בנט מסכן את אחדות המחנה הלאומי

בשבועות האחרונים מתנהל בנט כאחוז קדחת לפרק את הברית הישנה והטובה בין הליכוד לבין ההתיישבות והדתיים. את מחיר היוהרה כולנו נשלם.

המחנה משלם את מחיר היוהרה; נפתלי בנט עם נתניהו. צילום: פלאש90

"נפתלי בנט מכריז מלחמה: להפסיק לפחד מהחרדים"; "גפני: לנפתלי בנט שנאה תהומית כלפי החרדים"; "שותפים טבעיים? הסכין שתקע בנט בגבם של החרדים" — אלו רק חלק מן הכותרות שלהן זכה בנט בעיתונות במוצאי בחירות 2013, חודשים ספורים לאחר שכבש בסערה את מפלגת הבית היהודי.

למחנה הלאומי היתה עד אז ברית עם החרדים. אמנם לא ברית קדושה, אבל אפקטיבית. תמורת השוחד הקבוע שקיבלו, החרדים העניקו לממשלות הימין שקט ויציבות ואפשרו להן לקדם מהלכים לאומיים משמעותיים. אך בנט, מסיבותיו הוא, בחר לשבור את הברית הטבעית הזו ולחבור תחתיה אל לפיד ומפלגתו. זה לא השתלם. הממשלה לא היתה הומוגנית דיה, המפלגות משכו לכיוונים מנוגדים, הברית בין הבית היהודי ללפיד מיהרה להתפרק, ובתוך שנה ועשרה חודשים בלבד מצאנו עצמנו שוב בבחירות.

גם הרווח וההתקדמות שנדמה כי השיגו לפיד-בנט בזירה החרדית, יירדו בקרוב לטמיון: במשא-ומתן הקואליציוני המתנהל בימים אלו, החרדים ייקחו את שלהם בחזרה – והפעם כפל-כפליים (הנזק יעמוד על מליארדים). כך היא דרכה של מהפכה: זורעים רוח וקוצרים סופה. מתקדמים צעד אחד לפנים, ונהדפים שניים לאחור.

לו בנט היה שועה לאזהרות חבריו מימין ב-2013, היתה עשויה להיחסך עגמת הנפש. כך למשל התריעו בפניו אנשי מועצת יש"ע במהלך המשא-ומתן הקואליציוני דאז: "במשך שנים רבות מצאנו בחרדים תומכים נאמנים להתיישבות ביש"ע ואנו חייבים להכיר להם תודה על כך. אנו דורשים מכל הצדדים לעשות מאמץ כן על מנת להכניס את המפלגות החרדיות לממשלה … החרדים הם השותפים הטבעיים".

אך בנט התפתה לאנרגיות של המהפכה – שמלבד החרמת החרדים כללה גם חקיקת עונשים פליליים נגד בחורי ישיבה שלא יתגייסו – והעדיף אותן על-פני שינוי איטי, מתון ומדוד שיצמח מתוך הסכמה ודיון עם החרדים. השמרנים הזהירו מפני הצעדים הללו, אבל המהפכנים לא הקשיבו.

הפזמון חוזר שנית

והנה, מה שאירע ב-2013 נדמה כי חוזר כעת. תבערת המחלוקת במחנה הלאומי שוב מתלקחת, וקרע חדש מאיים על אחדות המחנה. בפעם הקודמת זה היה בנט נגד החרדים – נו, עוד אפשר לחיות עם זה. אבל הפעם זה בנט מול הליכוד – מפלגת השלטון הלאומית, על 30 מנדטיה. רק הערב הוא יצא בהצהרה כי ישקול לחזור בו מההמלצה על נתניהו.

למרבה הצער, בשבועות האחרונים מתנהל בנט כאחוז קדחת לפרק את הברית הישנה והטובה בין הליכוד לבין ההתיישבות והדתיים. יש לו שמונה מנדטים בלבד, אבל אצה לו הדרך להתנגש בליכוד ובנתניהו. אין צורך להאזין למדיה המסורתית כדי לעמוד על מה שהתחולל בשבועות האחרונים בתוככי המחנה הלאומי; מספיק לראות את הדם הרע שעודנו זורם ברשת בין אנשי ימין רבים – שבדרך-כלל לא יחלמו להתקוטט ביניהם – כדי להבין מה מתרחש בעטיה של המהפכה הבנטיסטית.

"משהו חדש מתחיל" – אכן משהו חדש מתחיל, אך לא בטוח שהוא מבשר טובות. זבולון המר ואחריו אורלב, למרות החסרונות שהיו כרוכים בהנהגתם את המפד"ל, ידעו לשמור על אחדות המחנה הלאומי ולקבל בתבונה את הנהגתו. הם לא העזו לקרוא תיגר על מפלגת השלטון. לא כך בנט.

אולי יהיה זה הקמפיין האגרסיבי והנגטיבי שערך בחודשים האחרונים נגד נתניהו והליכוד; ואולי ההתנהלות במשא-ומתן הקואליציוני הנוכחי, אבל אם בנט יצליח בסופו של דבר להוביל לקרע בין הליכוד לבית היהודי – הנזק לימין ולהתיישבות יהיה עצום. שכן למרות מה שחושבים בכמה מהמעוזים בגב ההר, הבית היהודי אינו יכול לבנות לבדו את יו"ש ללא עזרת הליכוד. אין לו די כוח פוליטי משלו להרים את מפעל ההתיישבות בעצמו: לא עם 16 מנדטים, לא עם 12 מנדטים, ובוודאי שלא עם שמונה מנדטים. הוא זקוק למחנה הלאומי.

לכן, אין זה מן התבונה להסתכסך עם אחרים. הליכודניקים אולי אינם אנשי גוש אמונים, אך הם תומכי התיישבות מסורתיים. בלעדיהם, אין התיישבות.

ידע את מקומו; זבולון אורלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ידע את מקומו; זבולון אורלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בנט המהפכן

כרוניקת ההתנגשות בין בנט לליכוד – שלא בטובת הציבור הדתי-לאומי ונגד רצון מנהיגיו – נגזרה מראש, בהתאם להתנהלותו של יו"ר הבית היהודי. זה התחיל בניסיונו לבנות מהמפד"ל "ליכוד ב'", אשר יחליף את הליכוד האמיתי ויטול לידיו את הנהגת הימין, וזה המשיך בירי הנואש שביצע "בתוך הנגמ"ש" במערכת הבחירות. גם כאן, הוא העדיף את דרך המהפכה על-פני הדרך המסורתית המתונה.

בנט היה צריך להתאזר בסבלנות ובאורך רוח הנדרשים ממי שמתעתד להנהיג את המחנה הלאומי, ולא להתפתות לקיצורי דרך מהפכניים. במקום לסחוב את המפד"ל לטריפ הזייתי של החלפת הליכוד, היה עליו להתמודד בעצמו בליכוד ולהניח למפד"ל לנפשה. סביר להניח שתוך שנים ספורות של עבודה מאומצת בשורות הליכוד – תחילה כחבר כנסת מן המניין ולאחר מכן כשר ואז כשר בכיר – בנט היה בונה עצמו כמועמד רציני להנהגת המחנה הלאומי.

במאמר מוסגר נעיר שהמהפכנות של בנט ניכרה כבר ב-2012, בזמן שהסתער על הבית היהודי (לאחר שהספיק להקים את מפלגת "ישראלים" ולסגור אותה). הוא טלטל את המערכת הדתית-לאומית, שינה בכוח מוסדות והרגלים – גם לטובה – ועורר את זעמם של הדתיים השמרנים על הדתיים הליברליים. תחילה היתה אפוא ההתנגשות עם הדתיים השמרנים, לאחריה עם החרדים, וכעת עם הליכוד.

הציבור הדתי-לאומי הוא ציבור ערכי וחדור אידאלים, ותפקידו במחנה הלאומי מרכזי ביותר. כרגע, נראה שבנט מזיק לשאיפותיו יותר מאשר לקדמן. אילולא דמיסתפינא, הייתי אומר שבנט המהפכן עלול להיות הגורם המסוכן ביותר לאחדות הימין הישראלי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

34 תגובות למאמר

  1. אני ממש לא מסכים איתך – נפטלי הוא איש של ערכים וחזון, הוא עושה את הכל כדי לקדם את המדינה ואת הדתיים.. לא כל הדתיים הם מתנחלים וזה שביבי עשה לו מעקף בבחירות ועכשיו הוא שוכח את מה שהוא הבטיח לא אומר שבנט צריך לחזור להיות הבובה של הליכוד כמו שהמפדל היה…..

  2. לא הבנתי-אם בנט יעליב את הליכוד ואת נתניהו נתניהו ימסור את חברון? יתמוך בהתנתקות?ינאם נאום בבר אילן?יקפיא בניה ליהודים ביו"ש?ישחרר מחבלים?-אה סליחה-הוא כבר עשה את זה.

  3. האם שילמו לך לכתוב את המאמר הזה?

    הליכוד אינו ימין. מספיק עם השקר הזה!
    נאום בר-אילן, חזון 2 המדינות, העברת כספי מיסים לרש"פ, מו"מ גלעד שליט, הססנות "צוק איתן", שחרור מחבלים…

    מה לציבור המתנחלים, חובשי הכיפה או הימנים האמיתיים עם מפלגת הזיגזג הזו?

    הנכונות של הליכוד לשבת עם העבודה היא הוכחה לכך שמדובר במפלגה שהאידאולוגיה היחידה שלה היא – תאבת השררה.

  4. ראינו כמה מעניין את הליכודניקים שמפנים יישובים. היחידים שהתנגדו להתנתקות היו הדתיים.
    לכן הברית עם הליכוד היא חרטא בפיתה

    1. טעות חמורה! מתפקדי הליכוד הצביעו נ ג ד ההתנתקות של שרון ונתניהו התפטר מהממשלה מיד לאחר אישור התוכנית. קראו לו ולליכודניקים האמיתיים "המורדים". שרון ביצע את ההתנתקות במחטף ונגד כל עקרונות הליכוד עליהם הוא עצמו התחייב (דין נצרים כדין ת תל אביב) אמר ושיקר.

      נא לא לעוות את ההיסטוריה
      ד

  5. מספיק עם הגדרות ה"שוחד" לחרדים. מדובר באינטרסים. כמו לכל מפלגה אחרת, למפלגות החרדיות יש מחוייבות לקהל הבוחרים שלהן.
    גם לפיד נתן שוחד עצום להתיישבות תמורת תמיכה בחוקים שלו.

  6. מאמר כל כך מופרך ומנותק מהמציאות המון זמן לא קראתי, גם בסטנדרטים של הבחירות האחרונות. מאיפה בכלל להתחיל? "הברית הישנה והטובה"?! בין מי למי? המקפיאים לקפואים? אולי בין המפנים למפונים? או שמא בין אלה שנתנו את הנשמה למען המחנה הלאומי, ואלה שבכל מחיר מפחדים לשלוט באמת במדינה, ובכל הזדמנות מוסרים את המשילות ואת רצון העם ליועמשים למיניהם? תפתח לוח שנה, חבר. שנות ה-70 עברו מזמן. הדגל העיקרי של בנט, שעליו הוא נבחר בפריימריז והביא את המפלגה הדתית לאומית להישגים אדירים הוא האמירה שאנחנו כבר לא משגיחי כשרות, ולא חבורה של משופמים עם חמאת בוטנים על הפנים ושיר של צמד רעים על השפתיים, ולא אסקופה נדרסת לכל דביל שמחייך אלינו בשם איזה אחדות מזויפת. הדמוגרפיה השנים וההתבגרות עשו את שלהם. ועוד איזה הוכחות הבאת.. אדם עלום כלשהו, שאמר לבנט "במשך שנים מצאנו בחרדים תומכים להתיישבות ויש להוקיר להם תודה על כך.." נכון. איך שכחתי. עוד שנייה אני מתחיל לבכות מהתרגשות והולך לנשק את רגליהם של כל העסקנים יר"ש, אלה שמכנים את גדול רבני הציונות הדתית, הרב דרוקמן "חיימק'ה", והיו לשון מאזניים באישור ההתנתקות. ואחרי הבלים כאלה עוד מחלק עצות לקינוח. יומרנות בריאה. המלצה קטנה לסיום- מאמר כותבים מהראש, לא מהבטן, ואחרי תחקיר בסיסי על מיתות העובדות והמחוברות למציאות. להבא. בתודה מראש

    1. החרדים התנגדו להתנתקות.

      נא לדייק בעובדות

      אגב, שרון איש הליכוד ביצע את ההתנתקות.
      אז החרדים היו יותר אחראיים וימניים מהליכוד…

  7. כן. בסוף ביבי עוד עלול להקפיא את הבנייה ביו"ש. אולי הוא אפי' עלול לעצור את הבנייה בירושלים בגלל בנט.
    בסוף ביבי יהרוס מאחזים ויפיל את "חוק ההסדרה". אולי בגלל בנט ביבי יאיים שיפטר את מי שיצביע בעד החוק.
    אם בנט ידרוש משהו ביבי עוד עלול לגנוז את דו"ח אדמונד לוי.

    תגידו השתעגתם?!? זה הדבר היחיד שבנט מתעקש, שה"ליכוד" תפסיק את הקפאת ההתיישבות ובניית המדינה הפלסטינית.

    ומלבד זאת אין לי מושג באיזו מדינה אתה חי. אינני מכיר שום קמפיין אגרסיבי ונגטיבי של במט. אני כן מכיר אחד כזה, מלא צביעות ושקר, של הליכוד.
    ביבי פנה למצביעי הבית היהודי והבטיח להם שהבית היהודי תהיה שותפה בכירה באותה מידה אם יהיו לה 16 או שיהיו לה 8. אז תפסיקו לקשקש שיכרע ברך כי יש לו מעט מנדטים.

    מסקנה: הכותב הוא ליכודניק ועיניו רואות מציאות שהוא חפץ בה.

    1. לא נכון.

      יהדות התנגדה לאוסלו, וש"ס נמנעה.
      באוסלו ב, כל החרדים התנגדו – וההסכם עבר על חודו של מיצובישי של גולפרב מגמדי רפול.

      נא לדייק בעובדות.

  8. מסתבר שמה שמותר לביב אסור לבנט, הירי בתוך הנגמש התחיל ע"י ביבי וגם אז בנט נמנע מלהגיב.

    וחסר בתחילת הכתבה גילוי נאות על העיסוק של בעז לוי

  9. מאמר שטחי ומגמתי. את הניתוק עושה הליכוד ולא להיפך.
    מידה, האתר מתחיל להשמע כמו שופר של מפלגת השלטון, וזו כידוע, תחילת הסוף.

  10. ההרגשה שכתב רוצה להסתגר בתוך המגזר שלו ןלעולם לא לצאת החוצה לעולם הגדול. החשיבה הזו הורגת : "לדעת את מקומו" , "להתעזר בסולבלנות" – כל אלו מילים של איש קטן, איש מגזר , איש מפוחד מצלמו. אם רוצים שהעם יתמוך באידאולוגיה צריך לשבור גבולות אלו ואני מתפלל שבנט יצליח לעשות זאת. יישר כך ! בהצלחה , בנט

  11. הטיעון בבסיס המאמר אולי נכון אבל זריקת כל הבוץ ואחריות על בנט זה מתחת לכל ביקורת. להאשים את בנט מראש במקרה שליכוד יפגע בהתיישבות זה לא לכבד את הקורא.

  12. מספיק לסכסך! לא רוצים סכסוכים, כי ביחד אנו חזקים יותר כמובן. אופס, סתם רציתי להגיד משהו חדש. "בנט שונא שנאה תהומית את החרדים"? החרדי שאמר דבר כזה אם אמר, מטורף לגמרי או תככן ברמות.

  13. בעברית קוראים לזה "הפרעת אישיות נרקסיסטית+מגלומניה"
    והנה תיאור "ויקיפדי" של מחלתו
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%AA_%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%A0%D7%A8%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%AA#.D7.9E.D7.90.D7.A4.D7.99.D7.99.D7.A0.D7.99.D7.9D
    אותה מחלה שלוקה בה "אחיו התאום" הלאפלאפידי.. כמו גם רבים רבים מ"המחנה הציוני" [אם תרצו אין זו הגדה…] כן ככה, מה חשבת שסתם הם כרתו ברית "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו"… בנט מסמל את התפרקות הקוגניציה וה"דת" הפיקטיבית ה"מזרוחניקית" הפרוטסטנטית-ייקית ומעברה לדגש "נוצרי" קתולי-אוסט יודני ממוקד "אישיות" ו"נאמנות"….. שום מהפכה אין כאן ושום נעליים אלא רק רגרסיה קוגניטיבית תבונית דתית ותרבותית כיאה ל"אח" החולם להיות "פאטר"……..חחח

  14. מעבר לחוסר דיוק בהרבה מאוד פרטים
    זה נשמע כמו אפולוגטיקה קצת לא מכובדת לחרדים ולליכוד – שני ה"שותפים" של הציונות הדתית אשר פעם אחר פעם מוכיחים כיצד הם יודעים להפנות לה עורף – גוש קטיף, אוסלו וכו
    מאמר אופורטוניסטי משהו. הליכוד ניצחו, בנט הפסיד בואו נרד על בנט.
    ואני ממש רחוק מלחשוב שבנט לא עושה טעויות.

  15. תודה על פוסט מענין . אלא שאני לא בטוח שמשאלות ליבו של הכותב , טובות ממש לבנט . בנט מלכתחילה הלך על המיינסטרים . לא צלחה דרכו ממש ( ולא ניכנס לסיבות ) . מבלעדי המיינסטרים , הוא לא יוכל להגיע ממש רחוק . הוא חייב להתלבש על הקולות הצפים , ועל הרבה מהם . הדרך לכך מבחינתו , עוברת בין היתר בשילוב של : לאומנות , ואזרחות פרודוקטיבית , משמע : עבודה , צבא , צמיחה , כלכלה , בקיצור מעמד הביניים !! החרדים לצער כולם , לא בדיוק משתלבים באג'נדה הזו , ייתכן בהחלט , שאילו שיקוליו . אבל פוסט מענין . תודה

  16. חוסר יכולת מוחלטת של הכותב להבין לעומק את הפוליטיקה הישראלית.

  17. המאמר הזה פשוט לוקח עובדות חלקיות ביותר ועושה מהן תיאוריה שלמה, אבל הוא ממש לא מבוסס.

    1)
    ה"ברית עם החרדים" היא לא מי-יודע-מה ברית – החרדים כבר ישבו בממשלות שמאל של ההתנתקות ואוסלו כשיכלו להפיל אותן (ואפילו אם לא יכלו להפיל אותן הן נתנו להן לגיטימציה),
    וכבר הייתה ב2005 ברית דומה בין המפד"ל לשינוי של לפיד האבא שהוציאה את החרדים החוצה וקיצצה בקצבאות הילדים. שום דבר לא חדש.

    2)
    ומעניין לציין שהכותב טוען שהבית היהודי/בנט "ירה בתוך הנגמ"ש" במהלך מערכת הבחירות. לא זכור לי שבנט אמר משהו חריף נגד הליכוד במהלך הקמפיין, שתי המפלגות כמעט לא תקפו אחת את השנייה במערכת הבחירות הזו.
    הצעד היחיד שראוי לציון הוא דווקא מצד הליכוד – שבימים האחרונים עשה מאמצים לשכנע את מצביעי הבית היהודי ששלטונו בסכנה – וכך הוריד את הבית היהודי ל8 מנדטים.

    3)
    לגבי עצם הטענה – שה"מחנה הלאומי" צריך להיות מאוחד – בו נבחן את זה לפרטים, להשלכות.
    וההשלכה היחידה שיכולה להיות על מידת ה"לאומיות" של המדיניות של הממשלה, יכולה להיות על ידי הרכב הממשלה.
    כלומר – השאלה היחידה היא האם הבית היהודי יהיה בממשלה עם הליכוד או לא.
    אבל הנה העניין – מדוע ראש הממשלה מחזר אחרי החרדים להכניס אותם מהר ומיד ואילו אחרי הבית היהודי הוא פחות מחזר? – זאת משום שהוא חושב, או יודע – שהם "בכיס" שלו. הם תמיד ימליצו עליו, לכן הוא לא חייב להכניס אותם לקואליציה, הוא יכול אפילו לעשות ממשלת אחדות והם יעדיפו את זה על ממשלה בראשות הרצוג, למשל.
    בנט מנסה לשנות את הדינמיקה הזאת, ולהבהיר לנתניהו שהם לא "בכיס" שלו. אם נתניהו ישתכנע מכך, הוא יבין שהוא חייב להשקיע מאמצים גם בטיפוח יחסיו עם הציבור הדתי-לאומי ולא רק עם החרדי, על מנת לשמור על כיסאו.
    בסך הכל מהלך אסטרטגי די טוב, אם כי לא בטוח שהוא יצליח.

  18. לפעמים אתם מתעלים על עצמכם במופרכות של הכתבות,

    אתחיל מהעובדות
    אחרי הבחירות הקודמות בנט פנה אל החרדים והם אלו שסירבו לברית, אולי בגלל לחץ של נתניהו ואולי כי הם העדיפו ממשלה עם מפלגת העבודה, זה לא ממש משנה כי בשורה התחתונה החרדים סירבו לברית עם בנט

    אחרי שיאיר לפיד שכב בשבילו על הגדר לא נותרה לו ברירה אלא להחזיר טובה תחת טובה

    גם הטענה שבשם איזה ברית בלתי קדושה בעליל בין הימין לחרדים צריך לשתוק ולתת להם קצבאות ולהחריב את משרד הדתות, אז זהו שלא!! מותר וצריך שמשרד הדתות יהיה בידיים ציוניות, דתיות לאומיות זה חשוב לא פחות מארץ ישראל ואת זה מפלגת הבית היהודי עשתה בקדנציה האחרונה.

    אני מסכים, בתור חילוני רשום במפלגת הליכוד שיש לו המון המון סימפתיה לבנט, שהחרדים צריכים להיות בממשלה, וסך הכל כפי שמסתמן מהמו"מ הקואליציוני הדרישות שלהם לא ממש בשמים, אבל מי שחשוב שיהיה בממשלה הרבה יותר זאת מפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט, אם הוא לא יהיה בפנים אתם תוכלו לכתוב גם עוד אלף כתבות, האשמה כולה תהיה על משפחת נתניהו, ולא על בנט שהעז לצאת לרגע מגבולות הגזרה של דוס המחמד המשופם

  19. על זה נאמר- מה שמותר לרב אסור לחסידיו.

    בבחירות הקודמות קמפיין הליכוד כיסח את הבית היהודי והעביר 4 מנדטים ליש עתיד.
    ביבי מעולם לא החל בשום אמצעי למימוש שילטונו)ע"ע ציפי לבני, אהוד ברק(.
    מצחיק שאתה מאשים את בנט בפירוק המחנה הלאומי.

    1. הערה: זו לא מי שכתבה את הטוקבק הקודם תחת השם 'יעל' (אגב זה שמי האמיתי). מישהי אחרת. נכון שבבחירות הקודמות הפרסומאים שהליכוד שכר השתוללו בגסות על הבית היהודי ממש כמו שפרסומאים יודעים. הפרסומאים הורסים את חיינו והנזק שהם גורמים מוטמע.

  20. מבחינה דתית, בנט הוא מסורתי. ההשקפה הכלכלית של בנט היא ימין כלכלי, שוק חופשי. בנט מתנגד מאוד לכל ויתור מדיני שמבצע ראש הממשלה. עכשיו תחליפו את המילה בנט במילה ביבי, ותראו שבנט הוא למעשה ביבי הצעיר.

    די כבר! לפי כל אמת מידה, מקומו של בנט בצד הימני של הליכוד.

  21. .הליכוד זקוק למפלגה שתאתגר אותו מימין
    בפעם זה היה ליברמן, עכשיו זה בנט.

  22. אין כאן שום טעות או שגגה, אלא תוכנית שלבים מתוכננת ומחושבת. וזוהי תוכנית השלבים של בנט: להשתלט על המפד"ל, להפוך אותה למפלגה דתית-חילונית שתחליש את הליכוד ותחליש את הזיקה הדתית של דתיים-לאומיים (בתירוץ שרק כך המפלגה תשיג יותר מנדטים), לסכסך בין דתיים-לאומיים לחרדים כדי למנוע מהליכוד הקמת קואליציה לאומית, ו"על הדרך" לפגוע ב"ישראל היום". לכן, הוא מתכונן כבר לבחירות הבאות: הוא מנסה לשכנע את ציבור המצביעים כי אסור לחזור על הצבעה לליכוד ברגע משבר. לשם כך הוא מציג עכשיו לנתניהו דרישות לא הגיוניות, בניסיון לדחוף את נתניהו להקים ממשלה רחבה עם המחנה הציוני שלא תחזיק יומיים ושתאפשר לו לטעון כי ביבי הפר את התחייבויות כלפיו. כדי להכשיל את נתניהו בנט מוכן להקריב הכל, כולל את כל מגזר המצביעים שלו: לא אכפת לו שבדרך יפונו עשרות יישובים באיזו ממשלת בובות שמאלית שתקום לאחר שהליכוד ייכשל בקדנציה הנוכחית.

  23. נו באמת, מעניין שיש כאלה שעדיין עוורים ולא מבינים שבנט הפך את המפד"ל לסרטאפ שלו שתקפיץ אותו היישר לשלטון. איך אינכם רואים שמה שמעניין את בנט זה בנט הקוסם, לא מפד"ל, ולא חרדים. ביבי כבר איבחן שהוא ליכוד ב' לכן הוא יעשה הכל כדי לדכא אותו. ביבי צעיר ואינו אוהב מתחרים ובודאי לא חושב על יורשים (זו, אגב, שגיאה מצידו של ביבי)