בזכות ישראל יש לי חג מולד שמח

בזמן שברחבי המזרח התיכון נוצרים נרצחים ומגורשים בהמוניהם, אני יודע שיש רק מקום אחד בו אוכל לחיות על פי אמונתי בשלום: מדינת ישראל.

התקווה האחרונה. נוצרים במזרח ירושלים. צילום: פלאש90

בימים אלה בהם חוגגים הנוצרים את חג המולד והשנה החדשה ניצבת בפתח, קהילות נוצריות שלמות לא יזכו לחגוג ולשמוח. המזרח התיכון וחלקים מאפריקה ממשיכים לטבוע בנהרות של דם כשמיעוטים שונים נמצאים על הכוונת של ארגוני האיסלאם הקיצוניים כגון דאע"ש, חמאס, ג'בהת א-נוסרה, בוקו-חראם, אל קאעידה, חיזבאללה ואחרים.

הנוצרים על כנסיותיהם השונות נמצאים במרכזו של רצח עם וטיהור אתני שמתבצע באופן יום יומי באמצעות מעשים מחרידים כמו אונס, צליבות, שוד, גירוש, הרס, שריפת כנסיות, המרת דת בכוח, חטיפת נזירות ורצח כמרים, ילדים, נשים ומבוגרים. בין היתר על-ידי עריפת ראשים ולעתים מול בני משפחה אחרים כשאת חלקם מותירים המחבלים חיים. מי שמצליח בורח למערב, ונותרים רק אלו שידם אינה משגת או מי שבחר להישאר באדמתו למרות הסיכונים הכרוכים בכך.

המזרח התיכון מטוהר מנוצרים הלכה למעשה. בתחילת המאה העשרים מנתה אוכלוסיית הנוצרים כ-20 אחוזים מסך אוכלוסיית האזור, ואילו כיום היא מונה כ-4 אחוזים בלבד ומגמת הירידה נמשכת. בעיראק ברחו מהמדינה מאז שנת 2000 כ-77 אחוזים מהנוצרים, בנוסף לאלפים שנרצחו וגורשו בכוח.

בסוריה, כ-450,000 נוצרים ברחו מאז החלה מלחמת האזרחים בשנת 2011, מחשש שגורלם יהיה דומה לגורל עשרות האלפים שנטבחו או גורשו בכוח.

בית-לחם, עיר הולדתו של ישוע המשיח, הייתה בעלת רוב נוצרי מובהק בתקופת שלטון ישראל. מאז שנת 1995, בה הועברה השליטה בבית-חם לרשות הפלסטינית, הנוצרים עזבו בהמוניהם, וכיום בבית-לחם וסביבותיה רק כ-15 אחוזים מהאוכלוסייה הם נוצרים, ויש הטוענים שאף פחות. גם בשאר המקומות, אוכלוסיית הנוצרים תחת הרשות הפלסטינית נמצאת בירידה מתמדת, ובעזה הנתונה לשלטון חמאס, המצב גרוע יותר.

הנוצרים במזרח התיכון לא רק מסומנים כמטרה להתעללות וטבח, אלא גם נחשבים כאזרחים מדרגה שנייה ומתמודדים עם גזענות ואפלייה דתית, כלכלית וחברתית. כל האמור קורה רק בשל דתם, הנצרות, שדוגלת בשלום ואחווה בין בני האדם.

יש לחזור ולומר זאת שוב ושוב: הנוצרים במדינות הערביות במזרח התיכון חיים בשוליים, ללא זכויות, תוך שרכושם נשדד, כבודם נרמס, הילדים נעקדים והרצח ממשיך.

 מקלט בטוח בישראל

בתוך הכאוס הזה ניתן למצוא רק אי אחד של שפיות, בו הנוצרים אינם נרדפים, בו הם מוגנים ונהנים מחופש דת ופולחן, חופש ביטוי, חיים בשלום ואינם משמשים מטרה לרצח עם. אי זה הוא מדינת ישראל. המדינה בה נולדתי ובה אני ואחיי הנוצרים חיים בחופש מוחלט. יהודים ונוצרים חיים במדינת ישראל בשלום ובשכנות טובה לא רק בשל העובדה שישוע נולד בבית לחם היהודית ונולד כיהודי אלא גם מכיוון שהנוצרים והיהודים חולקים רקע משותף ותקווה משותפת לחיים ביחד ובשלום.

הנוצרים בישראל הם חלק בלתי נפרד ממרקם אוכלוסייתה, וכאזרחיה הם רשאים לבחור ולהיבחר לפרלמנט ולרשויות המקומיות ואף עושים זאת. כקבוצה דמוגרפית, הם בעלי רמת ההשכלה הגבוהה ביותר במדינת ישראל, משולבים במערכת המשפט כעורכי דין ושפטים, משרתים כקצינים במשטרה ובצה"ל, מכהנים בתפקידים שונים בכל משרדי הממשלה וזרועות השלטון, ניתן למצוא רבים מהם באקדמיה כסטודנטים וכחברי סגל, במערכת הבריאות, בספורט, בתרבות – בשוק החופשי, ובכל אחד מתחומי החברה והעשיה. הכנסיות, המנזרים והאתרים הנוצריים נשמרים ומנוהלים על ידי הכנסיות השונות באופן חופשי לגמרי.

את הנוצרים במזרח התיכון תמיד לימדו שהאומה הערבית היא אחת, המורכבת ממוסלמים ונוצרים; "אחים אנחנו, עם אויב משותף – מדינת ישראל", כך סיפרו; אלא שבשנים האחרונות התעוררו הנוצרים מהשקר שליווה אותם מספר עשורים אל תוך מציאות אחרת, של אפלייה, רדיפה ומוות. מציאות זו הביאה אותנו הנוצרים במדינת ישראל לחפש אחר הזהות האמיתית שלנו ולחזור לשורשינו ההיסטוריים עוד בטרם הגיעו הערבים והאסלאם אל האזור.

אנו, הנוצרים בארץ-הקודש ובמזרח התיכון, איננו ערבים, אלא ארמים בשורשינו וזוהי זהותנו. ישוע המשיח דיבר ארמית, בכנסיות במזרח התיכון ניתן למצוא ספרי קודש כתובים בארמית ולמעשה עד פלישת האיסלם רובם המכריע של הנוצרים בכל המזרח התיכון דיבר ארמית.

מדינת ישראל הכירה השנה בלאום הארמי במרשם האוכלוסין שלה והיתה למעשה המדינה היחידה בהיסטוריה המודרנית שהכירה בלאום זה, והחזירה עטרה ליושנה בהשיבה לנוצרים את זהותם השורשית שטושטשה לאורך ההסיטוריה במזרח התיכון בלאום שלא להם. לצערי הרב, העולם לא מודע לכך ולא מודה למדינת ישראל המגינה על הנוצרים ומאפשרת להם חיי חופש דמוקרטיים. להיפך, רבים בקהילה הבינלאומית בחרו מתוך בורות, אנטישמיות ומידע שגוי באפשרות לבקר את ישראל מתוך מטרה ברורה לפגוע בישראל ולהחלישה.

NETANYAHU MEETS WITH FATHER GABRIEL NADAF
תופעה ייחודית בעולם. האב נדאף עם ראש הממשלה נתניהו. צילום: פלאש90

 והעולם שותק

לפני מספר חודשים קיימתי סדרת פגישות עם בכירים בפרלמנט האירופי ובנציבות האירופית בבריסל. כשסיפרתי להם על החופש של הנוצרים בישראל נדהמתי לדעת שיש מביניהם שלא ידעו זאת כלל, היה אף מי שהודה שזו הפעם הראשונה שהוא מקבל מידע מסוג זה על הנוצרים במדינת ישראל. הסיבה לכך היא שהמידע שמגיע לנציבות האירופית באופן שוטף הוא חלקי ומסולף, המציג את מדינת ישראל כרודפת נוצרים.

זהו בעיני פשע כפול; מי שבוחר לשקר ולסלף מידע המועבר לתקשורת, למימסד הפוליטי או לרשויות תוך הסתרת האמת ורק מתוך רצון לפגוע במדינת ישראל, מסייע מתוך אינטרסים פוליטיים לגורמים הקיצוניים השואפים להשמיד את היהודים, הנוצרים, הדרוזים, היזידים ומיעוטים אחרים. בדרך פסולה זו תורמת הקהילה הבינלאומית להחרפתו של המצב ההומניטרי הקשה במזרח התיכון ונושאת גם היא באחריות למצב המאלץ את הנוצרים לנטוש את ביתם. הגיע הזמן שהעולם יתעורר, יביט למציאות בעיניים ויבין את הרוע שמנחה את אלו ששואפים להשמיד את מדינת ישראל, המדינה היהודית והדמוקרטית.

העולם מנסה להחליש את ישראל ולהפוך אותה לטרף קל לטובת הטרור; בכך מאיץ העולם גזר דין מוות על הנוצרים במזרח התיכון ובארץ הקודש, בה נולד וחי ישוע המשיח אדוננו. ארגונים חוץ-ממשלתיים ולצידם ארגונים פסאודו-כנסיתיים, שטרם השתחררו מהאנטישמיות הישנה, שאינם בקיאים

בהסיטוריה של ארץ הקודש ומבזים את הנצרות, פועלים בישראל וברשות הפלסטינית ומקבלים מיליוני אירו מהאיחוד האירופי וממשלות אירופאיות ומוסדותיהן. כספים אלו מגיעים מכספי המיסים של אזרחים תמימים באירופה.

הם נוקטים באופן ברור במדיניות אנטי-ישראלית שלעתים מבוצעת בהסוואה של פעילות "חברתית" ו"זכויות אדם" אך במטרה פוליטית מובהקת לפגוע בישראל. תוצאות הפעילות הזו מביאה באופן ישיר או עקיף לפגיעה בזכויותיהם של הנוצרים, בהשתלבותם בחברה הישראלית וגורמת לפגיעה במרקם העדין שבין העדות במדינת ישראל.

רק לפני מספר ימים פורסם על ידי 'האגודה לזכויות האזרח' דו"ח "זכויות האדם בישראל – תמונת מצב 2014", דו"ח מוטה, מניפולטיבי ומסוכן. הדו"ח הזה, שנכתבו בו בין השאר פרקים על "זכויות המיעוט הערבי" "חופש הביטוי" ו"פגיעה בחופש הביטוי בעת צוק איתן" מתעלם לחלוטין מסוגיית הנוצרים בישראל הפועלים להשתלבות מלאה ומצייגים דו-קיום אמיתי מהו. הדו"ח לא מתייחס ולו פעם אחת למסע ההסתה, הרדיפה והאלימות, לניסונות להשתיק אותנו, לחוסר הסובלנות ולניסיונות לפגיעה בחופש הדת והפולחן. תופעות שלצערנו חוזרות ונשנות בשנתיים האחרונות, כולל קריאות מפורשות לרצח שלי ושל חבריי מ"פורום גיוס העדה הנוצרית".

האזכור היחידי של נוצרים בדו"ח המניפולטיבי הזה הוא ציון של חקירת אזרח שכחלק מאותו מסע הסתה מתמשך, פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה של אנשי "פורום גיוס העדה הנוצרית" בצירוף איום מרומז. דבר מתויג על ידי מחברי הדו"ח זה כ"משטור" השיח ברשת וכפגיעה בחופש הביטוי. דו"ח זה, שמתעלם לחלוטין ממצבנו, חושף את ההטיה של 'האגודה לזכויות האזרח' כלפי כל דבר שאינו מתיישר עם עמדותיהם הפוליטיות. זו דוגמה טובה לפעילותם של הארגונים עתירי הממון האירופאי הפועלים כדי לפגוע בישראל: ביהודים ובלא יהודים.

על הקהילייה הבינלאומית לדעת שאם תגיע המאכלת אל ארץ-ישראל לא יוותרו עוד נוצרים בארץ הקודש, ערש הנצרות. לא יוותר בסיס חי לדת הנוצרית. רק עמידה איתנה לצידה של ישראל ורק ההבנה כי המשך זהותה היהודית תבטיח את משטרה הדמוקרטי, תביא להמשך הפריחה של הקהילה הנוצרית בישראל שעתידה ככל הנראה, להישאר השריד האחרון של הנוצרים במזרח התיכון.

האב גבריאל נדאף הוא המנהיג הרוחני של הארמים הנוצרים בישראל ויו"ר עמותת פורום גיוס העדה הנוצרית לצה"ל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. כל פעם שאני רואה סממן של חג המולד בארץ אני מופתעת מחדש; לא כל הערבים הנוצרים נטבחו?! רק בזמן האחרון הערבים הנוצרים נמצאים בצד שלנו. אל לנו לשכוח כי היו גם ערבים נוצרים שעשו פיגועים בשם הלאומיות הערבית המטופשת, רק אחרי שהם הבינו שהם תמיד יהי אזרחים סוג ד' בעיניי המוסלמים, הם שינו את דעתם…

    1. לא, אני לא רוצה גויים בארצי. עלינו לא"י לא רק על מנת להשיג ריבונות, אלא גם להתרחק מהגויים הברברים. אני מאמינה כי על כל לאום לגור בארצו, כפי שאנו רואים בכל מדינות המערב כעת, הרב תרבותיות היא כישלון צרוב ותו לא. אין לי עניין לא מעוקצם ולא מדובשם של הגויים.

  2. האב גבריאל נדאף הוא מהאנשים האמיצים ביותר שפועלים היום במדינת ישראל.

  3. תודה לך האב נידאל. אני גאה בך ובשכמותך. אל תישברו ותמשיכו במלאכת הקודש של שילוב בני המגזר, הערבי דרך עשייה ותרומה ולא דרך קיפוח, שנאה ובכיינות "מגיע לי". לקיחת אחריות היא הדרך להשתלב. ברכות

  4. תבורך האב נדאל. לאחר אלפיים שנות איבה מצאו הנצרות והיהדות את הדרך לפעול כאחים לבית אחד ולא כמתחרים. בעולם האירופאי המתחלן הפכו הן היהדות והן הנצרות למשוקצות. כך קרה שאירופה מתכחשת לאחיהם הארמים ומתירה את דמם בכל המרחב. המודל הארמי-דרוזי הוא הוא המודל הנכון למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בה מיעוטים שונים חיים יחדיו בחופש אזרחי ודתי מלא. כולי תקווה שקבוצות מסוימות בחברה היהודית יבינו שאימוץ הנוצרים, דרוזים ושאר המיעוטים, כחלק מפרוייקט ציוני אחד, הוא הוא המימוש הנכון של הציונית.
    כמו כן אני מקווה שמאמר זה, ודברי אמת אלו יתורגמו ויופצו לכל שפות האדם.

    חג מולד שמח

  5. אתה איש מדהים! כמה טוב שאתה חי פה. מחזקת את ידיך בעשייתך ובמנהיגותך מעוררת ההשראה

  6. עזמי בשארה הוא נוצרי. והוא ממשיך לעשות ככל שביכולתו לפגוע במדינת ישראל ובתושביה.
    לא כל הנוצרים בישראל הם בעד המדינה.
    יש כאלו השונאים אותה ואת תושביה היהודים.
    ויש כאלו המבינים שקיומה של מדינת ישראל, בשליטת היהודים, היא היא הערובה היחידה להישרדותם ושיגשוגם.
    לא מאהבת היהודים (אהבה שאינה תלויה בדבר), אלא מתוך תובנה והגיון פשוטים.

    הייתי רוצה לראות את הנוצרים במדינת ישראל מקיימים הפגנות ענק, רצוי גם בעת ביקור האפיפיור, כנגד האנטישמיות ברחבי העולם.
    הייתי רוצה לראות את הנוצרים במדינת ישראל זועקים בכל העולם כנגד האנטישמיות. אם המוסלמים יכולים לפרסם כל דבר העולה על רוחם, וכלי תקשורת משתפים איתם פעולה, הרי שגם הנוצרים במדינת ישראל יכולים לעשות כך.
    זהו האופן האמיתי של תמיכה במדינת ישראל.

    1. התהליך נמצא בעיצומו ואל תשכח את הסביבה בה הם חיים, שהיא סביבה מאיימת. האב גבריאל ואנשים אחרים מפורום גיוס העדה הנוצרית נמצאים תחת מסע הסתה וכבר סבלו מאלימות. ולכן לא תראה עכשיו ומיד את הנוצרים קמים ועושים את מה שאתה כותב. עכשיו ומיד אלו הזיות שיש רק בשמאל.
      ולידיעתך במהלך מבצע צוק איתן התקיימה בחיפה הפגנה של הנוצרים הארמים בחיפה בתמיכה בצה"ל ונגד חמאס.,

    2. ל-עמית
      לרבים מהנוצרים במדינת ישראל (אלו שתומכים בה) יש גישה לרשתות חברתיות.
      אין להם שום מניעה לזעוק באותן רשתות ולעורר את העולם הנוצרי לתמוך בישראל, וגם להילחם באנטישמיות.
      יש כל כך הרבה גופים נוצריים בארצות המערב (על אף שהם פרוטסטנטים וקתולים) וברוסיה וגרורותיה שאפשר לעורר אותם. צריך רק לרצות ולהתחיל לעשות.
      הכלל לגבי הנוצרים במדינת ישראל – put your money where your mouth is.

      יש כמליארד נוצרים ברחבי העולם, בודדים מתוכם זועקים כנגד מה שקורה לאחיהם מידי הפסיכים של דאע"ש, כך שאני לא מצפה לכלום מהנוצרים במדינת ישראל.

      בתקופת השואה יהודים בארה"ב הקימו קול זעקה כה רמה, שהממשל האנטישמי שם נאלץ לאיים עליהם. זו הרמה המצופה למחאה כנגד השמדה.

      עם זאת, את המאמר של מר נדאף חשוב להעביר לכל מי שנמצא בחו"ל, כדי לחשוף בפניהם מציאות אחרת ממה שהתקשורת מציגה. אני מתכוון לעשות זאת, ותודה על התרגום.

    3. לגבי הנוצרים בכל העולם, אין ספק. אתה צודק לגמרי.
      אני התכוונתי לנוצרים בארץ.

    4. יש גם יהודים כאלה. תמיד יהיו אלה שלא רואים ו/או לא רוצים לראות את המציאות – מאלף ואחת סיבות..
      גם הגב' חנאן עשראווי לוקה, בדרכה, באותו עיוורון מטופש

    5. בהחלט. יש מעטים מבין הגויים שבאמת ובתמים אוהבים יהודים. בסופו של יום מרבית הגויים הם משענת קנה רצוץ, לא מדובשם ולא מעוקצם.

  7. בטח לא רבים יודעים אבל השירות הלאומי נפתח לגברים ולנשים ערביות רק בזכות עתירה של האגודה לזכויות האזרח שאותה מבקר האב נדאף.
    http://www.acri.org.il/he/5552
    האגודה לזכויות האזרח לא הביעה כל עמדה בסוגיית הגיוס. היא מתנגדת באופן עקבי להתנייה של זכויות וזכאויות סוציאליות בשירות בצבא לאור הפגיעה של זה בערבים, חרדים ואנשים עם
    מוגבלות שלא משרתים
    האגודה מגנה על חופש הביטוי של כל אחד בלי קשר לתוכן, כל עוד לא מדובר בהסתה לגזענות או אלימות, ועשתה כן גם כאשר חופש הביטוי של אנשי ימין הוגבל.
    למשל: http://www.acri.org.il/he/1238

    1. האגודה לזכויות האזרח לא צריכה להביע עמדה בנושא הגיוס. היא צריכה לגנות בתוקף את חברי הכנסת המאיימים על בני העדה הנוצרית המבקשים להתגייס.
      .כעת, המצא מראה-מקום לגינוי שפרסמה האגודה לאותם איומים

      שאלה מעניינת אחרת היא, מדוע האגודה הזו לא מוחה על כך שמגזרים מסוימים מחויבים בגיוס רק בשל מוצאם, בעוד שהאחרים פטורים מגיוס לחלוטין, מאותה סיבה בדיוק…

  8. זה חלק מהגאווה שלי להיות ישראלי!

    חג שמח ומרי כריסמס לך אב נדאף ולכל העדה הנוצרית בישראל

  9. אנחנו תמיד נהיה כאן ותמיד נגן עליכם
    איתנו אתם מוגנים לדורות.

    חג מולד שמח לאב היקר ולכל בני העדה הנוצרים.

  10. נדאף – כפרה אתה אורתודוכסי וחוגג רק עוד שבועיים

    ואתה גם לא ארמי – אתה יווני.

    שזה בסדר גמור יון זה לא רק ארץ באירופה יון היא התרבות ששלטה במזה"ת במשך 1000 שנה עד שהגיעו הערבים.
    גם קליאופטרה המצרית וגם מלכי החשמונאים שניקראו אלכסנדר ואריסטובולוס וגם הביזנטים דיברו יונית ואפילו הרומאים שלטו פה באמצעות נציגים יונים