ה"פייק ניוז" הפלסטיני הורג

השקרים והבדיות שהתקשורת הפלסטינית מפיצה בשיטתיות נגד ישראל, מזינים מעשי רצח ביהודים. בין היתר נטען כי ישראל מציפה את הכפרים הפלסטיניים ב"סוכריות מורעלות" ובסמים

הפגנה של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

בזה אחר זה, צעירים פלסטינים ממשיכים לבצע פיגועים נגד יהודים. מדוע? נתחיל מההתחלה: בגלל מסע הסתה, אינדוקטרינציה ושקרים שכלי התקשורת הפלסטיניים מנהלים נגד ישראל. קמפיין זה הרעיל את לבותיהם ומוחותיהם של מיליוני ערבים ומוסלמים. לא מפתיע אפוא שצעירים פלסטינים מורעלים לוקחים לידיהם כלי נשק במטרה להוציא אל הפועל את מלאכת המוות, שאותה הם לומדים להוקיר.

ההסתה האנטי־ישראלית עשויה גם להיות מתוחכמת. מזריקי הארס לא תמיד מפרסמים קריאה ישירה לפלסטינים לצאת ולהרוג יהודים. די בכך שיספרו, למשל, כי יהודים "מטמאים ברגליהם המטונפות" את קודשי האסלאם, כדי להניע פלסטיני לצאת ולדקור יהודי. או כאשר מנהיגים פלסטינים מאשימים שוב ושוב את ישראל בכך שהיא מבקשת "לייהד" את ירושלים ולשנות את "אופייה הערבי והאסלאמי", ובכך דוחקים את בני עמם לצאת ל"הגנת" העיר מפני "מזימות הרשע" של ישראל. הרטוריקה המרושעת וסיפורי המעשיות שהם מאכילים בהם את הפלסטינים מספקים תמריץ ואידאולוגיה עבור מי שרוצים להיות מחבלים.

בזמן שדרשנים במסגדים פלסטיניים, פעילים פוליטיים ועיתונאים בכירים עסקו מאז ותמיד במשימה לבצע דה־לגיטימציה למדינת ישראל ולצייר את היהודים באופן דמוני, פלסטינים אחרים מפברקים 'חדשות' כדי להעלות את מניין ההרוגים בצד הישראלי.

מגפת ה'פייק ניוז' ו'העובדות החלופיות' שהציפה לאחרונה את האינטרנט איננה עניין חדש בתרבות הפלסטינית. למעשה, 'פייק ניוז' מהווים כבר זמן רב מרכיב חיוני בקמפיין הפלסטיני לעשיית דה־לגיטימציה לישראל, דמוניזציה ליהודים וציטוט טענות שווא. מבחינה היסטורית, למשל, ירדן כבשה באופן בלתי חוקי את ירושלים והגדה המערבית במלחמת 1948, וביצעה טיהור אתני של יהודים מהאזור; במלחמת 1967 הישראלים בסך הכול לקחו בחזרה את אדמותיהם.

מנכ"ל חברת אפל, טים קוק, צוטט לאחרונה באומרו כי "'פייק ניוז' הורגות את מוחותיהם של בני אדם". את הפלסטינים מאכילים 'פייק ניוז' כבר מזמן. זוהי שיטה בדוקה ומנוסה לגיוס טרוריסטים וג'יהאדיסטים למאבק נגד ישראל והיהודים. כיוון שהדת האסלאמית מתירה לצאת לג'יהאד כדי "להגן על האסלאם", לפעמים צריך לספק נרטיבים כדי לייצר את הרושם שהאסלאם נמצא תחת מתקפה.

לא חסרים אתרי חדשות פלסטיניים וערביים המפרסמים מתיחות, תעמולה, שקרים ודיסאינפורמציה במסווה של חדשות אמתיות. האשפה הזאת מתקבלת על ידי פלסטינים וערבים רבים כאמת עובדתית. זוהי צורה נוספת של הסתה שהמערב אוטם את אוזניו מפניה, בעיקר מפני שעיתונאים העובדים בכלי התקשורת המרכזיים במערב אינם רוצה להבין את מה שמדווח בשפה הערבית, או אפילו באנגלית. עיתונאים אלה, או שהם מעלימים עין במתכוון מאינדוקטרינציה זו, או שהם מתייחסים בקלות ראש לעיוות שהיא יוצרת בלבם ומוחם של הפלסטינים.

טלו, למשל, סיפור שפורסם לאחרונה באתרי הידיעות הפלסטינים, ולפיו ישראל נוהגת לרסס בחומרי הדברה שדות חקלאיים ברצועת עזה. על פי הדיווח, ישראל משתמשת במטוסים כדי להשמיד תוצרת חקלאית פלסטינית, וזאת על מנת להרוס את הכלכלה ולקפח את פרנסתם של חקלאים פלסטינים.

בשבוע שעבר יצאו אתרי ידיעות פלסטינים עם סיפור שנשמע כאילו נלקח מסרט פעולה. מה משיגים סיפורים כאלה? תירוצים לרצח יהודים. הסיפור הולך כך: "מטוס ישראלי הטיל חפצים חשודים שנראים כסוכריות ליד העיר הפלסטינית ג'נין בצפון הגדה המערבית". על פי הדיווח, פלסטינים שבדקו את ה'סוכריות' גילו כי הן הכילו חומר רעיל. במילים אחרות: ישראל מעוניינת להרעיל ילדים פלסטינים. מה הפלא שנער פלסטיני ששומע סיפור כזה יוצא לרצוח יהודים? כך קרה בחודש שעבר בפתח תקווה, כאשר פלסטיני בן 19 היה מעורב בפיגוע ירי ודקירה נגד כמה ישראלים.

עלילות הדם עדיין כאן

עוד עלילת דם ישנה שקמה לתחייה לאחרונה ושהפלסטינים מפיצים נגד ישראל, טוענת כי ישראלים מציפים יישובים פלסטינים בסמים כדי לגרום לשחיתות מוסרית ולהרוס את בריאותם של צעירים פלסטינים. השקר הזה מסייע לפלסטינים לחמוק מאחריותם שלהם להברחת סמים מירדן וממצרים לתוך הגדה המערבית ורצועת עזה.

בסמינר שנערך לאחרונה ברצועת עזה, טענה קבוצת 'מומחים' פלסטינים כי "גורמים סמויים בגיבוי ישראלי" היו אחראים ל"הצפת הרצועה בסוגים שונים של סמים קטלניים מסוכנים". אשמות־שווא דומות השמיעה בשנה שעברה המשטרה הפלסטינית ברצועת עזה שבשליטת חמאס.

איימן אל־בטניג'י, דובר המשטרה ברצועת עזה, אף הרחיק לכת וקבע כי השימוש הנרחב בסמים היה תוצר של "מזימה" ישראלית להרוס צעירים פלסטינים, ולמנוע מהם להיות מעורבים במאבק נגד ישראל. למותר לציין כי הדובר, כמו שאר אתרי החדשות הפלסטינים, אינם מספקים שום הוכחה המגבה את טענות השווא שלהם.

העלילות והשקרים אינם מגיעים רק מחמאס. הרשות הפלסטינית, הממומנת כמעט לחלוטין בכסף אמריקני ואירופי, מציעה 'מידע' דומה לקוראיה. דיווח חדשותי שהופיע בעיתון 'אל־חיאת אל־ג'דידה' שבשליטת הרש"פ ברמאללה, טוען כי ישראל 'מציפה' בסמים את תושביה הערבים של ירושלים. הדו"ח טוען כי כ־20 אלף ערבים כבר נפלו קרבן לקונספירציה הישראלית כביכול, והתמכרו לסמים. "מטרתה של ישראל היא להרוס את הצעירים הערבים של ירושלים ולרוקן את העיר מתושביה הערבים", הוסיף והסביר הדו"ח.

על פי דיווחים כאלה, יהודים גם משתמשים כביכול בחזירים כדי לרדוף פלסטינים. אתרי ידיעות פלסטיניים מודיעים בקביעות ​​לקוראיהם שישראל משחררת חזירי בר בגדה, במטרה להרוס יבולים ולגרש פלסטינים מבתיהם. חזירי הבר, מספרת התקשורת הפלסטינית, מובאים על ידי יהודים לכפרים כחלק ממזימה לחסל את היבולים ולהפחיד את הכפריים הפלסטינים, שחלקם אף טוענים כי הותקפו על ידי חזירי הבר. פן מעניין של הדיווח המזויף הזה הוא שהמתנחלים המואשמים בשימוש בחזירים נגד פלסטינים הם ברובם יהודים דתיים, האנשים האחרונים בעולם שירצו להתעסק עם חזירים.

זהו רק קצה הקרחון כשמדובר בשקרים על ישראלים שהפלסטינים ניזונים מהם מדי יום על ידי מנהיגיהם, העיתונאים ואמצעי התקשורת שלהם. זה גם מה שהפלסטינים חושבים עליו כשהם מניפים סכין כדי לדקור בה יהודי.

פעם חשבו שעלילות דם נגד יהודים הן נחלת העבר האפל. הן לא. זה מותיר אותנו עם כמה שאלות: באיזו מידה, אם בכלל, נחשפת הקהילה הבינלאומית לשקרים שמזינים את רציחתם של יהודים בידי פלסטינים? וגם: האם הקהילה הבינלאומית תימנע שוב מלומר את האמת בכל הקשור לרצח יהודים?

______________________

בסאם טוויל הוא חוקר פלסטיני. המאמר פורסם באתר מכון 'גייטסטון'. מאנגלית: שאול לילוב

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. שטויות.
    השקרים האלו פוגעים רק בערבים עצמם.
    רציחות ושקרים זה במנטליות הערבית, ללא קשר לישראל.

  2. "מבחינה היסטורית, למשל, ירדן כבשה באופן בלתי חוקי את ירושלים והגדה המערבית במלחמת 1948, וביצעה טיהור אתני של יהודים מהאזור; במלחמת 1967 הישראלים בסך הכול לקחו בחזרה את אדמותיהם.״ הו וואו. וזה עוד בכתבה על פייק ניוז. האירוניה בוכה בפינה בחושך.

    1. זה לא פייק. זאת ההיסטוריה ושום מניפולציה שמאלנית לא תשנה את העובדות האלה. בשטחי יהודה ושומרון חיו יהודים. כאשר ירדן כבשה את השטחים האלה, נרצחו וסולקו יהודים מהשטחים האלה עד שהם נהיו נקיים לגמרי מיהודים. זו ההגדרה לטיהור אתני. לקחנו בחזרה – כי תמיד תמיד יהודה ושומרון היו חלק מארץ ישראל. גם בימי המנדט הבריטי החלוקה היתה ברורה – עד הירדן מצד מערב זו ארץ ישראל, ומהירדן והלאה מזרחה שייך לממלכת ירדן. כל הדברים האלה הם עובדות ולא פייק ניוז. מספיק לעוות את ההיסטוריה כדי שהפלשתינים יצאו צודקים.

  3. כל הפסאודו-עם הזה הקוראים לעצמם עם פלשתיני הינו Fake אחד גדול. לצערינו, הלך מי שהלך, מי שנדחה על ידי הבוחר הישראלי וחיפש הזדמנות למימוש פוליטי עצמי, ונתן להם, בו בזמן שהם היו בשפל המצב בזירה הבינלאומית, טריטוריה, מעמד מדיני מוכר, הכרה בינלאומית וכל הכלים אשר ניתן להעלות על הדעת המשמשים לשפר ולשדרג את יכולות ההתעמתות שלהם נגד המדינה המעניקה – מדינת ישראל. כל זמן שהאיש הזה, שימון שמעון פרס, לא יוכר ויוקע למה שהוא היה באמת, אופורטונוטיסט קוויזלינג רע מעללים, חבל על המאמץ לציין נקודתית בעיה זו אחרת של הפייק עם הזה.