כשלדרעי אין מה למכור, הוא שולף את השד העדתי

עצרו הכל! יו"ר 'חדשות 10' החדש, רמי סדן, העביר או לא העביר ביקורת על ש"ס ומנהיגה. ביקום תקשורתי נורמלי איש לא היה מפהק, אבל אריה דרעי? הוא לא יחמיץ אף הזדמנות לשלוף את השד העדתי

חסר אחריות; דרעי. צילום: פלאש 90

ראה אריה דרעי את כל תשומת הלב שקיבל השר בנט ב"משבר המזכיר הצבאי" שתם ללא כלום, ורצה גם הוא קצת לעצמו. מה עשה? בזמן שראש הממשלה עסוק בפגישה אסטרטגית עם נשיא רוסיה במוסקבה, החליט שר הפנים לייצר משבר קואליציוני, תוך שהוא רוכב על התנגדות עיתונאי ערוץ 10 למינויו של היו"ר החדש רמי סדן.

מי שצופה ומקשיב למבול הדיווחים בפרשה, עשוי לתהות כיצד זה כולם כבר הספיקו לשכוח שההתנגדות של העיתונאים לסדן החלה עוד לפני הסערה המלאכותית הנוכחית. הם הרי פחדו שהוא "מקורב לנתניהו". אז אולי בעצם אפשר להבין מה מתרחש כאן. כזכור, ב'הארץ' פורסם בימים האחרונים כי קבוצה של עיתונאים בכירים בחדשות 10 הביעו דאגה ממינויו של סדן ליו"ר עליהם, בשל חששם כי "המינוי עשוי לפגוע בחופש העיתונאי". וכשמביטים מנקודה זו על מלחמת החורמה המכוערת שנפתחה נגד סדן, התמונה מתבהרת לחלוטין.

מה היה הטריגר שעורר את המהומה בברנז'ה התקשורתית? איזו התבטאות נוראה גרמה למפלגת ש"ס להיזכר ביידיש מהתלמוד תורה ולפצוח בזעקות 'גוועלד' היסטוריות? ובכן, הטענה שסדן הרשה לעצמו לומר, לכאורה, את דעתו האישית על מפלגת ש"ס והעומד בראשה ("שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב דרעי") ועל הצורך להגיע לקהלי-יעד נוספים ("לפנות לקהל של ש״ס, למסעודה משדרות").

"נתניהו צריך לפטר את הגזען!" זועקים דוברי ש"ס בתקשורת משעות הבוקר המוקדמות. "מזרחים לא שותקים יותר" מצייץ דרעי. "התנשאות על מזרחים!" עונה התקשורת במקהלה. שלום לך "השד העדתי" מהניינטיז. התגעגענו.

ובינתיים, מה"גנב" כולם כבר ירדו – את זה הוא כנראה לא אמר. בנוסף, 'הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו' ערכה בדיקה ומצאה כי סדן לא אמר את הדברים המיוחסים לו בעניין דרעי, ואף לא בעניין שנאתו לש"ס. אך ש"ס בשלהם: הבדיקה מפוברקת. מעניין למה אף אחד בתקשורת, בשלל הראיונות שנערכים היום, לא טורח להזכיר לאנשי ש"ס את העובדה שלממשלה כלל אין סמכות לפטר את סדן.

סערה בכוס תה

גם אם נתעלם לרגע ממסקנות הבדיקה, ונניח שסדן אכן אמר את הדברים המיוחסים לו – מה פשר סתימת הפיות והפגיעה בחופש הביטוי? האם אסור לאדם לומר את אשר על לבו בכל הקשור למפלגה או תנועה מסוימת? ממתי התנגדות אידאולוגית לתנועה או סלידה מאיש מסוים הופכים אדם לבלתי כשיר בעבודת ניהול?

ההיתממות והצביעות זועקות לשמיים, בעיקר כשברור לכל בר-דעת שהתקשורת אינה ולא הייתה "נקייה" מעולם. הרי רוב רובה של התקשורת הממסדית עוינת, למשל, את בנימין נתניהו – חלקם אפילו הודו בכך בעבר בפה מלא, ללא שום חשש. משום מה, במקרים אלו איננו שומעים מילת ביקורת או קריאות להדחה מצד הקולגות, השייכים כמובן לאותו מילייה. מה שמותר לרביב דרוקר ואחרים, אסור לרמי סדן.

כך היה למשל באוקטובר 2015, אז דווח כי מנכ"ל 'וואלה', אילן ישועה, הצהיר בפני העיתונאים באתר כי "נתניהו הורס את המדינה. אני לוקח כדורים נגד הקאה כשאני מבקש את זה מכם". היכן היו אז, ובאירועים אחרים רבים, כל אותם המתאוננים כעת? היום, בעידן הטוויטר, הכל על השולחן – השנאה, ההשתלחות. האם מישהו מהברנז'ה פוטר בשל כך?

ובאשר לש"ס ולדרעי, הם האחרונים שיכולים להטיף למישהו על גידופים והכללות.

היה זה מנהיגם הרוחני, הרב עובדה יוסף זכרונו לברכה, שהטיח עלבונות מבלי להתבלבל. "עמלק, סיטרא אחרא, שטן, יימח שמו, יש למחות את זכרו", השתלח הרב עובדיה בשר החינוך לשעבר, יוסי שריד. על מנהיגת 'מרצ', שולמית אלוני, אמר הרב עובדיה כי "צריך לעשות משתה ביום שהיא תמות", ואת יאיר לפיד כינה "מנוול". פתאום דרעי נעלב עד עמקי נשמתו מהכינוי "גנב" (ששוב, מסתבר שכלל לא נאמר)? מעט תמוה. בעיקר לאור העובדה שקלטת שנחשפה לפני הבחירות הראתה כי הרב עובדיה עצמו כינה אותו כך.

דרעי מזכיר לנו שוב שש"ס היא מפלגה שדואגת בראש ובראשונה לאינטרס הפוליטי הצר שלה. כשנקרית בפניו הזדמנות פז בסאגה "מזרחית", הוא מנצל אותה עד תומה, ובאופן חסר אחריות, בדיוק כפי שנפתלי בנט ניצל את הסאגה הביטחונית כדי לצייר עצמו כמושיע ישראל. ובל נשכח שקמפיין הבחירות האחרון של ש"ס עסק בדיוק באותה סוגיה שחוקה – "מזרחים", "מקופחים", ו"שקופים". זו בדיוק הסיבה שדרעי מעוניין למשוך את המשבר הקואליציוני ככל הניתן וזו היא גם הסיבה שהוא דוחה את מסקנות הבדיקה של הרשות השנייה (סיעת ש"ס כינתה את הבדיקה כ"מגמתית") ומסרב להיפגש עם סדן, שמעוניין להציג לו את גרסתו.

במציאות זו, כשכל שר בתורו עסוק בניפוח אירועים זניחים לכדי צבירת לייקים בפייסבוק, נפגעת קשות המחויבות והאחריות הקואליציונית ובהתאם לכך גם האינטרס הלאומי של המדינה. כשראש ממשלה צריך לשים נשיא של מעצמה עולמית ב"סטנד ביי" כדי להתמודד עם זוטות ורכילויות, לא ייפלא שהוא מעוניין להרחיב את הקואליציה שלו. בסופו של יום, מישהו צריך לעבוד כאן בזמן שאחרים עסוקים ביחסי ציבור וביצירת משברים מלאכותיים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. לאדם שהורשע בפלילים וישב הכלא, כמו אריה מכלוף דרעי, אסור היה להתיר לו להבחר לבית המחוקקים. כי נבל ונוכל כזה תמיד יחזור לקיאו.
    לדרעי אין מקום בכנסת כי בעברו הורשע בפלילים והיום ממשיך ונוקט בפעולות איומים וסחיטה שעל פי החוק יש בהם משום מעשה פלילי.

  2. אותי מענין מה סדן יעשה בתיקשורת.רוב העם לאומי.זה לא בא ביטוי בתיקשורת.היו כמה שהליכוד בחר שניכנסו לתיקשורת ולא עשו כלום.כחלון יוני בן מנחם כמדומני.ועוד ועוד.העם צמא לתיקשורת לאומית.לא יכול להיות שכל המדיה תהיה שמאל קיצוני ושמאל.גם רשות השידור אכזבה גדולה.נתניהו בכוונה מכוונת לא עושה כלום שתהיה תיקשורת לאומית.אולי הכניס פה מישהו לאומי בגלל שזה היגיע אליו .עכשיו הוא מרגיש על בשרו איך הלאומי מיתעללים בו בארץ.נירדף עד העצמות שנוא מאוס….אני מקווה שסדן ישנה יעשה משהו.העם דורש זאת.הוא חייב לפעול לסילוק המיסתננים מארץ ישראל.להפסקת האפלייה בדם ולגיוס חובה לכולם.להקמת אוניברסיטה מיזרחית עיברית איכותית שתתן כבוד ליקירי עדות המיזרח המדהימים ונהדרים.יש מלא כאלה שחיו בערב אהבו וערגו לארץ ישראל.היגיע הזמן לתת להם כבוד.מי אמר שדווקא מיזרחים הם שצריכים לפעול.אולי ככה הוא יכפר על מה שאמר.חחחח.רבני המיזרח הם גם שייכים לאליטות האשכנזיות.ממש כמו שמשה רבנו הוא שלהם.והוא היה מיזרחי.כמו התנך כמו אלוהים כמו הארץ וכמו העולם כולו.כל האנושות באה מהמיזרח.לא יתכן פשוט לא יתכן שלאדם לאומי לא תהיה תיקשורת.

  3. אני תוהה למי המאמר הזה נועד.
    ש"סניקים בעקרון לא קוראים את האתר הזה, וגם אלה שכן לא ימהרו להשתכנע מעוד פיסה נגד דרעי.
    אנשי הזהות המזרחית החילונים מזמן חתכו לשמאל או חותכים לשם לאט לאט.
    מה נשאר? עיתונאים של ערוץ 10?

    1. כנראה זה נועד למזרחיים מצביעי הימין בכלל, ומצביעי הליכוד בפרט. אבל אולי זה לא באמת נחוץ אפילו עבורם. גם הם יודעים, שיוכפז וחבורתו בערוץ 10, אומרים על בסיס יומיומי דברים גרועים פי מאה, ממה שסדן אמר, כביכול.

  4. הרב עובדיה לא אמר עליו "גנב", תדייק בעובדות!
    הרב עובדיה אמר שאנשים יגידו שהוא גנב.

    1. על מה שאמר ״הרב עובדיה״ אני מביא ציטוט קצר מהמאמר ורק דוגמיות מהגללים שיצאו מהג׳ורה שלו שהיה מבייש את אחרון התגרנים בשוק:
      ״היה זה הרב עובדה יוסף, שהטיח עלבונות מבלי להתבלבל. "עמלק, סיטרא אחרא, שטן, יימח שמו, יש למחות את זכרו", השתלח הרב עובדיה בשר החינוך לשעבר, יוסי שריד. על מנהיגת 'מרצ', שולמית אלוני, אמר הרב עובדיה כי "צריך לעשות משתה ביום שהיא תמות", ואת יאיר לפיד כינה "מנוול". פתאום דרעי נעלב עד עמקי נשמתו מהכינוי "גנב"? מה לא נכון בדברים המיוחסים לסדן גם אם נאמרו? שדרעי גנב שהורשע זו עובדה, ושמנהיגי תנועת שס הביאו את השנאתם על הציבור החופשי בישראל אין בכך משום לזות שפתיים. ומציע לו להתרכז ולהתכונן לחזרה לכלא על החשדות והאישומים שיעלו מהם.

  5. נראה לי שדרעי רוצה למצוא חן בעיני עיתונאי ערוץ 10 ובעיני הברנז'ה.
    זה אולי יעזור לו בחקירה שהוא נתון בה…