"המשטרה זיהמה את החקירה נגד מני נפתלי כדי להצליח בתיק שרה נתניהו"

עורכת דינה של המתלוננת נגד מני נפתלי על הטרדה מינית זועמת על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק ותוהה: "איפה ארגוני הנשים?" ראיון

"מתקבל כגיבור". נפתלי בהפגנת השמאל בפתח-תקווה | תומר נויברג, פלאש 90

סווטלנה גורודצקי לא בחרה את מי שיטריד אותה מינית. ברור שאם המטריד שלה לא היה מני נפתלי, אלא אדם שתומך או מקורב לראש הממשלה – הכל היה נראה אחרת. הצביעות חוגגת. פשוט סיפור טרגי".

את הדברים הללו משמיעה עורכת הדין שרה מרקוביץ', פרקליטתה של סווטלנה גורודצקי – האישה שהתלוננה נגד מני נפתלי בטענה שהטריד אותה מינית. "סווטלנה נפלה קורבן פעמיים", אומרת מרקוביץ'. "בפעם הראשונה היא הוטרדה מינית על ידי נפתלי, ששלח לעברה ידיים ואמר לה משפטים נוראיים, הרבה יותר גרועים מאלה שיוחסו למשל לאלכס גלעדי. בפעם השנייה היא נפלה קורבן למשחק פוליטי ציני. מני נפתלי הוא איש שהאליטה חפצה ביקרו, והאליטה עשתה הכל כדי לטאטא את התלונה של סווטלנה: ארגוני הנשים, שבדרך כלל מחבקים בחום את המוטרדות, פתאום מילאו את פיהם מים; חברות כנסת שבימים כתיקונם חורטות על דגלן את הדאגה לנשים התעלמו מפניותינו לסייע לסווטלנה. במשטרה השפילו את סווטלנה וזיהמו את החקירה מהרגע הראשון; והתקשורת נמנעה מלהציף את המחדלים האלו, חוץ ממספר עיתונאים בודדים".

ביום חמישי שעבר הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים על סגירת התיק נגד נפתלי. הסיבה: חוסר ראיות מספיקות. על פי הפרקליטות, לא ניתן להוכיח את דבריה של גורודצקי "ברמה הנדרשת במשפט פלילי". בתגובה הודיעו נפתלי ועורכי דינו כי אינם מסתפקים בסגירת התיק עקב חוסר ראיות, ויערערו בדרישה לסגור אותו בנימוק של חוסר אשמה. מרקוביץ' לא מאמינה כי נפתלי אכן יעשה זאת. "אם הייתי מייצגת את נפתלי לא הייתי ממליצה לו להמשיך את ההליך", היא אומרת. "קשה לי להאמין שהוא ידרוש חוסר אשמה, כי הוא יודע יפה מאוד מה תהיינה התוצאות".

"אני נראה טוב, אני לא צריך להטריד"

ההיכרות בין מרקוביץ' לגורודצקי, הנמשכת למעלה ל-20 שנים, החלה בהתמודדות קשה אחרת של גורודצקי: בעלה לשעבר מסרב לתת לה גט, ומאז אמצע שנות התשעים היא בחזקת עגונה. לאורך השנים הללו, מרקוביץ' מייצגת אותה בבית הדין הרבני. "סווטלנה נלחמת מלחמת קיום יום-יומית", מספרת מרקוביץ'. "היא אישה עגונה המצויה בעשור השישי לחייה וצריכה לפרנס לבדה ארבעה ילדים. היא אישה פשוטה אבל אצילית. אני מאמינה לה במאה אחוז כשהיא טוענת שנפתלי הטריד אותה מינית".

לדברי גורודצקי, שהועסקה במעון ראש הממשלה לסירוגין בין 2006 ל-2011, ההטרדות המיניות בוצעו בתקופות שונות, כאשר נפתלי שימש כאב הבית של המעון. בראיון לקלמן ליבסקינד ב'מעריב' פירטה גורודצקי את סוגי ההטרדות שחוותה לטענתה מצד נפתלי: שליחת ידיים, הצעות מגונות, ו"דיבורים מלוכלכים" שלדבריה נתבקשה על ידי נפתלי לחזור עליהם בניגוד לרצונה. גורודצקי עברה בדיקת פוליגרף מטעם עיתון מעריב, והממצאים העלו כי היא דוברת אמת.

בתגובה הכחיש נפתלי את הטענות, תוך שהוא מתבסס על מראהו החיצוני ככתב הגנה: "אני אגע בבחורה בת חמישים?", תהה בראיון בגלי צה"ל. "אני, שאני נראה טוב? אתה ראית אותי במציאות? אני לא מתבייש להגיד את זה, אני לא צריך להטריד בחורה מינית".

במאי 2015 הגישה גורודצקי תלונה במשטרה נגד נפתלי על מעשה מגונה והטרדה מינית. זמן קצר קודם לכן, בפברואר 2015, פנה נפתלי למשטרה וביקש להעיד בנוגע להתנהלות קלוקלת לטענתו במעון ראש הממשלה. לאחרונה הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי נפתלי ישמש כעד מדינה בפרשת המעונות, שבה הוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

"החוקר איים שישים אותה בנווה תרצה"

לטענת מרקוביץ', הקורבן המרכזי של שיתוף הפעולה בין נפתלי למשטרה בפרשת המעונות הייתה גורודצקי. "החקירה של סווטלנה נגד נפתלי זוהמה מהרגע הראשון בגלל מעורבותו של נפתלי בפרשת המעונות", היא אומרת. לדבריה, יחידת להב 433 הציבה עצמה בניגוד אינטרסים מובנה: מצד אחד, נפתלי עומד לעזרת המשטרה בפרשת המעונות; מצד שני, הוא נחקר כחשוד במסגרת התלונה שהגישה נגדו גורודצקי. המשמעות היא שהתקדמות בחקירת גורודצקי, שבמסגרתה הייתה אמורה המשטרה לבסס תשתית ראייתית כי נפתלי אכן הטריד מינית, תפגע בהכרח באמינותו של נפתלי בכובעו השני כעד מדינה בפרשת המעונות. במילים אחרות, ככל ש"תצליח" החקירה של גורודצקי, כך הייתה נפגעת החקירה נגד שרה נתניהו והיו קטנים הסיכויים להגיש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה.

מרקוביץ' תוהה האם "התלונה של סווטלנה הייתה סרח עודף מבחינת המשטרה ורצו להיפטר ממנה". לדבריה, "לא מתקבל על הדעת שאותו חוקר ישתף פעולה עם נפתלי כעד מדינה וימצב אותו כחושף שחיתויות בחקירה עם פרופיל תקשורתי גבוה; וחמש דקות לאחר מכן יחקור אותו במטרה להוכיח כי הוא עבריין מין. זה לא הגיוני ולא טבעי".

כלומר, המשטרה הייתה צריכה להעדיף את התיק של סווטלנה?

"אין צורך להעדיף, פשוט היה צריך ששני גופי חקירה נפרדים יחקרו את שתי הפרשות. תיק המעונות זה הסיפור הגדול שהתקשורת מדברת עליו. החוקרים בלהב 433 רוצים להצליח בחקירה הזו, והאיש שיכול מאוד לסייע להם להצליח זה עד המדינה מני נפתלי. הם באינטראקציה חיובית איתו, ובאופן טבעי רוצים לשמור עליו. פתאום מופיעה אישה שטוענת שעד המדינה הזה הוא בכלל עבריין מין. סווטלנה הפריעה להם. מה הסיכוי שהיא תזכה לאוזן קשבת?"

במרס 2016 פנתה מרקוביץ' במכתב למפכ"ל רוני אלשיך, בבקשה להעביר את החקירה של גורודצקי מיחידת להב 433. בלשכת המפכ"ל השיבו כי הנושא בטיפול, אך החקירה נותרה בלהב. "לא היתה שום התייחסות רצינית", אומרת מרקוביץ'. "היה צריך להפריד את הראש מהגוף, להוציא את החקירה של סווטלנה מלהב 433 ולהעביר ליחידה אחרת. זו הייתה הדרך היחידה למנוע ניגוד אינטרסים מובנה, ולייצר לשוטרים מוטיבציה להגיע לחקר האמת".

איך חוסר המוטיבציה בא לידי ביטוי?

"זה התחיל מגרירת הרגליים בטיפול בתלונה. לקח כמעט שנה מרגע הגשת התלונה ועד שהתחילו לחקור. זה הגיע למצב שסווטלנה הייתה צריכה לעלות ברדיו ולהגיד שהמשטרה מתעלמת ממנה. בנוסף, השוטרים ניסו לערער את האמינות שלה. השפילו אותה. החוקר צעק עליה שהיא שקרנית ואיים שישים אותה בנווה תרצה על עדות שקר".

מדוע לא הקמת קול זעקה בנושא?

"ניסיתי וגם התראיינתי בכמה מקומות, אבל באופן כללי התקשורת לא עשתה מזה עניין וקיבלה את המצב בשוויון נפש. אני מניחה שאם לא היה מדובר במני נפתלי, האיש שנלחם בראש הממשלה, התקשורת הייתה עטה על המחדל הזה מצד המשטרה. כנראה התלונה של סווטלנה לא התאימה לאג'נדה של חלק ניכר מכלי התקשורת".

"סווטלנה רצתה צדק, לא מעניינת אותה פוליטיקה"

במאי האחרון הודיעה המשטרה כי היא ממליצה לסגור את התיק נגד נפתלי, בטענה ש"לא התגבשה תשתית ראייתית". מרקוביץ' נזהרת מלהשתמש במילה טיוח, אך מדבריה עולה כי המשטרה לא ביקשה להגיע לחקר האמת: "אני שואלת את השאלות, ונראה לי שהציבור מספיק אינטליגנטי לענות לעצמו את התשובות". בתגובתם לכתבה, טענו במשטרה כי "החקירה התנהלה באופן מקצועי וללא משוא פנים", אך נמנעו מלהתייחס ישירות להאשמות של מרקוביץ'.

כאמור, לפני שבוע החליטה הפרקליטות לקבל את המלצת המשטרה ולא להגיש כתב אישום נגד נפתלי. לטענת מרקוביץ', לנפתלי ולעדת מעריציו אין סיבה טובה לצאת במחולות. "ה'ניצחון' היחיד של נפתלי כאן הוא ניצחון פירוס", אומרת מרקוביץ'. "ההודעה של פרקליט המדינה היא כתב אישום ציבורי מהדהד נגד נפתלי. הפרקליטות לא הודיעה שאין ראיות נגד נפתלי, אלא שאין ראיות מספיקות. כלומר, ראיות שיאפשרו להוכיח מעבר לספק סביר, ברמה של 99 אחוז, שנפתלי אשם. כך גם לגבי שיבוש הליכי חקירה מצדו ומצד אשתו. זה בהחלט לא אומר שהדברים לא קרו בפועל".

החלטת הפרקליטות לסגור את התלונה נגד נפתלי בטענה לחוסר ראיות אינה חריגה: בשנת 2016 נסגרו 92% מהתלונות על הטרדה מינית, מחציתם בשל מחסור בראיות. עו"ד אשרת שהם, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), התייחסה לנושא בדיון שנערך לאחרונה בכנסת. "עבירות מין נעשות בדרך כלל בין שני אנשים, במקרים רבים ללא עדי ראייה וראיות, באופן שדורש עוד חיזוקים לגרסת המתלוננות", אמרה. נציגת הפרקליטות הוסיפה כי נשים רבות "לא מתלוננות בסמוך לזמן העבירה, אלא במרחק של שנים מהאירוע. באופן ברור, במקרה כזה יש קושי גדול יותר באיסוף ראיות". לדבריה, "כל תיק נבחן ברגישות, וההחלטה לסגור אותו מתקבלת ביד רועדת".

מרקוביץ' מצדה מסבירה מדוע לא התקיימו "ראיות חיצוניות" התומכות בגרסתה של גורודצקי: "אם למשל היא הייתה מספרת לחברה על המקרה, זה היה יכול לסייע. אבל להאשים אותה למה היא לא סיפרה זה הבל, שטות ורשעות. אישה שמטרידים אותה מינית לא בדיוק רצה לספר לחבר'ה. הן כובשות את החוויה בלב, קשה להן מאוד להוציא את זה, גם בפני הקרובים אליהן ביותר. זה איום ונורא מבחינתן רק להציף את זה".

תומכיו של נפתלי טוענים שמדובר ברדיפה פוליטית על רקע הסכסוך שלו עם משפחת נתניהו, ושואלים למה גורודצקי המתינה שלוש שנים מהתקופה שבה היא טוענת כי הוטרדה.

"זה טיעון מגוחך. סווטלנה רצתה צדק, לא מעניינת אותה פוליטיקה והיא לא מכשיר בידי אף אחד, כולל לא משפחת נתניהו. מאכזב מאוד שהפרקליטות זקפה את שלוש השנים האלו לרעתה של סווטלנה, וטענה שזה עלול לפגוע באמינותה בבית המשפט. הרי בקמפיין של 'metoo' נשים יוצאות נגד גברים 30-20 שנה אחרי שהאירועים התרחשו, וזוכות לחיבוק חם ואוהב. כאן אנחנו מדברים על שלוש שנים בסך הכל. חשוב גם לזכור שסווטלנה צריכה לפרנס ארבעה ילדים, ומני נפתלי היה הבוס הישיר שלה. היא חששה באותה תקופה למקום עבודתה אם תתלונן".

הפרקליטות עשתה עוול לגורודצקי בכך שסגרה את התיק?

"לדעתי הפרקליטות לא הייתה צריכה לתפוס את תפקיד השופט, וגם אם אין לה 99 אחוז וודאות להרשעה, אלא קצת פחות – תנו לשופט להחליט".

בהחלטה היו מעורבים שיקולים פוליטיים?

"אני לא רוצה להיכנס לזה. אני כן רוצה לציין לטובה את מרינה רוזנפלד מפרקליטות מחוז ירושלים שהתנהלה ברגישות כלפינו לכל אורך הדרך. בשיחה שבה היא בישרה לנו שהוחלט לסגור את התיק היא הדגישה שהיא מאמינה לנו, אבל ישנם קשיים ראייתיים. סווטלנה אמרה לה שהיא מקווה שלפחות מני ילמד את הלקח ולעולם לא יטריד עוד מינית נשים".

"הכבוד שנפתלי קיבל ברוטשילד היה כמו דקירה בלב"

תקוותה של גורודצקי כי הודעת הפרקליטות תגרום לנפתלי לשלם מחיר ציבורי נגוזה במוצ"ש האחרון. נפתלי, ממובילי הפגנות השמאל בפתח-תקווה וכעת בתל-אביב, היה אחד הנואמים המרכזיים בהפגנה ברוטשילד, והתקבל בכבוד מלכים על ידי כעשרת אלפים המפגינים, שלפחות מחציתם היו נשים. "זו הייתה כמו דקירה בלב", מספרת מרקוביץ'. "סווטלנה רצתה שייעשה צדק עם מני נפתלי, ובמקום זאת היא רואה אותו מתקבל כגיבור".

הוא זכה ליחס שונה מאנשים אחרים שנחשדו בהטרדה?

"כמובן. אנחנו זוכרים מה קרה למשל לינון מגל אחרי שהואשם בהטרדה מינית. בסופו של דבר שניים משלושת התיקים שהיו נגדו נסגרו מחוסר אשמה, אבל הוא עדיין נחשב לדמות מוקצית ונאלץ להתפטר מהכנסת. כאן מדובר על אדם שהתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. במקום לחבק את סווטלנה מחבקים את נפתלי ונושאים אותו על כפיים. ועוד מי מחבק אותו? אנשים וארגונים שרוממות ההגנה על נשים כל הזמן בפיהם. איפה ארגוני הנשים שפתאום לא שומעים אותם? זו צביעות בלתי נסבלת".

מיהם הגופים או האנשים שאכזבו אותך?

"חברות כנסת שהנושא של הטרדות מיניות נמצא בראש האג'נדה שלהן, ושפניתי אליהן לקבלת סיוע בהעברת החקירה מלהב 433. להפתעתי ולצערי הרבים הן התעלמו ממני לחלוטין. זה היה מאוד מאכזב וגם הבנתי עד כמה הכל מתחלק לימין ושמאל, שלא לטובתה של סווטלנה".

איך היא מתמודדת עם הסיטואציה?

"שוכחים שאחרי הכל מדובר באישה, אם לארבעה ילדים, ששלטון החוק לא עשה עמה חסד. היא דרשה צדק ולא קיבלה אותו. זו הטרגדיה הכי גדולה כאן. אבל סווטלנה אישה חזקה, אמיצה ואצילה. היא תתאושש ותמשיך במלחמת הקיום שלה למענה ולמען ילדיה".

תגובות

פרקליטו של מני נפתלי, עו"ד לוליק אסל, מסר בתגובה: "מני נפתלי מעולם לא הטריד מינית אף אישה, וממילא גם לא את המתלוננת בתיק דנן. כידוע, עבירות מהסוג המדובר מבוססות על 'מילה מול מילה', ואם מישהו חשב שאין ראיות מבחינה משפטית להגשת אישום, הרי שהוא ממילא גם חשב כי לא ניתן להישען משפטית על גרסת המתלוננת ומכאן שמדובר גם בניקוי מוחלט הלכה למעשה. משעה שמני נפתלי נוכה ניכוי מוחלט הלכה למעשה, אין בהישארות המצב על מכונו משום שינוי כלשהו במצב המשפטי".

ממשטרת ישראל נמסר: "החקירה התנהלה באופן מקצועי וללא משוא פנים תוך התייחסות לכלל חומרי החקירה שנאספו.
ההחלטה בדבר הגוף החוקר הינה החלטה מקצועית משיקולי טובת החקירה וחתירה לחקר האמת. להב 433 הינה חוד החנית של גופי החקירה של המשטרה ומנהלת עשרות חקירות ממגוון שלם של נושאים וחשודים ללא דופי, ללא מורא וללא משוא פנים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. למה עורכת הדין לא מפרסמת את שמות חברות הכנסת שסירבו לסייע לה ?

  2. את הטענות נגד החלטה משפטית מוטעת ומוטה, צריך להפנות נגד אגף החקירות במשטרה והפרקליטות.
    לא נגד מני נפתלי שהחפות עומדת כרגע לנגדו. כל ניסיון מטעם לשכת ראש הממשלה לעורר חשדות של אומתו נגדו, הוא כלל פסול לא עושה שירות טוב לצד הנפסד ויכול ליצור אווירת רדיפה לא צודקת!
    ואני נגד הפגנות בפ"ת ותומך בביבי נגד הרודפים אותו , וגם במקרה הזה שצד אחד שתבע את לשכת ראש הממשלה עושה שימוש פסול בדמות הפגנות יוצרת מידה של ניגוד עניינים!!!

  3. למה עורכת הדין לא מפרסמת את שמות חברות הכנסת שסירבו לסייע לה ?

    1. גלאון, זנדברג, רוזין, בירן, יחימוביץ, כהן-פארן, שפיר, מיכאלי, אלהרר, גרמן, לביא, סבטלובה, נחמיאס-ורבין, סבטלובה, סויד, לבני, אורלי לוי.

    1. לא, כולנו מאמינים למני נפתלי. הוא טיפוס ממש… מעורר אמון.
      אבל העיקר הוא שהבחור גם נראה נהדר בראי. בתנאי שהראי מכוסה כמובן.

  4. מתנחם בזה שיש אתרים רציניים כמו האתר הזה שמפרסמים ומציפים את צביעות הפמיניסטיות והשמאל.
    מקווה בכל זאת שהצדק יעשה עם מני נפתלי.
    אין ספק שצריך לעשות ניקוי אורוות רציני במשטרה ובפרקליטות.
    נקווה שהדבר יעשה במהרה.

  5. רוב התלונות הם מילה נגד מילה. השופט מתרשם ומחליט. החלטת הפרקליטות לסגור את התיק, והרקע כמובן פוליטי, פוגעים פגיעה אנושה ביכולת נשים להתלונן. על ארגוני הנשים חבל על כל מילה. אבדן האמון בהם. וחבל.

  6. רק הערה טקטית לעוה'ד. אני לא יודע אם ראוי לדבר על 'מפרנסת ארבעה ילדים'. כמדומני שרובם כבר בוגרים.
    שאר הטענות שלה חזקות מספיק כך שאין צורך להשתמש בניסוח הנ'ל.

    1. אני מבקשת להגיב כאן שלא בדיוק לנושא תחילה.
      מערכת הבחירות הראשונה שזכורה לי היטב היתה ב-84. הייתי אמנם ילדה קטנה אבל תמיד אהבתי לצפות בחדשות. זה חינוך מהבית, זה היה סוג של טקס יומי ואבי ז"ל היה פותח את הרדיו אחת לשעה להקשיב לכל מהדורה. בבחירות ההן היה לליכוד את ספי ריבלין שהיה כוכב ילדים בעיקר, והתשדירים היו קליטים ומצחיקים, אבל הוריי הצביעו לעבודה. היה כעס גדול בבית על המדיניות הכלכלית ובצדק רב, הוריי כמו רבים אחרים הפסידו בלילה אחד את כל מה שחסכו בעמל רב, והמשבר הכלכלי פגע בהם פגיעה אנושה. זה הורגש היטב בבית.
      שנים ספורות קודם לכן נסענו דרומה לטיול משפחתי "להיפרד מסיני", כך הוריי כינו זאת. אפילו שהייתי פיצית ממש אני זוכרת היטב את הנסיעה הזו, נסענו דרך כביש הבקעה, זה היה עניין רגיל לחלוטין, ובדרך החיפושית הטרנטה שלנו התחילה לעשות בעיות כמו תמיד ונזקננו למוסך. עצרנו ביריחו. אני לא זוכרת שההורים שלי חששו למרות שהרגשנו מעט זרות, אבל נכנסנו שם לאיזה מוסך, נתקענו לכמה שעות ואח"כ המשכנו. בסיני אבא שלי הראה לנו את ימית ואת נואיבה ואת אי האלמוגים ועל הכל שרתה נימה של חרטה וכאב משום ההחלטה להיפרד מהמקום הזה. אולי בגלל זה אני זוכרת היטב את התמונות הקשות ששידרו כעבור שנה או שנתיים מהפינוי של ימית. זה היה בשחור לבן, ואני זוכרת שהמפונים נאחזו בכח במקום, טיפסו על הגגות בכו וצעקו, ושהשפריצו עליהם סילוני קצף כדי להורידם. זה קרה לפני שעליתי לכיתה אל"ף אבל את הכאב והייסורים שלהם אצרתי בליבי.
      האמת היא שחשבתי שהוריי כועסים על הליכוד גם בגלל זה. הרבה שנים התקשיתי להבין מדוע או איך השתרשה בתודעה הציבורית התפיסה שמפלגת העבודה תוותר על יו"ש ועל ירושליים בעוד הליכוד יגן עליהם. בזיכרון האישי שלי היו אלו דווקא ממשלות הימין שעשו זאת, ובמיוחד שכעבור שנים זה קרה שוב עם אותן תמונות בנסיגה החד צדדית מחבל עזה.
      בינתיים התבגרתי.
      אין זה אומר שאני סומכת על כך שדווקא ממשלות הימין "ישמרו" על ארצנו, ועם זאת אני מכירה בכך שמחשבת השמאל בישראל בימינו רחוקה מרחק שמיים וארץ מהתפיסה של ימי קום המדינה ואפילו זו שאפיינה את שנות התשעים. צר לי, אבל התפיסה הנוכחית הולכת ומתרחקת ממני ואני מודה שאינני יודעת במי אני מצדדת בימים אלו.
      אינני חושבת שהמדיניות כאן צריכה להתנהל על פי קודים המהווים את צו השעה האופנתי ברחבי מדינות המערב. זהו מסלול שבסופו נמצאת רק תוצאה אחת והיא מחיקה בהכרח של כל שאיפה לעצמאות מדינית תרבותית ותודעתית. יכול להיות שאלמלא היינו יהודים הייתי חושבת שיישור הקו הזה יהיה חיובי עבורנו. אבל ההיסטוריה הארוכה יותר מלמדת שהיהודים נאלצים ללכת בין הטיפות, אל להם להתמרד בשעה שהם חלשים ועם זאת מוטב להם להימנע מנסיון להיטמע יתר על המידה בשעה שזה נראה אפשרי. וזה פשוט משום ששני הקצוות הללו מובילים לאסון.
      לכן אני חצויה.
      אינני מאמינה שהקו המדיני שמוכתב כאן מצד שמאל והוא בעיקר שמאל ראדיקלי מהווה איזשהו חוף מבטחים עבורינו ובאותה מידה אני חוששת שהתמרדות הנשענת על ביטחון מופרז תוביל אותנו לאסון גדול.
      בשנים האחרונות אני באופן אישי לא מרוצה מרוה"מ. אמנם מתקבל הרושם שהוא אכן אדם חכם ופוליטיקאי מיומן, ואין ספק שאיש במפה הפוליטית לא משתווה לו ביכולותיו, ועם זאת אני חוששת מאד שהמדיניות שלו הובילה למצב של התפוררות חברתית. בהקשר הזה אינני חושבת כך בגלל הנטיה של התקשורת על הסתה. בעיקר מכיוון שההתבטאויות שלו פחות חריפות מההתבטאויות של ראשי ממשלה שהיו כאן לפניו. אבל אני חושבת שהתפתחות הפערים הכלכליים כאן פוגעים אנושות במרקם החברתי העדין מלכתחילה.
      אינני הולכת שבי אחר הפנטזיה האוטופית שמבקשת ליצור חברה שוויונית לחלוטין, אני מודעת לכך שאפשרות כזו מזמנת מציאות בה ישנה שכבת שמנת צרה מאד שנהנית מפריבלגיות כמעט בלתי מוגבלות ומלבדה כמעט כל האזרחים חולקים בשוויון בעוני וברמת המגבלות שווה וגדולה על החופש האישי.
      אבל אני מבינה שהכשהפערים גדלים האוטופיה המסוכנת הזו הופכת מושכת יותר עבור רביםבחברה ובמקביל היכולת של הבודדים בחברה להירתם יחד למען מטרה משותפת תהא אפילו המטרה המוצדקת וההכרחית ביותר, הולכת ופוחתת.
      בעיניי הפערים הללו מסכנים את יכולת ההישרדות שלנו במרחב הזה, וזה הרבה מעבר לעניין של שמאל מול ימין, מי שחש שנפסד ופגוע מאבד את הרצון לתרום ובוודאי את המוכנות להקריב את חייו.
      אי אפשר להתעלם מהתמונה הזו עוד, זו תמונה קשה, ואני כועסת על רוה"מ שהוא מנותק עד כדי מהמציאות הזו שהחריפה במיוחד בעשור האחרון שהוא כולו חתום עליו.
      אני מודה שאין לי שום אלטרנטיבה אבל קשה לי להבין איך הוא לא לוקח אחריות על כך ולא פועל בשום דרך על מנת לייצב את המצב.

  7. העו"ד של מני נפתלי, לוליק אסל, הוא במקרה החתן של אהרון ברק. וגם על הדרך חבר של אלדד יניב

  8. ציטוט מן המאמר – "סווטלנה אמרה לה שהיא מקווה שלפחות מני ילמד את הלקח ולעולם לא יטריד עוד מינית נשים".

    אפשר להיות בטוחים שהוא למד את הלקח. אבל לא את הלקח הנכון. לפי תגובותיו, ולפי גלי ההערצה ששוטפים אותו, היצור המבחיל הזה עוד יטריד נשים למכביר. אם לא יותר מזה.
    בעצם, מי יודע אם כבר לא עשה זאת, וגם זה מוסתר מעיני הציבור.

    1. ברור, הכל היה שקר. ולכן נפתול שלנו זוכה מחוסר ראיות, ולא מחוסר אשמה. ידוע שכשהתלונה מתבררת כתלונת שווא, הנאשם מזוכה מחוסר ראיות בלבד, לא מחוסר אשמה. או ליתר דיוק, ידוע שזה מה שקורה בחלומות שלך, לא בעולם האמיתי.

  9. ישנה תשובה אחת לכל השאלות והיא עדותו של ראש מפלג החקירות בדימוס בועז רוטמן:"המשטרה והפרקליטות רוצות להפיל את שלטון הימין".(8/8/17)
    זה כל הסיפור!

  10. לא מאמין למשטרע, לא מאמין לפרקליטות ולא מאמין לבתי המשפט

  11. אל דאגה
    בקרוב נתניהו יכנס לכלא על המתנות בכמעט מיליון שקל שקיבל

    ואז נוכל לראות ימין אמיתי בראשות בנט
    כולל החלת ריבונות מלאה על יהודה ושומרון
    סוף לקשקושים המסוכנים של נתניהו על 2 מדינות
    ובניה מסיבית של התיישבות חדשה ליהודים
    ויד קשה אמיתית כלפי הטרור הפלסתיני

    1. שקד ובנט מריונטות של השמאל. הם לא עושים שום דבר לקידום האג'נדה של המחנה הדתי-לאומי אלא רק להחלשת הליכוד ונתניהו ואחרי כל צעד שהם עושים לחיזוק השמאל אחד מאנשי השמאל תוקף אותם על איזו אמירה "לאומנית" כביכול שלהם – וזאת כדי לעזור להם להמשיך למכור לבוחריהם התמימים את התדמית הלאומית שלהם. בנט השתלט על המפד"ל בעורמה ובמבצע "צוק איתן" קיבל הלשנות מאביחי רונצקי – זה שעלה על מדים ושם דרגות למרות שלא גויס כחוק ולא אושרה כניסתו לפורומים של מידע מסווג. בהתקפות של בנט על נתניהו באמצעות המידע המסווג שהעביר לו רונצקי, בנט מסר לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרם למוות מיותר של חיילי צה"ל. עכשיו ברור למה בנט ושקד דחפו את החוק לסגירת ישראל היום: זה העיתון היחיד שפרסם מידע על המעשים שלהם במבצע "צוק איתן".

    2. עופר,
      אתה חי בסרט פעמיים, גם שנפתלי בנט יבחר לראשות הממשלה וגם (אם בטעות יקרה הנס והוא יבחר, לא ממש סביר) שהוא יחיל את הריבונות ויבנה בישובים ביהודה ושומרון ויפעיל יד קשה כלפי הטרור.
      אני אומר את זה בצער אבל המנהיגים שיש לנו היום מפחדים מהצל של עצמם ובנט (כנראה) לא שונה בהרבה.

  12. איילת שקד ובנט כנראה שתולים של השמאל מימים ימימה. הכל הפוך על הפוך. כדי להרחיק חשד מהם הם ימינה מהימניים. אך מידי פעם מתפלק להם השמאל החוצה…..כך בהתנהלותם בזמן צוק איתן…כך בתמיכתם בחוק ישראל היום….מי ליטף אותם בכתבות מפרגנות???? מי שעודד אותם לפנות נגד נתניהו. גם החבירה ללפיד היתה חלק מאותו ניסיון להלחליף את נתניהו…וכעת ריסוק הבית היהודי הושלם…..ממש בנט ושקד צריכים לקבל מחיאות כפיים מהשמאל על השלמת משימתם……לא לגמרי…..עדיין הם לא הצליחו לשלוח את נתניהו הביתה…..