אסלאמופוביה: אין דבר כזה

"אסלמופוביה" הוא מונח מומצא הלקוח מבית המדרש הקופירייטרי של "הומופוביה". הבעיה היא שהמוסלמים באירופה אינם מיעוט נרדף אלא מיעוט רודף.

"אסלאמופוביה" הוא מונח מומצא הלקוח מבית המדרש הקופירייטרי של "הומופוביה" • הבעיה היא שהמוסלמים באירופה אינם מיעוט נרדף אלא מיעוט רודף

1200px-Ground_Zero_Marine_Protest_Muslim_Bomb
מיצג "אסלאמופובי". צילום: David Shankbone CC BY SA 3.0

דיווחים בתקשורת הזרה סיפרו, כי לאחר המתקפה על המגזין הצרפתי 'שארלי הבדו' סבלו מוסלמים בצרפת ממתקפות נגד של "איסלאמופובים". גם בכלי תקשורת, שאינם מזוהים עם השמאל הרדיקלי חזר המונח הזה שוב שוב בדיווחים על הנושא. המונח המומצא הזה (כמובן שאין "פוביה" כזאת) עלה לגדולה בעקבות מונח מומצא אחר, שהפופולריות הרבה וכתוצאה ממנה האפקטיביות הגדולה שלו גררו גל של חיקויים. הכוונה למונח "הומופוביה", שמשויך כיום בשיח הפופולרי לקשת רחבה של מתנגדי ההומוסקסואליות. למעשה לכולם. מהוגים ופוליטיקאים המתנגדים למתן שוויון חוקי מלא לנישואים הומוסקסואליים, דרך אמהות המתוודות מול המצלמות על הקשיים שחוו כשבנם הודיע להם כי הוא הומוסקסואל ועד לעברייני רחוב ברוסיה שרוצחים הומואים תוך כדי התעללות מחרידה, כולם שוכנים באחווה בצל אותו מונח גמיש.

מהי הומופוביה? אין זו הפרעה נפשית מאובחנת כפי שמשתמע מהסיומת הכמו-מדעית של המונח. פוביה כזאת לא מופיעה במדריך הדיאגנוסטי למחלות נפש (אך הומוסקסואליות הופיעה בו כהפרעה נפשית עד שנת 1973). זהו מונח תקשורתי ולא רפואי, סלוגן ולא אנמנזה, אבל הוא מונח מתוחכם. הוא מתאר תופעה חברתית, אך בניגוד למונחים מאותו שדה כמו "גזענות" או "אפליה" הוא מתחזה להיות אבחנה רפואית. בעצם מאפשר המונח לדוברי "הקהילה" (עוד הברקת קופירייטינג, נראה שהמיעוט הזה זכה ביותר כישרונות מיתוג ושיווק ממיעוטים אחרים) לתאר כל מי שמתנגד לדעתם בכל נושא נתון כחולה נפש או כחשוד בזה.

אבל אם למונח "הומופוביה", בעייתי ככל שיהיה, יש על מה להסתמך, מה נגיד על "אסלאמופוביה"?. הומואים הם אכן מיעוט נרדף והכוונה היא לא לחוסר הכרה מדינתית בנישואים הומוסקסואלים במדינות מערביות אלא לרדיפה ממש: הוצאה להורג בעינוים במדינות עולם שלישי, בין אם על-ידי השלטונות או על-ידי ההמון וחוסר סובלנות במינונים משתנים גם במדינות מתקדמות. הומואים נרדפו על-ידי הנאצים בתקופת שלטונם בגרמניה והושמו במחנות. מה נאמר על מי שהצטרף לנאצים במלחמתם והזדהה עם שאיפותיהם, בעיקר בכל הנוגע לחיסול יהודים – כלומר על המוסלמים?

טמקא מוסלמים מפחדים
אסלאמופוביה בפעולה

למה הקיצונים האלה רוצחים?

ההיפוך המעוות הטמון במונח "אסלאמופוביה" ואימוצו על-ידי התקשורת האירופית מעיד על התהום בסוף הדרך הפוסט מודרנית, כלומר, אם אנחנו נזקקים לעוד עדויות מעבר למה שעינינו רואות בצרפת בימים האחרונים. המוסלמים אינם מיעוט נרדף ומעולם לא היו. באירופה הם הולכים ומסתמנים כמיעוט רודף. אלא שהמחשבה האירופית לא מסוגלת עוד להבחין בין רודף לנרדף ובין טובים ורעים (למעט כשהיא עוסקת בישראל, אז שורה עליה בהירות מוסרית נדירה. למעשה ישראל היא ה"רע" האחרון שנותר בעולמו הרוחני של השמאל המערבי).

הצגתם של המוסלמים כקורבנות של "אסלאמופוביה" היא צדו השני של מטבע הצגתם של קורבנות הטרור האיסלמי כקורבנות "הקיצוניות". זוהי הסימטריה הקדושה ממנה לא יכול האינטלקטואל המערבי לחרוג. כביכול כולנו קורבנות של שדים מופשטים הנכנסים מדי פעם באנשים, אי אפשר לדעת מראש במי והיכן, וגורמים להם לעשות דברים נוראים לאנשים אחרים. פעם זה שד ה"קיצוניות" הגורם לאנשים לרצוח קונים במרכול או מאיירים במערכת עיתון ופעם זהו שד ה"אסלאמופוביה" הגורם לאנשים להיטפל, מכל האנשים בעולם, דווקא למוסלמים.

העיוורון הנרכש הזה, הפניית העורף למציאות הפשוטה שכל אדם ברחוב מבין ועטיפתה בהרבה מילים מופשטות, כל אלה כל כך מוכרים לאזרח הישראלי שכבר שנים תוהה אם עורכי העיתונים חיים באותה מדינה כמוהו. הרי רק אתמול היו אלה העיתונים שלנו בישראל שדיברו על "מפגעים בודדים", "אלמונים" ו"תאי טרור משפחתיים" ו"ספורדיים". נותר לראות מי ישפיע על מי, אירופה על ישראל או ישראל על אירופה. אם יקומו באירופה תאים של חשיבה עצמאית שינסו להגדיר מחדש קריטריונים קשיחים לחברה מוסרית לעומת לא מוסרית, מתקדמת לעומת פרימיטיבית, אם תקום תנועת התנגדות לאסלמיזציה של אירופה שלא תהא מבוססת על שנאת זרים מהסוג שאירופה התמחתה בו כבר בעבר – אולי יהיה לה סיכוי.

לעומת זאת, אם גם בישראל נתחיל לקרוא על "אסלאמופוביה", תחילה ב'הארץ', אחר כך ב'ידיעות' ומהר מאוד לאחר מכן בנאומיו של האהרונוביץ' התורן ובהודעותיו לתקשורת של הדנינו התורן – צפו לגרוע מכל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. ישראל היא לא הרע האחרון.
    לשיטת השמאל (מלחך הפינחה של המוסלמים), יום לאחר שמדינת ישראל תחדל מלהתקיים היהודים יהפכו להיות הרע האחרון.
    בעצם היהודים לא יהפכו להיות הרע האחרון – הם יחזרו למקומם הטבעי מקדמת דנא.

    אחד הדברים שאף פעם לא הצלחתי להבין אצל הנוצרים והמוסלמים – את מי הם ישנאו אם לא יהיו יהודים בעולם?

    1. אם לא יהיו יהודים בעולם, הם יחזרו לשנוא אחד את השני, כפי שתמיד היה.
      כרגיל, האיסלם מסוכסך עם כל מי שלא כמותו.

  2. זאת בהנחה שהכתבה בווינט אכן ציטטה מקורות מוסלמיים שהביעו דאגה .
    האמת היא שאת הכתבה בדה מליבו הכתב ולא ראיין אף לא מוסלמי "מודאג" אחד .
    הדאגה האמיתית היא עד מתי ניתן לשטיפת המוח של עיתונים נבובים לשלוט בתודעת הציבור ומתי נמצא את האומץ לעצור את גבב השקרים שלהם .

  3. מיליוני מוסלמים באירופה הם אזרחים נאמנים ושומרי חוק.
    מיעוט זעיר וזניח מבחינה מספרית (אך אלים ומסוכן) תומך או פעיל בטרור הג׳יהאדיסטי.
    השנאה למוסלמים איננה שונה מהשנאה ליהודים.
    מה ההבדל בין ילדים יהודים שמותקפים פיזית ומילולית בגלל יהדותם לילדים מוסלמים שמותקפים פיזית ומילולית בגלל היותם מוסלמים ?
    האיסלמופוביה איננה קיימת באותה מידה שהאנטישמיות איננה קיימת.
    הכחשת שנאת המוסלמים באירופה ובארצות הברית איננה שונה מהכחשת האנטישמיות.
    הימין הקיצוני באירופה היה מאמץ בחיבה את אבישי עברי .

    1. "השנאה למוסלמים איננה שונה מהשנאה ליהודים." – השנאה למוסלמים קיימת משום שהמווסלמים כובשים (פשוטו כמשמעו) את אירופה, ארצם של הנוצרים, והופכים אותה למוסלמית במקום להיטמע (גם אם לא דתית) בין הנוצרים. השינאה ליהודים נובעת משום שהיהודים כן רוצים ומנסים להיטמע (גם אם לא דתית, ולפעמים אפילו כן דתית, ע"ע חוקי הגזע הנאציים המתייחסים לדור שלישי) בין הנוצרים.
      עוד הבדל קטן ששכחתי לרגע – אם תנסה למנוע ממוסלמי באירופה להגיע לבית התפילה שלו, הוא יעורר מהומות. אם תמנע (לא תנסה, אלא פשוט תמנע) מיהודי באירופה להגיע לבית התפילה שלו, הוא יתפלל בביתו.

      השמאל (לא בהכרח הקיצוני) והמוסלמים באירופה היו מאמצים אותך. בחיבה או לא, זה כבר תלוי עד כמה הם שונאים אותך כיהודי ללא קשר לדיעותיך.

  4. LDR
    תקרא סקרים, זה יכול לעזור לך לאמץ השקפה קצת יותר מציאותית.תברר מה אחוז המוסלמים שרוצים לאמץ את השריעה בבריטניה או תומכים בפיגועי התאבדות. תבדוק מה המצב בבתי הכלא בכל מדינה אירופאית עם מיעוט מוסלמי גדול ותןדה אולי שיש משהו משותף לכל המוסלמים באירופה.
    איסלם לא חיי בשלום עם שום דת אחרת. לא באירופה, אוסטרליה, קנדה, תאילנד, פיליפינים, סין או אצלנו פה במזרח התיכון.
    למזלנו, לא מעט אנשים בעולם כבר "מחברים את הנקודות" ומפסיקים להתייפייף כמוך

  5. LDR,
    כמה הבדלים קטנים: היהודים נבחנים לפי דם וגנטיקה, המוסלמים לפי החלטה אישית (אין פוביה מאתאיסטים ממוצא מוסלמי, אם כבר אז הם מפחדים ממוסלמים יותר מכל אחד אחר). לא זכורים לי פיגועים של יהודים בשם היהדות באירופה. צ'רלי הבדו יורד חזק באותה מידה, אולי יותר, על יהודים ונוצרים, אבל דווקא מהאיסלאם התשובה מגיעה בקליבר 7.62. ההנחה שלך בנוגע למיעוט זניח לא מחזיקה מים מול נתוני פשיעה (בניקוי קהילות מוסלמיות עם היסטוריה לא רגילה, כמו פקיסטנים בבריטניה). לא תשמע קריאות לכיבוש אירופה ו/או החלת חוקי ההלכה על כולם מצד קהילות יהודיות. יש עוד כמה הבדלים "דקים", אבל נראה לי שהרעיון ברור.

    בקיצור, ההשוואה שלך היא בניגוד למציאות. אתה טועה ומטעה, נפלת לפרופוגנדה האיסלאמופובית וכדאי שתחשוב טוב מה קרה לחשיבה הביקורתית שלך.

  6. אבישי, אתה טועה – יש פחד ממוסלמים באירופה והוא מוצדק. יש גם שנאת מוסלמים והיא בלתי מוצדקת כיוון שהיא כן מכלילה ללא צורך חפים מפשע עם פושעים. באופן אירוני במקרה של האיסלאם הסיומת "פוביה" דווקא מתאימה בניגוד להומופוביה, כי מי פוחד מהומואים? אותם רק שונאים.

    אני לא חושב שכאן יתחילו להשתמש ב"איסלאמופוביה" באופן שכיח, אבל גם לא נראה לי שההתפכחות האירופית תגיע מכאן. מה שצפוי זו פריחה של לאומיות פשיסטית באירופה כתגובת נגד לאיסלאם ולשמאל, לא פתיחת עיניים אמיצה. אשרינו אם אני טועה.

  7. למרות הכל איני שונא מוסלמים
    ואיני נהנה מהרג מוסלמים
    כל הרג של חפים מפשע הינו מיותר
    ולא מוצדק
    אבל לצערי יש חשש מהערבי והמוסלמי
    לאור מקרים רבים
    שערבי שהיה חבר.עובד.וכדומה
    היה מעורב ברצח
    הציבור חושש מהם
    אין פה שינאה אלא פחד
    וממי שאני חושש אני לא מתחבר איתו
    כי איני יכול לעמוד על המשמר 24 שעות
    וגם אין לי כח או רצון להציץ מעבר לגב
    השמאלנים הנאורים שיתחברו איתם כאוות נפשם
    אנשים שפויים נזהרים מבני אדם לא אמינים
    ונכון שיש ערבים טובים וזה בטוח
    אבל אין עליהם תווית כדי שנדע.
    המחבלים היו.ילדים.נערים.צעירים.מבוגרים.
    כל הגילאים היו מעורבים בפיגועים.
    אז כשיש ספק אין ספק.

    1. אל לנו לסבול את הברברים, בשם המיעוט המתון! איפה שיש גויים תמיד תהיה אנטישמיות, ועל כן צריך לגרום לגויים בארצנו להגר מפה. איני רוצה שתרבותי ועמי יכחדו בשם הרב התרבותיות והפולטיקלי קורקט כפי שקורה כעת במדינות המערב.