בעקבות חשיפת 'מידה': דרישה לשלול את תושבות הקבע של מייסד תנועת ה-BDS

חברת הכנסת נאוה בוקר במכתב לשר הפנים: לשלול את תושבות הקבע של מייסד תנועת החרם העולמית, ד"ר עומר ברגותי, פלסטיני הנשוי לישראלית

מייסד תנועת החרם עומר ברגותי. צילום: INTAL, Kevin van den CC BY-NC-ND 2.0 VIA FLICKR

בעקבות הפרסום ב'מידה' אודות כנס BDS בנצרת שיתקיים מחר (ו'), קוראת ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) לשלול את תושבות הקבע של ד"ר עומר ברגותי, מייסד תנועת ה-BDS ואורח הכבוד של הכנס.

ברגותי הוא הרוח החיה מאחורי תנועת החרם העולמית על ישראל, נחשב למייסד התנועה ולקול הדומיננטי בקרב פעילי ה-BDS. הוא נחשב לאחד המרצים המבוקשים ביותר ברשת האנטי ישראלית העולמית. ברגותי תומך בבידודה של ישראל בקהילה הבינלאומית, מצדד בפתרון המדינה האחת ושיבת הפליטים הפלסטינים למרחב שבין הירדן והים. מעמדם של היהודים יהיה מיעוט שווה זכויות בתוך מרחב ערבי פלסטיני.

למרות שברגותי עובד בעיקר בחו"ל יש לו תושבות ישראלית מפאת היותו נשוי לערביה ישראלית. את תאריו האקדמיים הוא קיבל באוניברסיטת תל-אביב. בעקבות פעילותו האנטי-ישראלית הענפה דורשת כעת חברת הכנסת בוקר לשים סוף לפריבילגיות של האקטיביסט האנטי-ישראלי. "אבקשך להשתמש בסמכותך על פי חוק הכניסה לישראל ולשלול את מעמד תושבות הקבע של מר ברגותי", כתבה בוקר לשר הפנים.

חברת הכנסת בוקר. צילום: נתי שוחט /פלאש90
חברת הכנסת בוקר. צילום: נתי שוחט /פלאש90

בשיחה עם 'מידה' אומרת ח"כ בוקר כי "תנועת ה-BDS ומייסדה עומר ברגותי מהווים את חוד החנית בקמפיין השנאה והאנטישמיות נגד מדינת ישראל והיהודים. מדינה דמוקרטית לא יכולה לסבול מצב בו אדם כזה מקבל מעמד של תושבות קבע ומגיע לישראל בכדי להטיף לאזרחי המדינה כיצד להחרים אותה. מדובר באדם מסוכן מאוד ואין לו מה לחפש כאן בישראל".

אלון שוורצר, מנכ"ל תנועת "אם תרצו" הצטרף אף הוא לדרישה: "בעוד הארגונים השתולים הישראלים מספקים לו את חומר הגלם, ד"ר ברגותי הוא הזרוע הרעיונית והביצועית של המסע להשמדת מדינת ישראל ולהחרמתה. על מדינת ישראל להתנהג כמדינה ריבונית כשם שעושות כל הדמוקרטיות המערביות ולא לאפשר למי שרוצה בחיסולה להיכנס לשטחה ולהטיף נגדה גם כאן".

הכנס, שיתקיים בנצרת ביום שישי הקרוב תחת הכותרת "החרם והפלסטינים של 48': בין השפעה בינלאומית להקשרים מקומיים", יעסוק בשאלה כיצד ערביי ישראל אמורים לנהוג אל מול תנועת החרם העולמית, בממשקים שבין מדינת ישראל והחברה הערבית. המברך הראשון בכנס יהיה יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכּה. הכנס אינו בחסות ועדת המעקב, אך הוא מאורגן על-ידי ארגונים ערבים ישראלים התומכים בחרם כמו "מטה החרם 48".

הרוח החיה מאחורי ארגון הכנס הוא פעיל חד"ש רג'א זעאתרה, שגם עומד מאחורי ארגון "מטה החרם 48", שמטרתו לקדם את סוגיית החרם על מדינת ישראל בקרב ערביי ישראל. זעאתרה, שהיה דוברו של ח"כ איימן עודה ו'הרשימה המשותפת' במהלך הבחירות, וצוטט בכמה התבטאויות חריגות ("דאעש למד את פשעיו מהתנועה הציונית"), והוא אחד מפעילי ה-BDS הקולניים בישראל.

מלשכת שר הפנים נמסר כי "פנייתה של ח"כ בוקר טרם הגיעה ללשכה. כאשר תגיע, יתייעץ השר עם הגורמים המקצועיים במזרד וישקול את הטענות בכובד ראש".

נמשיך לעקוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. רק מדינה מטורפת. וכנועה. לא שללה עד כה את תושבות. הקבע של ברגותי. שום מאבק נגד החרם לא יצלח אם ישראל מאפשרת קיום כנס כזה בתחומה.ב.בכך היא מקבלת לכאורה את רעיון החרם נגדה כלגיטימי

    1. אוי לנו איזה ממשלה חסרת עמוד שידרה יש לנו, וחברי כנסת שרק מחממים את הכיסא ומקבלים משכורות לא הצדקה.

  2. הבעיה העיקרית של מדינת ישראל היא – אי יישום החוק המאפשר סנקציות כנגד אלה הפועלים נגדה .
    אין ספק שמדינות האיסלאם רואות את ההססנות של ישראל ובכך מתאפשרת הפעילות הדה לגיטימציה לפעול ללא עוררין וללא הפסקה.
    ישנו מצב מוזר .. ישראל אינה פעולת על פי חוקיה היא כנגד המחבלים בתחפושת ( או בעניבה ) מחשש לתגובת העולם האנטישמי ( ויש לכך הסבר ביהדות אבל כאן לא המקום להרחיב) אך "הפלא ופלא" …קמה תנועת ה-BDS (וגרורותיה ) שחבריה הבינו את משמעות חוסר התגובה מצד המדינה וניצלו זאת לנגח בכל חור את ישראל ומי יוצא קירח בסיפור הזה ?……. ניחשתם נכון . ישראל מפסידה הכל , הגויים והאוטו אנטישמים לוקחים בגדול.
    מה כן ?
    דרך ואומץ !!!! דרך ואומץ !!! דרך ואומץ !!!!
    דרך = הפעלת ענישה מיידית על פורעי החוק בהתייחס כמובן לפועלים נגד המדינה.
    קריאה פומבית וחד משמעית שמחבל בכל גיל הוא בר מוות ויש לירות בו על מנת להרוג ולא לפצוע.
    אומץ = לדעת להכיל סנקציות שיושתו על ישראל בידי מדינות העולם … זה יהיה קשה מאוד אבל בונה עמוד שידרה למדינת ישראל שזה נדבך חשוב יותר בשמירה על מדינת ישראל כמדינת היהודים.

  3. לשלול תושבות קבע של איזה ערבי יחיד זה כמו לדגדג פיל בקש. במקום לבזבז את הזמן היקר והקצר שנותר לישראל לפני שהמפלצת האיסלמית תעלה עלינו ברצינות היה יותר כדאי שהמדינה תכין לעצמה תשתית תחוקתית איתנה להתמודדות הרצחנית שכבר בדרך. האם, למשל, קיים חוק שלפיו תוכל המדינה לגרש כפר שלם כתגובה לאלימות יוצאת מגדר הרגיל? האלימות נגדנו תהיה קבוצתית כיהודים, התגובה שלנו נגדם צריכה להיות קבוצתית כערבים.

    1. אי אפשר לגרש כפר שלם כענישה כי הרי ענישה זו אזהרה לאחרים. למה להזהיר. צריך להזיז כפרים כי מבחינה ביטחונית הם זורקים אבנים על הכביש וטוב יותר יהיה להם במקום אחר. לעזור לצעירים להגר לדרום אמריקה, לספק להם דרכונים ולעזור להם להתקבל באוניברסיטאות זרות

    2. שתי ההצעות שלכם אפשריות, ושתיהן גם יתרחשו בקרוב. כרגע כולם מחכים לאירופה שתתחיל בתהליך הזה. בעוד חודש-חודשיים, כשהמצור על העיר חלב יתהדק ויתפוצץ והשלגים באירופה יפשירו, יזרמו מיליוני פליטים מוסלמים, אמיתיים ומדומים, לתוך היבשת. וכבר השנה, או לכל היותר במהלך השנה הבאה, תבוא ההתפוצצות הגדולה. ומובן שהאירופאים יהיו אכזריים לאין ערוך יותר מאיתנו או מכפי שבכלל צריך להיות.
      ולמי שבטוח שזה בלתי אפשרי, כי בימינו לא יכולים להתרחש דברים כאלה – זה בדיוק מה שאמרו כולם לפני מלחמת העולם הראשונה, ולפני מלחמת העולם שנייה, ולפני רצח העם הארמני, ולפני רצח העם ברואנדה, ולפני המלחמות שקרעו לגזרים את יוגוסלביה, ולפני פיגוע התאומים, ולפני זוועות ה"אביב הערבי" בלוב, תימן וסוריה. ועוד ועוד ועוד…

  4. מי שמצפה שדרעי יעשה משהו לא יודע עם יש לו עסק

  5. כמאמר ד"ר שופטן: יש בישראל רוב שמתנהג כמו מיעוט ומיעוט שמתנהג כמו רוב…

    1. חברת הכנסת בוקר אינה ראויה לשמש כחבר כנסת. יש יופי בתמימות, ככל הנראה כל אדם הגון ניחון במידה מסוימת של תמימות. אבל לצפות שדרעי יעשה משהו, ועוד ביחס לערבי, וזאת בשעה שהערבים היו אלה שהביאו לאישור מינויו כשר הפנים בכנסת, זו כבר תמימות במידה המעקרת כל יכולת פעולה, ומלמדת על חוסר הבנת המציאות בשיעור הפוגע בתפקודה של בוקר כחברת כנסת. דרעי לא רק שלא יכנס לעימות, אלא שבעצם לא איכפת לו, את הדבידנדים הוא לא יקצור, אותם קצרה בוקר. אם הרעיון היה מגיע מהסביבה של דרעי, הוא היה מכריז כי הוא שוקל לבטל את אזרחות הקבע, המון העם הנבער היה מריע לו, את הדיבידנדים הוא כבר קיבל, ואף אחד לא יזכור כעבור שנה שבעצם לא היה המשך להכרזה ולמעשה לא נעשה כלום. זה היה לפני כמה חודשים דרעי הכריז שהוא שוקל לשלול תושבות לשלוש משפחות מחבלים, מה קרה עם השקילה? כלום, נטען שבדרך הזו דרעי מגיש תביעות דיבה, הוא מכריז ומאיים בתביעת דיבה, ואולי אפילו מגיש, אבל ומושך את התביעה ברגע האחרון.

    1. תראה את סרט הזוועה "שומרי הסף" ואז תבין איפה נמצא השב"כ. או לפחות, באיזו קונספציה מעוותת והזויה תקועים ראשי הארגון הזה כבר עשרות שנים.

  6. אני בעד. בנוסף לכך להעמידו לדין על בגידה במדינת ישראל.
    .

    1. אני לא מבין את ההססנות של הרב אריה דרעי מה קורה לו? האם הקולות של המגזר הערבי שהוא מקושש כשיש מערכת בחירות יותר חשוב לו מבטחון המדינה מהלגטימציה שהחלאות האלה עושים על ישראל? אני מאד כועס עליו, פעם הצבעתי ש"ס, איך שהוא מתנהל? לעולם לא אצביע להם, האיש הזה מאד מאכזב.

  7. נאווה בוקר
    אינך יודעת או זוכרת מי הוא שר הפנים?
    אזכיר לך. שר הפנים שמאלו צבוע אוהב ערבים ועוזר להם מאוד! אוהב מיסתננים ולא יגרש אותם לעולם יימח שמו וזיכרו של הרב גנב!!!
    את צריכה להביא הצעת חוק שלא תכלול החלטה של שר הפנים הארור!!!!

  8. הונגריה לא נותנת לג'ורג סורוס לפעול במדינה שלה והוא יליד המדינה. ג'ורג סורוס מממן את כל ארגוני השמאל האמריקאים וכנראה גם את BDS

  9. למה לא שוללים לאחמד טיבי. הוא נשוי לפלסטינית

  10. מחד ברגותי , מאנשי הBDS, שונאי ישראל ומאידך הימין המתנחלי שפעולותיו מביאות שלא במודע לקיצה של הציונות, זה משנאה ואלו מתפיסה משיחית, זה מאנטישמיות ואלו מקוצר ראיית גורל העם היהודי שבא לשבת בציון, שניהם יביאו לכך שבסופו של יום תהיה פה מדינה אחת מהים ועד לירדן , מדינה עם רוב ערבי וללא זהות יהודית מוחלטת . אכן, יהודים ישבו גם ביהודה ושומרון אך ״חוק השיבה״ , שנחקק כדי לתת בטחון במולדת היהודית לכל יהודי היכן שהוא , כבר לא יהיה בספר החוקים וכל מאפייניה היהודים של המדינה שלנו ילכו ויתמוססו והכל עבור מה, עבור חלום אוטופי שהעדיף את האדמה על פני האתוס שהביא אותנו לכאן.