ישראל היא לא בוקו חראם: הסנטור טד קרוז מאיים על האו"ם

הרשות הפלסטינית ועובדי האו"ם בעזה בקמפיין חדש להכפשת ישראל באו"ם. הסנטור האמריקני טד קרוז, מועמד לנשיאות ארה"ב נרתם להצלה.

לא מוכן להבליג; הסנטור טד קרוז. צילום: Gage Skidmore CC BY-SA 2.0 VIA FLICKR

בחודשים האחרונים מתנהלת מתחת לרדאר התקשורתי מערכה נוספת במסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל באו"ם.

הפעם, את המהלך מוביל ד"ר ריאד מנסור, הנציג של הרשות הפלסטינית בארגון. מזה מספר חודשים שמנסור מנסה להוביל להכללת מדינת ישראל וצה"ל ברשימת "צדדים לסכסוך שביצעו הפרות חמורות נגד ילדים" לשנת 2015. מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שאחראי על עריכת הרשימה, סרב עד כה להתייחס לשמועות כי הוא מתכוון לענות בחיוב לעתירה.

עתה, הסנטור הטקסני טד קרוז, שהכריז לא מזמן על מועמדותו לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, מפציר בו שלא להכליל את ישראל בדו"ח הקרוב ואף מאיים בבחינה מחדש של היחסים עם האו"ם ובעצירת המימון לארגון.

קמפיין פלסטיני באוקטן גבוה, בסיוע עובדי האו"ם

מאז שנת 2002 עורך המזכ"ל רשימה של גופים העונים לקריטריונים הבאים: גיוס או שימוש בילדים בלחימה; הרג, הטלת מום, אונס או ניצול מיני של ילדים; ומעורבות בתקיפת בתי ספר או בתי חולים במהלך עימותים מזויינים. בדו"ח לשנת 2014 ניתן היה למצוא ברשימה "המכובדת" שורה של ארוכה של ארגוני טרור וג'יהאד, כגון בוקו חראם, דאע"ש, אל-קאעידה אל-שבאב והטליבאן. ברשות הפלסטינית זיהו זירה חדשה לנגח בה את ישראל – ומיד נרתמו למאמץ.

בדיון שנערך בסוף חודש מרץ האחרון במועצת הביטחון של האו"ם, קרא הנציג הפלסטיני "לא לשכוח את הילדים הפלסטינים הסובלים ממצוקה קיצונית, מעשים מזעזעים של תוקפנות, דיכוי, והפרת זכויות אדם גסה כתוצאה מהכיבוש הישראלי". במהלך האירוע, שנערך תחת הכותרת "ילדים בסכסוכים מזויינים", טען מנסור כי "כוחות הכיבוש מטווחים באופן מכוון בתי ספר ובתי חולים". הוא המשיך והאשים את ישראל בהטלת מצור על עזה ובמניעת כניסת סיוע הומניטרי.

לאור הדברים הללו, קרא מנסור לקהילה הבינלאומית להכיר באחריות של ישראל לפשעים נגד הילדים הפלסטינים ולהכלילה ברשימת "צדדים לסכסוך שביצעו הפרות חמורות נגד ילדים"; לדרוש את שחרורם של כל הקטינים הפלסטינים מהכלא הישראלי; ולשלוח באופן מידי סיוע בינלאומי לרצועת עזה. זו הייתה זו יריית הפתיחה לקמפיין מתוזמן שנועד להכפיש את ישראל ולפגוע במעמדה הבינלאומי פעם נוספת.

מאז הלחצים גברו. ב-7 באפריל הודיע משרדו של באן קי מון כי המזכ"ל אינו מוכן לגלות האם יכניס את צה"ל ל"רשימת הבושה" השנתית, כפי שהוא מכנה אותה. דיווח שנמסר ל-UN Tribune חושף כי מי שהצטרף לקידום המהלך הם עובדי האו"ם ברצועת עזה, שבשל מאמציהם, כך הם טוענים, נתונים לאיומי הממשלה הישראלית. במקביל, כך נכתב בידיעה, צפוי מזכ"ל האו"ם להכליל השנה ברשימה גם את תנועת החמאס, בשל פעולותיה במהלך 'צוק איתן'.

נתון תחת מכבש לחצים; מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, במנהרת טרור של חמאס. צילום: חיים צח, פלאש90
נתון תחת מכבש לחצים; מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, במנהרת טרור של חמאס. צילום: חיים צח, פלאש90

הקונגרס נרתם לטובת ישראל

ככל שמתקרב מועד פרסום הדו"ח הפלסטינים מגבירים את הקצב. כך, בראשית חודש מאי נערך באו"ם אירוע של הוועדה לזכויות הפלסטינים, בו התבטא מנסור פעם נוספת בנושא. הפעם הוא הפנה את טענותיו ישירות ללילה זרוגוי, הנציגה המיוחדת של המזכ"ל לענייני ילדים באיזורי סכסוכים מזויינים, וקרא לה "להכליל את ישראל ברשימה ולא להיכנע ללחץ הישראלי". מנסור עתר לחברי הוועדה לדבר עם עוזרי המזכ"ל על הנושא.

אם בתקופת עברו ישראל ידעה שיש לה על מי לסמוך, בתקופה האחרונה אנו עדים לכתף קרה שמפנה הבית הלבן לישראל בכל הנוגע לפעילות האו"ם. אך יש מי שאינו מוכן לעבור על פגיעה בישראל לסדר היום.

אתמול (3.6) שלח הסנטור האמריקני טד קרוז מכתב אישי למזכ"ל האו"ם, ובו התבטא בחריפות נגד ה"שערוריה" שבה מדינת ישראל עלולה להיכלל ברשימת "צדדים לסכסוך שביצעו הפרות חמורות נגד ילדים". המהלך הזה, כתב קרוז "ישווה באופן מביש ושגוי את ישראל עם כמה מהארגונים הטרוריסטיים הברבריים ביותר ברחבי העולם". הסנטור המשיך והסביר כי אם המזכ"ל מעוניין להוסיף עוד גורמים לרשימה, עליו "להתמקד באלו שבאמת מנצלים את הילדים שלהם ומשתמשים בהם כמגינים אנושיים, מעבירים אותם אינדוקטרינציה ומחנכים אותם להלל אלימות ומות קדושים [שוהאדה], ומטווחים ילדים של אחרים כדי להשיג את מטרותיהם ההרסניות".

קרוז הבהיר במפורש לאילו ארגונים הוא מתכוון: חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. "בשום פנים ואופן אין הקבלה מוסרית בין הטרוריסטים האסלאמיים הרדיקלים הללו, שנוקטים בשיטות שפורטו לעיל, וישראל, שמונעת בצדק אך ורק על-ידי הגנה על אזרחיה". בהמשך פרש הסנטור כתב הגנה מפורט על פעולותיו של צה"ל ב'צוק איתן', שהתבצעו מתוך כורח של הגנה עצמית, וציין גם את הירי של חמאס מבית הספר ובית החולים וכן את הסיוע ההומניטרי שישראל מעניקה לפליטים סורים.

קרוז ביקש להבהיר לבאן קי מון כי לא מדובר בעוד עצומת תמיכה, וחתם את דבריו באזהרה: "אדוני המזכ"ל, בשום אופן אין להכליל את ישראל ברשימה שלך. כתורם הגדול ביותר של ארגון האו"ם, לקונגרס לא תהיה ברירה אלא להעריך מחדש את יחסי ארה"ב עם האו"ם ולשקול השלכות חמורות אם תבחר בדרך זו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. אני לא מצליח להבין מה יש לישראל, מדינה ריבונית מצליחה וגאה, לחפש בגלגול המודרני של המפלגה הנאצית.
    מה איבדנו שם, ולמה אנחנו עדיין מחפשים במקום המכוער הזה?
    הרי אם נעזוב את המועדון האנטישמי הזה, מה כבר יקרה? מאנקי באן קי ישלח את לוחמי האו"ם המהוללים (ע"ע התנהגות החיילים ההולנדים בבוסניה, ע"ע החיילים הנפאלים בהאיטי) להילחם בישראל? הרי זה בסה"כ עוד ארגון שמנסה להשמיד את ישראל, לא פחות מהאירגון המכונה "הליגה הערבית" שבכל פעם שאחת או יותר מחברותיו ניסתה לכפות מלחמה על מדינת ישראל, הן פשוט הפסידו וניזוקו.
    דעתו של האירגון האנטישמי על מדינת ישראל צריכה לעניין אותנו כמו דעתו על השוחד בפיפ"א או על מחיר העגבניה בשוק של אוסלו.
    שמו של האירגון, האומות המאוחדות, מיושם רק בכמה שקשור למדינת ישראל – נגדה. בכל שאר הנושאים אין שום אחדות בין המדינות, וגם לא תהיה.
    ————–
    don't feed the trol.
    אם ישראל תפרוש מהאירגון, מה הוא יעשה? הרי כל מהות קיומו הוא לאפשר פלטפורמה לליבון חילוקי ודעות ופיתרון משברים. כמובן שככל שיש יותר חילוקי דעות ומשברים, האירגון רק נהנה מכך. אבל אם מדינת ישראל תסתלק מהאו"ם, כל הבסיס שלו ייעלם, וזה יהיה גם פתח למדינות אחרות להסתלק מהאירגון שאינו משרת את מטרתן.

    1. הבעיה היא, שאם נעזוב את האו"ם אנחנו נפקיר את הזירה. אין לנו ברירה אלא להילחם בזירה הזאת כמו שאנחנו נלחמים בזירת קרב מסורתית.
      השאלה שאני מחפש עליה תשובה היא, למה אנחנו מאפשרים לערבים כל הזמן לקחת יוזמה? שכחנו מה שווינגייט לימד אותנו? להעביר את המלחמה לזירה של האויב, לא לשבת ולחכות שיתקוף אותנו.
      הלא פשעיהם של הערבים כלפי ילדיהם וכלפי ילדינו שלנו ידועים, מתועדים, מדווחים. למה לא לתקוף אותם בעניין הזה, לתקוף, ולתקוף ולתקוף ולתקוף עד שכל העולם ידע לדקלם את המנטרה הזאת — הערבים מקריבים קורבנות ילדים באופן קבוע.
      לא לעסוק בהסברה אלא בתעמולה. בלי רחם.

    2. לאנונימי.
      קצת ידע לא יזיק לך לפני שאתה מדבר מהבטן וזה באמת כואב. .לצערך האו"ם הוא זה שנתן לך את המנדט להקים את מדינת ישראל ואתה הוא זה שחי כאן בזכותו. הפלא ופלא על פי החוק הבן לאומי,(אתה שייך למשפחת העמים) יש לו את הזכות לקחת
      . ממך את המנדט הזה ולזרוק אותך לכל הרוחות. לא הייתי מציע להקל ראש בדבר,ועכשיו אולי תבין מדוע צריך להאבק בו מבפנים. קפייש?

  2. אני בדעתו של סתם אנונימי. החברות של ישראל באו"ם באופן מעשי מאפשרת לכל זב חוטם ומצורע מהמדינות הכושלות ביותר בעולם, ובכלל זה הפלסטינים שאינם מדינה ונתנו להם במה, להשתין על ישראל בקשת. ברגע שננתק את חבל הטבור של ישראל מהאו"ם ייצא כול האויר מהבלון הנפוח הזה שנקרא או"ם. על סמך מה תעביר מועצת הבטחון החלטות כאשר אין לה כול השפעה על מדינה שאינה חברה באו"ם. מי ידבר כנגדנו ומדוע שירימו ידים להצבעה על מה שאין עליו כול השפעה. שום ייתרון אין לישראל באו"ם מלבד הרושם שכאילו החברות באו"ם היא כרטיס מועדון של כבוד עולמי.
    כעת, מה שלא יאמר, מכיון שיש לנו ראש ממשלה פחדן והססן הסיכוי למהלך שכזה הוא אפסי ומה שהיה הוא שיהיה.