אף אחד לא מדבר על הצל של זהבה גלאון

התקשורת לא מפסיקה לחגוג את התפקדותו של "הצל" לליכוד. על החיבוק החם והפומבי שקיבל במרצ פעיל שמאל קיצוני ששולח מכתבי נאצה עם צלבי קרס לח"כית מהליכוד, עברו שם בשתיקה

"אני אוהבת אותך, אנחנו אוהבים אותך"; גלאון וגדעון ספירו (עיבוד תמונה). צילומים: עבד רחים חטיב, פלאש90

חם היום, אז נעשה את זה קצר וקולע. איך לדעתכם הייתה מגיבה התקשורת אם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו היה מתייצב לאירוע הוקרה פומבי למר יואב 'הצל' אליאסי, ומכריז: "אנחנו אוהבים אותך, אני אוהב אותך. אתה השראה לכולנו"? נסכים שאת הברברת האינסופית במקרה כזה רק מטח טילים מאיראן למרכז תל־אביב היה יכול לעצור? יופי. אז עכשיו נסכים גם שח"כ זהבה גלאון צבועה, והרי ההסבר.

לפני קצת יותר מחודשיים חשף עמיתי ישי פרידמן באתר זה כי יו"ר מרצ השתתפה באירוע הוקרה לגדעון ספירו. מי זה הספירו הזה? טוב ששאלתם: ספירו הוא הקצה של השפיץ של השמאל הקיצוני בישראל, ומי ששלח שני מכתבי נאצה לח"כ נאווה בוקר מהליכוד. במכתב הראשון הוא כתב "הייל, הייל נאווה". במכתב השני, שפרסם כאן עבדכם הנאמן, הוא כתב לה "אייכמן, את תתני את הדין". והכול, כמובן, מעוטר יפה יפה בצלבי קרס.

עבור ספירו, שניהל בעבר קמפיין למען "מרגל האטום" מרדכי ואנונו, השוואת ישראל לנאצים היא כבר יותר מתחביב – היא מקצוע. שלא לדבר על המתנחלים השודדים: בשנת 2010 נעצר ספירו לאחר שפרסם מאמר שהתיר את דמם של מתנחלים גברים. לשיטתו, כך הסביר, מכיוון שכמעט כולם חמושים, "הפגיעה בהם אינה זהה לפגיעה באוכלוסייה אזרחית בלתי לוחמת" כמו נשים, זקנים וילדים. לחמאס הוא מתנגד אידאולוגית, אבל "בכל הקשור למאבק נגד הכיבוש, החמאס לא חורג מהמקובל והמוכר בהיסטוריה האנושית".

בין השאר, ספירו גם עשה מאמצים רבים כדי שזהבה גלאון תיבחר לראשות מרצ. "ההיכרות בינינו העמיקה והתחזקה כשגדעון החליט שהוא תומך בי לרשימת מרצ לכנסת", הסבירה גלאון באותו אירוע לכבודו. "הוא התפקד למרצ ואחר כך תמך בי לראשות מרצ, ומי שמכיר את גדעון ידע מה המשמעות בשבילו להתפקד למרצ. הוא כתב למה צריך להצביע עבורי, ובסוף אני עומדת בראשות מרצ". איזה פשוש. גלאון סיימה במחווה מרגשת ואמרה: "תמכת תמיכה מלאה. אין לי מילים. אלו דברים שזוכרים וסוחבים ולא שוכחים… אנחנו אוהבים אותך, אני אוהבת אותך. אתה השראה בשבילנו".

כצפוי, אף כלי תקשורת לא חשב שראוי לעשות פולואפ לסיפור הזה.

הגמל והדבשת

נזכרתי בסיפור הזה ממש כמה דקות לפני שגלאון פרסמה פוסט צפוי להחריד על התפקדותו של 'הצל' לליכוד. אליאסי, הסבירה ראשת מרצ, היא לא הבעיה אלא הסימפטום. "לח"כים של הליכוד אין שום בעיה להסתחבק עם נאו־נאצים, עם בנצי גופשטיין או עם אנשי לה־פמיליה. אין להם בעיה לשבת יחד עם אורן חזן או לעמוד מאחורי ראש ממשלה שמשקר לבוחריו על ערבים נוהרים ועל המופתי. אבל איזה ראפר עם עמוד פייסבוק מתפקד לכם למפלגה ואתם המומים? תחסכו את זה מאיתנו. בבקשה. זה מביך".

רוצה לדבר על "מביך"? בבקשה, בואי נפתח את זה. ראשית, גם אם נניח לרגע לעובדה שאת הקיצונים שלך את מחבקת, אין מקום לערוך השוואה בין 'הצל' לספירו אהובך. אליאסי מגדף, זה נכון. בואו רק נזכור שמדובר במאפיין ידוע למדי אצל ראפרים. בכל מקרה, עמדותיו הרבה יותר קרובות לקונצנזוס הישראלי מעמדותיו של ספירו. אולי לא הייתי חותם על כל הפוסטים שלו, אבל עולה מתוכם דמות של אזרח ישראלי שאוהב את חיילי צה"ל, רוצה שיהיה להם טוב וסולד ממי שרוצה שיהיה להם רע – כלומר שמאלנים רדיקלים ואויבים פלסטינים כאחד. אז הוא מתנסח בבוטות ואפילו בגסות, אפשר לחשוב. כל אזרח נורמלי במדינת ישראל יעדיף אותו עשרים פעם לפני שייגע בספירו עם מקל.

שנית, אם גלאון רוצה לשחק את המשחק הזה של חטאי העבר, אנחנו יכולים לחזור גם לשנת 2008. זוכרים את עזרא נאווי? פעיל ארגון השמאל הקיצוני תעאיוש, שנחשף בתוכנית 'עובדה' כמי שמתרברב בהסגרת פלסטינים תמימים לעינויים ומוות? אז אותו כינתה גלאון בוועדת החוקה של הכנסת "נאווי אימפריה". לא חלאה – סחבק. ועל כך נאמר: הגמל לא רואה את דבשתו.

ועוד משהו קטן על התקשורת. בשורה התחתונה, זה לא משנה אם אתם מאוהדיו של 'הצל', ממתנגדיו או אדישים לקיומו. אין דבר כזה מפלגת שלטון הומוגנית; מטבע הדברים היא כוללת בתוכה מגוון רחב של קהלים ומתפקדים, וכל אזרח ישראלי שומר חוק יכול להתפקד אליה. בתוך המפלגה מתחולל מאבק כוחות, ושהטוב ביותר ינצח. זו דרכה של דמוקרטיה.

המניע האמיתי מאחורי העיסוק ב'צל', והסיבה שבגללה אף אחד לא יעשה רעש מהרומן בין גלאון לספירו, היא הניסיון המתמשך לשחוק את הימין ואת הליכוד. ככה זה, יש מי שלא אוהב את העובדה שהימין בשלטון, וכשהסקרים מלמדים על התרסקות מוחלטת של השמאל הם עוברים לשיטות אחרות. מילא, להכפשות כבר התרגלנו, ולמען האמת גם הצביעות לא מפתיעה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. אולי כי לצל יש רבע מיליון עוקבים והוא דואג להפיץ את השנאה שלו ל"אריות" הנאמנים? כן, מה לעשות שהשמאל לא אוהב שהימין בשלטון. לא זכור לי שהימין צהל בכיכרות כשרבין היה בשלטון, ואם אני לא טועה היה פעיל ימין אחד שעשה פעולה די דרסטית כדי לשנות את זה, קצת מעבר ל"צביעות" ואפילו הכפשות.

    1. כמובן שאצלכם בשמאל אין רוצחים ומתנקשים. גם ברור מדוע – אין לכם צורך בזה. ידידיכם ה"פלסטינים", מבצעים את העבודה המלוכלכת עבורכם, ואתם רוחצים בנקיון כפיכם, כביכול, בהתחסדות אופיינית.
      ואין צורך אפילו להזכיר כל מיני שמפניות מתסיסות ומעודדות, שפועלות מטעמכם ומשפיעות על פעילי ימין, לעשות פעולות דרסטיות.

  2. חבל רק שאת המאמר הזה קוראים מעט אנשים, לצערי ולבושתנו.
    אולי כדאי שמישהו בערוץ 20 ייתן במה למידע הנ"ל.

  3. שוב אנשי הימין אינם מזהים את האבישי רביב האקטואלי: מי אמר לכם ש"הצל" הוא באמת איש ימין ולא פרובוקטור של השמאל, שהתנהגותו נועדה להכתים את הימין ולגרום לאנשים חשש מלהיות מזוהים איתו, בסגנון ההתנהגות של ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר?

  4. המאמר הזה לא התיימר להיות אובייקטיבי וזה בסדר, לא הייתה לי ציפייה כזו ממנו. רובו די מנוסח באופן רהוט למדי, כלומר סביר פלוס, אבל פסקת הסיום צפויה ופשטנית כל כך, שקצת התאכזבתי שבזאת נתלים ימניים כשהם מתבכיינים. חשבתם פעם על צירופי המילים "מפלגת שלטון", "ראש ממשלת ישראל", "יושב ראש בית הנבחרים", "חבר כנסת"? מה לדעתכם רוצה לעשות מר אליאסי במסגרת חברותו בליכוד? חוג סריגה? ספירו, אם דמותו תוארה בדיוק ואני אאמין לכם, הוא שוליים סהרוריים (ודוחים, עדיין מאמין לכם) שאימצה לחיקה מנהיגת מפלגת שוליים. כשגלאון תהיה מועמדת לראשות הממשלה או אפילו לתפקיד שרת החינוך, תשלפו את המידע הזה ותוכיחו אותה. עד אז, תתרכזו בדבשת שלכם, שמובילה ציבור שגודלו 1/16 מהקולות הכשרים בבחירות 2015.

  5. למרצ יש 5 מנדטים. לליכוד יש 30 מנדטים. מרצ כבר באופוזיציה 15 שנים, והם המפלגה הכי קטנה שם, בהשוואה לליכוד שהם כבר 7 שנים בקואוליציה והם המפלגה הגדולה ביותר בקואוליציה.

    לכן, מן הסתם שיתעסקו ב"הצל" של הליכוד בהשוואה ל"הצל" של מרצ. מעבר לכך, המעשים שתיארתם – פרט אולי למה שהוא עשה לנאווה בוקר והקמפיין הם דיי אנונימיים.

    מעבר לכך, זה שהיא אוהבת אותו, זה לא אומר שהיא חותמת על כל מילה שלו או מעשה שלו.

    והעמדות של הצל הם בקונצזוס? באיזה מציאות בדיוק?

  6. הצביעות בשמאל לא מפתיעה כלל וכלל היא מובנית בכל גוף או אדם שמאלני. מה אתה כבר מצפה מאנשים שקוראים לסטלין ״שמש העמים״ או מאלה שמעריצים את מאו, קסטרו וצ׳ה הרצחניים ורואים בהם פעילי זכויות אדם (אולי כי הם רצחו בלי אבחנה ובלי הבדל של דת גזע ומין).

  7. האיש הזה תמך בה, ולכן זה מספיק עבורה כדי להוקיר לו תודה. אזרחי ישראל עוד לא מבינים איזה נזק המפלגה הזו גורמת לישראל.

  8. רק שלצל יש רבע מיליון עוקבים, ואת שמו של שפירו גיליתי זה עתה לראשונה. אהה כן, ובנימין נתניהו הוא ראש הממשלה לעומת זהבה גלאון שהיא יור המפלגה הקטנה היותר בכנסת

  9. צל שמל .ספירו..מי סופר אותו.
    שני קשקשנים לקקנים.
    אחד לימין והשני לשמאל..ריקוד מטורף.תנו לנערים וירקדו לפנינו או שילעיזו ימינה ושמאלה…
    הכל שעשוע ….עד ההרוג הראשון.

  10. איך בכלל אתם מעיזים להשוות
    גירדתם מתחת לאדמה איזה שמאלני הזוי
    את האלימות של הימין אפשר לאסוף עם שופל בפייס של הצל
    ימנים ממלאים איצטדיונים של שנאה

  11. לזהבה! תגידי לי מי חברייך ואגיד לך מי את. כ"כ הרבה רעש מאשה ותנועה שהיא כמעט ללא שום כח אלקטורלי שבשם הטוב ובשם הגנה על זכויות אזרח מגינה על טרוריסטים ועל שונאי ישראל כמו ספירו ונאווי.
    ועוד לדבר על ספירו במושגים של השראה.
    ואח"כ מרץ תדבר בשם הדמוקרטיה ותעודד גופים כמו שוברים שתיקה .
    גופים ששנואים ע"י רובינו ומנסים לעקוף את דעת הרוב כמקובל בדמוקרטיות ע"י פניה "לגויים" תוך כדי "השתנקרות" והמצאת עלילות על חיילינו.
    הגיע הזמן שזהבה ומרץ יעשו חשבון נפש.
    זהבה-חשבת שהתפטרות שלך הופכת למיותרת אם קיבלת חמישה מנדטים ולא ארבעה כפי שחשבת תחילה. יתכן וטעית וההחלטה על התפטרותך עדין יכולה להיות רלונטית.

    1. בהמדך לתגובה:כשהסתובבו שמועות שח"כ סלומיאנסקי (הבית היהודי) הטריד מינית מיהרה זהבה גלאון לקרוא לו לארוז את חפציו ולעזוב את הכנסת לאלתר עוד לפני תלונה וחקירה.
      שיפוט מהיר ללא אפשרות תגובה.כשח"כ גטאס נתפס על חם היא קראה לאפשר לחקור את הנושא ורק אח"כ לגנות ולפסול.איך אומר הפתגם?אמור מי חבריך ואומר מי אתה

  12. בסופו של דבר זה נובע מכישורי השנאה של השמאל. "לזכותם" ייאמר שהם יודעים איך לשנוא. ויש להם שתי זרועות ביצוע בדמות התקשורת ומערכת המשפט שמיישמים את השנאה התהומית שלהם.

    לכן לא הכפשות, לא צביעות, לא אלימות ולא התבהמות צריכה להפתיע אותנו. השמאל יודע לשנוא ולשנאה אין שום גבולות או מחסומים.

    אם הימין היה יודע לשנוא כמו השמאל, אז השמאל היו מוכחד תוך שבוע.

  13. זהבה גלאון למירי רגב אייל גולן קורא לך
    אז זהבה גלאון הערבים הפלסטינים קוראים לך לכ 1,2,3 לעזה