שיתוף הפעולה בין צה"ל לעמותות המסתננים נמשך

למרות הביקורות, ועל אף הבטחותיו של סגן שר הביטחון אלי בן דהן, תיעוד חדש מוכיח כי חיילי צה"ל עדיין עוסקים בפעילות שנויה במחלוקת עם ילדי מסתננים. בן דהן: "הנושא הועבר ללשכת הרמטכ"ל לבחינה"

בזבוז משאבים (אילוסטרציה); חיילי צה"ל עם ילדי מסתננים בדרום תל אביב. צילום: שפי פז

אתמול, בבוקר יום חמישי (4.8), נצפתה פעם נוספת קבוצת חיילים וחיילות לבושי מדים בפעילות עם ילדי מסתננים מאפריקה, בגינת דה־מודינה שבשכונת שפירא בתל אביב. בשנים האחרונות תועדו חיילי צה"ל במגוון פעילויות מסוג זה, שנערכו בשיתוף פעולה עם עמותות השמאל.

מדובר בתופעה שנויה במחלוקת הנמשכת תקופה ארוכה, ושאף נידונה לאחרונה בכנסת. בעקבות שאילתה שהגיש בנושא ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) לפני כחודשיים, קבע סגן שר הביטחון אלי בן־דהן (הבית היהודי) כי "הטענה שצה"ל, בפעילות התנדבותית בקהילה, מעודד הסתננות, איננה נכונה ומשוללת כל יסוד", וכי "חל על צה"ל איסור לביצוע פעילות במוסדות פרטיים, או בעלי זיקה פוליטית". סגן השר הוסיף והודיע כי לאור העדויות שהובאו בפניו הוא פנה לגורמים הרלוונטיים כדי שייבחנו מחדש את הסוגיה. אולם כפי שניתן להתרשם מן התיעוד החדש, הפעילות ממשיכה להתקיים.

הדיון בכנסת התעורר בעקבות דו"ח מעקב של ארגון 'סטודנטים למען דרום תל אביב' שפורסם גם ב'מידה'. הדו"ח מפרט שורה ארוכה של פעילויות חיילי צה"ל בשיתוף עם עמותות שמאל המקדמות את נושא המסתננים. כך, למשל, לפני כשנה נפגשו מפקדי קורס 'נתיב' עם מוטסים עלי, ממובילי מאבק המסתננים, ב'מרכז לקידום פליטים אפריקאים' (ARDC) – עמותה הממומנת בין השאר על ידי 'הקרן החדשה לישראל'; בחודש מרץ האחרון הגיעו חיילות מחיל תותחנים להתנדבות עם ילדי מסתננים במסגרת פעילות שערכה עמותת 'א.ס.ף – קידום סיוע לפליטים', הנתמכת גם היא על ידי 'הקרן החדשה'. כמו כן תועדו גם פעילויות שונות של חיילי צה"ל עם עמותת 'אליפלט – אזרחים למען ילדי פליטים'.

מדובר על עמותות המעורבות בנושא בעייתי מאוד מבחינה פוליטית, ורגיש מבחינה חברתית. שתיים מהן – 'א.ס.ף' ו-ARDC – אף עוסקות באופן אקטיבי בפעילות פוליטית, האסורה כמובן בתוך צה"ל. הן חתומות על עתירות שונות לבג"ץ נגד מדיניות הממשלות האחרונות: החל מהעתירה בשנת 2007 נגד נוהל "החזרה חמה", עתירה שאפשרה למעשה את המשך גל ההסתננות; המשך בעתירה לבג"ץ שמנעה את פיזור המסתננים, וקבעה כי הם יישארו במרכז הארץ (נוהל "חדרה-גדרה"); וכלה בעתירות החוזרות ונשנות נגד חוק המסתננים על גרסאותיו השונות. העמותות הללו עסקו גם בפעילות והפגנות נגד מתקן 'חולות' ו'סהרונים'.

נדגיש כי במערכת הצבאית מודעים לתופעה. על פי הדו"ח, על כל אחד מהמקרים נשלחה בקשת תגובה לדובר צה"ל, חלקן נענו וחלקן לא. כך, למשל, על פעילות חיילות התותחנים במסגרת עמותת 'א.ס.ף' השיבו בדובר צה"ל כי "כחלק מעידוד תרומה לקהילה, התקיימה התנדבות של מספר חיילים במעון ילדים של מבקשי מקלט. מדובר בפעילות התנדבותית אשר לא נשאה גוון פוליטי".

חיילי צה"ל בפעילות למען ילדי מסתננים, דרום תל אביב. צילום: שפי פז
חיילי צה"ל בפעילות למען ילדי מסתננים, בדרום תל אביב השבוע. צילום: שפי פז

שפי פז, פעילה ותיקה למען שכונות דרום תל אביב ומי שתיעדה את האירוע, כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "סגן שר הבטחון, אלי בן דהן מהבית היהודי, לא פחות ולא יותר, הבטיח לי אישית שהמראות האלה לא יישנו יותר".  בשיחה עם 'מידה' היא טוענת כי מנכ"לית עמותת אליפלט "יעל גבירץ, המשתפת פעולה עם כל שאר פעילי הסיוע למסתננים, שחלקם אנטי-ציונים במוצהר, הצליחה להשחיל את עמותת אליפלט לרשימת העמותות המורשות להתנדבות בצה"ל. וכך קורה שהצבא, כסמל הריבונות ונציג המדינה, מגיע אלי הביתה ומשתף פעולה עם הכיבוש האפריקאי של השכונות".

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) סיפר אף הוא בתגובה לפנייתנו כי סגן שר הביטחון הרב אלי בן־דהן שוחח עמו לפני כחודשיים, ומסר לו כי פנה לרמטכ"ל בעניין והובהר לו שהתופעה לא תימשך. "לכן כשהגיע לידי תיעוד של חיילות צה"ל המשתתפות בפעילויות עם אוכלוסיית המסתננים, העברתי מיד לסגן השר מיד את הפנייה. אני סבור שלמרות שגם לדעתו התופעה פסולה, מישהו בצבא ממאן להפסיק, והתופעה נמשכת. אבחן את הנושא ישירות מול צה"ל, ואשמח לעדכן".

חשוב לציין כי הבעייתיות בשיתוף הפעולה בין צה"ל לעמותות המסתננים בימים אלה מתעצמת עוד יותר על רקע סערת הרב לוינשטיין, והדיון הציבורי הער על אופיו של הצבא וערכיו שבא בעקבותיה. "הצורך לשים סוף לתופעת ההסתננות זוכה לקונצנזוס רחב בחברה הישראלית, והמחוקק וממשלת ישראל הגדירו זאת כיעד עיקרי שבו הושקעו מאמצים ומשאבים רבים, כולל מציאת מדינות שלישיות בטוחות שיכולות לקלוט גם משפחות" מסביר יונתן יעקובוביץ' מ'המרכז למדיניות הגירה ישראלית'. "תמוה ביותר אם כן שמתוך אלפי אפשרויות להתנדבות, צה"ל בוחר לערב חיילי חובה בסוגיה פוליטית מובהקת, ולשתף פעולה עם ארגונים רדיקליים החותרים תחת מדיניות ממשלת ישראל בסוגיה. יש לשים סוף לפארסה הזו".

בתגובה לדברים נמסר מטעם סגן השר אלי בן דהן: "עם קבלת החומרים מתושבי דרום תל אביב, סגן השר העביר את הנושא ללשכת הרמטכ"ל לבחינה מסודרת ודחופה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. מזכיר לכם שה"מסתננים" הם בני אדם כמוכם. תנו להם לחיות בכבוד ותניחו להם לנפשם.
    מדובר באנשים שוחרי שלום שרק מחפשים שקט.
    השנאה הזאת נובעת ממניעים גזעניים ותו לא.

    1. האמיני לי גם אני בס"ה שוחרת שלום ומחפשת שקט. יש לי ארץ קטנה פיצפונת פלשו לי לבית אנשים זרים בעלי בתים גדולים פי מאה משלי. אני בטוחה שלא היית "שוחרת שלום" אם מחוסר בית היה פולש לביתך הפרטי. אך הם אפילו לא מחוסרי בית יש להם בתים ענקיים.

    2. איזה חוכמה שזה לא בפתח ביתך כמה קל להזדהות עם סבלים של המסתננים מרחוק הכל ורוד אך אתה לא תהיה גבר ותתעקש שיגורו לידך כי רחוק מתוק חבל שלא טעמת ולו פעם אחת מנחת זרועם ככה זה אוהבים ותומכים מרחוק שאחרים יסבלו

    3. תמיר, אם הם כאלה נחמדים מדוע שלא תאמץ אחד ותשכן אותו בביתך?

    4. מדובר באנשים שוחרי שלום? זה חלק ממערכון חדש ל"ארץ נהדרת"?

    5. אין שום בעיה, תמיר, אז נייעץ להם לפרוץ לתוך ביתך ולהתנחל שם ואתה כמובן תתבקש להניח להם לנפשם לחיות בכבוד בביתך.

    6. בסדר, בסדר, אבל זה לא תפקידו של הצבא לטפל במסתננים שהצליחו כבר לחדור לישראל, כל תפקידו בעניין זה הוא רק למנוע את חדירת המסתננים דרך גבולות ישראל.

    7. המסתננים הם בני אדם כמוך,ואתה מוזמן לעזוב את המדינה יחד איתם.

  2. "מדובר על עמותות המעורבות בנושא בעייתי מאוד מבחינה פוליטית, ורגיש מבחינה חברתית. שתיים מהן – 'א.ס.ף' ו-ARDC – אף עוסקות באופן אקטיבי בפעילות פוליטית, האסורה כמובן בתוך צה"ל. הן חתומות על עתירות שונות לבג"ץ נגד מדיניות הממשלות האחרונות: החל מהעתירה בשנת 2007 נגד נוהל "החזרה חמה", עתירה שאפשרה למעשה את המשך גל ההסתננות; המשך בעתירה לבג"ץ שמנעה את פיזור המסתננים, וקבעה כי הם יישארו במרכז הארץ (נוהל "חדרה-גדרה"); וכלה בעתירות החוזרות ונשנות נגד חוק המסתננים על גרסאותיו השונות. העמותות הללו עסקו גם בפעילות והפגנות נגד מתקן 'חולות' ו'סהרונים'."

    לכל אלו שטוענים שהממשלה ורק הממשלה אשמה בבעיית המסתננים, מוטב שיקראו וישננו את הנאמר בפסקה הזאת. לנוכח המצב הבלתי נסבל המתואר כאן, הרי שלהאשים את הממשלה, זה ממש כמו לכבול את ידיו ורגליו של אדם בשלשלאות ואחר-כך לשאול אותו מדוע הוא לא מגן על עצמו.

  3. התמונה שפרסמתם מזעזעת וקשה לצפייה. אני קורא לכם להסירה לאלתר, ולפרסם תמונות אנושיות ומרגשות יותר. נגיד, ירי בראש למחבל פצוע על הקרקע.

    1. המחבל ה"פצוע" היה שוחט אותך גם עם יד אחת מתפקדת, כפי שקרה לא פעם בעבר. לכן התמונה שלו מקבל כדור בראש היא מצוינת. לעומת זאת, תמונת הפולשים הזרים הזו היא אכן מזעזעת. אין להם מה לחפש כאן. מקומם במולדתם.

    2. המחבל לא היה שוחט אותו. הוא לא היה מספיק. אדון "סתם אחד", הנאור והליברלי, היה שוחט את עצמו לפני כן, מתוך רגשות אשמה כלפי המחבל ומתוך סולידריות כלפי המאבק הפלסטיני.

  4. תמיר כנראה לא ראית את התיעוד של מסתננים הקוראים קריאות "חבל שהיטלר לא גמר אותכם".
    בדרום תל אביב.

    אתה ושכמותך מבולבלים. הפכתם אותנו ללוס אנג'לס פחד להסתובב ברחובות.

    1. לר השמאלנים הקיצוניים הפכו אותנו ללוס אנג'לס, אלא רה"מ "הימני" שלנו!!

  5. ישראל בתהליך אבדן זהותה כמדינת יהודים. שיעור היהודים בה הולך ופוחת בהדרגה: מ-88 אחוזים בשנות הששים, ל-74.6 אחוזים כיום. אמרו חז"ל את האמירה החמקמקה והחכמה: המרחם על אכזרים (המסתננים והזרים לסוגיהם המפרים את זהות מדינתנו) – סופם להתאכזר לרחמנים (למדינה ותושביה שהחדירו אליהם זרים מתוך רחמים. וראו מה קורה באירופה, להיכן מובילה הרחמנות של מרקל).
    לכל גוף וארגון יש כללי ברזל: אם ישראל לא תשמור על גבולות זהותה (כמדינה יהודית) סופה להתפורר ולשקוע באוקיינוס הערבי-אסייתי-אפריקני שמסביבה).
    לידיעתכם: 15 אחוזים מהלידות באיכילוב – ילדי זרים. אגב, לא רק המסתננים הם איום על קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, אלא העובדות הזרות היולדות פה ולא שבות לארצותיהן.
    והמחדל הנורא הזה רשום על שמה של הממשלה ה"לאומית" של בנימין נתניהו.

    1. ליברמן החזק במילים ולא במעשים .הוא בהלם מהעובדה שנתניהו מינה אותו לשר הבטחון .בן דהן לא הבטיח כי ינהל מעקב על החלטתו של הרמטכ"ל בעניין .

  6. למספר 1: נכון, המסתננים הם "בני אדם" כמונו, וזאת הבעיה. כבני אדם בעלי תודעה, להם ולצאצאיהם אין שום ענין בישראל כמדינה יהודית. להם לא יהיה אכפת אם קרקעות בגליל יימכרו לכסף סעודי, להם לא יהיה אכפת אם יבוטל חוק שבות והפלסטינים יקבלו "זכות שיבה". לא משנה להם מי נהרג בקרב חלילה, חייל ישראלי או חייל ערבי, מבחינתם זה היינו הך. אין להם שום ענין בהמנון התקוה ובדגל ישראל, ומבחינתם ישראל כמדינת היהודים יכולה להתבטל.
    החשיבה שלך רעה ומסוכנת, אוי לך ולחושבים כמוך, ומפניכם עלינו, הרוב היהודי-ציוני, להתגונן.

  7. לא הבנתי.
    אם סגן שר הביטחון אמר לרמטכ"ל, או יותר נכון – הזכיר לו, שהחוק במדינת ישראל אוסר על השתתפות חיילים בארועים בעלי אופי פוליטי (העמותות הינן עמותו פוליטיות לחלוטין), והרמטכ"ל ממשיך לאפשר פעילות שכזו, ובידיעתו מפקדי צה"ל משקרים בגלוי ללסגן שר הביטחון ולחברי כנסת, הרי שהרמטכ"ל הינו מורד בממשלת ישראל ובכנסת ישראל, ועל שרות הביטחון הכללי לחקור זאת באופן פומבי, למען לא יישנה מרד שכזה.

    1. 1. "מסכנים" הם לא.

      2. ברגע שהם יעזבו אותנו לנפשנו ויחזרו לארצותיהם – אנחנו נעזוב אותם לנפשם.

    2. צודק. המסתננים באמת צריכים לעזוב את תושבי דרום תל אביב המסכנים לנפשם.
      כן, אני יודע שלא לזה התכוונת. אבל זו במקרה האמת. מי שהיה שם וראה, יודע.

  8. כל תמיכה או עזרה למסתננים היא פעולה פוליטית. זו לא רק פעולה פוליטית אלא גם חתרנית ואנטי-ציונית שתומכת באג'נדה של חיסול מדינת היהודים והקמת מדינת כל אזרחיה. מדובר לכן בפקודה לא חוקית בעליל שמתנוסס עליה דגל שחור, ולכן יש להעמיד לדין לא רק את המפקדים שנתנו את הפקודה אלא גם את החיילים שלא סרבו לבצע אותה.

  9. חשיפה: חיילי צה"ל לומדים על תופעת מבקשי המקלט ומתנדבים בקהילה עם ילדים! הו הזוועה! הבושה! הרס הערכים! הצביעות!

    1. פורטוגלי, מדובר בעבריינים שאין להם מה לחפש פה. והמסייעים להם, גם הם עבריינים. לא לעולם חוסן וכל עבריין יבוא על עונשו.

  10. אילו אותם מסתננים היו מגיעים לשדה התופה בלוד לעוברים שטח ישראל דרךלא ויזה או אשרת שהיה היו מעלים אותם על המטוס הראשון חזרה. אך משום מה, כאשר אותם מסתננים חוצים את הגבול בסיני הם נחשבים לליטימיים. מדוע. מה ההבדל. לפי החוק הבין לאומי שאני מכבדים, הגדרת פליט היא אך ורק למדינה הראשונה אליה הגיע, ובמיקרה שלנו המדינה היא מצרים. ברגע שעבר למדינה אחרת הוא איבד את הגדרתו כפליט וחובה על מדינת ישראל להחזיר אותם למקום שממנו באו. בנוסף. אם הם באמת פליטים מסכנים שברחו ממדינתם מדוע לא נשארו במצרים. אלא הם פשוט יודעים שחיי הפליטות בישראל נוחים יותר. אמנם הם אנשים וגם מסכנים אך לפי הרחמנות כאן אולי נרחם על 50 מליון אפריקנים אחרים ונביאם אלינו. מדוע נרחם רק על אילה שכבר כאן.

  11. אני בכלל לא מבין את העיניין הזה של "פעילות התנדבותית בקהילה".
    זה עוד הגיוני בארגון עסקי (שמראה דאגה לעוד דברים חוץ מהרווח של הבעלים), אבל בארגון ציבורי, שהוא ממילא חלק מהקהילה בעצמו?!
    "פעילות התנדבותית בקהילה" צריכה להיות בכך שמש"ק החימוש יישנן טוב יותר את הוראות האחזקה, החייל בשלישות יעבור עוד פעם על הרישומים, מאבטח המתקנים יזכיר עוד פעם למפקד המחנה לסדר תאורה שלא עובדת וכו'.
    ילד- מסתנן או לא- לא צריך חייל שיישחק איתו; הוא יעדיף פשוט, בבוא זמנו לשרת, לשרת יום אחד פחות.

  12. כאמא לילד מיוחד רציתי פעילות.גם בבית הספר של בני ????????

  13. כל הכבוד לצהל.. לא מאמינה איזה אנשים שפלים יש במדינה הזאת שמסוגלים לכתוב ככה. ועוד על ילדים קטנים.

  14. בישראל, יחסית לגודל האוכלוסיה היהודית, יש יותר זרים ומהגרים לא חוקיים מאשר בגרמניה.
    הולכים וקמים בישראל שני עמים זרים, עם אפריקני ועם אסייתי, וה"הנהגה" הציונית העלובה טומנת ראשה בחול, פוחדת מהתקשורת השמאלנית ומהצל של עצמה, בעוד שרוב הציבור היהודי והציוני יתמוך בה אם תתחיל לגרש בנחישות ובזעם את הזרים. מי שלא גרש את המסתנן והזר הראשון, יתמודד עם הזר המיליון.
    טועה מי שמתייחס רק למסתננים ומתעלם מילדי העובדות הזרות, שיולדות ולא שבות לארצן. רבבות ה"ילדים" האלה יהיו בעוד 20 שנה אנשים מבוגרים שאין להם דבר עם המדינה היהודית, ולא יהיה אכפת להם אם היא לא תהיה "מדינת היהודים", להיפך, מבחינתם רצוי שלא.
    לידיעתכם, היום בתל אביב כבר יותר מעשרת-אלפים ילדי מסתננים. עיריית תל אביב בראשות איש השמאל הקיצוני חולדאי, מתכוונת להרוס את גן לוינסקי ולבנות שם בית ספר לילדי המסתננים, וגם זה לא יספיק.
    חולדאי הוא אבי אבות כיבוש רבע מהעיר ה"עברית" בידי הזרים והמסתננים. לפי כעשר שנים יסד את מסיל"ה (ראו בגוגל), גוף המנוהל על-ידי העיריה בכספי משלם המיסים וכספי הקרן החדשה, ופועל להשרשת הזרים וצאצאיהם בישראל.
    חבל שאתר "מידה" לא מתסכל קדימה ולא צופה את העתיד החמור ההולך ומתהווה מבחינה דמוגרפית במדינת ישראל.

  15. למה לא ביקשתם תגובה ישירה מהדובר של ליברמן, שר הביטחון? הוא הכתובת ולא אחר.

  16. כנראה שלחלק מחילי וחילות.צהל כן פועם לב אנושי בקרבם.
    שןד ושבר שחקו עם ילדים אפריקאים שהמציאות במדינת האם רוצה לטרפם וכבר פה התחילו ההמטורפים..האפריקאים רוצים לכבוש את דרום תל אביב… שכונה עם עכברים ענקיים שרק לפני כשנה וחצי שמענומעך תינוקוץ מוזנחים בחדרןנים שאיש לא מטפל בהם אן שועה אליהם.
    התנהלות זו של חיילי צה"ל טןמנת בקרבם של הילדים הללו שתיל עד של אהבה ורצוי שהמאבדים ומחרחרי הרוע יפנימו כדבר הזה אל מוחם הפרימיטיבי…

  17. בדרום תל-אביב אין זקנים מעניי עירנו שזועקים לעזרה, יום יום שעה שע. אין ילדים אתיופיים מאוזורי הפריפריה שישמחו לראות את חיילי צה"ל באים לשחק איתם. משרד הביטחון ירד מהפסים- הפסוק עניי עירך קודמים שם כבר לא משחק תפקיד.. במו ישינו אנחנו הורסים את המדינה. וכל יפי הנפש שכה דואגים למסתננים ילכבדו ויקחו אותם אל ביתם!! ויוציאו אותם מדרום תל-אביב

  18. המסתננים צריכים לעזוב את ישראל ולחזור לארצם שם יילחמו על השינויים בהם הם חפצים. ישראל אינה ביתם ולא יכולה להיות ביתם לעולם. ביתם הוא היכן שנשותיהם, סבתותיהם, אימותיהם ושכניהם ובני שיבטם חיים. השקר על רדיפות צריך להיפסק ומיד. בריטניה, דנמרק ונורווגיה מחזירות אריתראים למדינתם אחרי שערכו תחקירי עומק וקבעו שלא נשקפת להם שום סכנה בחוזרם.

    כל מסתנן אפריקני הוא פושע אפריקני. רק לפושע אפריקני יכולים להיות 5000 דולר לצורך חדירה לא חוקית למדינה לא לו.

    מה שמרגיז אותי היא העובדה ששרת המשפטים לא מכריזה קבל עולם שבישראל אין ייתכנות לאפריקני לבקש מקלט כיוון שהוא אינו יכול להיחשב פה פליט על פי החוק הבינלאומי. מדוע ממשיכים עם הפארסה כאילו צריך לתת להם הגנה קבוצתית כאשר בריטניה קבעה שאין שום סכנה להחזירם לארצם? מה הסיבה לטיפשות ולצביעות הישראלית?

    הדבר הכי מדאיג ששמעתי השנה הוא שדרעי העניק למנהיג המסתננים החצופים אזרחות ישראלית. האם דעתו נטרפה עליו? האם הוא מבין מה יקרה אם חלילה הם יקבלו אזרחות? אסור שדבר כזה יקרה ולכך שואף ומכוון המנהיג האפריקני הזה שדרעי איפשר הישארותו והשתקעותו פה. תארו לכם שבקרוב הם יעמדו עם שלטים: אבא, אמא, דודה, דוד וידרשו להביא לכאן את המשפחה השבט וכל יתר הפולשים.

    ישראל עושה הכל כדי להקל על כל מי שרוצה לחסלה כמדינת היהודים, עד שהם יצטרכו לברוח מכאן.

    מה רצה דרעי במעשה הנתעב שלו חוץ מללקק לשמאל ולאירגוניו ממומני המדינות שואפות החרבתנו?

    יש להכריז מה שהכריזה בריטניה ולהעלותם למטוס הביתה. די למטומטמות הישראלית חסרת הגבולות. פשוט די.

  19. האם צה׳ל נפל על כל התחת?
    א. שופטים חייל שירה ברוצח
    ב. ״מתייפייפים״ מול שב׳חים
    האם צה׳ל הוא צבא העם או צבא סודאן?
    שום מדינה בעולם לא מתירה דבר כזה ואין סיבה שנהיה הראשונים.

  20. יום ב' 19:00 8.8.2016, שידורי של קול פלסטין מירושלים (מה שנקרא בטעות "קול ישראל"). התוכנית של תועמלנית הסמול הקיצוני, המטיפנית הצדקנית, כרמלה מנשה (שקיבלה תפקיד מרכזי גם בתאגיד השידור החדש!). 25 הדקות הראשונות של התוכנית מוקדשות לקמפיין בעד המסתננים ובעד מעורבות צה"ל בטיפול בילדיהם. המעשה הפוליטי היחיד כאן, לפי מנשה היא של גורמים פוליטיים מהימין שחשפו את העזרה שנותן צה"ל למסתננים שאותו היא מגדירה "מעשה א-פוליטי והומאני מהמדרגה הראשונה". לא ברור לי איך קול פלסטין ממשיך בשידורי התעמולה שלו מאדמת מדינת ישראל. את תחנת במחבלים הזו יש לסגור מייד.

  21. הפעילות הנפשעת הזו איננה "שנויה במחלוקת"!!! היא פסולה מעבר לכל מחלוקת.
    למה בימין מאמצים את הטרמינולוגיה השמאלנית?

  22. לתת לחיילים לשרת ילדים של נתיני אוייב ושב״חים זה חוצפה שמזכירה צבאות דיקטטוריות שבהם חיילים נאלצים לבנות את בתי הגנרלים