נתוני ההאזנה של גל"צ נחשפים: אראל סג"ל הפופולרי ביותר בפער גדול

תכניתו של סג"ל זוכה לחשיפה כפולה מזו של רזי ברקאי. גל"צ מסרו את הנתונים רק בעקבות איום בעתירה לבית המשפט

זוכה לפופולריות עצומה. אראל סג"ל | צילום מסך

תכנית הרדיו של אראל סג"ל בגלי צה"ל היא המואזנת ביותר מבין תכניות האקטואליה בתחנה, בפער ניכר מהמתחרות. כך מלמדים נתוני הרייטינג של משדרי גל"צ במדיה הדיגיטלית, הנחשפים כאן לראשונה. לפי הנתונים, המתייחסים לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, התכנית של סג"ל נחשפה למעל למיליון מאזינים – המהווים כמעט רבע מכלל מאזיני תכניות גל"צ באינטרנט ובאפליקציה של התחנה הצבאית.

הנתונים הועברו ל'מידה' בעקבות בקשת חופש מידע ולאחר שבגלי צה"ל סירבו בתחילה למסור את הנתונים – וזאת בניגוד לחוק חופש המידע. רק בעקבות איום מוחשי בעתירה לבית המשפט הואילו בגל"צ לחשוף את נתוני ההאזנה.

כמעט פי 7 מרינו צרור

הנתונים אינם מתייחסים להאזנה דרך מקלט הרדיו, אלא רק דרך אמצעי המדיה הדיגיטליים, דוגמת מחשבים ניידים ונייחים, טלפונים חכמים, מכשירי טאבלט וכו'. כלומר, מדובר בהאזנה וולונטרית בה המאזין בוחר בעצמו לאילו מהתכניות הוא מעונין להקשיב, ללא תלות בשעת השידור המקורית של התכניות הנמדדות.

נתוני ההאזנות של אראל סג”ל לעומת ברקאי, צרור, דן ודיין במדיה הדיגיטלית, ינואר-אוגוסט 2017

נתוני הרייטינג מלמדים כי הציבור הישראלי בוחר בהמוניו בתכניתו של סג"ל, שעלתה לאוויר באפריל 2016 וזוכה לרצועת שידור של ארבע שעות שבועיות. ממוצע ההאזנה החודשי לסג"ל גבוה למשל פי 7 מאלו של יעל דן ורינו צרור, המשדרים גם הם ארבע שעות בשבוע.

סג"ל מנצח בנוקאאוט גם את הדמות המזוהה ביותר עם גלי צה"ל – רזי ברקאי. החשיפה לתכניתו של סג"ל כמעט כפולה מהתכנית 'מה בוער' בהנחיית ברקאי. הנתונים מרשימים אף יותר אם לוקחים בחשבון כי זמן השידור של ברקאי – שמונה שעות שבועיות – כפול מזה של סג"ל.

תכניתו של סג"ל מנצחת את תכניות האקטואליה המתחרות לא רק בנפרד, אלא גם במצטבר. ממוצע ההאזנות לתכניותיהם של ברקאי, דן, צרור ודיין, הזוכות ביחד ל-17 שעות שידור שבועיות, עומד על כ-124 אלף בחודש. לעומתם, מושך סג"ל לבדו קרוב ל-136 אלף מאזינים בחודש. כלומר, סג"ל אמנם מקבל פחות מרבע מזמן האוויר הכולל של מתחריו, אך למרות זאת זוכה לפופולאריות גבוהה יותר מארבעתם ביחד.

במקום השני מבין תכניות האקטואליה ניצבת 'דקל-סגל', בהנחיית ירון דקל ועמית סגל, המשודרת שעתיים בשבוע והורדה בממוצע כ-84 אלף פעמים בכל חודש. 'המילה האחרונה' בהנחיית עירית לינור, הזוכה לארבע שעות שידור שבועיות, זוכה לחשיפה ממוצעת של קרוב ל-47 אלף מאזינים בחודש – מעל ליעל דן וצרור, מעט פחות מברקאי.

לא מהססים לעבור על החוק

בגלי צה"ל ניסו כאמור במשך תקופה ארוכה להסתיר את הנתונים המחמיאים לסג"ל. ב-10 בספטמבר פנינו לראשונה לגל"צ בבקשה לקבל לידינו את הנתונים, ובתחילה נאמר לנו כי קיימת "תקלה" במערכת המדידה הדיגיטלית. ה"תקלה" אמנם טופלה אך בתחנה העבירו לידינו רשימה חלקית וחסרה המתייחסת אך ורק לנתוני חודש אוגוסט ואינה כוללת פירוט של שיעור החשיפה לכל אחת מהתכניות – מרכיב עיקרי בתחום מדידת הרייטינג. יצוין כי גם בטבלה המקורית שהועברה לנו סג"ל ניצב בראש, אך כאמור הטבלה לא פירטה את נתוני האזנה ולכן לא ראינו לנכון לפרסמהּ.

בתגובה לפנייתנו, נמסר בזמנו מגל"צ כי "אנחנו לא מוציאים את הנתונים האלה בשלב זה". לא הסתפקנו בתשובה זו וב-13 בספטמבר פנינו לממונה על חופש המידע במשרד הביטחון בבקשה לקבל פירוט מלא של שיעור ההאזנה לכל תכנית ותכנית בגלי צה"ל.

בגל"צ לא בחלו באמצעים כדי למנוע את פרסום הנתונים – כולל עבירה על חוק חופש המידע (סעיף 7), הקובע כי רשות ציבורית מחויבת בתוך 60 ימים להשיב לבקשת חופש מידע. למרות ההוראה המפורשת, בגל"צ בחרו שלא להגיב לפנייתנו – גם בתום החודשיים הקבועים בחוק. רק לאחר שנמסר לגל"צ כי בכוונתנו להגיש עתירה נגד התחנה בבית הדין לעניינים מנהליים (בית המשפט המחוזי), הודיעה המחלקה לחופש המידע בדובר צה"ל כי הנתונים יימסרו. בסופו של דבר, הנתונים נשלחו בתחילת ינואר – כארבעה חודשים מיום הגשת הבקשה וכמעט כפול מתקופת הזמן שמתיר החוק.

עבירה מפורשת על חוק חופש המידע. חייליים בגל"צ | פלאש90

ההתנהלות של גלי צה"ל מעלה לא מעט תהיות והשגות. גל"צ אינו סתם עוד גוף ציבורי שמחויב לנהוג על פי חוק – משימה בה כשלו בתחנה – אלא גוף תקשורת מרכזי שערך השקיפות אמור להיות נר לרגליו. התחנה הצבאית אף מתהדרת בשיבוצה בלוח השידורים של התכנית 'יהיה בסדר', המשודרת ארבע שעות בשבוע ושתכליתה "להתייצב לצד האזרח הקטן מול משרדי ממשלה, עיריות, גופים ציבוריים ותאגידים פרטיים רבי עוצמה".

במקום לשמש דוגמה, וליישם הלכה למעשה את הערכים להם מטיפים בתחנה, גל"צ בחרו לנקוט בטקטיקות הסתרה ארכאיות, והכל כדי שאזרחי ישראל לא ייחשפו לנתונים המצביעים על ניצחון מוחץ של סג"ל על פני יריביו.

נטע זר בלב הברנז'ה

קשה להשתחרר מן המחשבה כי חוסר השקיפות המשווע של גל"צ נובע מניסיון עיקש לעמעם הצלחתו של סג"ל, הנחשב גם היום לנטע זר בתחנה הברנז'אית. החל מהרגע הראשון, סג"ל קיבל כתף קרה מגל"צ. בתחילה, היה אמור סג"ל לשדר בשעות הבוקר המוקדמות, במשבצת שידור אטרקטיבית יותר מזו שהוא משדר בה כיום, אך גורמים בכירים בתחנה עמדו על הרגליים האחוריות נגד המהלך והיוזמה בוטלה. לפני כשנה פצחו מספר חיילות בגל"צ במחאה בלתי חוקית וקראו לפטר את סג"ל בעקבות הערה "סקסיסטית" מצדו כלפי ח"כ סתיו שפיר.

לאחרונה הצטרף גם הרמטכ"ל למערכה, ובמפגש עם בכירי גל"צ הביע מורת רוח מהביקורת שמשמיע סג"ל נגד הצבא. בעקבות דברי אייזנקוט, הודה סג"ל כי "קיבל מסרים" להנמיך את הביקורת על צה"ל בתכניתו.

יצוין כי בכירי הצבא לא השמיעו ציוץ כאשר רזי ברקאי אמר בשידור כי בצה"ל יש "רוצחים" והשווה בין משפחות שכולות למשפחות מחבלים פלסטינים שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים.

ועדיין, לסגור את גלי צה"ל

ללא קשר לביצועיו של סג"ל, גלי צה"ל חייבת להיסגר – ויפה שעה אחת קודם. בישראל של שנת 2018 אין כל צידוק לקיומה של תחנה צבאית שעובדיה והחיילים המשרתים בה עוסקים בסוגיות פוליטיות הנמצאות במחלוקת חריפה בחברה הישראלית. במקביל, שר התקשורת חייב להאיץ את הרפורמה לפתיחת שוק התקשורת, בכלל זה הסרת הרגולציה בתחום תדרי הרדיו – כלומר ניפוץ הדואפול של התאגיד וגל"צ.

ההצלחה הפנומנלית של סג"ל מלמדת כי הציבור הישראלי צמא לתכניות אקטואליה המתכתבות עם אג'נדת הימין, אך לצורך הפקתן אין צורך בלובשי מדים שתרומתם האפסית לבניין הכוח של צה"ל עומדת ביחס הפוך לקידום הקריירה האישית שלהם דרך שירותם בגל"צ. הגיע הזמן להשיב את הסדר הטוב על כנו: האזרחים יתווכחו ביניהם על פוליטיקה, והחיילים ילכו לעשות צבא.

הערת המערכת: בכותרת מוקדמת לידיעה זו נפלה טעות. עם קוראינו הסליחה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

89 תגובות למאמר

  1. אראל החזיר לי את האהבה לרדיו לאקטואליה ולמדינה ופתח בי את הלב כלפי ציבור גדול בעם שהתכחשתי לו שנים
    תודה לך אראל על הכל

  2. כבוד לסגל – הראה לכל הצנוניות שם מאיפה משתין הדג
    ובעברית מעודנת – ישר כח. תמשיך לספק לנו ליינאפ מעניין ושונה

  3. הוכחה מפורשת לשלטון הדיקטטורי של השמאל בתקשורת הישראלית
    אם הם היום רוצים באמת רייטינג היה ליותר ימנים שעות שידור

    1. ברור. הם תמיד מייללים – "אנחנו מה שהציבור רוצה!" ובכן, נראה שלא ממש.

  4. גלצ תיסגר רק אם תהיה בה דומיננטיות ימנית, אז כמובן זו לא תהיה סכנה לדמוקרטיה,פאשיזם,סתימת פיות, בלה, בלה, בלה דיקטטורה,בלה, בלה, מקארתיזם, בטח שכחתי עוד כמה חירטוטים.
    הפרוגרסיבים העלובים ששולטים בתחנה, בביהמ"ש, בפרקליטות ובאקדמיה הולכים ומיטרללים עד הסוף הבלתי נמנע

  5. סחתיין לסג"ל. הוא באמת עושה רדיו טוב.
    בכל מקרה, יש רק דרך אחת לסגור את גל"צ – להכניס פנימה עוד סג"ל אחד או שניים.
    מהרגע שהממונים על הדמוקרטיה וחופש הביטוי יחשבו שגלי צה"ל הופקעה משליטתם הבלעדית, תיק-תק עצם הרעיון של תחנה צבאית יעבור דה-לגיטימציה.

  6. מאז שירון דקל מונה למפקד התחנה חדלנו להאזין תחנה הצבאית, בגלל סגל נמשיך להחרים אותה.
    הגיע הזמן לנעול אותה.

    1. גם אני תמיד חשבתי שחייבים לסגור את גל"צ. התגובה הבוגרת והחכמה שלך, גורמת לי לפקפק בכך לראשונה מזה שנים, ולחשוב שאולי יש משהו טוב בתחנה הזו. תודה רבה.

  7. מה קרה לתוכנית של רזי ברקאי אחרי מאי 2017? איך היא הכפילה את מספר המאזינים? האם זה מתי שהוחלט להצמיד אליו מגיש נוסף?

  8. בזכותו אני מאזינה לתחנה הזו רק בשעה שהוא משדר צריך עכשיו ברור כשמש למה התחנה הזו צריכה להסגר לאלתר

  9. אני רואה שככל שהזמן עובר, "מידה" הופך ל"הארץ" ימני – מה זה הפייק-ניוז הזה?!

    במקום נידח ונסתר מחביאים את המשפט "הנתונים אינם מתייחסים להאזנה דרך מקלט הרדיו, אלא רק דרך אמצעי המדיה הדיגיטליים"…
    יופי, אז מה עם 2 מליון אנשים על הכביש בין 7 ל- 10?
    אז אני אגיד לכם מה איתם: הם שמעו את רזי באוטו, ואין סיבה שישמעו אותו גם במדיה הדיגיטלית.

    אני אישית מאזין קבוע לברקאי, 2 דקות, ואז מתעצבן ומעביר ערוץ. סג"ל לא יותר טוב.

    1. ואני ועוד אלפי אנשים מאזינים אך ורק דרך הרדיו, ובולע כמעט כל מילה של סגל והמראינים הנפלאים השבועיים שלו.לא רק זה אנחנו ממשיכים לדון בתוכנית כמעט במשך שעה אחרי. כמובן שעל חשבון שעת הכלום הבאה מיד אחריו.

    2. עד שסגל לא הגיע, לא הייתי מאזין לגלי צה"ל גם לא תחת איום בנשק.

    3. ואת אראל סגל לא שמעו המון אנשים ברדיו, ולכן הם לא צריכים להאזין לו שוב במדיה הדיגיטלית? האם זה לא מבטל את מסקנתך? כנראה שלא. מסתבר שהכללים וההיגיון תקפים רק כשבאיש הימין עסקינן ולא באיש השמאל.
      טוב זה לא חדש, זאת כבר מגמה מתמשכת. אותו מצב שורר גם בשדה המשפטי, הציבורי והתקשורתי. למשל, בית לא חוקי של מתנחל חייב בהריסה, בעוד שבית לא חוקי של בדואי יכול להתקיים לנצח. באותה דרך, יאיר נתניהו עובר לינץ' תקשורתי על דברים לא ראויים שאמר, בעוד רוני ריטמן ומני נפתלי מקבלים פטור על הטרדות מיניות שגבלו באונס.
      אין ספק שבקרוב מישהו ידאג להחיל את השיטה הזו גם על חוקי הפיזיקה, כך שכוח המשיכה יחול רק על אנשי ימין, ואנשי השמאל יוכלו להתעופף להם בחדווה ברחבי הרקיע.
      מה יש לומר, כיף לשמאלנים. (בתנאי שהצחנה הנודפת מנשמתם לא מפריעה להם קצת.)

    4. הם שומעים את ברקאי כברירת מחדל. ואילו הנתונים מתייחסים לכלל האנשים אשר חיפשו תוכן מסוים.

      אני מסכים עם מידה שחיפוש תוכן מעיד הרבה יותר על יחס חיובי של מאזין לתוכן הנצרך מאשר האזנה פסיבית כברירת מחדל. אקטיביות גוברת על פסיביות. בעולם הרייטינג צרכן אקטיבי שמחפש תוכן הוא הצרכן שאותו כולם רוצים, כולל נאורי השמאל. רק שבשמאל אין כל כך הרבה מאלו. וזה כל עיקרו של המאמר. בדמוקרטיה דעת הרוב קובעת ודעת הרוב מחפשת תקשורת לאומית.

    5. אתה כמובן צודק, ויעיד על כך סקר TGI האחרון, שככל הנראה, אתה מידה לא ירפרפש את הכתבה בגינו.

      הסקר מעלה תמונה אחרת לחלוטין, בה לרזי ברקאי מספר כפול של מאזינים מאראל סג"ל,
      מעבר לכך, סג"ל מפסיד הפסד משמעותי למתחרתו בקשת ב' קרן נויבך.

      כמו שאמרת, אין סיבה למי ששמע את התכנית של רזי בשידור חי ברדיו (ומדובר בהמונים, ברבה הרבה יותר מאראל סגל) שישמע אח"כ את אותה התכנית באיינטרנט..

  10. אם מסכמים את כל המאזינים של רזי ברקאי אילנה דיין רינו צרור ויעל דן הם יחד מגיעים 124241 מאזינים בממוצע כאשר אראל סגל לבד מגיע ל 135820 כאשר ההפרש חוא11529.המסקנה שמאזיני הימין הם שמחזיקים את התחנה אז בשביל מה צריך את כל השמאלנים מספיק רזי ברקאי שעה בשבוע.השאר מתפרנסים בזכות אראל סגל .ואם יכניסו יותר ימניים התחנה הזו תפרח .חומר למחשבה.

    1. המדיה משקפת. אני ברדיו ברכב משתדל לשמוע רק את סגל ובשישי בוקר את ברדוגו ליפשיץ מעבר לכך גלצ כמעט לא מאזין. מדרג הרדיו כנראה הרבה מעבר למדיה. שזה ממש מדוייק . נספר ולא ניתוח סטטיסטי. שאפו לאראל.

  11. אני מצביע מרץ ואיש שמאל מובהק. אני לא מפספס אף דקה מהתכנית של אראל סגל רק כדי להכיר את החושך שיוצא מפיו ומריקלין ושותפיו. אנשי שמאל נוספים מקשיבים לתכנית שלו מהסיבה הזו בלבד. מאוד שמחים כשיש איש שמאל בפאנל או מרואיין שמאלי שיודע לבעוט בהם כשצריך. מקשיבים לתכנית לא כי היא טובה אלא כי היא המלחמה האמיתית בין הימין לשמאל, דתיים וחילוניים. הוא וחבריו מייצגים מיעוט קטן אבל צועק. הם חושבים שהם הרבה.
    מקשיב לתכנית מהסיבה של: "דע את האויב" (במרכאות כמובן)

    1. ליאור קראנו אותך ואנחנו מבינים שאתה האויב.

    2. בדיוק כמוני בקריאת עיתון "הארץ" ברשת כולל הטוקבקים. על מנת להכיר את האויב המר ולתדלק את שנאתי היוקדת לשמאל הקיצוני.

  12. אני מצביע מרץ ואיש שמאל מובהק. אני לא מפספס אף דקה מהתכנית של אראל סגל רק כדי להכיר את החושך שיוצא מפיו ומריקלין ושותפיו. אנשי שמאל נוספים מקשיבים לתכנית שלו מהסיבה הזו בלבד. מאוד שמחים כשיש איש שמאל בפאנל או מרואיין שמאלי שיודע לבעוט בהם כשצריך. מקשיבים לתכנית לא כי היא טובה אלא כי היא המלחמה האמיתית בין הימין לשמאל, דתיים וחילוניים. הוא וחבריו מייצגים מיעוט קטן אבל צועק. הם חושבים שהם הרבה.
    מקשיב לתכנית מהסיבה של: "דע את האויב" (במרכאות כמובן)

    1. מצביע מרצ, מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה, אומר שהימין, שהוא הרוב הגדול במדינה, הוא מיעוט קטן. אתם כל כך מנותקים שזה מצחיק.

    2. האויב במרכאות? למה במרכאות? לפי צורת הכתיבה שלך, הימנים הם אויב גרוע בהרבה מהאיראנים והפלסטינים גם יחד.
      סליחה, אמרתי שהפלסטינים הם אויב? איך התבלבלתי. הם רק עם מדוכא ושוחר חירות. (וגם קצת שוחר ג'נוסייד, אבל זה בקטנה.)

    3. כמובן. כולנו מכירים את השיר הישן והשחוק הזה. מרבית המאזינים של סגל הם בעצם אנשי שמאל, שמקשיבים רק כדי להכיר את האויב. רק קומץ ממאזיניו הם אנשי ימין, כי כל הימין כולו הוא רק קומץ. גרבוזים חביבים כמוך משמיעים שוב ושוב את הטיעון הזה, כאילו היה תורה מסיני או אקסיומה אאוקלידית. אבל אתם מרמים רק את עצמכם. והתוצאה – בכל ליל בחירות אתם נדהמים, המומים, מזועזעים ולא יודעים את נפשכם – איך זה שהקומץ זכה שוב בבחירות וירכיב שוב ממשלה?

    4. בנט ושכמותכם זה רק 8 מנדטים, אפילו לא 6 אחוז מהעם. ונכון, מרץ קטנה אבל חיה עם עצמה בפרופורציות. אתם תופסים תחת כאילו אתם הרוב. רוב העם הוא ממש לא בנט וממש לא מפלגות קצה. לא שמאל ולא ימין. רוב העם הוא מרכז חילוני. שזה ממש אבל ממש לא הכותבים פה. 75 מנדטים זה ארבעת המפלגות שקיבלו הכי הרבה קולות בעם: ליכוד, העבודה, יאיר וכחלון. שהם מרכז ימין, מרכז שמאל ובעיקר בראש כל מפלגה עומד אדם שלא חובש כיפה. זה הרוב בעם. ולצערי ביבי הרכיב ממשלה מאוסף של מפלגות מיעוט ולא ממפלגות שבאמת מיצגות את הרוב

    5. למר ברק, בוא נגיד שאם היית מכיר את העובדים והכותבים של האתר זה היית מבין שהם לא ממש "בנטים" כהגדרתך, ואף רחוק מזה

  13. ברור מדוע היתה התנגדות להראל אני בטוחה שסקר אובוקטיבי יגלה את אותו הדבר לגבי ערוץ 20 ומכאן הרצון לסוגרו הסתרה ושיבוש הם מבית היוצר של השמאל

  14. סגל מעלה נושאים
    שהשדרים הרגילים לא טורחים להעלות, כי זה לא עולה בקנה אחד עם האג'נדה שלהם
    מצד שני הוא לא טורח להקשיב לתשובות שהוא מקבל
    והוא מתנהג בוולגריות. זה לא נגד החוק אבל יותר נחמד להאזין למראיין שמקשיב
    למרואיינים.
    ובבניין הארץ ננוחם.

  15. אני בעל דעות שמאל כעיקרון ומאזין קבוע לו ולשפטל. לא מחפש הסכמה או חיזוק אלא ענין ולעיתים, גם שעשוע. סגל הוא בהחלט מעניין אבל שטחי לרוב, תמיד מדבר מהפוזיציה הימנית המשוחדת ולכן עמדתו מוטה עד אי אמינות (בעיניי). כמו כן הוא מרבה לנאום במקום לשאול. לא מדייק אין ספור פעמים ולכן מטעה. מוצא את עצמי צוחק וכועס חליפות כמו בתכנית בידור טובה. לא כמו בתכנית רצינית. את סגל עצמו כאדם אני דווקא מחבב. בכל חוש הומור טוב.

    1. נגעת בלב הבעיה. סגל כאיש ימין הוא ללא ספק משוחד. מזל שיש לנו שדרנים הגונים, הוגנים ולא משוחדים כמו רזי ברקאי ויעל דן. שלא לדבר על רינו צרור, שהיושרה ממש נוטפת מנשמתו הזכה והתמה. באמת על כאלה טיפוסים אמרו הגשש החיוור: "הם ישרים כמו סרגל עקום."

  16. ראשית כל הכבוד לאתר המעולה שלכם , אין ספק כי קיומכם הוא אור איתן וחשוב מאוד.
    בעניין אראל סג״ל אומר רק כי כשמדברים אמת דרך עובדות רואים תוצאות כבירות. בנוסף , האופי הבלתי מתנשא של אראל תורם רבות לרצון העז להאזין לתוכנית עת שידורה ולאחריה

  17. מקשיב לתוכנית רק דרך האפליקציה.
    (עובד בזמן השידור).
    בתור מי שנהנה מהתוכנית הייתי מציע לסגל שיהיה יותר "קול" בתגובותיו.
    מצד שני עם הצלחהמדהימה שכזו לא מתווכחים.

  18. אין צורך לסגור את התחנה.
    פשוט לבטל את כל תוכניות האקטואליה, פוליטיקה, חדשות וכו'.
    התחנה צריכה לשרת אך ורק חיילים בסדיר, חיילים משוחררים, מילואימניקים ואולי גם חבר'ה צעירים לפני גיוס.

  19. שוב תפיסת העולם הצרה של הליברטריאנים, שמזהים את ה"טוב" עם מה ש"פופולרי". יותר אנשים שמים לעצמם את לורד באוזניים (למרות שהיא נכנעה לBDS) מאשר להקשיב לשיריו המורכבים של ניק קייב (שאמר לBDS פאק יו). יותר ישראלים ראו את ההרצאה של גורו הטבעונות מאשר הרצאות מעמיקות של רופאים. יותר ישראלים צורכים מקדונלדס (שהמנכ"ל שלהם שמאלני) מאשר במסעדות עם אוכל בריא. אז גיליתם שוב שאנשים מעדיפים מוצר רדוד, צעקני ומבדר מאשר התמודדות מורכבת עם נושאים כואבים. העניין הוא שמוסיקה ואוכל אלה עניינים שמי שרוצה לפגוע בעצמו אין מה לעשות. אבל פוליטיקה היא עניין של אינטרס ציבורי. אצל אראל סג"ל אין אף פעם דיווח עובדתי – הכול ישר עובר למישור של רווח פוליטי. לכן כמו לורד או גארי יורופסקי, הוא טוב להזיק תפיסה מסוימת אבל מזיק להעשרת הדיון הציבורי.

    1. ברור. ! אם זה היה רזי במקומו היית מגייס את כל האקדמיה העבשה בגיבוי אונסקו להצדיק את הנתונים האקסיומתים האלה

  20. ענק
    לא לשכוח שגם עמית סגל וגם עירית לינור יש יותר האזנה מרינו צרור, יעל דן ואילנה דיין ביחד
    פשוט הזוי

  21. מעניין מה יהיו התוצאות של סקר דומה לגבי שיעור ההאזנה לשדרנים של רדיו 103FM: נתן זהבי, רוני דניאל, איילה חסון, רבקה מיכאלי – כל אלה לעומת יורם שפטל. יש לי הרגשה שיהיו תוצאות דומות.

  22. נהדר שהבאתם את הנתונים. ותודה. בושה שגלי צהל שמשלמי המיסים מממנים לא מפרסמת נתונים.
    אצלי הרדיו אנלוגי כי אפליקציות כאלו הן תכנות רגול ופריצה מושלמות בפרט הזו של גלצ שדורשת גישה בערך לחצי מהמידע שלך ממקרופון ועד מצלמה. בכל מקרה מה הנתונים ל 4 אחרי הצהרים? מבחינתי גלצ ורדיו קיימת רק בזכות התכנית הזאת. ומה עם ערן סבג? ותכניות יום שישי שבת? ולמה העיפו את דודו ארז ואבי אטינגר? בזיון. ואיפה ברייטנג אפי טריגר המנומס והאהוב?? וישי שנרב? ווילנסקי וברדוגו זוג המצחיקים?
    אראל סגל נחמד מאד אבל פחות קוהרנטי ומקצועי מברקאי ואילנה דיין.
    חוץ מזה שדואגים להאריך את מהדורת החדשות של 11 בעוד איזה דקה. וגם דוחפים לו "דקה ישראלית" ותשדירים של כל שר ישראלי מצוי חופר.
    אבל באמת שאפו לאראל. ולכל מי שרוצה לסגור את גלצ אז תדעו שאתם פוגעים באוכלוסיה עצומה שמאזינה לרדיו, מניצולי שואה בשיכונים שאפשר לשמוע את המקלטים פתוחים למשל בשכונ שאין להם אינטרנט או טלווזיה ועד לסתם אנשים שרוצים להאזין לרדיו איכותי בלי פירסומות.
    אבל בהחלט ראוי להפריט את התחנה.
    כל חייל/ת שם היא בן /בת של בכיר. ואיכשהו כל בכירי הטלווזיה והתקשורת אחכ הם גלצניקים. ולהעיף את דרגת התת אלוף (או אלמ) למפקד התחנה.

    1. אתאיסטית, צריך לנעול את גלי צה"ל. גלי צה"ל הוא שריד בולשביקי של מערכת האינדוקטרינציה שמפא"י ההיסטורית ניסתה לפרוש על כל המדינה, לרבות הצבא. עוד זכורני שבשנות השבעים חילקו בבסיסים עיתון "דבר" (מפא"י) ו"על המשמר" (מפ"ם)כעיתונים היחידים שהיו רשאים לבוא בשער המחנה.
      ממילא, אם את דוגלת בהפרטה, יהיו פרסומות. אז ממה נפשך? יקשיבו לרדיו עם פרסומות, אבל בין פרסומת לפרסומת, יהיה שידור ערב לחיכו של העם ולא כזה המתעמר בו ובמנהיגיו הנבחרים.

  23. אראל אינו סגן-לוי, הוא כהן גדול!!
    כל השמאלנים יחד, עם פי ארבע יותר שעות שבועיות מאראל סג"ל, אינם מגיעים לרייטינג של הבחור הנפלא הזה.
    ללמדכם איפה העם נמצא ובאיזו מידה קיצונית הצפונבונים מנותקים בהזיות שלהם.
    חבל שמנהלי תחנות השידור הציבורי אינם קשובים להמון כי בחטאם זה הם ממיטים אסון על עובדיהם.
    עצתי לעובדים האלה, למפיקים, לטכנאים, למוקדנים, לפקידים, לנהגים, לתחקיחרנים, לשדרים, לעיתונאים ולכל מי שרק יכול: בירחו משם! ניטשו את הספינה הטובעת! היום קרב בו לא תוכלו להביא פת לחם הביתה כי לא לעולם תסכים המדינה לממן את בוגדנותכם.

    1. אני קשקשן הזוי? רבין שלך קשקשן הזוי! שחייו התחילו בירי על ניצולי שואה באלטלנה ונגמרו בגרימת מותם של 1,500 אזרחים נרצחים במלחמת אוסלו. זה קשקוש הזוי. לך השתן על קברו לפני שאתה פותח את הפה על ימני כלשהו.

  24. ולגבי התאגיד, צריך לסגור את מפלצת הכספים הזאת. בליון שקל. שמעתם??? גלצ לוקחת למשלמי המיסים 30 מליון בשנה בלי פרסומות ובתאגיד אתם מקבלים פרסומות במחיר של בליון שקלים.
    תחנה אומללה חוץ מקול המוסיקה וקרן נוייבך המעולה שמביאה את הקול של האנשים הכי חלשים והאישה הכי אנושית בעולם שלא ברור איך המסכנה הזאת נתקעה בגוף כל כך מסריח כמו התאגיד המפלצתי.
    הלוואי שקרן נוייבך תחליף את רזי ברקאי. אבל מה לעשות, בתאגיד מרוויחים כפול.
    התאגיד מבזה את המאזין הישראלי ברמה שלו
    קודם מעלים את ענבל תמיר ואז אחריו מיד את כרמלה מנשה שחוזרת כמו תוכי מילה במילה אחרי מה שהוא אמר. מגוחך

    1. נויבך צריכה לשדר בתחנת "תאגיד הסוציאליסט הציבורי", היא קיצונית כמו ברני סנדרס.

    2. אני אוהב לשמוע רשת ב בבוקר בין 8 ל10 10 ודקה אני מיד סוגר או מעביר כדי לא לשמוע את המתלהמת "החברתית " נויבך היא פשוט הורסת לי את המצב רוח על הבוקר …מבחינתה תמיד יש רק צד אחד…
      ודרך אגב המציאות היא שהרבה אנשים לא רוצים להאזין לאנשים שלא מבינים את התחושות שלהם…
      והרבה שדרנים לא מבינים שהמציאות השתנתה , יש הרבה תחנות אזוריות שיש להם שדרנים מעולים
      ולא בהכרח קומוניסטים..

    3. אא אתה טמבל וטיפש – תומך ביבי טיפוסי

  25. שימו לב לאראל סגל ב 4 שעות יש יותר צפיות (135,820)מאשר לכל חבורת השמאל ביחד ב 13 שעות )רזי ברקאי, רינו צרור,יעל דן ואילמנה דיין) 124,241. עם ישראל מתפכח !!!!!

  26. אם לא אראל סגל ועירית לינור מי בכלל היה חושב להאזין לתחנה הזו

  27. שימו לב לנתונים :
    אראל סגל ב-4 שעות שבועיות – ממוצע של 135,820 מאזינים
    רזי ברקאי + רינו צרור + יעל דן + אילנה דיין ב-17 שעות שבועיות – ממוצע של 124,241 מאזינים (ביחד)

    ב-4 שעות שבועיות , אראל סגל מביא יותר מאזינים מכל 4 המגישים האחרים שעושים את זה ב-17 שעות שבועיות !!!

    אם אלו לא היו הנתונים , גלי צה"ל היו מעיפים מזמן את אראל סגל ואורחיו המוזרים (שמעון ריקלין, דרור אידר, גלית דיסטל אטבריאן ועוד).

    בכל תחנת רדיו נורמלית ומאוזנת היו מכפילים מיידית את שעות השידור של אראל סגל על חשבונם של רינו צרור, אילנה דיין ויעל דן.
    אבל ממתי לגלי צה"ל איכפת מהמאזינים. הם קובעים איזו מוזיקה תושמע, גם אם המאזינים לא כל כך אוהבים אותה והם קובעים מי יגיש את תוכניות האקטואליה וכמה שעות יקבל כל אחד מהמגישים.
    וקהל המאזינים ? הם לא מעניינים אף אחד בתחנה הזו.
    מסקנה – צריך לסגור את התחנה הזו או לעשות בה סדר.

    1. לסגור!! לסגור!! שום סדר לא יעזור. שידור ציבורי ממומן, מתוקצב ומסובסד תמיד יהיה כר נוח לפרזיטים שמאלנים שאילו שידרו בתחנה פרטית, היו מפשיטים את רגלה.

  28. תלמדו לקרוא נתונים. איך לסגל יש מיליון מאזינים שהם ״כמעט״ רבע מהמאזינים לתוכניות האקטואליה? זאת אומרת שיש 4 מיליון מאזינים לתוכניות האקטואליה רק בגלי צה״ל. ועוד רק באינטרנט. בטח הם ממש מיליונרים שם עם כל הרייטינג הזה.

  29. כי הוא מדבר את רוב העם והוא ישיר ומדוייק. הלוואי שגל"צ תסגר.בזבוז כסף וחונקת את שאר התחנות כי אין לה הוצאות -רק מימון כבד

  30. הדבר מוכיח, שהעם בישראל צמא לתקשורת פטריויטית וציונית כמו שהיה פעם בעבר בראשית דרכה של המדינה, וקצה נפשו מכל הכתבים עוכרי ישראל שאיבדו את דרכם וחושבים שהם מהאו"ם.

  31. הידד לימין! כתבה שלמה של טפיחה על השכם של עיתונאי בינוני ומטה. זה רק מראה כמה אתם מחפשים אנשים מוכשרין שיישאו את הדגל הימני ואין אצלכם. כל כך אין לכם אנשים בעלי שיעור קומה שעכשיו כוהני הימין החדשים הם ברקוביץ ואופירה. אין אנשים כמעט אנשים רציניים כולל כמובן ראשי זרועות הביטחון שלא מאמצים את פתרונות השמאל.

  32. מאד אוהבת את אראל סגל!!!! עיתונאי הגון וערכי. ואגב זאת התכנית היחידה שאני מקשיבה בגל"צ.
    אראל תמשיך להלחם בכל הכח על פרשיות ששאר התקשורת מנסה להסתיר

  33. אנשים אוהבים שמשקרים להם. האמת על מעשינו מאוד לא נעימה. סגל כמו ביבי מומחה בשקרים. אין לו שום רקע עיתונאי – הוא מעולם לא ערך תחקיר, הוא מעולם לא סייע לאדם במצוקה. מולו משדרת קרן נויבך, עיתונאית למופת, הדואגת לחשוף את כל בעיותיה של החברה הישראלית.

  34. אנשים אוהבים שמשקרים להם. האמת על מעשינו מאוד לא נעימה. סגל כמו ביבי מומחה בשקרים. אין לו שום רקע עיתונאי – הוא מעולם לא ערך תחקיר, הוא מעולם לא סייע לאדם במצוקה. מולו משדרת קרן נויבך, עיתונאית למופת, הדואגת לחשוף את כל בעיותיה של החברה הישראלית.

  35. לעופר, לגבי אראל סגל מול קרן נוייבך אין בכלל שאלה. אתה צודק. חבל שגלצ לא לקחו אותה.
    הבעיה עם התאגיד זה הפרסומות. הן קוטעות כל קו חשיבה. קרן נוייבך מדברת עם נניח יור היקר ועושה לו צליבה תקשורתית נהדרת או על מצוקות אתיופים או על ניצולי שואה וברקע פתאום נשמע שהיא לחוצה מפרסומות. או מ"מוקד התנועה של קול ישראל" המטופש והמיותר.
    זה פשוט הורס. אז לצערי קרן נוייבך שאמורה לנהל את רשת ב', פשוט נמוגה.
    ואראל סגל בעיני נחמד וסביר בעיקר כי הוא מוכן לדבר עם כולם כולל עם עמוס שוקן. בפרט עם עוד אנשים שמרגיעים אותו.
    לדקל סגל שפתחו הבוקר את התכנית בלגלוג ב"ותודה למליון המאזינים ששומעים אותנו אחכ" אז כן. לא מליון. אבל הרבה מאד. וחבל שהבוקר לא שמתם פתיח עם שיר מגניב ועמית(וש) זו פשוט בושה שלא זיהת את בני ציפר.
    או איך אמר לך ליצמן היום "כתוב בספר מימי הבינים שאסור להתגאות" אז תפסיק (…עמית, יש בו רוע לב טבעי) אהוד ברק

  36. לבדוק גם ברדיו ללא הפסקה את נתוני ההאזנה של השעתיים השבועיות של יורם שפטל לעומת שמאלני התחנה ובעיקר מול נתן זהבי. נראה שגם שם יהיה מעניין…

  37. נהדר ומחמם לב. רינו צרור מנסה להיות מתוחכם ולהטביע את חותמו: "גם ביום שני נתחיל מההתחלה", בינתיים במקום להטביע חותם הוא טובע. יעל דן צריכה לחזור ל"תצפית". אגב, לאן נעלם יורם לס?

  38. במידה ואני לא מצליח לשמוע תוכנית רדיו בשידור חי אז אני שומע אותה דרך האינטרנט. אך ורק של אראל סגל

  39. העם כמה לעצמו ללאומיות עיברית אבל הליכוד ממאן. הוא הרי שולט ועשרות שנים. כלום לא עושה כלום נדה . איך ככה הוא מעז. איך הוא מעז להיתעלם מההמון .מגיע לשלטון מוסר את המדינה לאלה ששולטים שיבעים שנה הרב שך ומפאי כלומר אהרון ברק והחרדים וממאן להעלות מדייה לאומית. ככה 24 שעות אפשר להשחית. כין אין שום עשייה. היפקיר אותנו זרק אותנו לכלבים. שיבעים שנה והשינאה לאדם הלאומי הולכת וגדלה. למה מה פשעתי שאני לאומית. עשיתי משהו רע גנבתי רצחתי. זה לא פר. למה אני צריכה ללכת לערוץ 7 אני לא סקטוריאלית. אני עמך. הלכתי לצבא מעולם לא לקחתי כספי מדינה נישענתי על הגרושים העלובים שלי והרבה פעמים הייתי זקוקה לכסף. אז שרפתי חסכונות . ואחרי זה קצת עזרה מהמישפחה. למה ככה מזלזלים באלמונים האלה שהם רוב העם. הסיתמיים האלה שעושים את שלהם אוהבים את עמם. למה קשה להיות לאומי במדינה. אם כל העוצמה במדייה איפה אנחנו. ביכולתה לשנות עולם ומלואו המדייה. כי עצוב נורא עלינו כואב. כה עצוב.

  40. זה לא משהו חדש או מפתיע, ברור שזה בקורלציה למס' הלייקים בפייסבוק של דמויות ימין לעומת דמויות שמאל. לא הבנתי עדיין למה זה מקור לגאווה, אראל סג"ל משדר להמונים וההמונים מקשיבים לו. למשל במדינות ערב יש רוב קיצוני לשדרנים שמשדרים להמונים ומספרים להם כמה היהודים רוצחים וגנבים ושצריך להעיף אותם לים, ומיעוט קטן שאומר אמת. אז מה, השדרנים הפופולריים צודקים?

    1. זה ברור: "אראל סג”ל משדר להמונים וההמונים מקשיבים לו". בדיוק, אבל ממש בדיוק "כמו שבמדינות ערב יש רוב קיצוני לשדרנים שמשדרים להמונים ומספרים להם כמה היהודים רוצחים וגנבים". בדיוק כמו שבצפון קוריאה כולם מאזינים לדיקטטור שרוצה לחסל אותם, ובדיוק – אבל בדיוק – כמו שבגרמניה הנאצית כולם הקשיבו לנאומים של הפיהרר. הכי חשוב זה לדייק, כי בלי דיוק אנחנו גולשים במדרון מסוכן להיות רפובליקת בננות שבה שדרן פופולרי כמו אראל סג"ל עלול לזכות בעוד המוני מאזינים.

    2. "רוב קיצוני"….אוי זה טוב.
      תפתח מילון חביבי נראה לי שהתבלבלת

    3. "רוב קיצוני" = רוב גדול מאוד. אכן כדאי לפעמים לפתוח מילון וללמוד הגדרות של מילים ומונחים.

      "בדיוק, אבל ממש בדיוק כמו…" – זה בדיוק אותו דבר במובן שאין שום קשר בין כמה עיתונאי פופולרי לכמה הדעות הפוליטיות שהוא דוחף בשידור נכונות, מייצגות את המציאות או מציגות לקהל שלו תמונה שתעזור להם להבין את העולם יותר טוב ולקבל החלטות מושכלות לגביו.

      לפעמים עדיף לשתוק מאשר להוכיח.

  41. צלי גהל הייתה אמורה להסגר וךלהמכר לכל דיכפין ומרבה במחיר יחד עם רשות השידור הטלויזיה וקול ישראל.רה"מ חשב שאם ישנה את מבנה מערכת השידורים בישראל יזכה לאהדה מהתקשורת.לכן הקים את התאגיד והחליט שצלי גהל תמשיך לשדר.ברור שזו אנומלייה מחשבתית וגסות רוח כלפי המילה הגדולה " הדמוקרטיה הישראלית ".אבל לא לדאוג – כל המדיה הכתובה והמשודרת לא שמה קצוץ על רה"מ וזו סטירת לחי שהוא ראוי לה.גם צלי גהל וגם כאן ושם אחת דינם – סגירה מוחלטת.וכל המקדים הריהו משובח.

  42. נתוני האזנה לאראל גבוהים בגלל שהוא מתעסק רק בימין מול השמאל וזה מן הסתם אותי כמאזין מעניין הרבה יותר מנושאים חשובים כמו חברה וכלכלה. אראל הוא שופר של הקיסר מקיסריה ואין בו גרם של עיתונאות. גם התוכנית של פירה וברקו מציגה נתונים מכובדים כך גם האח הגדול…אם למשל בוז'י היה ראש ממשלה והוא היה פועל כמו נתניהו הפחדן בפרשת המגנומטרים, המרמרה והפרשה האחרונה מול הירדנים אראל היה שוחט אותו ומציג את זה כרפיון ואובדן דרך שמאלני…

    1. ברינו צרור אין גרם של עיתונאות אלא פרופגנדה שמאלנית ופומפוזיות מאולצת. אם בוז'י היה ראש הממשלה ועושה ויתורים גדולים לפלסטינים, אבל נחשד ברצח כפול, והבן הולך לשכב עם ילדות ומכה אותן, ואשתו היתה מצליפה עם שוט ומכות חשמל בעובדות נקיון במעון, השמאל היה מדווח על זה בקטן ליד מכרז לבניית מחסן בעפולה ומאתרג אותו.

  43. פעם ראשונה שלי באתר. הזה פשוט מהוקצע!

  44. לא מבינה מי זה כל הסיפור" ניסו למנוע" האלה,וחבל מאוד שלא פנים לבית המשפט ,החשיפה לכל הענין היתה מכפילה את עצמה. ד"א פעם ראשונה שלי באתר הזה פשוט מהוקצע!

  45. חברה בלי קשר לימין או שמאל, לא שמתם לב שאראל הוא דיביל מושלם. פשוט פדיחה למדינה.

  46. כמו שחשבתי, מאז שחדרו כוחות הרשע לגלי-צה"ל. הפכה התחנה ל:
    גללי-צה"ל.

  47. Er'el Segal has depth, wit, and vivacity that is genuine and contagious, thus he creates a good mood around his program, such that others are unable, or neglect, to project. This is what people like me, in distant California, are coming back to, and hence his justified popularity.

  48. אתר ימני . לכן אני רוצה את הנתונים המדויקים של TGI.
    כל היתר מניפולציות של הימין.

  49. לפי הריטינג זה אני לא עם הרוב.אני שומעת את רזי רינו צרור ויעל דן ועוברת לכאן ב.

  50. יעל דן תועמלנית של השמאל – עד היום תושבי שדרות ואשקלון (שחטפו אלפי רקטות) כועסים על שטיפת מוח שביצעה בעד ההתנתקות כל יום בצהרים במשך חודשים זה היה כל כך בוטה ומכוער

    לא אשכח איך כמעט הרביצה בשידור לאמא של מפגין ש"עוכב לחקירה" על הפגנה נגד ההתנתקות

    בשבכ לא חוקרים כך

    זה היה ראיון קולני שחרג מראיון והפך למתקפה בשעה 12:30 בצהרים

    לא היה חסר הרבה שהיא הייתה לוקחת את המיקרופון ומלקה את אימא של המפגין המסכן

    מאז הראיון האומלל אני לא מסוגל לשמוע אותה מעדיף את-אלג'זירה יותר אמינים ממנה