובר האחרון נפרץ עוד סכר במסע ההסתה כנגד יהודים וישראלים כאשר אבו מאזן נשא נאום בו קרא מפורשת לפגיעה ביהודים בדרישה למנוע בכל דרך עליית יהודים להר הבית. את הנאום ערכה הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית ויצרה קטע וידאו הקורא לפלסטינים למנוע "בכל דרך" מיהודים להגיע להר הבית בירושלים. הטלוויזיה הפלסטינית שידרה את הקטע 19 פעמים במשך 3 ימים. וכך אמר אבו מאזן:
"אין זה מספיק שנאמר: 'ישנם אנשי ריבאט' (מאבק דתי להגנה על אדמת האסלאם). כולנו צריכים לקיים ריבאט באל-אקצא. אין זה מספיק שנאמר: 'המתנחלים הגיעו [למסגד].' הם באו ואין הם צריכים לבוא למתחם הקדוש. עלינו למנוע מהם להיכנס למתחם הקדוש בכל דרך שתהיה. זה המתחם הקדוש שלנו, זה אל-אקצא שלנו וזו הכנסייה שלנו [כנסיית הקבר]. אין להם זכות להיכנס אליהם. אין להם זכות לטמא אותם. אנחנו צריכים למנוע מהם. נעמוד בפניהם בגוף חשוף כדי לשמור על המקומות הקדושים שלנו."

כשרצח יהודים הופך למקצוע מועדף

לא רק שהרשות הפלסטינית איננה מסתפקת רק בהסתה, היא גם פועלת בצורה אקטיבית למען הרוצחים והטרוריסטים. כך למשל משלמת הרשות משכורות לאסירים הנמצאים בבתי הכלא בישראל. אסיר שנכלא לתקופה של עד 3 שנים יקבל מדי חודש סכום של 1400 ₪. אסיר שמרצה זמן מאסר של בין 10-15 שנים יקבל "משכורת" חודשית של 6000 ₪. האסירים הכבדים, אלו שנאסרו לתקופת זמן ממשוכת של 30 שנים ומעלה, ייהנו משכר של 12 אלף ₪, לכל חודש לכל תקופת מאסרם. מלבד זאת מעניקים המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית והרשות לענייני אסירים באש"ף, מענקים כספיים לאלו שלא מצאו עבודה לאחר שחרורם העומדים על כ-2000 ₪ לחודש. חלק מהאסירים מקבלים כסף גם מהחמאס ומארגונים אחרים כמו "עמותת האסיר אל-נור". כך משכורת חודשית לש טרוריסט יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים- הכל בתמורה לפגיעה ביהודים.

לפני שאנו ממהרים לקנות את הטענות לפיהם אין דרך להילחם בטרור העממי, מוטב שנזכור כי להחלטות המחבלים לקום ולרצוח יהודים קדם מסע הסתה שיטתי, תוך ידיעה של המחבלים כי הם מקנים שיפור במעמד חברתי ותועלת כלכלית למשפחותיהם. בדברים הללו ניתן להלחם בקלות וביעילות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. שהרמטכל וראש השב"כ עסוקים בעניני האגו המנופח שלהם,כך זה נראה.

  2. ניתוח מצויין, ותשובה עניינית לאמירה התמוהה של ראש השב"כ.