שואת "האחר" של צה"ל

ב-30 שניות של סרטון בפייסבוק הצטרף צה"ל למחנה הפוסטמודרני, שמטשטש את ייחודה של שואת העם היהודי.

כשצה"ל מנסה לשווק את עצמו לעולם דרך מסרים פוסטמודרניים של זכויות אדם זה יוצא רע, מביש ושגוי מכל כך הרבה בחינות • סרטון אחד של 30 שניות שפורסם בדף הפייסבוק שלו יוכיח

מה, למען השם, חשבו לעצמם בצבא ההגנה לישראל כשפרסמו את הסרטון הזה?

זו הייתה התגובה הראשונה שלי. ב-30 שניות של סרטון לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה הפך צבא ההגנה לישראל למועצת האו"ם לזכויות אדם. "11 מיליון איש נרצחו על-ידי הנאצים בשואה", כך הוא נפתח. כן, זה בסדר גמור שאתם מרימים גבה. הרי כשאנחנו שומעים "שואה" אנחנו חושבים אוטומטית על שישה מיליון, אולי שבעה על-פי חלק מהחוקרים, שנספו באחד האירועים המחרידים ביותר בתולדות האנושות. שישה מיליון – יהודים.

אך צה"ל בחר להשתמש בהגדרה אחרת:

בגלל שהם היו יהודים, להט"בים, צוענים, מתנגדים פוליטיים, נכים, סלבים… שונים. ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה הזה, זכרו את המיליונים שנהרגו. ולזכרם, היו גאים במי שאתם, ולעולם אל תשכחו.

סליחה?!

"השואה" היא שואת העם היהודי – ורק שלו. זהו אירוע ייחודי בהיסטוריה, שבו ניסו להשמיד אותנו באופן שיטתי, קר ומחושב. אנטישמיות מזוקקת וצרופה. המושג עצמו, "שואה", הושאל מהמקרא (היהודי!) כדי לתאר את השמדת היהודים בימי מלחמת העולם השניה. הוא הופיע לראשונה עוד בימי המלחמה עצמה, בשנת 1940, בפי עדי ראייה שנמלטו, מנהיגים של תנועת העבודה הציונית וסופרים והוגים בארץ ישראל.

Just like you, they had siblings, parents, children. They were infants, adolescents, elderly. They laughed, struggled and loved. Each and every one of them was different. 11 million people were murdered by the Nazis in the Holocaust. Today, on International Holocaust Remembrance Day, we encourage you to be proud of who you are, in their memory.

Posted by Israel Defense Forces on Wednesday, January 27, 2016

נכון, הנאצים השמידו גם הרבה מאוד לא-יהודים, חלקם גם במחנות ההשמדה. כ-26 מיליון אזרחים קיפחו את חייהם במהלך מלחמת העולם השניה, כ-3 מיליון אזרחים פולנים נשלחו למחנות ריכוז והשמדה, וכ-3 מיליון שבויי מלחמה רוסים הורעבו למוות או נרצחו במסגרת "פקודת קומיסר". הנאצים היו אכזריים מאין כמותם. אבל זה לא "שואה".

מי שמרחיב את היריעה מפיח רוח בגישה הפוסט-מודרנית ותרבות הנרטיבים, זו שקלקלה את השורה והפכה את השואה ל"עוד" אירוע, לצד "שואת הארמנים" ומקרי טבח אחרים. המסר העולה ממנה הפך לאוניברסליסטי – מסר של זכויות אדם, ואהבת ה"אחר". בנאומו בשגרירות ישראל בארה"ב, אמר אתמול הנשיא אובמה "כולנו יהודים". ואם "כולנו יהודים", אין שום דבר שמייחד את היהודים. האם זו העמדה שצה"ל צריך לקדם ולעודד?

אם ניקח את זה צעד אחד קדימה, יכול להיות שנגיע אפילו למחוזות שצה"ל ודאי לא כיוון אליהם. צריך לדעת שאחד מסוגי הכחשת השואה, כך על-פי ההגדרה של מכון 'יד ושם', הוא שלילת ייחודה. לאחר מלחמת העולם השניה, תחת השפעתה של ברית המועצות, הארצות הקומוניסטיות שללו בשם עקרונות המרקסיזם והלניניזם את ייחודה של שואת היהודים. פעם בשם העיקרון הקומוניסטי, היום בשם גלגולו המודרני – דוקטרינת "זכויות האדם".

שואה שלנו

צה"ל מייצג את תקומתו של העם היהודי מחורבות הגלות ומאלפיים שנות רדיפה, רצח והתנכלויות. צה"ל הוא אחד מעמודי התווך של המדינה היהודית הדמוקרטית, הוא מגן על מדינת ישראל ועל המיעוטים שחיים בה. אך גם אם יש מי שלא נעים לו לומר זאת היום בקול, צה"ל הוקם כדי להגן בראש ובראשונה על יהודים. "לעולם לא עוד" – נדמה לי שככה קוראים לזה, לא?

צה"ל לא נועד להגן על צוענים, להט"בים ומתנגדים פוליטיים של משטרים זרים, ואפילו לא על ה"אחר". את השואה הבאה לא יעצרו ארגוני זכויות אדם, מוסדות או"ם והחוק הבינלאומי. השואה הבאה תימנע בזכות כך שלעם היהודי יש מדינה ריבונית, ויש לו צבא חמוש, מוכן ומודרני, שמגן על גבולותיה בחירוף נפש ותוך הקרב קרבנות רבים וכואבים.

"היו גאים במי שאתם" אומר לנו צה"ל. אולי כדאי שתתחילו עם דוגמה אישית.

נ.ב תפסיקו להגיד שואה כשזה לא שואה

לא כל דבר זה שואה. לא כל דבר זה נאצים. לא כל דבר זה פאשיזם. כבר אמר את זה יפה לפני טל מנקס:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. המסר גם שיקרי. גרמנים בני דת משה היו חילונים ולא נבדלו מהגרמנים כלל. רק הסבתא הייתה יהודיה…

  2. דווקא לא הרמתי גבה. מה שכן מפתיע הוא שציפית כי הפוסט-מודרניות וזרג'ון זכויות האדם יפסח על צבא המדינה. הרי אלו סך הכל נערים/ות שיצאו טריים מהחינוך הציבורי, וממחזרים את אותם המסרים שקיבלו בו.
    עם זאת, טוב להעלות ביקורת זו.

  3. אין דרך אחרת לומר זאת:
    כשמנסים להיות פוליטיקלי קורקט
    זה יוצא כל כך לא נכון וכל כך מכוער
    והכי נורא- חוטא לאמת עד זוועה!
    לפנות מיד לדובר צה״ל ,או למי שאחראי על תדמיתו,ולמחוק את הסרטון המביש מהרקורד הצה״לי!
    עוד מעט תתחילו להצדיק את דברי באן קי מון על ישראל…..

  4. רבים מאלופי צה"ל שפוטים של האמריקאים, בונים עליהם להמשך הקריירה, כנראה שיש על חלקם תיקים מפלילים, ולכן אנו עדים לחוסר
    יכולת מצידם לזהות את האויב לא כל שכן לנצחו בשדה הקרב.
    צה"ל למרות כלי הנשק המתקדמים ביותר, למרות חיילים משכילים עם מוטיבציה מדהימה ולמרות שנלחמים בארגוני טרור לא ניצח מלחמה מאז 1967.

  5. בעיני שתי נקודות המבט על רצח 6 מיליוני היהודים הן לגיטימיות. יותר מכך, הן משלימות זו את זו. לא נוכל להבין מה קרה, איך, מדוע, ואיזה לקחים חייב העם היהודי להפיק מהאירוע אם נתעלם מאחת מנקודות המבט

    דוגמא ללקחים שניתן להפיק רק אם נעסוק גם בנקודת המבט האוניברסלית: האם קיימים סימנים מוקדמים, שהיו לפני כל רציחות העם, שאמורים לשמש כצופר אזעקה אוניברסלי. התשובה אגב היא כן. יש להכשיר את לבבות רוצחי ההמונים העתידיים באמצעות דה הומניזציה של הקורבנות ושלילת אנושיותם + דמוניזציה שלהם והדגשת הנזקים הנוראיים בהמשך קיומם. השילוב הנ'ל יכול לצייר את הרוצחים בעיני בני עמם כמושיעים וכגואלים. מכאן ניתן לעסוק בשאלות כמו מידת הסכנה בתיאור יהודים כצאצאי קופים וחזירים וכשטן קטן העוזר לשטן גדול ומניע אותו. נוכל לדעת האם עלינו להתרגש מכל סממני הפשיזם והתקופות האפלות עליהם מבשר עיתון הארץ בשנים האחרונות, ועוד
    דוגמא נוספת לחשיבות נקודת המבט האוניברסלית היא לגבי הצפי לקבלת עזרה מגורמים חיצוניים. הלקח האוניברסלי הוא שהסיכוי זניח. מי שיסמוך על כך עלול לסיים כמו הארמנים בעבר והיזידים כיום. לכך השלכות גם לגבי הויכוח הפנים יהודי בין יהדות רוחנית לבין יהדות שרירים וחשיבות ההתגייסות לצה'ל

    דוגמא לחשיבות העיסוק בשואה כאירוע ייחודי של העם היהודי: למידת תפקיד יהודים בהשמדת העם היהודי, וזיהוי הגורמים שמנעו ממנו להתאחד מול פני הסכנה. לכך חשיבות רבה בהגדרה מיהו בוגד. בנוסף, רק הבנת המחלוקות הפוליטיות והאמוניות בתוך יהדות ארצות הברית, והחשש שלהם מתיוגם כבעלי נאמנות כפולה, יוכלו להסביר מדוע לא הצליחו לפעול יותר מכפי שפעלו להצלת יהודי אירופה. ומכאן, באיזו מידה ישראל תוכל לבנות על עזרת יהדות ארה'ב בעת צרה

  6. כעת אני מבין מדוע רוצים להותציא את ענף תודעה יהודית מידי הרבנות הצבאית ולהעביר לידי חיל החינוך, שאליו כמובן הקרן להשמדת ישראל דוחפת את אנשי שלומה.
    המפליא הוא שהרמטכ"ל נותן יד לפלישה של ארגון אנטי ציוני ואנטי מדינת ישראל, לתוך צה"ל. מפליא עוד יותר הוא שהרמטכ"ל מאפשר לקרן להשמדת ישראל להיכנס בדלת האחורית לצה"ל, אותו צה"ל שארגוני סמך של הקרן הנ"ל כל כך משמיצים.
    תודה לכותב המאמר על שהעלה את הנושא.

  7. מה, שוב פעם מתחילים להיות יהודיים קורבניים?

    שואה בעברית תנ"כית משמעה- אסון.
    באנגלית משתמשים במילה הולוקוסט- שזו מילה יוונית שמשמעה "הכל נשרף".
    כאשר העבריים דברו את המילה הזו לפני אלפי שנים הם לא חשבו על שואה או אסון ליהודים בלבד.

    השואה היא אירוע ספציפי בהיסטוריה, לפניה ובמהלכה היו עוד עשרות שואות של עמים שונים (אפריקאים ואינדיאנים ע"י אירופאים וכו')

    ובואו נהיה ריאלים- נראה לכם שצה"ל היה יכל אל מול הוורמאכט במלחמה?
    באמת לא מבין את מטרת הבלוג הזה: להתקרבן? לבכות שאנחנו העם המסכן ביותר בהיסטוריה?

  8. שואת יהודי אירופה היא אירוע יחודי (ומזוויע). האירוע החשוב ביותר במאה העשרים, בעת המודרנית, יש שיאמרו בהיסטוריה האנושית.
    אבל למה? כי דמם של היהודים סמוק יותר? עבורנו היהודים, ייתכן, שהרי הקורבנות הם בני עמנו, ואף בני משפחתנו. לפחות עבור חלקנו.
    אבל למה בכל העולם מחשיבים את השמדת יהודי אירופה בתור הלקח המוסרי החשוב ביותר שיש להיסטוריה ללמדנו? לא משום שהשואה בוצעה ביהודים.

    ישנה בדיחה שאומרת שהגרמנים לעולם לא יסלחו ליהודים על אושוויץ. הבדיחה הזו מסוכנת ומפחידה.

    היהודים לא הביאו על עצמם את השואה, לא כי הם היו יהודים בגרמניה, ולא כי התרשלו במצוותיהם, ולא כי הם היו חלשים מדי ולא כי לא היה להם צה"ל. היהודים לא גרמו לשואה. האנטישמיות גם היא לא גרמה לשואה.

    הגרמנים גרמו לשואה. הלאומיות הגרמנית גרמה לשואה. רצח היהודים היה פשע שמטרתו אחת- טיהור הדם הגרמני. מה שעמד לנגד עיני היטלר היו רוממות העם והאומה. להביא ל ביטוי מלא את אופיו האותנטי של העם והאומה.
    נכון, האנטישמיות היא מאפיין מרכזי של גרמניה הנאצית. אבל חשוב להבין שככל שהיהודי הסטראוטיפי היה שנוא, כך היה היהודי-הגרמני, המתבולל, היהודי הדומה לגרמני, הנשוי לגרמני, שנוא אף יותר.
    זו עובדה שהאנטישמיות שיחקה תפקיד שאין שני לו באידואולוגיה הנאצית. זו עובדה שהשנאה הלאומית ליהודים היא אחותה ובת בריתה של הגאווה הלאומית הגרמנית. והן יחדיו גיבשו את ההמונים.
    זו עובדה שמנגנון ההשמדה תוכנן ובוצע בראש ובראשונה עבור יהודים, הפתרון הסופי לבעיית היהודים. אבל זו גם עובדה שמעל כל פשעיהם של היהודים, הפשע החמור מכל בעצם היה שאינם ארים. זו גם עובדה שהנאצים החלו את מלאכתם בהשמדת חולי הנפש והמוגבלים, והמשיכו בהשמדת יהודים, צוענים והומואים. זו עובדה.
    וטוב מאוד שצה"ל, בתור צבא של יהודים שמגייס גם לא יהודים, ערבים נוצרים, ערבים מוסלמים, הומואים ולסביות, הוציא סרטון כזה שמזהה את הלקח המוסרי של השואה, שמכיר בקורבנות ההומואים והצוענים. זה מצוין שצה"ל, בתור צבא של מדינת לאום, שמערכת החיסון שלה נאבקת יום יום בוירוס הלאומני, ממצב את עצמו בצד הנכון של ההיסטוריה.

  9. הצבא הישראלי נגוע בפוסט מודרנה לפחות 20 שנה. כל ההכנה המנטאלית לגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון התבססה על שטיפת מוח בכיוון זה. מוביל המהלך היה "אני שמאלני יותר מכולם" תא"ל שמעון נווה, זה שוועדת וינוגרד לבדיקת כשלי מלחמת לבנון השנייה, העיפה רחוק ככל האפשר, אבל הוא נחת שוב לתוך הצבא, וחזר ללמד בצה"ל – הפעם בקורס לקצינים בדרגת תת־אלוף. קורס התא"לים פועל במסגרת המכללות הצבאיות ונועד להרחיב את הידע הצבאי של קצינים בכירים ולספק להם כלים נוספים שיסייעו למילוי תפקידיהם בהמשך. הוא מועסק כיועץ חיצוני לצבא כאזרח עובד צה"ל.עכשיו מובן?http://www.haaretz.co.il/misc/1.1452796