בעקבות הפרסום ב'מידה': עיריית ירושלים ביטלה פעילות 'דרכנו' במבנה עירוני

עיריית ירושלים הודיעה לגלריית ברבור, הפועלת במבנה עירוני, כי נאסר עליה לארח אירועים של ארגוני השמאל: "אין לקיים בנכס עירוני פעילות פוליטית"

היועמ"ש התעשת. עיריית ירושלים. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90

עיריית ירושלים הודיעה היום (שני) לגלריית ברבור, הממוקמת בשטח המוגדר כנכס עירוני בשכונת נחלאות, כי נאסר עליה לארח בשטחה קורס של תנועת השמאל 'דרכנו' ומפגש עם ארגון השמאל הקיצוני תאעיוש. במייל ששיגר המשנה ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד דני ליבמן, לחברי מועצת העיר ולפעיל הימין שי גליק, הוא הבהיר כי גלריית ברבור "אינה רשאית" לקיים בשטחה "פעילות מפלגתית או פוליטית", וכי "אין להרשות לגורמים אחרים להשתמש בנכס לכנסים, הרצאות, קורסים, מפגשים וכיו"ב, גם לא לאחר שעות פעילות הגלריה".

ההודעה של עיריית ירושלים התקבלה לאחר שביום חמישי האחרון פורסם ב'מידה' כי בעירייה מאפשרים לגלריית ברבור לקיים בשטחה פעילויות פוליטיות, אף שמדובר במבנה שהוקצה על ידי העירייה. ביום רביעי הקרוב, למשל, הייתה אמורה להתקיים בגלריה הקרנה של הסרט התיעודי "Disturbing the Peace" על ארגון השמאל הקיצוני 'לוחמים לשלום', שרק לאחרונה נחשף כיצד אחד מפעיליו מפציר בפלסטינים לפתוח ב"אינתיפאדה שלישית".

הקרנת הסרט על 'לוחמים לשלום' מהווה חלק מסדרה של תשעה מפגשים במסגרת 'קורס' לאוכלוסייה החרדית מטעם תנועת 'דרכנו', המהווה גלגול ישיר של תנועת V15 שניסתה להוביל בבחירות האחרונות להפלת הימין ולעליית ממשלת שמאל. משתתפי הקורס של 'דרכנו' אמורים להיפגש עם שורה של אישי שמאל ובהם ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני, מוסי רז ממרצ, כתב אתר השמאל הרדיקלי 'שיחה מקומית' אלי ביתאן, וד"ר הלל בן־ששון מארגון השמאל נתמך הקרן החדשה 'מולד'.

בשיחה שקיימנו עם פנינה פויפר, נציגת 'דרכנו' בירושלים והאחראית על תכני הקורס, היא הבהירה כי "הקורס פוליטי… 'דרכנו' זה גוף פוליטי, אני אדם פוליטי והתכנים פוליטיים". כששאלנו האם הקורס נוטה לשמאל הפוליטי, השיבה פויפר באופן חד־משמעי: "כן, בהחלט", ואף הדגישה כי הקורס "אפילו לא נוטה לשמאל, אלא אשכרה שם (בשמאל)".

 

"לא יכול לקיים פעילות פוליטית או מפלגתית" - מתוך המכתב של המשנה ליועמ"ש. צילום מסך.
"לא יכול לקיים פעילות פוליטית או מפלגתית". מתוך המכתב של המשנה ליועמ"ש

מלבד הקורס של 'דרכנו', ב־12 בדצמבר הייתה אמורה להיערך בברבור פעילות פוליטית נוספת: "ערב היכרות עם פעילות תאעיוש". תאעיוש הוא אחד מארגוני השמאל הקיצוניים ביותר כיום. כזכור, אחד מפעילי הארגון המרכזיים, עזרא נאווי, תועד בתחקיר 'עובדה' ו'עד כאן' מתרברב במעורבותו לכאורה בעינוי וברצח אפשרי של פלסטיני בידי הרשות הפלסטינית, רק משום שביקש למכור אדמות ליהודים. בעקבות התחקיר המליצה המשטרה במאי האחרון על הגשת כתב אישום נגד נאווי. לאחרונה תועד גם פעיל תאעיוש יורק בפניה של חיילת צה"ל במהלך עימות בבקעת הירדן.

הפעילויות הפוליטיות שנערכו בעבר ושהיו מתוכננות להיערך בקרוב בגלריית ברבור נוגדות לכאורה את פקודת העיריות ואת נוהל הקצאות מקרקעין של משרד הפנים, הקובעים כי "לא ייעשה שימוש" בנכס של רשות מקומית "לפעילות פוליטית או מפלגתית".

בשבוע שעבר טען המשנה ליועמ"ש של העירייה, עו"ד דני ליבמן, כי ההרצאות המועברות בשטח הגלריה "לא מהוות פעילות פוליטית, ואין קשר למפלגה". השבוע, כאמור, שינו ליבמן ואנשי העירייה את דעתם, והחליטו לשים סוף לדריסת הרגל של גופים פוליטיים, חלקם בעלי זיקה מפלגתית מובהקת, במבנים עירוניים הממומנים מכספי ציבור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. ברוך ה'!!!!!!
    בתור יהודי דתי – הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו!
    אבל אין לנו לשכוח, נכון ששיחררנו איזו אחיזה של השמאל בחרדים (הכנס הנ"ל פנה לחרדים), אבל עכשיו הכדור הזה באויר, והימין צריך לתפוס אותו, בצורה נכונה, ומהר!
    בהצלחה.
    כל הכבוד – מידה!

  2. וואלה מה אני יגיד לכם אתר מידה, באסה לכם. הייתי שם הערב בגלריית ברבור, איך אני יגדיר את זה? תענוג צרוף. כל רגע היה מקסים בפני עצמו. אאוווץץץ'

    לילה טוב אנשים יפים