למרות הצעת נתניהו, לא אפקיר את המלחמה התקשורתית

היו שטענו כי הסירוב שלי להשתלב ברשימת הליכוד נבע מפער אידיאולוגי או מחשש להתרסקות בבחירות. שטויות: הסירוב נבע רק מתוך הבנה שאסור להפקיר את הזירה התקשורתית.

משפיע יותר במקום הנוכחי. אראל סג"ל. צילומסך

זה סיפור אמיתי. לפני חמישים שנה, גבר ניו יורקי בשם רוברט ליין קרא לבנו השישי וינר ולבנו השביעי לוזר. לוזר המכונה "לו" הוא בלש מוערך במשטרת ניו יורק (מספר תג 2762) בוגר קולג' המתגורר עם משפחתו בסטטן איילנד. וינר לעומת זאת, נעצר למעלה משלושים פעם בגין עבירות רכוש, אלימות וסמים. וינר גם ישב בכלא אי אלו שנים (מס' אסיר R-280700).

כמו שאתם בטח יודעים מלימודכם באוניברסיטה של החיים, לא כל גברת ששמה שמחה היא מופת לשמחה, להפך. יש הרבה שמחות עצובות, לבנות – שחרחרות, יפות – מכוערות וטובות – רעות לב. לכן, עצם העובדה שאמי התעקשה לקרוא לי על שם מלאך גנרי ומאוד פופולארי בהלוויות של רבנים חרדים (רמקול על מכונית המתייפח "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש" – בבלי כתובות קד ע"א) לא הופכת אותי למלאך. בטח בהתחשב בהתעקשות של אימא שלי לקרוא לי אראל במקום אברום מויישה כפי שסבי רצה שאקרא על שם אביו. פרשה שכמעט גרמה לסבי להיעדר מהברית והביאה את אבי ז"ל להתחנן על ברכיו בדמעות שתצרף את השם משה לאראל, צרוף שמאמלל אותי עד היום מול נציגי הרשויות השונות. אני לא מלאך ולא שרף.

הגמרא בסוטה (מט עמ' ב') מביאה תובנות על שינויים קוסמיים שחלו בעולם עם מותם של תנאים חשובים. בין היתר אומרת הגמרא "משמת רבי (רבי יהודה הנשיא, חותם המשנה) בטלה ענווה". ומקשה על כך האמורא רב יוסף ואומר, אל תגידו שאין יותר ענווה הרי יש אותי. לכאורה סתירה, כיצד אדם מתפאר על עצמו כבעל ענווה. אבל כשיודעים שרב יוסף ורבא נבחרו לשמש כראשי ישיבת פומפדיתא ורב יוסף סירב לג'וב, מבינים כמה תשובתו היא בעצם זן יהודי משובח ומה היא אומרת על ענווה אמיתית ולא מעושה. ומדוע במקום לפתוח בעניין שלשמו התכנסנו אני הולך סחור סחור?

אז ככה, ביומיים האחרונים מאז התפרסמה ההצעה שקיבלתי לשריון וסירובי לה, קראתי על עצמי סופרלטיבים בפייסבוק שגרמו לי להסמיק, קצת מוגזם בהתחשב בכך שאני עניו קטן מאוד ובטח לא מלאך הבורח מן הכבוד והשררה. הפיתוי כמעט גבר עלי. משתי סיבות: א. אני תומך בנתניהו ובליכוד. ב. להיות חבר כנסת זה בכלל לא רע.

אני יושב בבית ראש הממשלה

והנה הסיטואציה לפניכם. אני יושב בבית ראש הממשלה ליד בנימין נתניהו, מנהיג יהודי שבעיני הינו היחיד הראוי להנהיג בעת הזו את העם. יהודי שאני מעריץ אותו על יכולתו לנווט אותנו מתוך ראיה היסטורית, תחכום ועורמה. יהודי שחלקים גדולים בעם מתעבים אותו אך ורק משום שהוא נאמן להשקפותיו ולא מוכן להשתופף ולשמש שטיח ניגוב לגחמות ורפיסות העולם. ואותו ראש ממשלה שאני עומד להצביע עבורו מבקש ממני, האחרון שבאלפי מנשה, להצטרף לליכוד ואני מסרב. אני שכל חיי המקצועיים מלווים בתגרות דפוס ורשת מול שונאיו ומבקריו, אומר לו לא. ולא בגלל שאיני מסכים עם דרכו. להפך, יותר מתמיד אני משוכנע שחייבים להצביע ליכוד, אני גם מבין שזוהי שעה גורלית, האיומים מסביב מתעצמים וצמד המוקיונים של העבודה יובילו אותנו לכאוס בטחוני ולוויתורים שיעלו בחיי אדם.

מצד שני אני יודע שאהיה פוליטיקאי חרא ושאולי אני לא עיתונאי גדול אבל את השוחות שלי אני לא נוטש. מבחוץ אשפיע יותר מבפנים. והפיתוי היה גדול, חברים. יש רגעים שהחיים מציבים בפניך הזדמנויות חד פעמיות. הזדמנויות גדולות מהחיים. ואני מודה, ברגע הראשון הוכיתי בסנוורים. מהמעמד, מהתואר הנלווה, מהתנאים הנכספים: משכורת יפה, רכב צמוד, עוזרים. אבל לבד ביני לבין עצמי שאלתי שאלה אחת: איפה אתרום יותר להשקפות המחנה הלאומי, המחנה שאינו מתבייש ביהדותו ובזכותו על הארץ. במה אני טוב? והתשובה שהבטן נתנה לי, כי בשעות כאלו המוח בסוג של נקע מנטאלי, הייתה תשובה אינטואיטיבית: תישאר. תישאר ותעסוק במה שאתה עושה טוב. אני רוצה להדגיש שוב את הנקודה, כי קראתי בין התגובות גם כאלו שטענו שהסירוב להשתלב ברשימה נבע מפער אידיאולוגי או מחשש להתרסקות בבחירות. בולשיט. הסירוב להצטרף לפוליטיקה נבע אך ורק מתוך הבנה שאסור להפקיר את הזירה התקשורתית.

.
אתמוך מבחוץ ראש הממשלה נתניהו, בזירה העיתונאית. צילום: פלאש90

"קודם מנצחים, רק אחר כך מצילים"

כפי שאתם יודעים, בניגוד לעמיתיי העאלק אובייקטיבים, מעולם לא הסתרתי את השקפותיי האידיאולוגיות ואת תמיכתי בראש הממשלה. מכאן שכל טור שכתבתי, כל ראיון שערכתי, הדברים היו מונחים על השולחן (ע"ע הצעת קלמן ליבסקינד לחשיפת דפוסי ההצבעה של עיתונאים).  גם בעברי הרחוק, בתוך העולם הפוסט מודרני והזימתי שהרכבתי בטורים שלי, בצבצה השקפה ציונית שמרנית. תמיכתי בנתניהו זיכתה אותי בשלל כינויים  מעליבים ומשעשעים כאחד. זה לא הזיז לי את הקצה, משום שגם עכשיו אני משוכנע שנתניהו הוא האיש הנכון במקום הנכון.

בעולם הלא דטרמיניסטי בו אני מאמין יש משמעות לנבחר. יפתח בדורו כשמואל בדורו. העובדה שאובמה לא סובל אותו רק מעצימה את הערכתי אליו. מדליין אוברייט שרת החוץ בזמן קלינטון הודתה בגילוי לב, שנתניהו היה עבור הממשל נייר זכוכית, בניגוד לרבין ז"ל שהיה כמו חומר סיכה משמן. תחשבו לבד איזה חומר סיכה יהיו בוז'י וציפי. בתקשורת לועגים לנתניהו על תחזיות האימה שלו. איראן גרעינית לא מזיזה להם. איראן שתהפוך את כל המזרח התיכון למגרש משחקים אטומי. כי כשלאיראנים תהיה פצצה והם קרובים מאוד, תהיה אחת גם לסעודים ולמצרים ואולי למפרציות, ובהתחשב בכלל הצ'כובי הידוע, פצצה גרעינית במערכה ראשונה, תתפוצץ במערכה השלישית. לכן נתניהו צריך לנסוע לקונגרס ולהפוך שמיים וארץ.

בן הכט שבקרוב ייצא ספרו 'כחש' בהוצאה חוזרת של ידידי רותם סלע (ספר שיביך מאוד את מירב מיכאלי והמעשיות שהיא מספרת על סבא שלה, ישראל קסטנר), היה יהודי יקר תומך התנועה הרביזיוניסטית. הוא גם היה תסריטאי הוליוודי מחונן (זוכה אוסקר), למעשה משך שנים נחשב כגדול התסריטאים בהוליווד. הכט, בצוותא עם הלל קוק, פעל כיחידה פרטיזנית של יחסי ציבור כדי להביא את השואה המתחוללת באירופה לידיעת הציבור האמריקני וזאת בשעה שהממסד היהודי אמריקני עשה כל שביכולתו להצניע את הזוועה (ויצוין לגנאי מיוחד, עיתון הניו-יורק טיימס בבעלות יהדות ובעריכה יהודית שדחק את סיפורי הטבח ביהודי אירופה לידיעות קטנות באגפים פנימיים של העיתון).

בספרו האוטוביוגרפי 'בן המאה העשרים' מספר הכט כיצד הוא, קוק וחבריהם לוועד הצלת הפליטים גודפו, הושמצו ואוימו. ערב אחד הוא קיבל שיחת טלפון מהרב הרפורמי סטיבן ווייז, נשיא הקונגרס היהודי ומנהיג יהודי אמריקה. "הוא ביקש לפגשני מיד", כתב הכט. "קולו היה עמוק ומרשים. הדרישה הרגיזה אותי". ווייז הורה להכט לבטל מיד את הכוונה להפיק מופע להעלאת המודעות לרצח היהודים באירופה במדיסון סקוור גארדן ("לעולם אל תשכחונו" היה שם המופע שקורט וויל הלחין והמפרי בוגרט הנחה). הכט צפצף כמובן. כבר באוגוסט 1942 נודע לסטיבן ווייז (כמו לניו-יורק טיימס), מנהיגה הבלתי מעורער של יהדות ארצות-הברית, על ממדי רצח-העם באירופה. הממשל ביקש ממנו לשמור על שתיקה. "קודם מנצחים, רק אחר כך מצילים", הסביר לו ידידו הנשיא רוזוולט. הרב ווייז וחבריו להנהגה סכרו פיהם והסתירו את המידע. ולא די בזאת, הם אף פעלו כאמור נגד מי שניסו לחשוף את הזוועה. "הנהגה יהודית של הגטו", כינה אותם הלל קוק. נכון אז, נכון היום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

36 תגובות למאמר

  1. נתניהו נאמן להשקפותיו? לא בנושא שחרור רוצחים או לוחמה בטרור או כלכלה חופשית. מביך שזה מנהיג המחנה הלאומי.

    1. אל תאמר בנימין נתניהו, אמור בינימין חוט-שדרה-מפלסטלינה-מחוממת נתניהו

    2. לדעתי אתה שמאלן שקרן. מנהיגותו של נתניהו אינה מעניינת אותך. אתה כאן כדי להכפיש

  2. כל הכבוד לך אראל סגל.
    זאת בדיוק המחשבה שעלתה לי בראש – סוף סוף נחשפים לקצת ימין בתקשורת האלקטרונית, סוף סוף שומעים את הימין בפריים טיים בטלוויזיה, וזה בעיקר בזכותך ועוד כמה צדיקים ספורים כמוך.
    והנה הם מתחילים לעבר לפוליטיקה ואנחנו הציבור נקבל חזרה תקשורת עוד יותר חד-צדדית ובולשביקית.
    אז אני מודה לך על החלטתך ועל המאמר הכנה ואמשיך לצפות בך הרבה בטלוויזיה.

  3. כל הכבוד אראל, אני משוכנע שהיום יותר מכל זמן אחר בעבר, כל עיתונאי שהאמת היהודית מפעמת בלבו צריך להישאר במקומו ולהשיב מלחמת מילים שערה

  4. המאמר המלא מתוך הדף של שיקסה במרפסת: מדוע "שיקצע במרפסת" (השמאלנים) תומכים בבנימין נתניהו ?! . .
    לכל אלו שצועקים "ביבי לא טוב, ביבי זה פויה, רק לא ביבי"
    המצב הגיאופוליטי של מדינת ישראל הוא רע בבסיסו, הן מבחינה ביטחונית, והן מבחינה כלכלית.
    בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה הכי טוב שמדינת ישראל יכולה לבקש בנסיבות אלו.
    אין פה בחירה במפלגה, יש פה בחירה בטייס. מי הטייס שרואה למרחקים אדירים. טייס שלא נכנע לגחמות של אף אחד.
    בתאוריה הדעות שלי שמאלניות, (לא מאמין בדתות, ומאמין שכדור הארץ צריך להיות ללא גבולות) אבל למזרח התיכון יש חוקים משלו. והביטחון קודם לפני כל דבר אחר.
    אובמה, הטייקונים, ואריה דרעי רוצים את בוז'י כראש ממשלה, כי הם רוצים סמרטוט ריצפה. הם רוצים ראש ממשלה חלשלוש שאפשר לשחק בו. הם שונאים את ביבי, כי לביבי יש ביצים גדולות, והוא לא מוכן להתפשר על דברים החיוניים לקיום המדינה.
    מי האלטרנטיבה שלכם? בוז'י? אתם חושבים שבוז'י חכם יותר? מבין יותר בכלכלה? מבין יותר בביטחון? יש לו ביצים יותר גדולות?
    כל חרדי יודע שהשגשוג הכי גדול של העבריין דרעי זה בממשלות שמאל, כי ראשי ממשלה מהשמאל רודפים אחרי השלום בצורה משיחית, (כי "תהליך מדיני" "מחנה השלום" זה הצידוק היחיד לקיומם של אוכלי הגפילתע פיש הללו), הם מתים למסור את המדינה לערבים, ופעם גם כמעט מסרו את רמת הגולן לסורים, (בהתרפסותם וחולשתם המדינית, מעוררים מתרדמת, ומקימים לתחייה את כל ארגוני הטרור, ושונאי מדינת ישראל) לצורך מימוש פנטזיית השלום המשיחי שלהם הם זקוקים לתמיכת החרדים. ופה נכנס לתמונה העבריין אריה דרעי. ותמורת הרבה מאוד כסף, וטיפוח הכת החרדית ללא כל רפורמות פנימיות, העבריין דרעי יכשיר כל שרץ. ואז אנחנו גם מפסידים את המדינה מבחינת שטח, וגם הורסים אותה מבפנים, ולכן הפושע דרעי אוהב ממשלות שמאל, כי העבריין דרעי יודע שראשי ממשלה מהשמאל נושמים רק בזכותו. והם בני ערובה בכיס הקטן שלו. העבריין דרעי מטפח את השמאל. והמשאל מטפח את העבריין דרעי.
    אני מצביע בגאווה לבנימין נתניהו. כי בסרט של אהוד ברק, אברהם בורג, ועמוס עוז כבר היינו. לעולם לא עוד.
    בתא הטייס ביבי רואה דברים שאנחנו הנוסעים מאחור לא רואים. אני סומך על ביבי. אני סומך על שיקול דעתו של האיש הזה. רק "תהליך כלכלי" ארוך שנים ימנע מהפלסטינים בעתיד לאיים על ישראל בטרור. לא הסכמי שלום, ולא בטיח. "הבשלה" זו המילה.
    בעוד שפוליטיקאי רגיל רואה שיקול אחד, ביבי ניחן ביכולת לראות אלפי שיקולים.
    בשורה התחתונה ביבי הוא זה שהכחיד את תופעת המסתננים, (בזמן שבוז'י הרצוג יפה הנפש נמנע בהצבע בכנסת על חוק גירוש המסתננים)
    ביבי הוא זה שנלחם בטייקונים, והביא למדינה את גדול הכלכלנים סטנלי פישר, ובעקבות כך זכתה מדינת ישראל לדירוג אשראי גבוה, ולצמיחת הכלכלה, צניחת מחירים בכל התחומים, הסלולר, הביגוד, ועוד ועוד.. הדבר היחיד שנשאר ה מחירי הדיור. (ביבי וכחלון יעשו את העבודה בממשלה הבאה)
    ביבי היחיד שהעז להתחיל לקצץ לחרדים עוד ב 2003, "קצבת ילדים" ובמגוון פעולות בשיתוף אלי ישי, הביא לשקט במגזר החרדי, ושילובם בחברה הישראלית, וביציאה לצבא ולמעגל העבודה, (באו לפיד ודרעי, וחירבו הכול)
    ביבי הוא היחיד שפועל מול איראן בחוד החנית העולמי. ורק בזכותו הטילו במערב סנקסיות קשות על איראן.
    אל מול מזרח תיכון בוער ורותח. ביבי בנחישותו וחוכמתו מנע מצעד של מליוני מוסלמים לעבר גבולות ישראל בזמן "האביב הערבי"
    יש לנו דאע"ש על הראש, חיזבאללה, חמאס, ועוד…
    שטיפות מוח של כלי תקשורת לא עובדים עלי. ביבי נבחר זה עתה במקום 10 לגבר הכי נערץ באמריקה. כל הקונגרס מריע לו. רק צ'רציל זכה לנאום 3 פעמים בפני הקונגרס הזה. לבוז'י אין שום ראיה למרחק. אין שום חזון כלכלי. אין בו כלום. 0 שעות טיסה. והבוז'י הזה לעולם לא יזכה ל 1% מהערצה שמקבל המנהיג ההיסטורי העולמי בנימין נתניהו.
    בבקשה תסבירו לי אם יש לי למבורגיני אדומה ונוצצת (ביבי) למה שאחליף אותה בסובארו דפוקה מכל הכיוונים (בוז'י) ?

    1. סורי אח יקר כתבת פה דברי טעם והרה ובצורה נפלאה אבל הכל נכון למעט הארס המטורף שנוטף מפיך כלפי החרדים. ואתה עוד טוען שאתה מהמתנגדים להרוס את ישראל מבפנים. מי אם לא אתה עושה בדיוק את מה שאתה כותב בחכמה נגד. כיף לקרוא בצורת הכתיבה שלך. גועל להבין מה כתבת פה!

  5. הכסף הגדול, התיקשורת והמשפט חשובים יותר מהכנסת – בכך אני מסכימה עם אראל סגל
    ב- 1977 היה מהפך במישור הפוליטי אך השמאל המשיך לשלוט על כל שאר מקורות הכוח במדינה
    האליטות הם עדין שמאליות – למעט הכנסת והצבא
    יותר מכך – הוא דאג שהכוח היחסי של הפוליטיקאים ואנשי הצבא ירד והכוח היחסי של הכלכלה ובעלי ההון הגדולים, של המערכת המשפטית ושל התיקשורת המשודרת – ילך ויתעצם .
    במובנים האלו – ההגמוניה עדין נוטה לטובת השמאל

  6. תודה לך, אראל, על שבחרת בדרך הקשה יותר והנחוצה יותר
    .

    אגב, בן הכט כתב את התסריט ל"כותרת ראשית", או בשמו האחר "נערתו ששת", הסרט השנון בהיסטוריה.
    כ"דוקטור לתסריטים" (תסריטאי המשפץ תסריטים כושלים תמורת הון עתק) היה אחראי לתסריט הסופי של "חלף עם הרוח

    בספרו כחש, מצטט בן הכט את
    קסטנר, סבה של מיכאלי, המסביר שהיה עסוק מכדי להזהיר את תושבי עירו קלוז' על העובדה שהרכבות עליהן הם עולים נוסעות למחנה השמדה. ".

    1. נו באמת, אנו במאי 1944 וכל יהודי יודע , כולל יהודי הונגריה לאן נוסעות הרכבות. לא ניתן היה להסתיר דבר. כל מה שקסטנר עשה הוא להציל יהודים, ככל יכולתו. .

  7. חזק ואמץ.אין ספק שבתקשרות צריך אותך יותר. העתיד עוד לפניך

  8. מר נתניהו מדוע לא תשריין את ד"ר גיא בכור, הוא הרי אחד מהכוכבים המבריקים ביותר של הימין בישראל ובעל חוג תומכים ואוהדים רחב ולבטח יתרום לתוספת מנדטים.

  9. אני שמח שנשארתה בתיקשורת.העלובה שיש במדינה אתה אולי אחד המוהיקנים האחרון שאפשר להאמין לא .אני מקווה שיעשו בדק בית בתיקשורת וכל הרמאים שמוכרים ידיעות כוזבות ישבו אחרי סורג ובריח

  10. תשמע יקירי,מר הראל אני מכירהאותך. מהתקשורת ואתה איש חכם ולא פראייר.יפה שאתה הולךבדרכך ואומר את האמת שלך. אין הרבה כמוך ,אבל דווקא אותך רציתי כמחוקק,אני חושב. שאם בעתיד יציעו לך את משרת ראש הממשלה ,אתה תוכל להשפיע ולהסכים.אף אחד לא ישנה אותך.רק אתה!יוסי לוי.טלקאר.

  11. אראל: מילא אם מדובר בביבי, אבל בחרת בביבי בחרת בשרה. אני מסתפק בכך שהייתה רוה"מ שלו בקדנציה הקודמת.

  12. הניויורק-טיימס היה היחיד שהתעלם מההשמדה, דבר של מפא"י עשה זאת גם כן. הכחש מביא זאת בהרחבה.

  13. אני נבוך לכל הימנים שמגיבים כאן וסבורים שנתניהו הוא המנהיג הנכון בעת הזו, בדיוק כפי שאני נבוך עבור נתניהו עצמו. כשבגין התלבט עם התגרענות איראנית הוא לא נסע לקונגרס. כשאולמרט התלבט עם התגרענות סורית הוא לא נסע לקונגרס. רק ביבי מדבר ומדבר ומדבר. זה האיש הנכון?
    ציפי ובוז'י יפציצו את כל הכורים באיראן לפני שנתניהו יאזור עוז להפסיק לנסוע לארה"ב ולהתחיל לקחת את אחריות ישראל לבטחונה על כתפיו הוא.
    האיש פחדן. והוא הוכיח את זה כבר שש שנים מול החמאס.

  14. מאוד אוהב ומעריך אותך, ושמח שלא התפתת להצעה (חבל שינון מגל ושרון גל חשבו אחרת ממך)

    לא בטוח שאני מת על ביבי, אני בוודאי לא מאמין לכל הדה הומניזציה שהתשקורת עושה לו ולמשפחתו, ומאידך, אני לא מאוד סומך עליו, במיוחד מאז עיסקת שליט הנוראה

    עוד דבר שאני חולק עליך, אני חושב שזה לא מן הטעם הטוב וההגינות הנסיון לפגוע במירב מיכאלי באמצעות סבה, בגלל שאתה אדם כל כך רגיש אני משוכנע שתוכל להבין את המקום ממנו אני מדבר

  15. סגל הסיבה שביבי רצה אותך בליכוד כי אתה העתונאי היחיד מחוץ לישראל היום שכותב בעדו האיש לא אמין ראה איך עיניו מתאוצצות איך הוא מסיע כאשר שקריו נאמרים עקשנות עם הראש בקיר נהנתנות גרידיות ועוד לזה אתה קורא מנהיג שרק הוא ואין בלתו צריך להנהיג הגזמת ילד !

  16. אראל סגל כל הכבוד תמשיך בעבודה העתונאית הברוכה שלך
    יש חשיבות לעמידה ועמדה גאה מול הסמול הדורסני
    השנאה של הסמולנים שאני נתקל מול אחיהם היהודים מדהימה כל פעם מחדש
    אני מאוד ממליץ לקרוא את ספרה של ג׳ואן פיטרס שנקרא מאז ומקדם ונותן תמונת מצב אמיתית על מי היה כאן קודם ועל שקר התעמולה הערבית ובעיקר אם חוזרים על שקר הרבה פעמים אנשים חושבים שהוא אמת
    אני מוצא בורות אצל ימנים שחושבים שהנימוק היחידי לזכותנו הוא בטחון בא בשעה שזה שיש לעם ישראל זכות על ארץ ישראל היא מדורי דורות
    אראל תמשיך להשפיע בתקשורת אסור להפקיר זירה זו בפני הסמול המצטדק
    אני אתך וגם רבים בעם

  17. מר סגל אין שום עיתונאי או כתב כמוך אובקטיביכל הכתבים מנסים בכוח להכפיש ולשקר העיקר להפיל את נתניהו בלי בושה ובלי כבוד עצמי זה המטרה לנגד עינהם. גיוס כל התישקורת

  18. מאמר מרתק ושנון, לא מאמין שהתקשורת (השמאלנית ברובה) הסכימה לפרסם. בשם השנאה למשפחת נתניהו מוכנים להרוס את המדינה. ולא שהכל טוב, בהחלט יש הרבה מה לתקן

  19. מוריד בפנך את הכובע.
    לא בדעותך אך מעריך אותך ואוהב לקרוא אותך.
    כן ירבו כמותך.

  20. למר סלע תודה על המאמר שמשקף את המציאות לאמיתה

    לדעתי אין תחליף לביבי.דרך אגב כתבתי שיר על ביבי

    וניתן להאזין לשיר באתרי.שם האתר

    avimoza.com

  21. לו היו לנו יותר אראל סגל בתקשורת.
    אראל הוא מה שקוראים מנתש.