שיחת חוץ: הבלוג של אריק גרינשטיין

טעית יאיר גולן. אסור להשוות

החשש ממצבה של החברה הישראלית וההשוואה שערך סגן הרמטכ"ל יאיר גולן בין ישראל לגרמניה בנאומו, מעידים עד כמה עמוק חלחל קמפיין שטיפת המוח שעורך השמאל הישראלי

זריקת עידוד לקמפיין. סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, צילום: גפן רזניק /פלאש90

עצוב וכואב להתעסק בנושא שכזה ביום השואה. אך כשסגן רמטכ"ל צה"ל משווה בין תהליכים במדינת ישראל לראשית התקופה הנאצית בגרמניה בערב יום השואה, לא פחות, פשוט אי אפשר לעבור על כך בשתיקה. דבריו של האלוף יאיר גולן היו ברורים כשמש: הוא הובן כך הן על-ידי כל מי שהילל אותו בשמאל, והן על-ידי כל מי שביקר אותו מימין. טוב עשה גולן הבוקר כשהוציא הודעה שלא התכוון להשוות, אך הניסיון להציג את דבריו כאילו אנחנו אלו שלא הבנו נכון הוא ממש עלבון לאינטליגנציה.

כל מי שקרא את נאומו המלא מבין שגולן, למרבה הצער, הצטרף למקהלה של השמאל הקיצוני. אותה חבורה שרואה בישראל חברה פושעת, חוטאת וחולה העומדת על סף "קץ הדמוקרטיה" ושה"פאשיזם" בה מלבלב.

"אם יש משהו שמפחיד" את גולן, המפקד מספר שתיים בצבא ההגנה לישראל, הרי שזהו "זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום ב-2016", הוא אמר, ופירט: "הרי אין יותר קל ופשוט מלשנוא את הזר. אין יותר קל ופשוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים. אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות". יום השואה לדעתו הוא לא יום לדון במצבה הביטחוני של ישראל, בלקחים לאומיים ובמחשבות על עמידה ועצמאות. ולא ולא; מה שחשוב הוא "לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההתדרדרות המוסרית".

עד כדי כך הוטמעה בקרבו התעמולה מבית עיתון 'הארץ' וגרורותיו, כה עמוקה החדירה של הרעיונות הללו, עד שהיום היחיד בשנה המוקדש לדון בעוולות שנעשו כלפי העם היהודי גורם לו להפנות את האצבע המאשימה פנימה, ולהושיב שוב את היהודים על ספסל הנאשמים.

הנאצים הגרועים בהיסטוריה

עוד לפני שמתחילים בכלל לגעת בכשל המוסרי, האתי, הפיקודי והערכי שנכשל בו אתמול גולן, עצם ההקבלה ההיסטורית, שמציבה אותנו בצד של הרע של המשוואה, היא מזעזעת. ביום כמו יום השואה, אולי באמת כדאי להיזכר לרגע מה קרה אז, לפני 70, 80, ו-90 שנה. האם באמת כך נראית ישראל 2016?

הנה כמה עובדות על יהדות גרמניה שאסור לנו לשכוח: מתוך כלל זוכי פרס הנובל הגרמנים עד שנת 1938, 24 אחוז היו יהודים. אף אחד מהם לא רצה לגרש את הגרמנים מביתם, ולהשליך אותם לים. אף אחד מהם לא דקר גרמנים ברחובות מתוך מניע דתי או לאומני, ולא התפוצץ להם באוטובוסים תוך פגיעה בלתי מובחנת בילדים, נשים וזקנים. היהודים לא שטפו את המוח לילדיהם בשנאה, לא ראו בעצמם אויב של העם הגרמני ולא העניקו לעם הגרמני שום תמריץ לחשוב כך.

500,000 יהודים חיו בגרמניה בשנות השלושים של המאה העשרים, רק 0.8% מכלל האוכלוסייה, והם ראו עצמם כחלק אינטגרלי מהחברה. על אף שנתקלו במחסומי גזע, כאשר פרצה מלחמת העולם הראשונה הם לא נשארו בבית וחילקו ממתקים כאשר נודע על הרוגים גרמנים. ההפך – הם נדבקו בהתלהבות הפטריוטית, נשכו שפתיים אל מול גילויי אנטישמיות בצבא, והתגייסו בהמוניהם למען הקייזר. הפרסומים היהודיים מהתקופה שלפני 1932 מספרים על כ-85 אלף חיילים יהודים שלחמו בצבא הגרמני. אומדן מאוחר יותר מגיע אפילו עד 100 אלף יהודים, כאשר מספר הנופלים מתוכם הגיע ל-12 אלף.

רופאים, עורכי דין, אנשי ספר ואמנות – אלו היו פניו של המיעוט שהפך כמעט בין לילה, על לא עוול בכפו, לדמון של הרייך הגרמני.

יש ישראלים ויהודים שצריך להזכיר להם גם את העובדה הבאה: כ-70 שנה מאוחר יותר, במדינת ישראל של 2016 חי מיעוט ערבי-ישראלי הנהנה משוויון זכויות, ומתנאים יותר טובים כמעט מכל מדינות האזור. על אף שהוא זוכה להגנה בלתי פוסקת של צבא ההגנה לישראל, ולמרות שלא פעם חלקים ממנו מפגינים בפומבי אי-נאמנות מעבר לגבול החוצפה וכפיות הטובה, הוא פטור קטגורית משירות בצבא חובה. יש לו נציג בבית המשפט העליון, ונציגים בפרלמנט הישראלי. המיעוט הערבי בישראל נהנה מכל ההטבות שלהן אזרח יהודי זכאי, ויש לו אפשרות לחיות ולהתפרנס בכבוד. וכשפרטים ממנו מניפים דגלי אויב במשחק כדורגל, כולם עוברים על כך די מהר לסדר היום.

בינתיים, בשטחי הרשות הפלסטינית גרים תושבים ערבים שרוצים להרוג אותנו. רק לאחרונה גילה סקר כי רוב הצעירים שבין גילאי 29-15 ביהודה ושומרון תומכים בטרור הדקירות. בעזה, כמה מפתיע, הם אפילו רוב מוחלט. ובכל זאת: רבים מהם עובדים ממערב לקו הירוק. יש להם תשתיות, אוטונומיה וחופש לשפר בעצמם את איכות חייהם, אם רק ירצו בכך. בל נהפוך סיבה ומסובב – כל זאת למרות שהם רוצים להרוג אותנו.

מוסריים יותר מתמיד

גולן סבור כי ביום השואה עלינו "לשאול עצמנו מהי תכלית חזרתנו לארצנו, מה נכון לקדש ומה לא, מה נכון להעלות על נס ומה לא, ובעיקר – איך עלינו לממש יעודנו כאור לגויים וכחברת מופת". כל מי שמכיר את המציאות הישראלית נכוחה יודע שהחברה כיום היא הדבר הקרוב ביותר לחברת מופת שאי-פעם התקיימה כאן.

ישראל של 2016 היא חברה פלורליסטית, דמוקרטית וחופשיה הרבה יותר מזו שהייתה בילדותו של גולן, והסימנים מעידים על המשכה של המגמה.

מוסריותה של ישראל בולטת במיוחד על רקע סכסוך הדמים המתמשך עם מדינות ערב והפלסטינים, ובעיקר על רקע היחסים עם המיעוט הערבי. בכל קנה מידה אפשרי, רמת האלימות הבין-עדתית נמוכה ביותר, ומעידה על עמוד שדרה ערכי מוצק ויציב של החברה הישראלית. במקום להטיח בה האשמות, מנהיגים כמו גולן ואחרים אמורים לשבח אותה עד אין קץ.

מי שנכנע כך תודעתית לתעמולת השנאה העצמית וההכפשה מבית השמאל הקיצוני, סובל מבעיה קשה בראיית המציאות. מי שחושב שישראל היא מה ש'הקרן החדשה לישראל' ו'הארץ' אומרים שהיא בקמפיינים שלהם, לא מכיר את החברה הישראלית ולא מבין את האתגרים העומדים בפניה. חובה עלינו לשאול האם אדם כזה, עם כל הזכויות שעומדות לו, מתאים לשאת בתפקידי הנהגה בכירים. זה לא עניין של ימין ושמאל, אלא של בוחן מציאות בסיסי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

53 תגובות למאמר

  1. יאיר גולן אמנם טעה בגדול וראיתי את המשחקי מילים של שמאל ושמאל קיצוני . אבוי לטימטום הימני אבוי!

  2. עשיתי בדיקה של פרסום תגובות באתר YNET בהקשר לדבריו של סגן הרמטכל הפינוקיו שהשווה את ישראל לגרמניה הנאצית בערב יום השואה. ומסתבר כי תגובות כנגד הם נוטים שלא לפרסם ותגובות בעד כן. שלחתי 3 תגובות בעד וכולן התפרסמו. ו 3 תגובות נגד – כשאף אחת מהן לא התפרסמה. ובכל תגובה ותגובה השתמשתי בכתובת איי פי אחרת – שלא ניתן לקשר

    1. סתימת פיות בשמאל?? מה, וגם צביעות?? שקרים והפחדות?? קשה להאמין….

    2. פינוקיוו? כנראה שגם סיפור פינוקיו לא הבנת!!!

  3. מאמר מדויק על אף שהוא ידוע ומובן לכל בר דעת שיודע שהמון מנשות מפקדים מסוגו ודרגתו מעלה ומטה נמצאות עמוק בתוך ארגונים אנטישמיים ואותם ארגונים נמצאים עמוק בתוך מוסדות המדינה וזה מחבר אותי לעניין הראל סגל וצירופו לגלצ רק שהם יסיימו להטיף ולהרעיל כמה שיותר מעם ישראל אז הם יפתחו את גלצ ל"קיצוניים" וייתנו אישור לערוץ 20,מפחיד לגמרי,ולמרות שרוב העם ימני רובו ימני די צבוע ויש המון ראיות לכך.

  4. סגן הרמטכ"ל טועה ולא רק טועה אלא שהתהליך הוא הפוך.
    התהליכים שהוא קורא נגדם הם אלא שיכולים למנוע את השואה הבאה ולא להפך. התהליכים לא מובילים לכך שאנו נקים משרפות ונשמיד אחרים אלא באים למנוע את השמדתינו.
    אם סגן הרמטכ"ל היקר לא שם לב התהליכים המובילים לשואה התחילו ומתרחשים סביבנו. גורם רב עוצמה שרוצה להשמיד כול מה ששונה ממנו התעורר ומוטט מדינות מסביב – עירק סוריה כמעט מיצרים ( נכשל בכך ואולי יתקוף שוב) לוב ולמעשה כול מערב אפריקה .הגורם הזה שולט באיראן סומליה ועוד מדינות.
    מעל מיליון כבר מתו מיליונים גורשו והרג אזרחים בכיתות יורים ושעבודם כבר החל. ברגע שלגורם זה יהיה יכולת טכנית הוא ימצא שיטות השמדה שמשרפות יראו הומניות לידם תהליך החיפוש החל – הטבעה קטיעת איברים שריפה בחיים ועוד.
    הגורם הזה מתפשט שולח זרועות לכול סביבתו ומנסה למוטט את המדינות הללו – כך נשלחים זרועות לאירופה למדינות אסיה ואפריקה – אנו רואים שבחלק המקומות הוא מצליח ובחלק מהמקומות עדיין לא.
    כמו בשואה העולם שותק ולא פועל בנחרצות מולו. השמאל הקיצוני אפילו מסרב להגדיר את הגורם בשמו "האסלאם הקיצוני" ובכול מקום מוצא בעיה אחרת כדי לתרץ את המציאות– במצרים זה מובארק בסוריה זה אסד בעיראק זה היה סאדם ( וכמובן הפלתו תביא שלום אזורי) – הפוליטקלי קורקט שולט
    השמאל העולמי רוצה טוב לאזור אך בפועל מתעלם מהמציאות וזורק את המדינות הללו לידי האסלאם הקיצוני החמוש המאורגן שמביא למדינות הללו את הגיהינום. הגורם הזה נקרא בשמות שונים שכולם השתקפות של אותו תהליך – דעאש,אל קאידה,איראן ( משמרות המהפכה ) ועוד
    גם אצלנו השואה האסלאמית מתקדמת בכמה צירים – גם אנו זרקנו את האוכלוסייה הפלסטינית לידי טרוריסטים שהבאנו מחו"ל נתנו להם נשק ויכולת לשטוף מוח למיליונים וליצר מהם חיילים למלחמת השמד. למתונים לא היה סיכוי מול אשף והרשות שמעודדת טרור והקצנה. הרשות והזרמים הקיצוניים הנוספים כמו חמאס ודעאש שולטים באזור ובונים את הצבא שבעוד דור ימות בשביל האסלאם.
    גם כאן יש התעלמות מהמציאות וטענה – זה בעיית כיבוש ולא בעיה אחרת. אבל כמו שלהפיל את סדאם חוסין "עזר" לעירקים כך יציאת ישראל משם תוביל לגיהינום מקומי. יצאנו מעזה והכך יצרנו כבר גיהינום כזה בעזה ובקושי רב אנו מונעים ממנו להתחמש ולהתפשט אלינו.
    גם בתקופת השואה היו יהודים שקברו את הראש בחול ולא הבינו את המציאות בין אם בכוונה ובין אם בטעות או בתירוצים שונים הם התעלמו או קברו הראש בחול ובכך תמכו במותם של היהודים בשואה – מנעו בריחה שלהם מנעו אפשרות כניסה שלהם לישראל ועוד.
    גם היום יש כאלו שמתעלמים מהמציאות ואף עוזרים לאסלאם ובכך מחזקים את השטן החדש (אובמה הפיל את מובארק וכמעט מצרים הפכה למדינה האסלאמית . לוב קרסה בגלל השמאל הנאור ) .
    גם במדינות השכנות לגרמניה הנאצית היו כאלה שעזרו לנאצים ולמעשה היוו את הבסיס לכיבוש מדינות אלא כמעט ללא קרב
    אנו לא רוצים לפתוח את הדלת היום לאסלם הקיצוני ולהכניס אותו פנימה כי אחר כך לא נוכל למנוע את חדירת הסערה שסביבנו לאזור השקט שלנו. אנו צריכים להסביר את המציאות לאזרחי ישראל ולעולם כדי למנוע את השואה הבאה.
    סגן הרמטכ"ל למעשה אומר קורא מסיתים לאנשים שמנסים לספר את האמת על המציאות למנוע את פעולות השטן כדי להשמיד אותנו ובכך הוא למעשה מגדיל את סיכויי השואה הבאה.
    נ.ב
    גורם שאפיין את הנאצים ואפשר את קיום השואה והוא שהעם ישב בשקט לא שאל שאלות והתעלם ממה שקורה מסביבו (ולא בירר מה קורה) עד שהיה מאוחר מידי ( תוצאה של ה"נאורות" ) גם במערב היום הגורם הזה צץ מחדש ומופיע בצורות שונות לדוגמה
    "פוליטקלי קורקט" – צריך לדבר על אנשים ולא על תרבות כמו אסלאם – יש אנשים טרוריסטים ולא תרבות טרור כך בפועל מתעלמים מהבעיה ולא יכולים לפתור אותה. השתיקה וההתעלמות מהבעיה שמובילה לשואה חדשה בעולם קיימת גם היום.
    לא לספר על כך שיציאה מיהודה ושמרון תוביל לאסון לנו ולהם – זו "הסתה".
    לספר על כך שמדיניות של מדינאי מסוים תוביל לאלפי הרוגים יהודים ועשרות הרוגים לא יהודים היא "הסתה" כמו שהיה לפני הסכם אוסלו ובפועל קיבלנו את אלפי ההרוגים.
    כלומר סתימת הפיות שקיימת וההשתקה היא מפיין שותף לנו ונאצים.
    מאיר ג.

  5. אריק גרינשטיין היקר , מאמרך מאלף , מכונן ומעמיק מאוד.. בליבי צער גדול שדברי הבלע של גולן הינם המוזה שלך למאמר כל כך מחכים ומאוזן המהווה תשובה ניצחת לשמאל הקיצוני שאתמול דבריהם נישאו בפני כל העולם מגרונו של נושא מדים בכיר בצה"ל…

  6. השאלה בוכטות הכסף בימינו.האם אלוף נל מקבל כסף בכיס הניסתר לדבר כמו שהוא דיבר.בימינו אלה יש כיס ניסתר לכולם והיגיע הזמן שהעם ידע.כל מי שמייצג אותנו בעל השפעה-תיקשורת מודיעין מישפט צבא ישיבה עירייה…….חייב לענות על השאלה האם זורמים לכיסו בוכטות כסף מימישהו.מסכוניות מודיעין זרות ממדינות אויב מקרנות מוסוות. מהעולם המפוקפק למינהו.כי כבר אין אמון באליטות.אין.האם זורם כסף זר לכיסי ראש הממשלה.לנשיא לשרים לחברי כנסת לשופטי בגץ.אף אחד לא יכול לעמוד מול השוחד ושלא יספרו סיפורים.העם צריך לדעת .השוחד שולט בכל הרמות.לשרים לתיקשורת למישפט לישיבות למודיעין לאליטת הצבא.בגלל זה היתנהגותם מוזרה כל כך בגלל זה הם מיתחרפנים.השוחד מחרפן רבותי.צריך שקיפות.האם יש להם חשבונות סמויים בחול.כל מישהו במדינה חייב לתת דוח שקיפות לעם ישראל.שכל אחד מאיתנו יוכל להיכנס ולראות על כל אחד מהם.זה קיים בעולם חברים.היגיע הזמן להביא זאת לארץ.לא מאמינה לא לחדשות בתיקשורת לא לאליטות הצבא המישטרה המודיעין הבגץ הכנסת………צריך שקיפות. על הניבחרים ומאכלסי מוקדי הכח.שקיפות על הפרופסורים באוניברסיטה על הרבנים ומנהיגי הישיבות שקיפות ושקיפות ושקיפות.די לבגידת האליטות.אנחנו לא רוצים להיות כמו ביוון. ושייקרה לנו מה שקרה לה.

    1. אל תדאג כיום במערכת המשפט יש מלחמת חורמה נגד מושחתים גם מהשמאל וגם מהימין

    2. לא תמיד משחדים – יש כאלה שמאיימים.
      מפעילים מודיעין משיגים מידע ומאיימים להפיץ אותו.

      כדי להתקדם לדרגות בכירות צריך קשרים ברמות גבוהות ולכל בעל דרגה גבוהה יש קופת שרצים.

      כדי להתקדם בפוליטיקה צריך הרבה כסף – וכמעט לכל פוליטיקאי יש אוליגרך אינטרסנט שמממן אותו וקופת שרצים של פעילויות לטובת אנשי שלומו.

      יש כאלה שהעבודה שלהם זה לאתר קופות שרצים לתפור תיקים ולסחוט מנהיגים.
      ולפעמים זה אפילו סוכנויות מודיעין של מדינות זרות אפילו "ידידותיות" שמאיימות על המנהיגים שלנו.

  7. אם אדם בעמדה שכזו חושב כך, אם 5 ראשי השב"כ היו כוכבי הסרט התעודי האנטי ישראלי "שומרי הסף", ייתכן שהסרטן של השמאלנות האובדנית הוא סופני – בישראל וגם בעולם. פשוט לא יאמן.

    1. מה חשבת, שבמקרה אירופה נכבשת לאיטה? לא. מישהו הזמין את הג'יהאדיסטים, פתח להם את השערים, וגם יתמוך בהם כשהאלימות תתפרץ והדם יזרום ברחובות.
      ההסטוריה היהודית מכירה את זה מקרוב: חפש בגוגל מאמר מאת אריה סתיו בשם "מאֵרת השנאה העצמית ביהדות".

  8. רק אנשים שחיים בהכחשה ולוקים בעיוורון לא מבחינים במצב העגום, מבחינה ערכית ומוסרית, שאליו נקלעה מדינת ישראל.
    זה לא קשור לחלוקה הפשטנית של שמאל ימין אלא לשקר העצמי שמספרים אנשי ימין על המציאות בישראל של השנים האחרונות (״החברה כיום היא הדבר הקרוב ביותר לחברת מופת שאי-פעם התקיימה כאן״).
    בתקופה שבין שתי מלחמות העולם נחשפו באירופה, כולל בגרמניה, התנהגויות אנושיות מבחילות ובזויות.
    ישראל איננה מדינה נאצית אבל אפשר לזהות בה בקלות התנהגויות אנושיות מבחילות ובזויות, דומות לאלה שהתגלו באירופה בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת.
    דבריו של גולן יהדהדו עוד שנים רבות : אם ייעצר תהליך ההתבהמות והריקבון המוסרי של החברה הישראלית, חלק מהקרדיט ייזקף לזכותו. אם תהליך ההתבהמות והריקבון המוסרי יימשך ויחריף, דבריו של גולן ייזכרו כצלצולו של פעמון אזהרה שהציבור הישראלי בחר להתעלם ממנו.
    השנה הבא, שנת החמישים לכיבוש הישראלי האכזרי והמדכא, תהיה גם שנתם של הצדקנים והמתקרבנים.
    עוד נכונו לנו טורים כוזבים רבים שכאלה.

    1. ל- LDR
      אתה בטוח שאתה באמת הבנת מה קרה לפני השואה ובמהלכה? אתה בטוח שהבנת את התעמולה הנוראה כנגד היהודים ואת עלילות הדם ואת החוקים החדשים הגזעניים שחוקקו לפני השואה?
      אתה בטוח שהבנת שהוציאו את כל היהודים מביתם, החרימו את רכושם והעבירו אותם לגטו לתוך דירה אחת הכניסו כמה משפחות.
      אתה הבנת את הסבל, הכאב, ההשפלה שהישפילו את יהודי אירופה במחנות הריכוז? את היהודים שניצלו ונותרו ללא קורת גג עם זכרונות על רצח בני משפחתם, וכאבק אדם הגיעו לכאן והקימו את מדינת ישראל?
      איך אתה יכול להשוות משהו מהמציאות הארץ ישראלית היום לדבר הזה? איך איך איך? כמה עיוורון וכמה אטימות וכמה שנאה עצמית צריך כדי להיות כל כך חצוף ולהגיד דברים כאלה ביום כזה? אתה צריך להתבייש על מה שכתבת כאן. כן להתבייש בפני קרבנות השואה וניצולי השואה.

    2. הכיבוש הישראלי האכזרי והמדכא.
      בדחנים השמאלנים האלה

    3. רק אנשים שחיים בהכחשה ולוקים בעיוורון לא מבחינים במעשיו ובעצם מהותו של האויב נגדו המדינה נאלצת להתמודד. ובעצם, לא רק המדינה, אלא כל העולם החופשי. אולי בעוד שנתיים, כשנחגוג שבעים שנה לחירותנו מן הכיבוש והשיעבוד הזר של הצדקנים והמתקרבנים האמיתיים, אנשים כמוך וכמו סגן הרמטכ"ל יקלטו סוף כל סוף באיזה עולם הם חיים.
      מובן שכל זה יוכל להתרחש, רק בתנאי שהכסף מהקרן החדשה יפסיק לעוור את עיניכם ולטשטש את תודעתכם.

    4. כמה קל לך ליילל ולייבב על התבהמות ורקבון מוסרי, מבלי שתבחין עד כמה הפגמים האלה פושים בנפשך. ועל אהובי לבך הפלסטינים בכלל אין מה לדבר – מצפונם לא נפגע ולא מתערער לעולם, כי אין להם מצפון.

    5. האם במהלך ההיסטוריה התרחשו תהליכים של התבהמות וריקבון מוסרי רק בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת. האם בבואך להתריע על תהליכים חברתיים, זו התקופה המתאימה להשוואה? לטעמי השמאל איבד את דרכו, וכבר יותר מ-30 שנה שאני איש שמאל. לא עוד.

  9. הייתי מצפה ממר גולן שמבחינתי הוא מחנך דור החיילים הנוכחי לקחת אחריות על הכישלון בחינוך החיילים שגרמו לחייל הפשוט לבצע מעשים שלא ייעשו שיקום ויתפטר ויפנה מקום למוכשר ממנו.

  10. ״חובה עלינו לשאול האם אדם כזה, עם כל הזכויות שעומדות לו, מתאים לשאת בתפקידי הנהגה בכירים.״

    אין חובה לשאול, ברור ונהיר שלא.
    הוא, ריבלין וכמותם, לא ברור לי כיצד הם מגיעים למשרות בכירות במדינה בה הם מתביישים.

  11. כבר יש בוגדים חוקיים, כמו "בצלם" ו'שוברים שתיקה" ולא אתפלא אם כבר יש חפרפרות א-לה KIM PHILBI בצה"ל ובמערכת הבטחון שפועלות למוטט את המפעל הציוני מבפנים, מתוך שכנוע ערכי עמוק שהצד שלנו אינו צודק ויש למוטטו וכל האמצעים כשרים – הוא מדבר על בגידתו כ"שרות בעורף האוייב", ראו את KIM PHILBI כאן: https://www.youtube.com/watch?v=bs2y2TEHBWg

  12. @LDR
    אני מסכים, יש יסודות הולכים ומתרחבים של נאציזם אצל השמאלנים. צריך לזכור שמקורות הנאציזם בסוציאליזם.

  13. שימו לב ל"שר הבטחון" יעלון. האדם שלא ידע או לא רצה לתת גיבוי לחייל (גם אם טעה), הזדרז לגבות את סגן הרמטכ"ל.

  14. החינוך מחדש של הקצונה בצה"ל , תוכנית לב אהרון של מכון הרטמן/ הקרן לישראל חדשה.

  15. או במילים אחרות, לערבים מגיע שישנאו אותם.
    לא פלא שגרינשטיין מתרעם. הוא בדיוק התופעה שסגן הרמטכ״ל מתריע מפניה.

    1. מה לעשות שזה באמת מגיע להם? הם הרוויחו ביושר ובעבודה קשה, כל מיליגרם של גועל ותיעוב שאנחנו חשים כלפיהם – ועוד הרבה יותר מכך.
      ואם לומר את האמת, שבסתר לבך גם אתה מודע לה, נחשב לתופעה פסולה, בסדר גמור. עדיף להיות חלק מ"תופעה פסולה", מאשר לעשות שקר בנפשך ולהתכחש למציאות, בשם הפוליטיקלי קורקט.

    2. ומה רע בלשנוא את מי שמגיע לו? או לפחד ממי שצריך לפחד ממנו? ולא, אני לא חושב ששנאה גורפת לכלל הערבים היא דבר טוב.

      המסקנה המוזרה שיאיר גולן הגיע אליה שבשביל שלא נבצע שואה צריך להיות חברת מופת שאוהבת כל אדם לא משנה מה הם מעשיו פשוט לא עומדת במבחן המציאות.
      רוב החברות בעולם היו והינן רחוקות מלהיות כאלה. אפילו בתקופת השואה רוב החברות בעולם היו גזעניות, ובכל זאת לא התקרבו אפילו ללבצע שואה. על אחת כמה וכמה שלזהות מיהו האויב המבקש להורגך ולהילחם בו לא שם אותך על הדרך לביצוע שואה.

  16. למד את השיטה להתחנף לשמאלנים כדי לזכות בהגנתם ברגע שהוא יהיה במצוקה.

  17. צודק לחלוטין. בכל מדינה נורמלית גולן היה מפוטר מיד מהצבא. איש
    לא מינה אותו לקובע אמות המוסר. במדינה. דבריו הם יהירים מתנשאים ומגלים חוסר הבנה באירועי השואה. "התנצלותו". היא הוספת חטא על פשע היא מניחה שהציבור מטומטם ולא מבין את דבריו

  18. אילו אנשים הזויים אתם? לקרוא את התגובות למטה ולהתחלחל.
    אנשים קטני קומה מעיזים להוציא דיבה על סגן הרמטב"ל, עד לאן?!
    "המון מנשות מפקדים מסוגו ודרגתו מעלה ומטה נמצאות עמוק בתוך ארגונים אנטישמיים…"
    "השאלה בוכטות הכסף בימינו.האם אלוף נל מקבל כסף בכיס הניסתר לדבר כמו שהוא דיבר…"
    אתם אנשים לא פחות הזויים ומטומטמים מאנשי השמאל הקיצוני. צידו השני של אותו מטבע עובר לסוחר לפוליטיקאים הקטנים והמסואבים, שבראשם מלך הביבים.

  19. השמאל הישראלי נמצא בקמפיין ללא הפסקה. הם עובדים כמו נמלים ונכנסים לכל חור שהימין בסולידיות שלו (וחוסר התקציב שלו) אפילו לא חולם. אין מקום שהם לא חדרו ואין מצב שהם שוקטים על זרי דפנה. אבוי לנו.

  20. ואולי הטעות בימין?
    קצת לא הגיוני ששדרת אלופי המטכ"ל, אחוז גדול של האקדמיה,שלא לדבר אל סופרים עיתונאים וחוקרים וכמובן כל מפקדי המטכ"ל לדןרןתהים.אנשים מכל הקשת הבטחונית והאקדמאית ברובם המוחץ חושבים שהימין טועה.
    ואם הימין כלכלך מושרש בעם איך זה שליברמן או ברוך מרזל הימין האימיתי קיבלו כלכך מעט מנדטים?

    יש פה פשיזים ושמאל קיצוני תמיד היום שומעים אותם יותר אבל הסכנה שם בדיוק כמו שהיתה בתחילתה של המפלצת הנאצית.מנהיג כריזמטי שפתח את הברז להשתוללות של עם שהיה די בסדר עד אותה נקודה.

    השאלה אם כולנו בטוחים שזה לא יכול לקרות?

    1. הם לא חושבים שהימין טועה מפני שהם הגיוניים. הם חושבים שהימין טועה, מפני שכך גידלו אותם לחשוב, ללא שום קשר לעובדות.
      ובקשר לכוחו של הימין בציבוריות הישראלית – עובדה זו זכתה לאישוש מכריע על ידי הסקרים שהראו תמיכה מקיר לקיר ממש, בחייל שחיסל את המחבל המתועב בחברון.

  21. לגבי דבריו של סגן הרמטכל כל אחד יפרש את זה איך שהוא רוצה וגם ברצוני לתת דוגמאות שאתם תפרשו את זה איך שאתם רוצים

    1) רצח הנער הפלסטיני מידי נער ישראלי
    2) רצח התינוק הפלסטיני בדומא בידי עמירם בן אוליאל ששחזר את האירוע
    3) בחיפה ישנו הפגנה נגד גן למוגבלויות כשהסיבה היא שזה מפריע ל"מרקם" החברתי (שזה טיפה בים)
    4) הנדלן בעפולה המוסלמים מפריעים לצביון של העיר ואני חשבתי שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית וחופשית על פי הימין
    5) בישראל עדין ישנו גזענות כלפי המזרחים שזה מגעיל עד מוות

    והרשימה עוד ארוכה ….

    אמנם דבריו לא במקום ובטח לבטח לא בזמן המתאים אבל לכתוב משפט "שטיפת מוח של השמאל" שזה משפט הזוי וטיפשי שכנראה לאותם אנשים עשו שטיפת מוח ימני כלפי השמאל שחושבים שכל דבר זה ימין ושמאל . מעורר חלחלה וגועל הדברים האלו

    1. אפשר להרכיב רשימה כזו די בקלות לכל חברה ובכל מדינה. אין ציבור בעולם שחף מגזענות ומשנאה.
      גם אתה, אגב שונא. איך אני יודע? כי שנאה היא רגש אנושי. אין אדם שלא שנא מימיו, כשם שכל אדם שיקר בחייו. אדם שטוען אחרת- משקר.
      השאלה היא מה החברה עושה. האם היא מעלה את השנאה לרמה של פגיעה בעם אחר, לרצח עם?
      החברה שלנו היא חברה בריאה, בריאה מאד אפילו. אי אפשר להשוות את מה שקורה בינינו לבין הפלשתינים לבין מה שקורה בעת שלום, כי כאן יש מלחמה. כבר למעלה מ130 שנה.

      שטיפת המוח של השמאל זה ביטוי שהוא לא רק נכון- הוא עובדה.
      השמאל מנסה, בעיקר דרך התקשורת הממוסדת שבה הוא שולט באופן אבסולוטי, לחנך את העם הסורר שלא קונה את הלוקשים שמנסים למכור לו ע"י כתבות זוועה, תחקירים, פרשנות וסאטירה שנוטה 99% מהזמן לצד שמאל.
      גם הקראת החדשות, לכאורה באופן לקוני ואינפורמטיבי, שזורה בניסוחים שמאלניים להחריד.

      הטענות השכיחות הן שישראל מבודדת, מוחרמת, מצורעת, על פי התהום, הכלכלה מתרסקת, האבטלה בשיא, דור שלם נמחק, הדמוקרטיה בסכנה, נפגעת, גוססת, מונשמת, מחרחרת ועוד סיפורי אלף לילה ולילה.
      ביבי תמיד נגרר, נכנע, מתקפל, מבוהל, מפחד. הממשלה רקובה, מושחתת, אטומה, מנותקת.
      יהדות זה איכסה, הימין חשוך, גזען, לאומן, קנאי, פנאט, משיחי, הומופוב, קסנופוב, פחדן, סרבן שלום.
      השמאל הוא נאור, שכלתני, רציונלי, תרבותי, פתוח, חושב, אוהב אדם ומחבק מיעוטים, פועל למען נשים חלשים וזכויות חוצנים.

      טקטיקת השמאל היא: שקרים- הפחדה- שקרים- הפחדה- שקרים
      הביטויים השכיחים בתקשורת השמאל:
      אופק מדיני
      ויתורים כואבים
      מדינה דו לאומית
      סכנה לדמוקרטיה
      מדינת הלכה
      מזרח תיכון חדש
      בלי בגצ ובלי בצלם
      הם כאן ואנחנו שם
      איפוק זה כוח
      עוצמת ההכלה
      האומץ לוותר
      קפיטליזם חזירי
      אני יודע מה זה עוני
      מיליון ילדים רעבים
      הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם
      לא הייתה עוד אף קטיושה ולא תהיה קטיושה מעזה

    2. גזענות נוראה כלפי המזרחיים בהחלט קיימת. אבל האם אתה באמת בטוח שכאיש שמאל, אתה רוצה להיכנס לזה? לאור העמדות שמובעות ללא הרף על ידי חברי המחנה הפוליטי שלך, לא נראה לי שכדאי לך… ואל תטען שזה לא עניין של ימין ושמאל, בימינו הכל פוליטי והכל הוא עניין של ימין ושמאל. אולי זה לא טוב, אבל זה המצב.

    3. זה לא שייך לימין ושמאל תמיר ואת רוצה להכנס לעניין של רצח הנער הפלסטיני מידי נער ישראלי? או לעניין רצח התינוק הפלסטיני בדומא בידי עמירם בן אוליאל? וכן אני מעוניין להכנס של גזענות נוראה כלפי המזרחיים כי זה בושה שזה קיים בשנת 2016 וזה לא קשור לשמאל או ימין.

      לגביך אסף

      אופק מדיני — אין ווגם אם תסתכל על ברק איך הוציא את ערפאת ללא רלוונטי המהלך של ברק פשוט גאוני אבל גם את זה ביבי לא עשה
      ויתורים כואבים — בינתיים הליכוד הוא זה שעשה וויתורים.
      מדינה דו לאומית — מעניין מה יקרה ביום שאבו-מאזן יחליט לפרק את הרשות ולבטל את השאירות של הסכם אוסלו אז יבואו לבכות ולהגיד שאסלו באיזהשהו מובן הוא טוב וחיובי
      מדינת הלכה — תסתכל על הרבנות.
      קפיטליזם חזירי בשיאו —
      http://www.themarker.com/news/1.2936829
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4800157,00.html

      אני יכול להמשיך ככה יום שלם

  22. מהאמר שטחי לא קשור לדברי סגן הרמטכל, אין כויונה לשמאל אלא כוונה לכך שיש להתמרכז בה טוב ליהודים לאורך זמן בלי התלהמות שיש כיום ובשכל וכל התיאוריות שהוא שמאלני וכו זה שטויות
    כל כל אחד כובת פרשנות שכלל לא קשורה לטקסט המקורי.
    מעניין וזה לא מתייחס הכתב שגם בסרט שומרי הסף בכירי מערכת ביטחון וגם הרמטכל וסגן הרמטכל וזה מעניין שכל אנשי הביטחון הבכירים בעד עמדות פחות ניציות ויותר שכלנתיות ואת זה המתלהמים לא יודעים להסביר חוץ מלצעוק שמאלנים.

    1. למה אתה מתכוון "עמדות פחות ניציות ויותר שכלנתיות"?
      הכוונה להזדהות עם האויב? להבנה של הטרור? לרצון למסור שטחים? להתפשר? לוותר? להכיל? להיכנע?
      משום מה, העמדות האלה עולות בקנה עם עמדותיו של מחנה אחד מסוים…

    2. האם, שאול מחיפה,
      אתה במקרה שאול גולן מחיפה?

  23. איש צבא אינו איש פוליטי – כך לפחות היה. איש צבא אינו רשאי לדבר על נושאים רגישים כנגד עמו ומדינתו. כוון שכך, ראוי שייינש ולא יקודם כי עבר על כללי הצבא. הנאום של איש צבא בוודאי נכתב עבורו על ידי מישהו. אולי איש הצבא הנ"ל אפילו לא קרא את נאומו לפני כן או לא הבין בעצמו לתוך מה
    הנאום שלו יוביל אותו. אך אם ידע ובכל זאת קרא את נאומו הנורא בהאשמות השווא כלפי הצבא והמדינה, אז חובה לפטר אותו ולחסום את דרכו לכל מסגרת שבה עלול להזיק למדינה.
    הליברליות של ממשלת ימין אינה יודעת גבולות וזה פועל כבומרנג כנגד העם והמדינה.

    1. איש צבא אינו איש פוליטי. כך היה, עד שהגיע גבי אשכנזי.

  24. איש צבא זה ראוי לעונש מיידי ומשמעותי. יום הזיכרון לשואה ולגבורה – זה בדיוק זה – יום זיכרון.
    אני לא מרשה לו כאזרחית ודור שני לשואה, להשוות את ישראל שלי לגרמניה נאצית. בושה וחרפה לרמטכ"ל, לשר הביטחון ולממשלה כולה שישנם בצבא ישראלי אנשים כאלה. אני קוראת לראש הממשלה ולשר הביטחון לבדוק את שורות אנשי הצבא על נאמנותם לשבועה הצבאית.

  25. יאיר גולן חייב להבין כי הקריירה הצבאית וגם הפוליטית שאולי תכנן, הסתיימו ברגע שסיים את נאומו.
    אף מפלגה, חוץ מהרשימה המשותפת, לא תקרא לו לשורותיה. השואה אינה נושא לפוליטיקה או לוויכוח
    פוליטי. ישנן עובדות שאותן כל אחד חייב לקבל. רצחו 6 מיליון. נקודה.

    1. הקריירה הצבאית שלו כנראה באמת הסתיימה – לפחות יש לקוות כך. אבל בנוגע לקריירה הפוליטת במחנה מסויים, לצערי אני לגמרי לא בטוח.

  26. אני יוצא ברגן בלזן, נעלבתי ונפגעתי מדברי גולן. אין שום צורך לקשור בין תהחליכם שליליים בחברה שלנו לבין הנאציזם, הנזק שגולן עשה לעם היהודי הוא עצום ולא ניתן לתיקון. אין ספק שגולן לוחם מהולל אך הוא כנראה אינו משכיל כפי שהיו בכירי צהל בעבר כגון ידין, לסקוב, טל ורבים אחרים שהיו גם מפקדים בקרב וגם אינטלקטואלים, גולן לא שייך לאלה. עוד יותר כואבת לי העובדה על שהרמטכ"ל ושר הבטחון תומכים בדברי הבלע של גולן. הקצינים אינם מדריכי המוסר של עם ישראל ועדיף שיתבטאו רק בנושאים עליהם הופקדו

    1. העלבון שלך מקובל, אבל אתה צריך להעלב גם מקבוצות של לה פמיליה שמסתובבות במלחה ובכיכר ציון אחרי משחקים ומחפשות להכות ערבים. או חתונה שבה רוקדים עם סכינים ודוקרים תמונות של תינוקות.
      איפה גדלת שמואל? בהולנד? גרמניה? מזכיר לך משהו?
      אתה בטוח שכך תמיד היו פני הדברים בישראל?
      אתה רואה בזה תיקון חיובי אולי?
      אין לי כל סימפטיה לפלסטינים כעם השולל את זכות קיומי בארץ. אין לי שום סימפטיה לגזענים מהצד שלי שמשתוללים פה במגרשים או בכנסת וטוענים שרצח מחמוד אבו חדיר נבע מכך 'שלא נקמו בפלסטינים'. השמאל הקיצוני הוא אובדני ואיבד קשר עם המציאות, והימין הקיצוני איבד כל קשר עם מוסר יהודי.

  27. אתם באמת חושבים שיאיר גולן מבקר את מדיניות ישראל כלפי הפלסטינאים והערבים בדבריו?- כשהוא בעצמו מספר 2 בשלוחה הכי חזקה של המדינה – הצבא שלה?? דרך איזה פילטר דפוק אתם מפרשנים את דבריו?
    יאיר גולן עושה בחוכמה ומנצל אירוע לאומי עמוק משמעות בעם היהודי כדי להחזיר אותנו לחשוב על קבלת האחר פיתוח סובלנות וחמלה כלפי השונה מאיתנו – לא רק שזה לא מזלזל בזיכרון השואה זה מעצים אותו ומחזק את הכח שלנו כעם ששואף להיות חברה מפותחת. יש מספיק אנשים במדינת ישראל שדבריו יהיו חינוך איכותי לאוזניהם.
    לא כל דבר קשור לפאקינג שמאל קיצוני. ונמאס כבר מטשטוש דעות ומסרים בעזרת ציניות מאוסה לכיוון השמאל – יאללה תתבגרו

  28. "השואה חייבת להוביל אותנו לחשיבה על אודות חיינו הציבוריים, ועוד יותר מכך, היא חייבת להוביל את כל מי שיכול, ולא רק את מי שרוצה, לשאת באחריות ציבורית. כי אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016,"
    דברי סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, בטקס יום השואה במכון משואה בתל יצחק.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4799480,00.html

    נראה שהבעייה העיקרית מבחינת כל אלו, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתגוללים על סגן הרמטכל אלוף יאיר גולן, היא שהוא פשוט צודק. השואה, הפתרון הסופי, התרחשה בסופה של דרך ממושכת והדרגתית. במדרון חלקלק עם רצף של תהליכים והחלטות שהתרחשו והתקבלו במשך זמן. תהליכים מעוררי חלחלה כאלו שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה מתרחשים כאן בקרבנו כיום.

    את הפוסט הזה של בחור בריטי מה-18 במרץ, תרגמו אסתי סגל וירון טן-ברינק. ירון כותב כי הפוסט המקורי הבריטי שאין בו מילה אחת שמתייחסת לישראל, קיבל 17 לייקים. ומעיון בפרופיל של האיש עולה סבירות גבוהה עד מוחלטת שהוא לא חשב על ישראל כשפרסם אותו.

    ירון הוסיף: "לעומת זאת, הפוסט המתורגם לעברית הצית שריפה קטנה בפייסבוק, כשאלפי מגיבים ימנים הגיבו אליו בזעם ורתחו על ההשוואה. תקראו טוב את הטקסט. אין בו השוואה לכלום. הוא מתייחס למצב אוניברסלי שכבר התרחש במקומות רבים בעולם. זהו אחד מלקחי השואה המרכזיים: אנשים עצמו עיניים. פעלו מתוך פחד. הוסתו נגד האויב ונגד כל אופוזיציה. בחרו בשנאה.

    מאז שירון ואסתי חשפו את המקור הבריטי של הפוסט בעברית, זכה הפוסט המקורי ל-75 אלף שיתופים ברחבי העולם. אף אחד מהאנשים ששיתפו אותו מסביב לגלובוס לא ייחס את הדברים לישראל.
    רק הימין הישראלי רואה את ההשוואה לישראל של היום.

    אלו שיצאו נגד סגן הרמטכל יאיר גולן נותנים לנו הוכחה לנכונות דבריו:
    "הרי אין יותר קל ופשוט מלשנוא את הזר; אין יותר קל ופשוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים; אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית. למעשה, יום השואה הוא הזדמנות לחשבון נפש. אם יום הכיפורים הוא יום חשבון הנפש הפרטי, אז ראוי ואף הכרחי שיום השואה יהיה גם יום חשבון הנפש הלאומי, ובחשבון הנפש הלאומי אנו חייבים לכלול תופעות עוכרות שלווה".

    על זה נאמר 'על ראש הגנב בוער הכובע'.
    על הדרך, המדרון החלקלק לפתרון הסופי

    “In a brief two years between the autumn of 1939 and the autumn of 1941, Nazi Jewish policy escalated rapidly from the prewar policy of forced emigration to the Final Solution as it is now understood – the systematic attempt to murder every Jew within the German grasp.
    The mass murder of Soviet Jewry had already begun in the late summer of 1941, and only on-half year later the Nazi regime was ready to begin implementing this policy throughout the rest of its European empire and sphere of influence.”

    בתרגום חופשי
    'בתוך שנתיים קצרות, בין הסתיו של 1939 לסתיו של 1941, המדיניות הנאצית כלפי היהודים הסלימה במהירות מהמדיניות של הגירה בכפייה מלפני המלחמה, אל 'הפתרון הסופי' כפי שהיא מובנת עכשיו – הניסיון השיטתי לרצוח כל יהודי הנמצא בהישג יד של גרמניה.
    הרצח ההמוני של יהודי ברית המועצות החל כבר בסוף קיץ 1941, ורק חצי שנה לאחר מכן המשטר הנאצי היה מוכן להתחיל ביישום מדיניות זו, בכל שאר האימפריה האירופית ותחום ההשפעה שלו.'

    כריסטופר בראונינג ויורגן מתיאוס, 'הדרך אל הפתרון הסופי: התפתחות המדיניות הנאצית כלפי היהודים, ספטמבר 1939 – מרס 1942', יד ושם ירושלים, 2004.

    "רוב ההיסטוריונים תמימי דעים כי לא ניתן להסביר את הפתרון הסופי באמצעות תיאוריית "המפץ הגדול", המושתתת על החלטה בודדת שהתקבלה בנקודת זמן אחת ויחידה. ניכרת הסכמה כללית, כי תהליך קבלת ההחלטות היה ממושך והדרגתי. הוויכוח נסב למעשה על דקויות של משקל ושל הדגשים; איזו החלטה ברצף ההחלטות יש לראות כחשובה יותר, כמרכזית יותר, מאחרות?…….. אני עדיין סבור, כי ראוי לזהות ולשמר את ההבחנות בין קווי מדיניות הנוגעים להרג אוכלוסייה לבין רצח עם ופתרון סופי. עם זאת אני מצדד בנטייה הרווחת לאחרונה להדגיש את אלמנט הרצף וההמשכיות במדיניות הגזע הנאצית בשנים 1939-1941."

    המדיניות הנאצית: החלטות לקראת הפתרון הסופי. כריסטופר ר. בראונינג Cambridge UP, 2000
    http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=16331

    https://www.facebook.com/amnon.portugaly/posts/10154839243674535

  29. ישנו כמה בעיות בנאום 1) עצם השוואה לנאצים 2) הכללה 3) שגיאה בכוונה שלו.
    יאיר גולן ברצונו היה להשוואות לפי דעתו את שורפי משפחת דוואשה, והרצח של אבו חדיר לנאצים . גם שזה פסול כי כל רוצח סדרתי אפשר לטעון שהוא שווה לנאצי. טעות שנייה יתר על כן היה לו זעם על חלק מהציבור שתומכים בחייל שירה על המחבל ולכן עוד הכליל את הציבור. הטעות השלישי שטוען שזה תהליכים שקוראים בישראל במקום לכתוב שישנו קבוצות טרור שלפי דעתו הן נאציות…. . שר הביטחון לקח את הנאום רק כקריאת תיגר לקבוצה מסוימת אבל השמאל שחיבק את יאיר גולן הלך יותר רחוק ואפילו את השגיאה שלו הם חיבקו. ואני שואל אם השמאל מזהה תהליכים של נאציות על פי המקרים האלו איך הן על פי אותן קרטונים באיזה שנה גרמני (שנות 30 או 33 ) למשל אוחז ערביי ישראל שלפי השב"כ 65 ערביים הצטרפו לדעאש , או עשרות פיגועי סכינאות רק ממזרח ירושלים ?
    אני לא רוצה אפילו להזכיר את השכנים שלנו !! אני נלך רחוק ישנו קבוצות בארצות הברית "קו קלוקס קלאן" ועוד, האם שם השמאל גם מזהה תהליכים שארצות הברית מתקרבת לנאציות. בצרפת רק לאחר הפיגוע "בשרלו- הבדו " שבו נרצחו 8 אנשים, לאחר מכן היו 24 תקריות נגד מסגדים הכוללים ראש חזיר, רימוני עשן ואף יריות . האם השמאל מזהה גם שם או רק אצל הימין היהודי ?

  30. העיתוי לא מוצלח במיוחד, אבל הסוגיה בהחלט קיימת ומטרידה – ומזה אסור להתעלם. "לפמיליה" ודומיה הם לא תופעה שולית ובימין הקיצוני הישראלי(וגם בימין המרכזי יותר) יש ניצנים של פשיזם. אסור להתעלם מזה. יש בינינו יותר ויותר אנשים אשר מאופיינים בבורות ואלימות, יותר ויותר אנשים אשר מזונם הרוחני הוא אלימות האצטאדיונים ודרשות הרבנים המשיחיים.
    אסור להתעלם. טוב שמפקד בצבא רואה את חובתו להתריע לא רק בפני סכנות ביטחוניות, הסכנות החברתיות הן חמורות יותר, הן הרות אסון. זאת הקללה הנוראה ביותר שעלולה להתרחש עלינו: קיומו של ציבור יהודי גדול, גדל והולך, עם איפיונים נאציים. חסר השכלה, בור, עני, ממורמר, אלים. כן, ועוד משהו: מתומרן ומנוצל בציניות ע"י מנהיגים חסרי מצפון.