אחינו הישראלים, שמחתכם – שמחתנו

כמי שעומדים בחזית המאבק העולמי למען ישראל וירושלים, אנו בשגרירות הנוצרית הבינלאומית שמחים שהעיר זוכה סוף סוף להכרה שהיא ראויה לה

דגלי ישראל וארה"ב מוקרנים על חומות העיר העתיקה לאחר נאומו של הנשיא טראמפ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשנת 1980 אישרה הכנסת את חוק ירושלים, שהכיר בעיר כבירתה הנצחית והבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל. הליגה הערבית קיימה דיון חירום ואיימה בחרם על כל מדינה שתמשיך להחזיק שגרירות בירושלים. בתוך מספר ימים, 13 השגרירויות האחרונות שנותרו בעיר סגרו את שעריהן ועברו לתל אביב. באותה שנה, קבוצה של נוצרים החליטה לעשות מעשה. בהשראתו של הנביא זכריה, הם באו לירושלים כדי לחגוג את חג הסוכות.

אלף עולי רגל מ-24 מדינות נאספו בירושלים למשך שבוע, בדיוק כאשר השגרירות האחרונה עזבה את העיר – דבר שהותיר את העם היהודי בתחושת ניכור מצד הקהילה הבינלאומית, כפי שקרה פעמים רבות בעבר. הנוצרים שנאספו במהלך החג החליטו להגיב למהלך, והקימו את השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים. מאז, השגרירות הנוצרית מייצגת את הצמיחה הבלתי פוסקת של הנצרות האוונגליסטית ברחבי העולם, שאנשיה מאמינים בברית הנצחית בין האל לבין העם היהודי, ויודעים כי רק ירושלים יכולה להיות בירת המדינה היהודית.

כיום יש לשגרירות הנוצרית הבינלאומית נציגויות במאה מדינות, כולל כאלה שאינן מקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל. השגרירות מייצגת מיליוני נוצרים ברחבי העולם והפכה לשגרירה הטובה ביותר של ישראל ברחבי העולם. לאורך רוב העשורים האחרונים, היינו השגרירות היחידה בעיר. כל זה עומד להשתנות, הודות לנשיא טראמפ שהחליט להכיר בעיר כבירה ולהעביר את השגרירות האמריקנית לעיר – מכיוון שזה הדבר הנכון לעשות ומכיוון שישראל הוכיחה את עצמה כמי שראויה להיות האחראית על המקומות הקדושים בעיר. מיליוני עולי רגל נוצרים נהנים מחופש תנועה וחופש פולחן לאורך עשרות שנות פעילותנו.

אנחנו שותפים לשמחת העם היהודי בכך שירושלים זוכה סוף סוף להכרה שהיא ראויה לה. זהו יום חשוב גם עבורנו, שעמדנו במשך שנים בחזית המאבק הבינלאומי להכרה בירושלים כבירת ישראל. רק לאחרונה, עשרות מנהיגים נוצרים בארה"ב הצטרפו לקריאתנו לנשיא טראמפ לעמוד בהתחייבותו ולהעביר את השגרירות לעיר. בכיר הארגון, דיוויד פרסונס, היה שותף לניסוחו של החוק להעברת השגרירות שאושר בקונגרס בשנת 1995. היום אנחנו מצפים שמדינות נוספות יצטרפו למהלך האמיץ של הממשל האמריקני ויעבירו את השגרירות לעיר. הגיע הזמן להפסיק עם ההשפלה הדיפלומטית שהעיר הזאת סופגת.

קשה להתעלם מסמליות נוספת שנלווית להכרזתו של הנשיא. ההכרזה נישאה בשנה שבה ירושלים מציינת מספר אירועים היסטוריים: האחד, 150 שנה לחשיפתה של ירושלים המקראית על ידי הארכיאולוג צ'רלס וורן ב-1867; השני, 100 שנה לשחרור העיר על ידי הגנרל אלנבי ב-1917; והשלישי, 50 שנה לאיחוד העיר תחת ריבונות ישראלית ב-1967. אי אפשר להתעלם מהמעגליות הזו של 50 שנה, שאף מופיעה במקרא כשנת היובל שבה העבדים זוכים לחירות. כעת, 50 שנה לאחר איחודה, העיר זוכה להכרה שהיא ראויה לה. אנחנו משוכנעים שבזכות החלטה זו, העיר תתקרב עוד יותר ליעדה האמיתי.

ובינתיים, יריביה של ישראל מאיימים לטרפד את ההחלטה האמריקנית באמצעות הפגנות אלימות ואף חמור מכך. אבל עם ישראל צריך להבין שמאות מיליוני נוצרים הם ידידיה של ישראל והם עומדים בתפילה, באהבה ובתמיכה לצד אזרחי הדמוקרטיה היחידה באזור, ולצד בירתם האהובה ירושלים.

הכותב הוא נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, הארגון הנוצרי ציוני הגדול בעולם

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. כל הכבוד לכם. אתם מרגשים אותנו עד דמעות. בזכות הלחץשל הנוצרים הציונים ידידי ישראל, טראמפ הצהיר את המובן מאליו. טוב שיש לנו גם ידידים שמבינים אותנו בעולם הזה. כל כך הרבה אנשים רעים, ומנהיגים רעים יש במדינות ערב ואירופה. זה מרענן לראות אנשים נאמנים שתומכים בנו מכל הלב.

  2. זה לא אלה שרוצים שתהיה שואה אטומית ואז כל היהודים יתנצרו או ימותו והמשיח יבוא?

  3. תודה רבה לך מר בולר הנכבד !

    כתבה כזאת אמורה לתפוס עמוד ראשי בכל העיתונים בעולם !

    הערה קצרה ברשותך: כאחד תושב חו׳׳ל בעל ידידים נוצריים ערכיים רבים, חשוב לי להדגיש לאחי מארץ ישראל, אנו יהודים! לא נוצרים!
    אנו לא מאמינים במה שמאמינים גדולי תומכינו האנגווליסטים, דתם טוענת שכשהיהודים יחזרו לארצם ויבא המשיח בב׳׳א, משיחם (ישו) יתגלה וכל היהודים יאמינו בו,
    מבחינתי בתור יהודי זהו שקר!!
    לחלוטין!!
    את זה אני כותב עם מלא מלא הכבוד וההערכה לאותם אנשים גויים יקרים ואהובים שכ׳׳כ מסייעים לנו, אבל עם מלא הזהירות ע׳׳מ לשמור על ייחוד אמונתינו הטהורה.

    1. זה לא שקר, זו פשוט לא האמת הפרטית שלך.
      אבל גם האמת הפרטית שלך עשויה להשתנות עם הזמן.
      לכן אתה יכול להסתפק באמירה שכרגע אינך מאמין בזה, ושאתה מאמין שאמנותך זו לא תשתנה בחלוף הזמן.

    2. נשאר טעם רע מכל ההסבר והאזהרות והאבחונים וההבדלות שלך. אומרים לך ששמחים בשמחתך ?ראוי שתודה בלב שלם ותשמח. את אמונותיך שמור בלבך כי שם מקומן.

      אין בודקים את שיניו של סוס הניתן במתנה.

    3. מדהים איך הם אוהבים אותנו יותר משאנחנו אוהבים את עצמנו הגיב:

      אני מכיר תזה אחרת.
      לפיה הם מאמינים בברית הישנה כלומר :"והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים.והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלהי יעקב וירנו מדרכיו ונלכה בארחתיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלם ".הם רוצים ומאמינים שהם יהיו הגויים שיזכו לעלות בהר ה' ,ללכת בדרכיו ובאורחותיו ולראות את דבר ה' יוצא מירושלים.וכשהם רואים את שיבת ציון,הם מבינים שלמול עיניהם מתקיים חזון הנביאים.לפי התזה הזו הם רוצים ליטול חלק בגאולה העתידית ובהתאם לתפקיד שנועד להם בהתרחשותה תובב"א.
      אוהבינו יספרו…ולא מרוב.לעת הזאת,עלינו לחבק את אלה שרוצים לחבקנו ועלינו להודות ביושר שמי שדחף את טראמפ לממש הבטחתו זה הם ולא אנחנו.ישראל בעצמה פסחה על הסעיפים ועל סוכות האבלים הרבות שנפתחו לאחר מעשה, הדיו כבר נשפך דיו.
      ואם אחרי ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן,יתברר להם שהם טעו בציפיות,דיינו….

    4. ייתכן ש'גור אריה' היה צריך לכתוב את דבריו בעדינות יותר.
      אך הייתי מציע ל'יהודי' להחכים וללמוד על הכינוי שבחר לעצמו.
      אני מתכוון מבחינה מסורתית. (בתלמוד, מגילה יג, א, 'יהודי' הוא שמו של "כל הכופר בעבודה זרה").
      מבחינה הסטורית, אני מקווה שלא צריך לספר ל'יהודי' על מאות אלפים שעלו על המוקד, במסעי הצלב, גירוש ספרד, פרעות ת"ח עלילות-דם ופוגרומים. במערב אירופה ובמזרחה, ואפילו במזרח התיכון.
      הסיבה היחידה והרשמית למותם, הייתה דבקותם של הקרבנות הללו באותה 'אמת פרטית' ש'עשויה להשתנות'. מסתבר ש3330 שנה היא לא השתנתה והיא לא מתכננת לעשות זאת.
      אני שמח מאוד בתמיכה של הקהילה האוונגליסטית ובדביקות שלהם בחיפוש היושר והאותנטיות הנוצרית. היהודי אמור רק להתעצם מזה ולשגשג ביהדותו. הוא ממש לא אמור לטשטש או לרפות את דרכו האמיתית. 'רב-תרבותיות' היא קלישאה גוססת. די לנו בה, אין צורך בעוד אחת.

    1. Correction:

      God Bless Trump, from Jerusalem, DC (David's City) to Washington, DC