הצילו את יחימוביץ'! יש כאן עשירים!!!

שנאת עשירים, צביעות, צרות עין ובורות כלכלית מוחלטת. באתר השיימינג החדש שהשיקה חברת הכנסת יחימוביץ' כנגד מנהלי החברות הגדולות, תוכלו למצוא את כל מה שרע בקומוניזם

שונאת עשירים; יחימוביץ'. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בתחילת החודש התבשרנו כי שלי יחימוביץ' מחזיקה בשיא ההוצאות של חברי כנסת על "קשר עם הבוחר". לא פחות מ-67,927 שקלים ציבוריים מכספי משלם המסים הוציאה הגברת יחימוביץ', רובם הגדול הוקדש לאתר אינטרנט, רשתות חברתיות ופרסומים שונים.

למשל, אתר האינטרנט המביש 'עשויים מכסף' שעלה בשבוע שעבר לאוויר, שכולו רצוף בורות כלכלית, צרות עין, ושנאת עשירים פרימיטיבית. האתר החדש שהשיקה יחימוביץ' בחגיגיות, מציע לאזרחי ישראל להשוות את שכרם לשכר מנהלי החברות הגדולות, ולחשב עבורם "כמה חודשים אצטרך לעבוד כדי להרוויח את שכרם החודשי". הבה נשים לב לפרטי האתר, משום שמסתתרות בו כמה נקודות חשובות:

ראשית, העיצוב. מנהלי החברות מאויירים בו כאדם שמן במיוחד הניצב על הררי דולרים, דימוי ותיק ומוכר של "החזיר הקפיטליסטי" הניזון מכספי עניים ומנצל אותם. כאשר לוחצים על מקש החישוב, צונחים מלמעלה מטבעות בודדים וחבילות רבות של שטרות אל מאזניים מתנדנדים. כמובן, השטרות נופלים כולם בצד המנהל הבכיר ומזינים את הערמה שהוא ניצב עליה, ואילו המטבעות הבודדים נופלים לצדו של האזרח האומלל.

הרעיון ברור: מנהלי החברות – אנשים טובים שלא עשו רע לאף אחד – הם בעצם חזירים מרושעים, שבכוח כישוף מטים את הכסף הגדול לטובתם, על חשבון האזרח הקטן שנאלץ להסתפק בפרוטות אחדות. מול "רשעות" כזו, מותר לעשות להם שיימינג, לפרסם את תמונותיהם, להיכנס לתלוש השכר שלהם, ללעוג להם, ולהציגם כאנשים שמנים ותאבי בצע המנצלים את הציבור.

שנית, החישוב. לאחר הזנת המשכורת בסרגל "השכר החודשי שלי" ולחיצה על מקש החישוב, מופיעה התוצאה: "זה יותר גרוע ממה שחשבת… תצטרך לעבוד XXX חודשים כדי להרוויח את השכר החודשי של ניר גלעד! (או כל מנהל אחר שבחרת)".

כמה תמים צריך להיות כדי לקנות את השקר הזה של יחימוביץ'? האם נער מתבגר בן 16, שאתמול ניגש לבחינת הבגרות בגיאוגרפיה והיום התקבל לעבודה כשליח הפיצה השכונתי, באמת יכול להשוות את משכורתו למשכורתם של אנשים מבוגרים, עתירי ידע, כישורים וניסיון? איזה ערך יש להשוואה הזו ומה היא בכלל מנסה ללמד אותנו? דמגגוגיה מוחלטת, טמטום גמור.

הנער שמשתכר שכר מינימום בגובה 4,650, למשל, לא באמת יצטרך "לעבוד 775 חודשים כדי להרוויח את השכר החודשי של ניר גלעד!" כמו שמחשב עבורו האתר, משום שהוא לא צפוי להיתקע באותה משכורת במשך 65 השנים הבאות (השקולים ל-775 חודשים), אלא להתקדם בחיים.

ואפילו אם איתרע מאוד מזלו והוא עומד להישאר שליח פיצה בשכר מינימום לשארית חייו, איך זה קשור למנהלים המופיעים באתר של יחימוביץ'? האם הם אשמים במזלו הרע, בחוסר הניסיון שלו או בכשרונותיו הדלים? ואם נצמצם את שכרם, האם שליח הפיצה ירוויח מכך באופן כלשהו?

אין זאת אלא שמדובר כאן בשנאת עשירים ובבורות כלכלית גמורה, ההולמות את רוח התקופה ברוסיה הקומוניסטית של ראשית המאה ה-20 אך לא את ישראל של המאה ה-21. מדהים בכלל שתוכן כזה עדיין מתפרסם במדינה מערבית כלשהי. ההנחה של יחימוביץ' ברורה: מה שמרוויח פלוני נגרע בהכרח ממשכורתו של אלמוני, ומעמד של עשירים גדולים יוצר בהכרח גם מעמד של עניים גדולים.

בעולמה של יחימוביץ', המסחר והשוק החופשי נתפסים כזירת אגרוף שבה איש מתפרנס על חשבון רעהו והפסדו של האחד הוא הצלחתו של השני. היא מבקשת לשכנע אותנו שדרכם של המנהלים אל העושר עוברת בדחיקתנו, האזרחים הפשוטים, אל דלות ומחסור. אלמלא היא – מגינת העניים ומושיעתם – יותר ויותר טייקונים שמנים יתייצבו על ערימות הכסף של פועלים מוחלשים.

ראזית

מדוע דווקא 40 אלף?

אך כאן נחבאת אל הכלים נקודה קטנה וחשובה: מדוע סרגל "השכר החודשי שלי" באתר מוגבל ל-40,000 שקלים? האם זה קשור לעובדה שיחימוביץ' עצמה מרוויחה 40 אלף שקלים? מדוע, למשל, לא להגביל את הסרגל לשכר המינימום במשק – 4,650 שקלים, לשכר החציוני במשק – 6,700 שקלים, או לשכר הממוצע במשק – 9,300 שקלים? האם סכומים כאלו היו מעמידים חלילה את יחימוביץ', המשתכרת היטב על חשבון הציבור וגם מנצלת היטב את תקציבי "קשר עם הבוחר", במצב לא נעים? שלא לדבר על כך שלפי החישוב באתר, הפער בין משכורתה של יחימוביץ' למשכורתו של מנהל 'אפריקה-ישראל' אורן הוד, המופיע "בצד הרע" של המאזניים, הוא סביר בהחלט: חמישה חודשים שלה על כל חודש שלו.

לו היו לי כמו יחימוביץ' 67,927 שקלים להשתעשע בהם, הייתי תורם אותם להקמת אתר אינטרנט שיציע לאזרחי ישראל לבחון את שכרם החודשי מול שכרה של יחימוביץ'. עובדי שכר המינימום היו מגלים, למשל, שהם צריכים לעבוד שמונה חודשים וחצי כדי לקבל משכורת חודשית אחת של יחימוביץ'. פער גדול יותר מהפער שבינה ובין מנהל אפריקה-ישראל.

לחילופין, הייתי תורם אותם להקמת אתר אינטרנט שיבחן את פערי המשכורות בין האזרח הפשוט לראשי ההסתדרות והוועדים הגדולים שעליהם מגינה בשיטתיות יחימוביץ'. הייתי מציע להם להשוות את שכרם לשכר הממוצע של עובדי חברת החשמל, הנמלים או פי גלילות, שהגברת יחימוביץ' תחסום בגופה כל ניסיון להפריט את מקום עבודתם לטובת כלל אזרחי ישראל.

[בנקודה הזו יקפצו מעריצי יחימוביץ': "אבל היא נלחמה בהעלאת שכר הח"כים!". ואנחנו נשאל: ומה בכך? האם זה אומר שהמשכורת הנוכחית שלה אינה גבוהה לאין ערוך מזו של אזרחים פשוטים? נתחיל להתרגש כאשר היא תלחם להורדת שכר הח"כים ותנצל קצת פחות את כספי הציבור להוצאות על פרסום עצמי. עד אז, מותר לה לחוש בעצמה את מה שהיא מעוללת לאחרים].

רוח בלהות מהלכת על פני ישראל, רוח הבלהות של הקומוניזם. רוחה של שנאת עשירים, קנאה, צרות עין, איבת המוצלחים והיזמים. רוחו של קרל מרקס שנתגלגלה בשלי יחימוביץ'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. האסלאם, הפשיזם, הקומוניזם, הסוציאליזם, הנאציזם, (תנועות שמאל שמאדירות את הכלל על הפרט, על אינדיבידואליזם) כל אלו זה אותה הגברת בשינוי אדרת, אידאולוגיות מוות רצחניות שהשוני היחיד שהופך את האסלאם לגרוע מהן הוא זה שזו אידאולוגיה עם אל בראשה. אלו המחזיקים בהם יש להם את אותן תכונות אופי.

  2. אני לא בטוח שכדאי לסיים טור הכפשה נמוך מצח כנגד ח"כ יחימוביץ' באמירה שרוחו של קרל מרקס התגלגלה בה. האם אתה מנסה לומר שיחימוביץ' היא ענקית רוח בשיעורו של קרל מרקס? שעשה לא פחות מאדם סמית לאפיין את המערכות הכלכליות של אירופה בזמנו, שהיה המושחז והשנון מבין אוחזי העט של עתו, שחזה את מהפכות אירופה, שהנחיל לאנושות את תפיסת המטריאליזם ההיסטורי ("זאת הכלכלה טמבל") שבה מחזיקים כל צדדי המפה הפוליטית משמאל עד ימין. או שאתה מתכוון לומר ששמה ומשנתה יידרשו בפיו של כל מי שרצה וירצה להתייחס לשאלת כיצד צריך לכלכל את החברה, מימי המהפכה הבולשביקית ורחוק ככל שניתן לראות? זתומרת, תכפיש את יחימוביץ' כאוות נפשך אבל האמירה הזאת מסיימת את הטור בטון מעט… ובכן, לא אינטלגנטי.

    1. הנקודה היא ששלי, בדיוק כמו מרקס יש"ו, מקדמת כלכלה מפגרת ופרימיטיבית שמבוססת על שנאת האמיד/עשיר ולא הצליחה בשום מקום בעולם שבו ניסו אותה.
      אלא אם כן אתה מחשיב את קובה, ונצואלה וכו' כהצלחה פנומנאלית…

    2. מטומטמי הימין כמו גם מטומטמי השמאל בהחלט מחזיקים בתפישת המטריאליזם ההיסטורי. לשאר יש ראייה קצת יותר רחבה של העולם.

    3. אני מאמין כמוך שמרקס היה אדם גדול, ותורתו צריכה להילמד. עם זאת,

      צריך לזכור שממשיכי דרכו רצחו עשרות מליונים, המיתו ברעב (בידיעה שכך יקרה!) מאות מליונים, ושעבדו מליארדי אנשים! הקומוניזם של רוסיה, סין, ומזרח אסיה הוא אפלה נוראית ואכזרית שגבתה מחיר כבד יותר מזה שהנאצים הביאו לעולם. הקומוניזם הזה עדיין רוצח אנשים בצפון קוריאה ובדרום אמריקה.

      בנוסף, בתורתו של מרקס שקועה שנאה וקנאה. הוא הפך את מלחמת המעמדות לחוק טבע, למרות שלא ניתן להוכיח מדעית דברים כאלו. התיאוריה הזו נותנת ללומדיה לגיטימציה לקלל ולהכפיש את בני משפחתם ובני עמם (כמו שעושה יחימוביץ' וחבריה), עבור לשעבוד ומלחמות (כמו שעשו הקומוניסטים ברוסיה) ועד רצח המוני של "בורגנים" על נשותיהם וילדיהם (רוסיה, סין, וייטנאם ועוד).

      אני לא מאשים את השמאל של היום בפשעים הנוראים הללו, ואסור לעשות זאת. אבל עובדה היא שהם לא מהססים להאשים את הימין הכלכלי והלאומי בפשעי הפיאודליזם והנאציזם. זו השקפת עולם ילדותית ומלאת שנאה, למרות שרבים מדובריה סופרים דגולים, מנהיגים, וחתני פרס נובל. עדיין יש בשמאל תמונות ופסלים של לנין, וציטוטים של מנהיגים קומוניסטים רצחניים.

      בשורה התחתונה, לומר למישהו שהוא מרקסיסט צריכה להיות קללה, כמו שקומוניסט ונאצי הן קללות.

  3. חבל שבאתר של יחימוביץ אי אפשר לשים את הפרצוף שלה ולראות כמה אני מרוויח ביחס אליה כי קיבינימט אם היתי מרוויח חצי ממה שהיא מרוויחה לא היה מעניין לי הסבתא שיש גדולים יותר שמרוויחים יותר אבל כשיש לך בוחטה ואתה רוצה יותר זה נקרא צרות עין וקנאה

  4. הייתי מוסיף שאת עיקר כספה עשתה כעיתונאית בערוץ 2, שהרוויחה לאין ערוך יותר מהממוצע. יתרה מזאת, כשביקשו ממנה להפחית בשכרה כדי להקל על מצוקת הזכייניות- היא סירבה.

  5. קודם כל, לפי אמות המידה של שלי עצמה והשמאלך המתחסד מדובר בהסתה פרועה.

    ובכלל ההשוואה לא נכונה. שכן נלקחת עלות השכר מול שכר ברוטו (תלוי בגולש).

    כמובן שההשוואה הנכונה היא שכר נטו מול שכר נטו. מה שיחשוף את המס האדיר שהאנשים האלה משלמים. והפער יקטן דרמטית. (שכר מינימום היום מקבל מס שלילי במקרים מסויימים, להבנתי)

    לא שאני בא להגן על השכר שלהם. שגם לי גורם לנו באי נוחות מסויימת.
    אבל לפחות בואו נדייק.

    סתם, מי שאוכל את זה, לא נמצא ברמת האינטיליגנטית המתאימה להבין.

  6. "אנשים טובים שלא עשו רע לאף אחד"?
    למה אתה ממהר לאפיין אותם ככאלה?
    אל תהיה כל כך בטוח שהם לא עשו רע לאף אחד בדרכם למעלה, על אחת כמה וכמה שהם אנשים 'טובים'.

    1. במדינות מתוקנות מקובל להניח שאדם הוא חף מפשע, וצריך להוכיח אם הוא עשה משהו רע. אתה מציע כאן להניח יסודית שמי שעשיר הוא רע, עד שיוכח אחרת. זה לא שונה בהרבה מלהניח כך על אדם שחור, מוסלמי, אינדיאני, אישה או בעל נטייה מינית שונה. למעשה, הדמות של הקפיטליסט השמן מקבלת מהר מאוד אף יהודי ארוך.

  7. אשה שבחיים לא ייצרה משהו או פיתחה משהו או יצרה מקומות עבודה, מנסה להצר את צעדיהם של הגורמים היצרניים והיצירתיים סביבה. רשעות לשמה, במסווה של "צדק חברתי".

    1. איך בדיוק היא "מנסה להצר את צעדיהם של הגורמים היצרניים והיצירתיים סביבה"?
      האם מנכ"ל שישדוד פחות את קופת החברה, שהוא לא השקיע בה את כספו, יתרום פחות מכישוריו לניהול החברה?
      והאם מנכ"ל של חברה שהפסידה מאות מיליוני ש'ח, זכאי לשכר של מיליונים,או לשכר בכלל?

    2. האם אשה ששידרה ברדיו הציבורי את דעותיה הפוליטיות וקידמה אותן תוך ניצול הכלי הציבורי שניתן לה זכאית לשכר שקיבלה יחימוביץ' ברשות השידור? אם היא רוצה לקבוע מי זכאי למיליונים ומי לא, מישהו אחר ירצה לקבוע מי זכאי לשכר שניתן לו מקופת המדינה ומי צריך להחזיר אותו לקופת המדינה כי בגד באתיקה המקצועית:

      http://maraah-magazine.co.il/391

  8. שנאת עשירים? אולי. כל אחד אחראי על הרגשות שלו והם לא צריכים להיות הנושא לדיון.
    מה שכן צריך להיות הוא הפערים החברתיים ההרסנים שקיימים אצלנו שהמשכורות הבלתי נתפסות האלה מייצגות היטב.
    האנשים ההם שם למעלה אחראים במידה לא מבוטלת לפערים חברתיים הרסניים.
    יש מקום להתערבות החוק אך ורק לטובת צמצום אותו פער.
    לטעמי, שכל מקום עבודה יתגמל את בכיריו כאוות נפשו במגבלה יחידה.
    לכל שקל שמשלמים לבכיר בארגון ישלמו לפחות 8 אגורות לעובד הדרג התחתון.
    עכשיו שיעשו מה שבראש בראש שלהם.
    עם צמצום הפער, יש סיכוי לראות גם הבנה גוברת של האחד (מנהל) לבעיות האחר (העובד הזוטר).

  9. בועז לוי לא יודע מהו קומוניזם,אם הוא מגדיר כך את עמדותיה של שלי יחימוביץ.אין טעם להכנס לפרטים.

    כדאי להזכיר לכתב הנכבד,המשתמש באופן דמגוגי בשכרו של שליח פיצה כדי לנגח את החוק החדש, כי שכר המינימום במשק הוא נחלתם של עובדים בוגרים רבים במשק הישראלי.

    "אפריקה" הפסידה 1.8 מיליארד ש'; 12.4 מ' ש' עלות שכר ללבייב

    והכי חשוב – שכר העתק של מנהלי החברות שמניותיהן נסחרות בבורסה, כלומר שקרנות הפנסיה שלנו מושקעות בהן, איננו יוצא מכיסם של בעלי השליטה אלא בא על חשבון רווחי החברה.

    אף אחד לא מתנגד שבעלים של חברה פרטית ישלם מכיסו למנהליו כל סכום שהוא.

  10. זה נורא פשוט: אם היא היתה יפה ועשירה היא לא היתה פמיניסטית וקומוניסטית. אבל במצב הנוכחי – על מה היא תפטפט ותקשקש?

  11. הכותב שכתב את הכתבה ללא ספק קפיטליסט מהסוג העלוב והטיפשי ביותר.. לא רק שליחי פיצה בני 16 מרוויחים 4,500 בחודש אלא 50 אחוז מבני האדם בישראל.. כמה עלוב הכותב שימו לב איך הוא מגן על עשירים שמה הם בסך הכל? נאציזם כלכלי זה מה שהם.. שוב קומוניסטים עומדים בצד אחד ובצד השני אלו לא היטלר או אייכמן אלא עשירים..