יועץ דמוקרטי בכיר: להחרים ולנדות את הקרן החדשה לישראל

עו"ד מיכאל ספרד, המייצג מס' ארגונים נתמכי הקרן, העיד כעד מומחה מטעם הפלסטינים במשפט ההיסטורי בניו יורק ועורר סערה.

הגדיש את הסאה; עו"ד מיכאל ספרד באירוע של שוברים שתיקה. צילום מסך מיו-טיוב

"מי שעומד לצד הקרן החדשה לישראל עומד נגד ישראל, וכל ניסיון לטעון אחרת הוא שקר. אני מפציר בכל אדם המזוהה עם הקרן החדשה ישראל להפסיק לתמוך כלכלית בארגון הזה": את הדברים החריפים הללו כתב אתמול (24.2) האסטרטג הדמוקרטי הבכיר האנק שיינקוף, מי שייעץ בעבר לנשיא ביל קלינטון ולראש עיריית ניו-יורק לשעבר מייקל בלומברג. "הקהילה היהודית חייבת להחרים את הקרן החדשה לישראל", הוא קבע. "נקודת הפתיחה האידאלית? אל תאפשרו לקרן החדשה לצעוד במצעד התמיכה השנתי בישראל עם השלטים שלה. אל תחשפו את המצעד להשמצות בגלל בוגדים, שפעילותם מוכיחה כי הם עומדים נגד ישראל".

במאמר שהתפרסם במגזין ה'ניו-יורק אובזרבר' תיאר שיינקוף מה הוביל אותו למסקנה הזו. כזכור, ביום שני האחרון נרשם הישג מדהים לקורבנות פיגועי האינתיפאדה השנייה ולעו"ד שייצגה אותם ניצנה דרשן-לייטנר, העומדת בראש ארגון 'שורת הדין'. בית משפט במנהטן קבע כי הרשות הפלסטינית ואש"ף אחראיים לשורה של פיגועי טרור שהתרחשו במהלך האינתיפאדה השנייה, והטיל עליהם לשלם סכום של 218.5 מיליון דולר לעשר משפחות של קורבנות. על-פי חוק הטרור האמריקני, סכום החיוב שולש והוא עומד על 655.5 מיליון דולר.

הקש ששבר את גב הגמל; האנק שיינקוף. צילום מסך
הקש ששבר את גב הגמל; האנק שיינקוף. צילום מסך

"נקודה קטנה ומבלבלת שמרתיחה את הדם, וכנראה תפוספס על-ידי התקשורת המרכזית", חשף שיינקוף, "היא העובדה שעו"ד ישראלי-ליברלי קנאי ל"זכויות אדם", מיכאל ספרד, העיד במשפט כעד מומחה מטעם הרשות הפלסטינית. עו"ד ספרד – שאינו זר לתקשורת – העיד בתשלום עבור הרשות הפלסטינית גם בעבר". עו"ד ספרד, הזכיר שיינקוף, הוא עורך דין של מספר ארגונים שונים שממומנים על-ידי הקרן החדשה לישראל, כגון 'יש דין', 'שוברים שתיקה', ו'אל-חאק'. הוא עבד גם על תביעה שהוגשה בקנדה וביקשה להשיג גושפנקא משפטית לאשמתה של ישראל בביצוע "פשעי מלחמה", ושתקבע כי שגדר ההפרדה אינה חוקית.

שיינקוף ציטט את דרשן-לייטנר, שאמרה בהתייחס לעדותו של ספרד: "במצב של סכסוך, אתה לא יכול לתת לשני הצדדים שוויון זכויות. לפעמים זה מגיע למצב של או אנחנו או הם. אם הוא מגיע כדי להגן עליהם, הוא בהחלט פוגע בנו". אחרי שנים ארוכות בהם נטען כי הקרן החדשה לישראל עושה שימוש בהליכים משפטיים כדי לפגוע בישראל, עתה מגיעה עדותו של ספרד ומוכיחה זאת, כתב שיינקוף. "אני רוצה להדגיש כי השנאה של הארגון הזה לישראל לא יודעת גבולות. כפי שכתב נפתלי בלנסון, עורך-מנהל בארגון NGO מוניטור… מר ספרד הוא 'המרכז של תעשיית הארגונים החוץ-ממשלתיים, המנצלת את הרטוריקה של זכויות האדם בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני'".

בשיחה עם 'מידה' אישר ספרד את השתתפותו במשפט, והסביר כי נדרש כעד מומחה על-ידי עו"ד של הרשות הפלסטינית לסוגיה ספציפית, להסביר מהי ההגדרה המשפטית בישראל לאסירים ביטחוניים, ותו לא. לספרד היה חשוב להדגיש לנו כי אף העיד ש"לפי הבנתי המקצועית המשפטית פיגועי ההתאבדות של האינתיפאדה השנייה הם פשעים נגד האנושות". ומה הסיבה שעו"ד של הרשות פנו דווקא אליו? האם אין הדבר נובע משיוכו הפוליטי המובהק לשמאל הרדיקלי ומפועלו הרב למען הפלסטינים? על כך ענה לנו ספרד: "זה תשאל אותם… נדמה לי שהמליצו עלי עו"ד שונים שאליהם פנו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. אני מצטער, אבל אני לא מבין מה בדיוק ההוכחה כאן שהוא עשה משהו לא לעניין, עפ״י תגובתו שהיא:
    ״הסביר כי נדרש כעד מומחה על-ידי עו"ד של הרשות הפלסטינית לסוגיה ספציפית, להסביר מהי
    ההגדרה המשפטית בישראל לאסירים ביטחוניים, ותו לא.״

    התגובה שלו לא נכונה והוא עשה עוד משהו, כלומר הגן על הרש״פ?
    או שאני מפספס משהו?

    ברוב המקרים הוא מוציא שקרים ודיבה על המדינה (כמו למשל מכתב הסרבנים של 8200 שהוא קישקוש מוחלט של אנשים לא קשורים בכלל למה שהם מתלוננים עליו)

    אבל פה זה מאוד על הקו,
    enlight me please

    1. זה נכון אם הוא מהאו"ם, או שוודי שאין לו נגיעה לסכסוך, אבל מדובר בישראלי "משלנו" שמעיד עדות העשויה לסייע לרשות נגד התביעה.
      הטענה שהוא רק נדרש לענין משפטי גרידא ושהוא לא מצדד בפיגועי הטרור אינה אלא זריית חול בעיניים כי בפועל העדות שלו יכולה לסייע לרשות ולהדוף את התביעה הישראלית ובכך הוא בפועל כן עוזר לפיגועים.
      משל יעזור ללך אולי להבין. נניח שאחיו היה חס וחלילה נרצח בידי אדם, ואותו אדם היה עומד למשפט והיה מבקש ממר ספרד להעיד עבורו על איזו "הגדרה משפטית", יש לך ספק האם הוא היה מוכן להעיד?! מכאן ברור שבמקרה הטוב מר ספרד לא מרגיש כל הזדהות עם נפגעי הטרור, והוא במקרה הטוב "יושב על הגדר". למען האמת כולם ייודעים שהוא אינו יושב על הגדר אלא מצדד בארגוני הטרור והוא בחר צד במאבק

    2. אכן לא ברור מספיק מה ועל מה הוא דיבר, אבל השורה התחתונה חמורה מספיק:
      הוא הוזמן ע"י הרשות הפלשתינית כדי לסייע לה נגד נפגעי טרור, כדי שהיא תוכל להתחמק מתשלום על פשעיה ולהמשיך לעודד ולתמוך בטרור. בכך עו"ד ספרד מסייע לטרור באופן מובהק, וזה כבר עמוק מעבר לקו.
      אגב, ניחוש שלי לגבי העדות: הרשות תומכת כלכלית באסירים ביטחוניים, כלומר מחבלים. היא טוענת שאלו אנשים חפים מפשע שנעצרו בשרירותיות ובזדון ע"י ישראל, והיא בסה"כ מסייעת למסכנים שנפגעו מ"עוולות הכיבוש". היא הביאה את עו"ד ספרד כדי שיעיד שזו אכן המציאות, והאסירים הביטחוניים אינם טרוריסטים. אם טענתו הייתה מתקבלת, היא הייתה יכולה להמשיך לממן את המחבלים ללא חשש.

    3. האיש הזה מייצג מספר אירגונים ישראליים שלפי מעשיהם נראה שהם ארגונים נגד ישראל. הוא מייצג את הרש"פ מרצונו במשפט, כשמנגד מדינת ישראל והמשפחות השכולות. הארגונים שעבורם הוא עובד נתמכים על ידי קרן שממומנת על ידי ממשלות זרות שבוחשות בלי בושה בעניניה הפנימיים של ישראל, ולפי פעילות אותה הקרן נראה שמטרתה לפגוע בישראל ולחריב אותה כמדינת הלאום היהודי.

    4. רודף בצע ופרנסתו מהצלחתו בבגידה בארצו ובעמו
      ידוע כיודו קווזלינג מיכאל אבו מחמד ספרד

    5. ממתי לוקחים עו"ד אזרחי בכדי להגדיר משפטית אסיר בטחוני?
      הרי שאו רשות אכיפה כמו המשטרה או לענין זה, שב"כ או נציג רשמי המייצג את מע המשפט. כך שאו שהוא משקר או שהוא התנדב. כך או כך הנזק שאחד כזה גרם כבר לישראל, היה צריך לשים אותו מאחרי סורג ובריח מזמן.

    6. עד מומחה בתשלום! שיגיד כמה שלמו לו וכמה? ומה המומחיות שלו? האם הוא מומחה טוב יותר מהאם שאבדה את עוללה בידי פלישתינאי "מדוכא" עדיף שהעולם הצבוע הזה יפסיק לסחור בדם כמו העד מומחה

  2. יש להוציא ארגון זה מחוץ לחוק. בשום אופ לא לתת לו לפעול ביראל

  3. אשכרה מיכאל ספרד העיד בעד הרשות הפלסטינית נגד קורבנות פיגועים??!?!
    לא להאמין לדבר הזה, ואחרי זה הם נפגעים שמציגים אותם כאויבי
    מדינת ישראל. הם דוחפים את עצמם לפינת הזאת בהתנהגותם האווילית.

    האנשים האלה (השמאל הרדיקלי) הם אויבי מדינת ישראל, אויבי השלום
    ואויבי השמאל המתון.
    פשוט עדר אובד ומוטרף ללא מצפון מוסרי ששנאתו לציונות העבירה אותו על דעתו וגרמה לו לחבור עם רוצחי ילדים,רק בשביל להכניס למדינת ישראל.

  4. ראשית – תודה לאתר מידה שאם לא היה מדווח על זה מעולם לא היינו שומעים על זה בתקשורת .
    הדבר מזעזעז ומעורר בחילה שהאיש עוזר להכשיר את הרצח של יהודים , זה הזוי וכול יהודי בעולם צריך להתקומם כנגד האיש והארגון .
    נאמר ככה , כל ארגון יהודי או לא שיש לו נגיעה אפילו בזרת עם הקרן החדשה לישראל צריך להיות מוכרז ע"י המדינה כארגון עויין ולהתנקל לו בכול דרך אפשרית שקיימת .
    למה ? – כי הם מסעיים לרצח ומכשירים רצח יהודים !

    1. למיכאל ספרד יש מסורת מפוארת.סבו,המשורר יידיש,דוד ספרד,כקומוניסט נאמן,דווח בביאליסטוק המשוחררת על ידי הצבא האדום מן הכבוש הפולני,גם מכוח ההסכם סטלין היטלר,מי מן הפליטים מוורשה הם קומוניסטים ומי ציונים.הוא לא נגע באיש…סבו השני הוא פרופסור באומן הנודע,גם בשנאתו לישראלובעברו קצין בעל אות הצטינות ב נ.ק.וו.ד. הפולני,שרצח מאות אנשי מחתרת פולניים,שלא השלימו עם הדיקטטורה הקומוניסטית,בחסות הכידונים הרוסיים.
      לדבריו הוא עסק רק בהסברה ותעמולה..

  5. חשוב לציין שהוא חזר בתשובה לפני מספר שנים וגם הוסמך לרבנות אצל הרב של כפר חב"ד.

  6. הקרן החדשה נמצאת בכל מקום, בתקשורת, בזירה הפוליטית, בחברה, בשוק העבודה, ב"פילנתרופיה" מה שמדאיג ומדהים גם הוא איך נתנו לגוף הזה לצבור כוח במשך שנים בישראל ובעולם, התייחסו אל הארגון בשאננות ובזלזול, נתנו לגוף הממאיר הזה לשלוח זרועות לארגונים אנטי ציוניים ברחבי העולם ולצבור השפעה באין מפריע, ובאופן שיטתי, מתמשך ובשקט, ביעילות, ללא פרסום, דרך עמותות ותתי תתי ארגונים כמו "שתיל" שמפרסמים משרות בשוק ןמגייסים אנשים שלא טרחו לבדוק את הארגונים האלה ובמסווה פילנתרופי וזכויות אדם, זורים רעל באוויר הישראלי. לא ברור איך נתנו לזה לקרות. נזק עצום נעשה עד עכשיו, לכן אין דרך אחרת אלא פשוט לנטרל, להצר את צעדיהם בכל דרך אפשרית כי . זו הקרן שתזיק לישראל, לחוסנה ולזהותה יותר מכל אויב אחר כי זה מבית, אז זה "לגיטימי" ר.

  7. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ,ועל זה ישראל מוכנה לשלם כול מחיר. שהעולם גם יראה שאנחנו בסדר . ונקבל מדליה שוקולד על זה . לא חשוב כמה הרוגים וכמה טיפוסים למינהם בכנסת או מחוץ לכנסת, כול יום אירגון חדש קם להחריב וללכלך על הצבא או על המתנחלים או על סתם ישראלים . .ואף אחד לא זז ,ולא גם מזיז. .האנרכיה נמשכת. והעם מנמנם. אור אדום דלוק מזמן,ומסמן כול הסכנות מבפנים ומבחוץ .רודפים אחרנו. גם נשיא המדינה מוסיף קצת משלו. מה הסוף לכול זה ? איפה הבוסים איפה הראש?

  8. כתבה חשובה ביותר. כל הכבוד. זה כבר זמן רב שאני טוען (ביחד עם רבים אחרים) שלעומת "הקרן להשמדת ישראל" מרצחי החמאס הם כמו טיול בפארק