מִיג זָר

הַמִּגְזָר הָרוֹכֵב כְּגִבֶּנֶת
לַמְּלוּכָה עַל הַגַּב שֶׁל בֶּנֶט
חִישׁ יָצָא בְּרוֹבֵי קָרַבִּין
פְּנֵי הַזָּר הַקָּרֵב לְהַלְבִּין.

הַסִּירֶנוֹת צָרְחוּ בַּמִּגְזָר:
לַשָּׁמַיִם חָדַר מִיג זָר.
הַמִּגְזָר הָרוֹכֵב כְּגִבֶּנֶת
לַמְּלוּכָה עַל הַגַּב שֶׁל בֶּנֶט
חִישׁ יָצָא בְּרוֹבֵי קָרַבִּין
פְּנֵי הַזָּר הַקָּרֵב לְהַלְבִּין.

כִּי רוֹצֶה הַמִּגְזָר בַּשִּׁלְטוֹן
וְרוֹכֵב כְּבִלְעָם עַל אָתוֹן
בִּישִׁיבָה יַצִּיבָה מְאֻבֶּנֶת –
"לַמְּלוּכָה הוֹלִיכִינִי, יָא בֶּנֶט!",
וּמַסְכִּים גַּם לָרֶדֶת לָעָם,
אֲבָל לֹא אִם הַשְּׁטִיבְּל יֻלְאַם.

כָּךְ רוֹכֵב הַבִּלְעָם, כָּךְ רָכַב,
כִּי הַגַּב שֶׁל הַבֶּנֶט רָחָב.
הוּא רוֹכֵב לַמֶּרְחָב כָּל הָאֹרֶךְ.
רַךְ הַגַּב, אַךְ בִּלְעָם הוּא קְשֵׁה עֹרֶף;
אֶת הָעָם יְבָרֵךְ בִּלְעָם
אִם יִהְיֶה כְּמוֹ בִּלְעָם כָּל הָעָם.

.
חדר ושוחרר. אוחנה. צילום:פלאש90

רוֹכֵב הָאָתוֹן הַצְּחוֹרָה
מִשֵּׁשׁ בְּמִאוּס בַּסְּחוֹרָה
וְעִקֵּם אֶת אַפּוֹ: "אֵיזֶה גִּ'יפִי
הָעָם הַזֶּה. בֶּנֶט, תַּחְלִיפִי!"
כָּךְ הוֹרָה לָאָתוֹן הַשְּׁלוּחָה
וְהִמְשִׁיךְ לְפַנְטֵז מְלוּכָה.

דִּין וְדִינָה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, הנחתה את משרד הפנים: מינו של אדם יוחלף ברישומים על פי בקשתו, גם אם לא שינה אותו באופן פיזיולוגי.

יֶשְׁנוֹ מִין הֶבְדֵּל
בֵּין בֵּן לְבֵין בַּת.
לְכָל מִשְׁתַּדֵּל
הוּא נִכָּר בְּמַבָּט.

הוּא דַּק וְעָדִין,
אַךְ אַל תִּפְחֲדִי נָא.
אֶתְמוֹל הָיִית דִּין,
הַיּוֹם תִּהְיִי דִּינָה.

אֶפְשָׁר לְשַׁנּוֹת,
זֶה לֹא מְשַׁנֶּה.
בָּנִים אוֹ בָּנוֹת,
צִיּוֹנוּת, מַחֲנֶה.

מָחָר תִּהְיִי דִּין,
הַיּוֹם אַתְּ עוֹד דִּינָה:
יֵשׁ דִּין בְּאַרְצֵנוּ,
יֵשׁ דִּין
וְיֵשׁ דִּינָה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. אוקיי, אז תגיד (בחרוזים מנוקדים עם משקל מוקפד, כמובן) שאתה לא אוהב את מה שנעשה פה עם אוחנה, בסדר, אבל "המגזר רוכב למלוכה על הגב הרחב של בנט"? הלו? עד כמה שאני זוכר זה דווקא בנט שתפס טרמפ על המפד"ל במקום התכנון המקורי לנסות את כוחו עם מפלגה חדשה. אז מי פה רוכב על מי?

  2. קצת הפוך – נפתלי בנט רוכב על הבית היהודי לעבר ראשות הממשלה. בשם השאיפה ל"מפלגת שלטון" הוא משכנע\כופה את המפלגה לקבל כל גחמה שלו.
    כמו הרבה ויכוחים – גם זה צרוף של שני ויכוחים מקבילים: מי שתמך בשריון דיבר על מעלותיו ועממיותו של אלי אוחנה, וכמה זה נהדר שהמפלגה נפתחת לקהל חדש. מי שהתנגד דיבר על נפתלי בנט שעושה מה שבא לו במפלגה, ומנסה לקושש מנדטים בכל אמצעי, ומביא (לדבריו) כוכב כדורגל שצמח בבית עני כדי שימשוך קהל, בלי להסביר מה הוא (אוחנה) מתכוון ושואף לעשות במפלגה ובכנסת.
    אז מי שבעד השריון מדבר על אוחנה, וחושב שמי שמתנגד פוסל את אוחנה כי הוא נגד כדורגל או חילונים או מרוקאים. (ובקצרה: "דוסים אשכנזיםמתנשאים")
    ומי שנגד השריון מדבר על בנט ועל הבית היהודי, וחושב שמי שבעד הוא שטחי ופזיז ומחשב קולות במקום לחשוב על עקרונות.

    אבל יופי של חרוזים, ותודה שציינת את הסיפור השני, הוא לא ממש בלט בחדשות היום.

    1. כמזרחית, אני דווקא התנגדתי לשיריון של אלי אוחנה…

  3. בנט מתחזה לדתי-לאומי אבל מטרתו היא לקחת קולות מהליכוד ולגרום לכך שאף מפלגה במחנה הלאומי לא תהיה יותר גדולה ממפלגת בוז'י-לבני, וכך יחזור השמאל לשלטון. זה לא מקרה שהוא חבר ליאיר לפיד ושהוא תמך בחוק לסגירת ישראל היום. הוא פועל בשירות השמאל.

  4. אכזבתני. כך אתה רואה את הדברים? אתה לא רואה שמדובר באדם שבלי קשר לשאלת כישוריו הובא רק כי הוא כדורגלן? אם זה היה איל ברקוביץ', התגובה היתה אחרת?

  5. שריון אוחנה לא היה מהלך נכון, במיוחד כעושים את זה בלוח זמנים קצר. הנזק שנגרם לכל הצדדים, אם זה לשרטט את הפרופיל של אוחנה , אם זה לגרום שלא לספור את הציבור הדתים, ואם זה לא להתהלב מהסביבה החילונית כל אלה שהם קהל היעד של בנט והאחריות לנזק היא בהחלט שלו!

  6. החלטת בנט, החלטה שלו בלבד, אם בנט עדיין עומד מאחורי ההחלטה, כל שנשאר לנו הצופים, להמתין ולראות התוצאות, בנט קורץ מחומר של מנהיג, גם אם טעה ידע לתקן, כולם מדברים על כך שבנט "זרק" את אוחנה, האם יש למאן דהוא מידע מה באמת התרחש … ? רק מספיק לדעת שאוחנה מרוקאי, כבר יודעים שהאגו משחק תפקיד מרכזי, לזה תוסיפו את הונו האישי ותקבלו אדם עם אגו בריבוע שמנסה להכתיב לאחרים את מה שהוא רוצה, קרי אגואיסט מול מנהיג, לא הולך ביחד והחלטתו של המנהיג, היא החלטה שנושאת בחובה אחריות לקולקטיב ולא לשמו או לאגו שלו ולכן החלטותיו, נראות פזיזות, לבנט יש הפוטנציאל להגיע רחוק מאד בפוליטיקה הישראלית, עד כדי לרשת מקומו של ביבי לראשות הממשלה, כאשר הוא מאחד את כל המפלגות היהודיות וכל מי שמעונין בהשתתפות לשמירת המדינה היהודית וחוסנה בכל המובנים, מאחל לו "נפתלי איילה שלוחה למלוכה", אמן.

  7. למה כל דבר נשפט בכיוון המגזרי? אולי הביקורת היא עניינית? בכל אופן, לגייס מישהו כי הוא בא מציבור אחר, למרות שאין לו רקע מתאים זה קצת ביזיון לציבור. עם כל הכבוד, אולי אותם מעריצי כדורגל רוצים לבחור במפלגה עם אמירה? אולי אותם מסורתיים מחפשים מישהו שתומך במסורת ותומך בארץ ישראל השלמה, ובביטחון? את זה מישהו בודק?